21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım: Öğretmen ve müfredat odaklılık Pasif alıcı konunda öğrenme Bireysel işler ve çalışmalar Bilgi kazandırmak Basılı kaynaklar Not önceliği Milli perspektif Soyut öğrenme Uzmanlaşma ve tek disiplin Kağıt kalem testleri Hazır bilgi aktarımı Ezberci, monoton öğrenme sistemi Analitik düşünce Tek ve standart yöntem ve yaklaşım
Öğrenci Odaklılık Aktif ve katılımcı öğrenme Takım çalışması ve işbirliği Düşünmeyi öğrenme ve bilgiyi uygulama Teknolojik araçlar, dijital mültimedya Çok boyutlu başarı önceliği Küresel perspektif İçten öğrenme (ilişkileri anlama, icat..) Disiplinler arası entegre bakış açısı Performans ve uygulamalar (kriter bazlı) Öğrencinin bilgiyi keşfetmesi Transfer edilen ve doğurgan modüller Yeni Yaklaşım:
Eğitim Kurumları İçin 21. Yüzyılda En Önemli Gündem Maddeleri Toplam Kalite Ve Karakter Eğitimi Projelerini Okulda Hayata Geçirme Rehberlik Ve İnsan Kaynakları Uygulamaları İle İnsana Yatırım Yapma Motivasyon Çalışmaları Ve Profesyonel Kurumsal Anlayışı Oturtma Markalaşma, Farklılaşma Ve Kreatif Düşünceyi Destekleme Eğitim Ve Öğretimde Uzmanlaşma, Program Geliştirme, Bilgi Üretme Sistemci, Sorgulayıcı, Analitik Ve Kritik Düşünmeyi Öğretme, Yapılandırma Okul Reformu, ARGE İle Eğitimde Yenilik Geliştirme, Teknoloji Kullanımı Eğitim Liderliği, Kaynak Bulma Ve Yönetme, Girişimcilik Küreselleşme, Halkla İlişkiler, Toplumsal Katkı, Paydaş Yönetimi