Yeterlik Kurullarında Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar Doç. Dr. Yıldıray ÇETE Ulusal Yeterlik Kurulu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÜNİVERSİTE HASTANALERİNDE UZMANLIK EĞİTİMİ VE BİR ÖRGÜTLENME MODELİ
Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
TTB MEVZUATLARI Dr.Firuz ERDİL Çanakkale Tabip Odası
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Acil Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Komisyonu
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
GENEL OLARAK ÜNİVERSİTE TEŞKİLATI

SAĞLIK BAKANLIĞI EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ
TÜRK TORAKS DERNEĞİ 1.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
TTB- UDEK Asistan ve Genç Uzman Hekimler (AGUH) Genel Kurulu Yer: İstanbul Tarih: 10 Aralık 2010 Saat:10:00- 17:00 Kolaylaştırıcılar: Berivan TUNCA, Emre.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
AHEK KURULTAYININ ARDINDAN (9 haziran 2008). TTB-AHEK (Asistan Hekimler Eşgüdüm Kurulu) tarafından 09/06/2008 tarihinde AÜTF (Ankara Üniversitesi Tıp.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
3 Sağlık örgütlenmesi ve sağlık bakanlığı
Tıpta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği Taslağı Dr.İskender Sayek TTB Merkez Konseyi Üyesi TUEK 2008 Ankara.
TTB-UDEK Çalışma Grupları Dr. Raşit Tükel TTB-Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu 30 Kasım 2007 / İstanbul.
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
İstanbul Medeniyet Üniversitesi Göztepe E.A.H
12. Tıpta Uzmanlık Kurultayı. 1-3 Aralık İzmir YETERLİK BELGELERİNİN İŞLEVİ NEDİR, NE OLMALIDIR? Prof. Dr. Semih Baskan Türk Cerrahi Derneği Başkanı.
TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ NEDEN ? NASIL?
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Yrd Doç Dr Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
Mesleki Yeterlilik Kurumu
Tıpta Uzmanlık Eğitimi ve Çalışma Süreleri
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
EĞİTİCİ GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ
UYEK 5. Dönem Yönetim Kurulu Faaliyet Sunumu.
TÜMGED. Kuruluş ………….……… Federasyon Üyeliği……… Genel Kurul ……….……… Merkez ……………….. İst. ( Tems. Ank. ) Üye.
TEKİRDAĞ ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ ÇEVRE DENETİMİ UYGULAMALARI
Dünyada ve Türkiye’de Aile Hekimliği
Uzmanlık derneklerinde seçim, yönetim, katılımcılık Prof.Dr.Eyüp Sabri Uçan Türk Toraks Derneği Başkanı.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU 19 Aralık 2012.
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Uzmanlık derneklerinin amaçları ve uzmanlık alanının temsiliyeti Prof. Dr. Mustafa Ünlü TTB-UDEK Yürütme Kurulu.
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Ö ğ retim Üyeli ğ ine Yükseltilme ve Atanma YÜKSEKÖ Ğ RET İ M KURULU BA Ş KANLI Ğ I PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
ULUSAL VE ULUSLARARASI KURULUŞLAR
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
CERRAHİ UZMANLIK DALLARINDA İŞBİRLİĞİ VE UZLAŞI Doç. Dr. Ethem Beşkonaklı Türk Nöroşirürji Derneği Başkanı UDEK Kurultayı.
KAMU GÖREVLİLERİNİN UYMALARI GEREKEN ETİK DAVRANIŞ İLKELERİ.
HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ.
Yrd Doç Dr Mehmet KARATAŞ Tıp Tarihi ve Etik AD
TEMEL KAVRAMLAR VE SAĞLIK HUKUKU
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 3- Ö ğ retim Üyeli ğ ine Yükseltilme ve Atanma YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
“KAMU PERSONELİ” Kimdir?
ANKARA BİLİM, SANAYİ VE TEKNOLOJİ Piyasa Gözetim ve Denetim Şubesi
VETERİNER HEKİMLİĞİ TARİHİ
Veteriner Hekimliği Tarihi ve Deontoloji Anabilim Dalı
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
ÜNİVERSİTE ORGANLARI Öğr. Gör
Sunum transkripti:

