KÖY ENSTİTÜLERİ Grup Artı Bir

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTBİLİM İLKELERİNE BAĞLANARAK KÖYDE YENİ EĞİTİM KURUMLARINI YARATMAK VE BU ÜLKÜYÜ GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN BÜYÜK MİLLET MECLİSİNCE KABUL EDİLEN KANUNLARI.
Advertisements

SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
ORTAOKUL SONRASI EĞİTİM SEÇENEKLERİ
Kazanım 5. Nitelikli insan gücünün Türkiye ekonomisinin gelişmesindeki rolünü değerlendirir.
TÜRKİYE’DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME REFORMLARI
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
HAZIRLAYANLAR: Hasan KAR İ P Ali İ hsan GENÇ Ali KAYGISIZ D. Gülseren D İ VLEK Ahmet KOÇAK Özcan KILIÇ Ercan GÜNEŞ Osman ARICI Mustafa KAPTAN.
YARIM KALAN BİR MUCİZENİN UNUTULMAYACAK ÖYKÜSÜ
LİSE 1. SINIF (9. SINIF) ORTAK ALAN.
4+4+4 Kesintili Eğitim Yasasının yürürlüğe girmesiyle birlikte , Eğitim ve Öğretim yılından itibaren, ilköğretim kurumlarında okutulacak haftalık.
İkinci bölüm..
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
GAZİ ORTAOKULU REHBERLİK BİRİMİ
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi
Üçüncü bölüm.. HASAT KÖY ENSTİTÜLÜ KIZ VE ERKEK ÖĞRENCİLER BİRBİRLERİNİ TRAŞ EDERKEN.
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
EYLÜL 2013 T.C. KORGAN KAYMAKAMLIĞI Çiftlik Çok Programlı Lisesi Müdürlüğü.
1- İmam Hatip Okulları nedir?
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
İlgiler ve Meslekler MURAT FİDAN MÜDÜR YARDIMCISI
İkinci Dil Olarak Türkçe Öğretimi
ALAN DEĞİŞİKLİĞİ VE DERS SEÇİMİ
ŞAHİNBEY-GAZİANTEP ÖZEL İDARE ANADOLU LİSESİ
2013- ÖĞRENCİ SEÇME VE YERLEŞTİRME SİSTEMİ (ÖSYS)
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
BAKIRKÖY KARTALTEPE MESLEKİ Ve TEKNİK ANADOLU LİSESİ
HANGİ ALAN-HANGİ MESLEK?
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
Sandıklı Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi
MANYAS ANADOLU LİSESİ.
TEOG SINAVI VE TERCİH İŞLEMLERİ
OKULUN KISA TARİHÇESİ 1 Aralık 1949 tarihinde kız okulu olarak açılmıştır yılında İstasyon Caddesindeki şimdiki binasına taşınmıştır
GIDA MÜHENDİSLİĞİNE GİRİŞ
2013 SBS ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
PERŞEMBE MESLEKİ VE TEKNİK
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
DERS SEÇ İ M İ. NEDEN NASIL NE ZAMAN  Ders seçimi 9. sınıfın sonunda ders kesiminden itibaren haziran ayının son iş günü mesai bitimine kadar.
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
GÜLNAZ İBRAHİM GÜNGÖR TARA KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
Brifing Dosyası Öğretim Yılı. PERSONEL BİLGİLERİ YÖNETİM OKUL MÜDÜRÜ Avni ŞENGÜL (Hizmet yılı : 14 ) MÜDÜR YARDIMCISI Nurullah YEŞİLMEN (Hizmet.
ALAN SEÇİMİ ÇALIŞMALARI Öğretmen görüşlerinin alınması Öğrenci sınav notlarının değerlendirilmesi Öğrencinin ilgilerinin göz önünde bulundurulması 10.Sınıf.
ORTAÖ Ğ RET İ M KURUMLARI BÜ Ş RA ATICI REHBER Ö Ğ RETMEN.
Lisans Yerleştirme Sınavları (LYS) GÖLCÜK RAM REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA BÖLÜMÜ 2016.
İNSANİ VE SOSYAL BİLİMLER FAKÜLTESİ TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ.
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
11. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
DÜZİÇİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
TÜRK Eğitim Sistemi.
ALAN – DERS SEÇİMİ.
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
9. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
Cemal Artüz İmam Hatip Ortaokulu
Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
HOŞGELDİNİZ.
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI(YKS)
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
SİMAV İBNİ SİNA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
Sunum transkripti:

KÖY ENSTİTÜLERİ Grup Artı Bir BURCU MEŞECİ 2004463059 CANAN ACAR 2005463001 MİRAY GÜLER 2006463046

KÖY ENSTİTÜLERİNİN KURULUŞ GEREKÇELERİ Köyü geri kalmışlıktan, köylüyü yoksulluktan kurtaracak yeni bir aydın tipine gereksinim vardı. Ülkenin kalkınması için köylünün kalkınması ve köyün canlandırılması gerekiyordu.

