21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
9 Kasım 2007 Fuat Öksüz H.Ö. Sabancı Holding A.Ş. Denetim Daire Başkanı Küresel Birikimlerle Ulusal Değerler Yaratmak “Küreselden Ulusala, Ulusaldan Küresele”
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
Öğretmen Yetkinlikleri
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
Stratejik Planlama Pilot Kuruluş Uygulamaları: Genel Bakış Nahit BİNGÖL DPT Müsteşarlığı 12 Ocak 2005.
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
Analitik Eğitim Felsefesi
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Kültür.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
THE LINKING EASTERN ANATOLIA TO PROGRESS PROGRAMME(TUR/98/002) (DOĞU ANADOLU KALKINMA PROGRAMI) Erol Çakmak Programme Manager Ankara/ Eylül 2006 BİRLEŞMİŞ.
21. Yüzyıl becerileri.
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR.
GELECEĞİN ODTÜ’SÜ ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 21 Mayıs
Comenius Programı Onur AYDEMİR
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
STRATEJİK PLANLAMA.
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
ÖĞRETMENLİK 1-) MESLEK OLARAK ÖĞRETMENLİK
DEĞİŞME VE EĞİTİM.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitimi
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Eğitici Eğitimi
SANAYİ İÇİN DAHA ETKİN MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ Borusan Holding Agah Uğur 20 Mayıs 2004.
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Toplam Kalite Yönetimi
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
Mühendislik Fakültesi Proje Önerileri F.T. Yarman Vural.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
GİRİŞİMCİNİN ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
SINIF YÖNETİMİ.
ThinkQuest nedir? ThinkQuest, öğretmenlerin eğitim projelerini kendi sınıf müfredatlarıyla birleştirerek, öğrencilerinin 21. yüzyıla yönelik yetenekler.
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
Teknoloji Nedir?.
SÜREÇ YÖNETİMİ İNŞAAT ŞİRKETLERİ İÇİN PERFORMANS DEĞERLENDİRME VE YÖNETİMİ.
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
KAVRAM HARİTALARI.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak  Basılı kaynaklar  Not önceliği  Milli perspektif  Soyut öğrenme  Uzmanlaşma ve tek disiplin  Kağıt kalem testleri  Hazır bilgi aktarımı  Ezberci, monoton öğrenme sistemi Analitik düşünce  Tek ve standart yöntem ve yaklaşım

 Öğrenci Odaklılık  Aktif ve katılımcı öğrenme  Takım çalışması ve işbirliği  Düşünmeyi öğrenme ve bilgiyi uygulama  Teknolojik araçlar, dijital mültimedya  Çok boyutlu başarı önceliği  Küresel perspektif  İçten öğrenme (ilişkileri anlama, icat..)  Disiplinler arası entegre bakış açısı  Performans ve uygulamalar (kriter bazlı) Öğrencinin bilgiyi keşfetmesi  Transfer edilen ve doğurgan modüller Yeni Yaklaşım:

Eğitim Kurumları İçin 21. Yüzyılda En Önemli Gündem Maddeleri Toplam Kalite Ve Karakter Eğitimi Projelerini Okulda Hayata Geçirme Rehberlik Ve İnsan Kaynakları Uygulamaları İle İnsana Yatırım Yapma Motivasyon Çalışmaları Ve Profesyonel Kurumsal Anlayışı Oturtma Markalaşma, Farklılaşma Ve Kreatif Düşünceyi Destekleme Eğitim Ve Öğretimde Uzmanlaşma, Program Geliştirme, Bilgi Üretme Sistemci, Sorgulayıcı, Analitik Ve Kritik Düşünmeyi Öğretme, Yapılandırma Okul Reformu, ARGE İle Eğitimde Yenilik Geliştirme, Teknoloji Kullanımı Eğitim Liderliği, Kaynak Bulma Ve Yönetme, Girişimcilik Küreselleşme, Halkla İlişkiler, Toplumsal Katkı, Paydaş Yönetimi