Yeterlik Kurullarında Uygulamada Karşılaşılan Sorunlar Doç. Dr. Yıldıray ÇETE Ulusal Yeterlik Kurulu

Uzmanlık Eğitiminin Organizasyonu Tamamen meslek kuruluşları –ABD –Kanada –Portekiz Tamamen devlet kurumları –İsveç –Danimarka Devlet ve meslek kurumları –Avustralya –İngiltere –Norveç

Uzmanlık Eğitiminin Organizasyonu Uzmanlık eğitimine giriş –Sadece yazılı sınav – TUS –Kişilik testleri? –Yeterlilik testleri? Asistan seçimi –Kurumun olanakları –Eğitici kapasitesi –Ulusal insan gücü planlaması

Uzmanlık Eğitiminin Organizasyonu Eğitim aşamalarının monitörizasyonu Standart çalışma süresi Eğitici nitelikleri –Adil ve şeffaf seçim –Eğitim, araştırma ve hizmet dengesi Kurum olanakları –Gerekli en az özellikler –Eğitim kurumları arasında rotasyon

Tıpta Uzmanlık Eğitimi - Ulusal Otorite Tıpta Uzmanlık Eğitiminde Ulusal Otorite –Sağlık Bakanlığı 1219 sayılı Tababet ve Şuabat-ı Sanatlarının Tarz-ı İcrasına Dair Yasa Madde 1 - Türkiye Cumhuriyeti dahilinde tababet icra ve her hangi surette olursa olsun hasta tedavi edebilmek için Türkiye Darülfünunu Tıp Fakültesinden diploma sahibi olmak ve Türk bulunmak şarttır. Madde 2 - Yukarki maddede yazılı diplomanın muteber olması için diploma sahibinin 8 Teşrinisani 1339 tarih ve 369 numaralı kanun mucibince hizmeti mecburesini ikmal etmiş ve diplomasının Sıhhiye ve Muaveneti İçtimaiye Vekaletince tasdik ve tescil edilmiş olması lazımdır.

Tıpta Uzmanlık Eğitimi - Ulusal Otorite Sağlık Bakanlığı –Sağlık Eğitimi Genel Müdürlüğü Tıpta Uzmanlık Eğitimi Daire Başkanlığı –Tıpta uzmanlık eğitimi sınavları ile ilgili işlemleri yapmak, –Tıpta uzmanlık eğitimlerine başlayan asistanların eğitimleri süresince her türlü iş ve işlemlerini yapmak. –Tıpta uzmanlık eğitimi personelinin açıktan atama, yer değiştirme ve görevlendirilmelerine esas olmak üzere gerekli işlemleri yapmak. –Tıpta uzmanlık ana ve yan dal uzmanlık eğitimini tamamlayanların uzmanlık sınav jürilerini oluşturmak, sınavla ilgili iş ve işlemlerini yapmak.

Tıpta Uzmanlık Eğitimi - Ulusal Otorite Sağlık Bakanlığı –Sağlık Eğitimi Genel Müdürlüğü Tıpta Uzmanlık Eğitimi Daire Başkanlığı –Tıpta uzmanlık eğitimi personelinin eğitim faaliyetlerine ilişkin düzenlemeleri yapmak. –Tıpta uzmanlık eğitimine ilişkin her türlü mevzuat ile eğitim programını hazırlamak, hazırlatmak ve geliştirmek. –Tıpta uzmanlık eğitimi ile ilgili ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak. –Genel Müdürlük makamınca verilen diğer görevleri yapmak.

Tıpta Uzmanlık Eğitimi - Ulusal Otorite Sağlık Bakanlığı –Sağlık Eğitimi Genel Müdürlüğü Tıpta Uzmanlık Eğitimi Daire Başkanlığı –Ana Dal Uzmanlık Eğitimi Şube Müdürlüğü –Yan Dal Uzmanlık Eğitimi Şube Müdürlüğü –Tıpta Uzmanlık Eğitimi Personeli Şube Müdürlüğü –Tıpta Uzmanlık Eğitimi Programları ve Mevzuatı Şube Müdürlüğü