Köy Enstitülerinin Kurucuları Saffet Arıkan Hasan-Ali Yücel İsmail Hakkı Tonguç

KÖY ENSTİTÜLERİNİN ÖZELLİKLERİ Modern bir köy gibi kurulmuştur. Enstitülerde çalışanlar, kendileri için yapılan evlerde, aileleri ile beraber otururlardı. Köylülere sahip oldukları tüm imkanları ile yardım etme mecburiyetindedirler. Öğrencileri gerçek hayata hazırlama niteliği taşır. Giderlerini en aza indirmek için birçok gereksinimini kendisi üreterek karşılıyordu.

ENSTİTÜ YERLERİNİN SEÇİMİ Her köy enstitüsünün kendi çevresinde yer alan dört ile altı ilden oluşan uzak çevresi vardı. Her köy enstitüsü kendi bölgesine giren köy ilkokullarından mezun olan öğrencileri alır ve bu illerdeki köy okullarından sorumlu olurdu.

Enstitülere coğrafya yer adlarının verildiği görülür Enstitülere coğrafya yer adlarının verildiği görülür. Bu duruma da “Vatan Boyutu” denir.

KÖY EĞİTMEN VE ÖĞRETMENLERİNİN KÖY HALKINI YETİŞTİRMEDE YETKİ VE SORUMLULUKLARI ŞUNLARDIR: Köy halkının milli kültürünü yükseltmek, onları sosyal hayat bakımından asrın şartlarına ve şartlarına göre yetiştirmek. Köyün ekonomik hayatını geliştirmek için ziraat, sanat, tek­nik alanlarında köylülere örnek olabilecek işler yapmak.

DERS ALANLARI Kültür dersleri: Ziraat ders ve çalışmaları: Türkçe, tarih, coğrafya, yurttaşlık bilgisi, matematik, fizik, kimya, yabancı dil, el yazısı, resim-iş, beden eğitimi, müzik, askerlik, ev idaresi ve çocuk bakımı, öğretmenlik bilgisi, zirai işletme ekonomisi, kooperatifçilik. Ziraat ders ve çalışmaları: Tarla ziraatı, bahçe ziraatı, sanayi bitkileri ziraatı, zootekni, kümes hayvancılığı, arıcılık, ipek böcekçiliği, balıkçılık ve su ürünleri. Teknik dersler ve çalışmalar: Köy demirciliği, dülgerliği ve yapımcılığı; kızlar için köy ev ve el sanatları.

KÖY ENSTİTÜLERİNDE UYGULANAN EĞİTİMİN ÖZELLİKLERİ Öğretim süresi ilkokul üzerine 5 yıldır. Öğrencilere yazları en çok 45 gün izin verilirdi. Haftalık ders programı 44 saattir. Bunun yarısı genel kültür ve meslek derslerine, dörtte biri iş ve dörtte biri de tarım etkinliklerine ayrılıyordu. Her mezunun öğretmenlik diplomasında bir “iş”, bir de “tarım” faaliyeti ek branş olarak belirtiliyordu. Uygulanan eğitim ve öğretim yöntemi, “öğrenciyi merkeze” koymuş ve onun etkin kılınmasını temel almıştı.

KÖY ENSTİTÜLERİNDE UYGULANAN EĞİTİMİN ÖZELLİKLERİ Her öğrencinin bir müzik aleti çalması zorunlu idi. Köy enstitülerinin sistemin geliştirilmesi, aksaklıkların düzeltilmesi amacı ile hafta sonlarında öğrencilerin de katıldığı Cumartesi toplantıları yapıyordu. Enstitünün tüm işleri öğretmen ve usta öğreticilerin rehberliğinde öğrenciler tarafından yapılırdı. Yeni kurulan enstitülere, önce kurulanlar tarafından “yardım ekipleri” gönderilirdi.

YÜKSEK KÖY ENSTİTÜSÜ Köy Enstitülerinin en önemli sorunlarından biri de kendi yönetici ve öğretmen kadrosunu oluşturamamaktı. Köy eğitimi ile ilgili diğer personeli yetiştirmek ve bir “Köy İncelemeleri Merkezi” olmak üzere, Hasanoğlan Köy Enstitüsü’nde bir de “Yüksek Köy Enstitüsü” açıldı.