Tıpta Uzmanlık Eğitimi - Ulusal Otorite Türk Tabipleri Birliği –6023 numaralı kanun Birlik, aşağıda yazılı hizmetleri yapmakla mükelleftir : a) Halk sağlığına ve hastalara fedakarlık ve feragatle hizmeti ideal bilen meslek geleneklerini muhafaza ve geliştirmeye çalışmak, b) Azalarının maddi ve manevi hak ve menfaatlerini korumak ve bunları halkın ve Devletin menfaati ile en iyi bir şekilde denkleştirmeye çalışmak, c) Halkın sağlığını korumaya, azalarını muayyen refah seviyesine ulaştıracak gerekli iş sahaları bulmaya, İş Kanunu ile sosyal kanunların ve bunlara bağlı nizamname ve talimatname hükümlerinin tatbikatında meslek ve meslektaşların hak ve menfaatlerini korumaya ve her türlü iş tevziinin adilane bir surette düzenlenmesine çalışmak,

Tıpta Uzmanlık Eğitimi - Ulusal Otorite Türk Tabipleri Birliği –6023 numaralı kanun Birlik, aşağıda yazılı hizmetleri yapmakla mükelleftir : d) Halk sağlığı ve tıp meslekleri ile ilgili meseleler için resmi makamlarla karşılıklı işbirliği yapmak, e) Halk sağlığı ve tıp meslekini ilgilendiren işlerde resmi makamlardan yardım sağlamak.

Tıpta Uzmanlık Eğitimi - Ulusal Otorite TTB –Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu a. Topluma sunulan uzman hekimlik hizmetinin olanaklı olan en yüksek düzeye çıkarılması ve sürdürülmesi için çalışmak, b. Ülkemizdeki uzman hekimlerin mesleki durumunu ve unvanını ulusal ve uluslararası alanda savunmak, c. “Uzmanlık dernekleri aracılığı ile tıpta uzmanlık eğitiminin çağdaş bir düzeye eriştirilmesi için demokratik kurumlara daha çok işlerlik kazandırılması, standartların oluşturulması, denetlenmesi, değerlendirilmesi ve korunması ile ilgili ulusal hedef ve koşulların saptanarak, özgün Türkiye modelini işlerliğe kavuşturmak, d. Türk Tabipleri Birliği’nin Avrupa Tıp Uzmanları Birliği (ATUB)’ne üyeliğinden doğan görev ve sorumlulukların yerine getirilmesini sağlamak, e. Diğer ülkelerdeki mesleki kuruluşlarla tıpta uzmanlık eğitimi ve uzman hekimlik alanında işbirliği yapmak ve ilişkiler kurmak.

Tıpta Uzmanlık Eğitimi - Ulusal Otorite TTB –Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu Ulusal Yeterlik Kurulu –Madde 4 - Yeterlik Kurullarının mesleki ve eğitsel standartları geliştirme ve uygulama çalışmaları ile uzman hekimleri değerlendirme ve belgelendirme çalışmalarına yardım ederek, tıbbi bakım hizmetlerinin kalitesini iyileştirmeyi ve sürdürmeyi, –Madde 5 - Yeterlik Kurullarınca belgelendirilen bir uzman hekimin, standart bir eğitim programını tamamladığı ve uzmanlık alanında yetkin sağlık hizmetleri sunumu için gerekli bilgi, beceri ve deneyime sahip olup olmadığını değerlendiren sınav ve/veya sınavları başarıyla tamamladığı konusunda topluma güvence vermeyi,

Tıpta Uzmanlık Eğitimi - Ulusal Otorite Yükseköğretim Kurulu –2547 sayılı kanun Tıpta Uzmanlık: Sağlık ve Sosyal Yardım Bakanlığı tarafından düzenlenen esaslara göre yürütülen ve tıp doktorlarına belirli alanlarda özel yetenek ve yetki sağlamayı amaçlayan bir yükseköğretimdir. –Bu kanun; yükseköğretim üst kuruluşlarını, bütün yükseköğretim kurumlarını, bağlı birimlerini ve bunlarla ilgili faaliyet ve esasları kapsar.