KÖY ENSTİTÜLERİNE YÖNELİK ELEŞTİRİLER Siyasal nedenler: Köy Enstitüleri Yasası Mecliste kabul edilmişti ama 151 milletvekili oylamaya katılmamıştı. Toplumsal ve ekonomik nedenler: Köye yeni okulun girmesiyle var olan toplumsal yapının değişeceğini ekonomik çıkarlarının zarar görebileceğini düşünen geleneksel topluluk önderlerinin direnci ile karşılaşıldı. Köy enstitüsüne alınacak öğrencilerin sadece köy çocuklarından olmasının, halkı köylü, şehirli diye ikiye böleceği ileri sürülmüştür. Köylünün kendi okulunu kendisinin imece yoluyla inşa etmesi bazı çevrelerce emek sömürüsü olarak değerlendirilmiş.

KÖY ENSTİTÜLERİNE YÖNELİK ELEŞTİRİLER Yönetsel nedenler Yeni sistem sadece Milli Eğitim Bakanlığında çalışanlara değil, başka bakanlıklardaki ilgililere de ek görevler veriyordu. Bu yeni görevler hem hızlı, hem çok sıkı çalışmayı gerektiriyordu. Köy enstitülerinde yetişenlerin demokratik davranışları tartışma yaratabiliyordu. Eğitsel nedenler Köy enstitülerinde eğitime yüklenen yeni görevlerin bütününe veya bölümlerine karşı olanlar vardı. Üretim için iş eğitimini, çok sesliliği uygun görmüyorlardı.

KÖY ENSTİTÜLERİNİN KAPANIŞI Köy Enstitülerinin kurulmasındaki amaç, " iş ve toplu öğretim üzerine köylü çocuklarını eğitip köye, Türk Devriminin yayıcıları olarak yetiştirip göndermekti " diyen Milli Eğitim Bakanı Hasan Ali YÜCEL 1946 da görevden ayrıldı ve yerine " Köy enstitülülerin belini kıracağım" diyen Reşat Şemsettin Sirer atandı. Talim Terbiye Kurulunun 10 Ekim 1947 tarih ve 405 sayılı kararı ile Köy Enstitüsünü Sisteminin özgün yapısından uzaklaştıracak olan yeni köy Enstitüleri Öğretim Programı kabul edildi. Yeni programda uygulamalı dersler ile teknik derslerin ya sayısı azaltıldı ya da tümden kaldırıldı. Yani Köy Enstitülerinin özgün kişiliği olan, iş içinde eğitim ortadan kaldırıldı.

KÖY ENSTİTÜLERİNİN KAPANIŞI Köy Enstitülerine Öğretmen yetiştiren Hasanoğlan Yüksek Köy Enstitüsü 27 Kasım 1947 de Bakan Reşat Şemsettin Sirer tarafından “sol fikirlerin yayılmasını önlemek” için kapatıldı. Öğrencileri Milli Eğitim Bakanlığına bağlı eğitim kurumlarına aktarıldı, enstitülerde çalışmakta olan yüksek bölüm mezunları toptan askere çağırıldı, sonra da köy öğretmenliklerine ve gezici başöğretmenliklere atandılar. 1950'de Köy Enstitülerinde "karma eğitime" son verilerek kız öğrenciler İzmir-Kızılçullu, Trabzon-Beşikdüzü'nde toplandı. Kız Öğrencilerin sayısı azaltıldı. 27 Ocak 1954'te çıkarılan 6234 sayılı Köy Enstitüleri ile İlk öğretmen Okullarının Birleştirilmesi Hakkında Kanun'la Köy Enstitüleri kapatıldılar.

KÖY ENSTİTÜLERİNİN BAŞARDIKLARI… Yüzyıllardır biriken feodal toplumun üretim ve yaşam biçimini ortadan kaldırmaya başlamıştır. Bilimsel ve felsefi anlamda laik eğitim başlamıştır. Feodal toprak rejiminin değişimi toprak ağalarının kendilerinin ortadan kaldırılma tehdidinin hissetmelerine neden olmuştur. Sanayi için eğitilmiş, nitelikli iş gücü oluşmaya başlamıştır.

KÖY ENSTİTÜLERİNİN BAŞARDIKLARI… Sanat, edebiyat, bilim teknoloji de olumlu beklentiler oluşmuştur. Atatürk’ün özlediği demokratik toplum ve kültür için kurumsal alt yapı oluşmaya başlamıştır. Ataerkil toplumdan çekirdek aile toplumuna dönüş belirtilerini vermeye başlamıştır. Ezberci değil, analitik düşünen- sorgulayan birey yetiştiren demokratik ve üretici eğitim başlamıştır.