Tıpta Uzmanlık Eğitimi - Ulusal Otorite Yeterlik Kurulları –Yeterlik Kurulunun amaçları şunlardır: –2.1- ………..uzmanlık eğitiminin ulusal standartlarını oluşturmak ve geliştirmek, aynı zamanda uzmanlık eğitimindeki yeterliğin ve eğitim birimlerinin akreditasyonunun temel ilkelerini oluşturmak. –2.2- Uzmanlık eğitimi süresince işlenmesi gereken kuramsal ve uygulamalı eğitim programının (kuramsal eğitim için çekirdek eğitim müfredatı ve uygulamalı eğitim için en az yapılması gerekenler) hazırlanmasını sağlamak. –2.3- Uzmanlık öğrencisinin eğitim süresince öğrenmesini sağlamak, izlemek ve değerlendirmek için “asistan karnesi” gibi eğitsel araçların oluşturulmasını sağlamak.

Tıpta Uzmanlık Eğitimi - Ulusal Otorite Çok başlılık vardır –SB –YOK –TTB, Uzmanlık Dernekleri Moral ve motivasyonu azaltmaktadır –Her bir kurum, dernek ve Yeterlik Kurullarından belge bilgi istemektedir –SB tek yetkili olduğunu söylemektedir

Tıpta Uzmanlık Eğitimi - Ulusal Otorite Sayın Hocam, Geçen hafta konuştuğumuz ve XX'in bahsetmiş olduğu toplantı, size bahsettiğim gibi Ankarada’ki eğitim hastanesi şeflerinden oluşuyormuş. Ben YY’ye sormuştum, yanıtı aşağıda. Ve ne yazık ki bizim tüm çalışmalarımıza rağmen biz dışlanarak, hele daha önce kurulan komisyon da hiçe sayılarak ve üniversite temsilcileri dikkate alınmayarak, bu grup XX ana dalının eğitim müfredatını belirleyebiliyor. Herhalde durum ciddi olarak sorgulanmalı.

Yeterlik Kurulları Artan işlevler –2004 yılı anketi Yeterlik Kurulu sayısı: 20 Asistan karnesi: 13 Müfredat hazırlayanlar: 15 Yeterlik sınavı yapanlar: 10 Kurum Ziyareti: 0

Yeterlik Kurulları Artan işlevler –2006 yılı anketi Yeterlik Kurulu sayısı: 43 Asistan karnesi: 21 Müfredat hazırlayanlar: 22 Yeterlik sınavı yapanlar: 16 Kurum Ziyareti: 1

Sorunlar Dernek Yönetimi ile İlişkiler –Yeterlik Kurulları Özerk Yönergeleri dernek tüzüklerinden ayrı Kararlar Yeterlik Genel Kurullarında alınıyor

Sorunlar Dernek Yönetimi ile İlişkiler –Yeterlik Kurulları Artan işlev Kurum ziyaret programları Yeterlik sınavları Eğitim programlarının oluşturulması Çekirdek eğitim programının hazırlanması Asistan karnesinin hazırlanması

Sorunlar Yeterlik Kurulu çalışmaları –Zaman ve çaba gerektiriyor –Gönüllülük esasına dayanıyor –Uzman, asistan sayıları? –Genel kurul katılımları az Temsil ettikleri alandaki akademisyenlerin çoğunu kapsamıyor Katılımcılık özendirilmeli

Sorunlar Kurum ziyaretleri –Yeterli örnek yok – sadece FTR –Kurumlar gönülsüz –Eksikliklerin ortaya çıkmasından rahatsız –Araştırma görevlilerinin görüşlerinin alınması –Denetlenmek rahatsız edici –Yaptırımı yok

Sorunlar Yeterlik Belgelerindirimi –Gönüllülük esasına dayanıyor –Yeterli başvuru yok –İşlevi konusunda soru işaretleri var Akademik yükseltme için koşul? Daha fazla ücret? Prestij? –Yetersiz olma korkusu?

Sorunlar Maddi kaynakların azlığı –Yeterlik kurul ve komisyonları toplantı yapamıyor –Yeterlik sınavları için kaynak bulunamıyor Dernek yeterli bütçeye sahip değil Adaylardan ücret alınamıyor OSYM ile ortak yapmak pahalı Yapılandırılmış uygulama sınavları zaman, para ve donanım gerektiriyor