ALLAH TEVEKKÜL EDENLERİ SEVER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hüsn-ü Zan Su-i Zan.
Advertisements

Ahmet YORDAM EVRENİN YARATILIŞI
Allah’ın Huzurunda Olma Bilinci
AHLAK, MANEVİYAT ve MANEVİ HAYAT
KUR'AN-I KERİM NASIL BİR KİTAPTIR?
İÇİNDEKİ FEYİZ VE BEREKET
BAKARA SÛRESİNDEN SON İKİ AYETİ
Diyelim başınıza istemediğiniz bir olay geldi. Yıkık, perişansınız.
HASED. Bir nimeti hakkıyla elde etmiş bir insandan O nimetin kopup gitmesini istemektir. Kıskanmak, çekememek. HADİS "Mü'min gıbta; münâfık haset eder."
ERKEĞİN HANIMI ÜSTÜNDEKİ HAKLARI
HAZRETİ ALİ’NİN VASİYETNAMESİ (Hazreti Ali’den oğlu Hasan’a)
Dövüş ustası olanlar öfkelenmezler. Kazanma ustası olanlar korkmazlar
GÜNLÜK NAMAZLAR (5 VAKİT NAMAZ)
HASED-GIYBET.
Sözünde Durmak Dürüst ve Güvenilir Olmak
ALLAH BİZE YETER Sahip olduklarınızın sizin olduğunu düşünüyorsanız muhtaçsınız demektir. Varlık içinde yokluğu görmemişseniz, yoksulsunuz demektir.
ADALET.
İlköğretim DKAB Dersi 4. Sınıf 5. Ünite Sunusu
Sevgi, Dostluk ve Kardeşlik
Konu: Allah’a Güvenmek ( Tevekkül )
Hazırlayan: Mustafa YILMAZ Tantavi İÖO DKAB Öğretmeni Eyüp/İstanbul
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi 11. Sınıf 1. Ünite
Ramazan ve Kur’an Vaazı
ZÜBEYR ABİ’DEN MERHAMET
KAZA VE KADERE İMAN AHİRET GÜNÜNE İMAN RABİA DOĞAN ERCİYES ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAK. DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİL. EĞİTİMİ ÖĞRT.
KAZA VE KADERE İMAN.
Allah, İnsanı En Güzel Şekilde Yaratmıştır
İlköğretim DKAB Dersi 5. Sınıf 1. Ünite Sunusu
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümü PEMBE SELEK
DİN KÜLTÜRÜ PERFORMANS ÖDEVİ
Kur’ân Doğru Bilgiye Önem Verir
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi.
Hz. Muhammed (s.a.v.) Sabırlı ve Cesaretliydi
Allah’a Güvenmek (Tevekkül)
2. Ünite: İslam’da İman Esasları
4/ KELİMEİTEVHİT VE KELİMEİŞEHADETİ ÖĞRENİYORUM
DEĞERLER EĞİTİMİ MART HAKSIZ KAZANÇTAN UZAK DURMAK.
HZ. MUHAMMED (s.a.v.) HAKKI GÖZETİRDİ
İNSANIN PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İHTİYACI
İYİ BİR ARKADAŞ -Kendini mahvetmene izin vermez.
KUTLU DOĞUM HAFTASI Nisan 2015
Hastalıkların Ardındaki Gizli Hikmetler
İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM
Sorumluluk Bilinci.
4. İYİLİĞİ EMREDİP KÖTÜLÜĞE ENGEL OLMALIYIZ
Kur'an Doğru Bilgiye Önem Verir
2. Nimete Şükür (Besmele ve Hamd)
İNSANIN PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İHTİYACI
1. Anne Babanın Çocuklara Davranışı
İslam’da Bilginin Kaynakları
2. İnanca Bağlılığı.
4. İyiliğe Karşılık Beklememek
4. Kendimize Karşı Sorumluluklarımız :
İNSANIN İRADESİ VE KADER Cüz'î irade: Allah tarafından insana verilen sınırlı seçme özgürlüğüne cüz'i irade denir. İnsan akıl sahibi olduğu için düşünce,
İnsanın Çabası: EMEK ve RIZIK
SÛRELER : CÛZ : 29 Mülk Sûresi (1 – 30)
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
ALLAH’A GÜVENMEK (TEVEKKÜL)
Hacer ÖZKAN DKAB2.
Çalışırım, Allah’ın Yardımına Güvenirim ve Başarırım.
Din Kültürü ve ahlak bilgisi performans ödevi
8.Sınıf /1.ünite KAZA ve KADER Hazırlayan:Serpil AKTAŞ.
3.1. İnsanın Özgürlüğü ve Sorumluluğu
TEVEKKÜL.
İSTİŞARE VE ÖNEMİ.
Din Kültürü ve ahlak bilgisi performans ödevi
Tereddütsüz İman ve Allah’a tam Güven
TEVEKKÜL.
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 2. DÖNEM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ PERFORMANS GÖREVİ KONU: GIYBET VE İFTİRA HAZIRLAYANLAR : BEYZA NUR AKKIR İREM NUR ARSLAN.
PEYGAMBER EFENDİMİZİN İSTİŞAREYE ÖNEM VERMESİ. İstişare (danışma); bir iş için bilgi veya yol-yöntem sormak, danışmak, görüş almak, fikir alışverişinde.
Sunum transkripti:

ALLAH TEVEKKÜL EDENLERİ SEVER

TEVEKKÜL NEDİR? Yapacağımız herhangi bir iş için bütün gücümüzle çalışıp elimizden geleni yaptıktan sonra, sonucu Allah'tan beklemektir.

“Bir işe başladığın zaman, Allah’u Teâlâ’ya tevekkül et, Ona güven!” Al-i İmran 159. ayeti kerimesi tevekkül ile beraber azmederek çalışmak gerektiğini gösteriyor.

Tevekkül, değiştirilmesi insan gücünün dışında olan üzücü olayları, ezelde takdir edilmiş bilip, üzülmemek, Allah’u Teâlâ’dan geldiğini düşünerek seve seve karşılamaktır

İnsan, bir işin neticesinin iyi mi, kötü mü olacağını bilemez Hayır sandığı çok şey, şerle, şer sandığı çok şey de, hayırla neticelenebilir Muhakkak şu işim olsun diye ısrar etmemeli, “Hayırlı ise olsun” demelidir

Allah’u Teâlâ, kimseye muhtaç olmamak için çalışmayı, hasta olmamak için tedbir almayı, hasta olunca ilaç kullanmayı, görebilmek için ışığı sebep kılmıştır Sebebi, istenilen şeye kavuşmak için bir kapı gibi yaratmıştır

Allahü Teâlâ, insanların, ihtiyaçlarına kavuşmak için bu sebepler kapısını yaratmış ve açık bırakmıştır. Tesiri kesin olan ilaçları kullanmamak tevekkül değil, ahmaklıktır, haramdır.

Hadis-i şerifte buyruldu ki: (Her hastalığın ilacı vardır Yalnız ölüme çare yoktur) [Taberani]

Hz Musa, hastalanınca, “İlaçsız da Allah şifa verir” diyerek ilaç kullanmadı Allah (İlaç kullanmazsan şifa ihsan etmem) buyurdu İlacı kullanınca iyi oldu. Fakat sebebini merak etti Allah, (Tevekkül etmek için, benim âdetimi, hikmetimi değiştirmek mi istiyorsun? İlaçlara tesir veren kimdir? Elbette tesirleri yaratan benim) buyurdu (K Saadet)

ilaç kullanmalı; fakat, doktora ve ilaca güvenmemeli, şifayı Doktora gitmeli, ilaç kullanmalı; fakat, doktora ve ilaca güvenmemeli, şifayı Allahü Teâlâ’dan istemelidir!

Kur’an-ı kerimde mealen buyruldu ki: (İmanınız varsa, Allah’a tevekkül ediniz!) [Maide 23] (Tevekkül edene, Allah kâfidir) [Talak 3]

Hadis-i şerifte de buyruldu ki: (Allahü Teâlâ’ya hakkıyla tevekkül etseydiniz, sabah aç kalkıp, akşam tok dönen kuşlar gibi sizi de rızıklandırırdı) [Tirmizi]

Tevekkül, kalp işidir, imandan meydana gelir Allahü Teâlâ’nın lütuf ve ihsanının pek çok olduğuna iman etmekle hasıl olur.

Tevekkül eden insan dünya malına gönül bağlamaz Tevekkül eden insan dünya malına gönül bağlamaz. Dünya işlerinin bozulmasından dolayı üzülmez. Rızkından endişe etmez.

Mesela, iftiraya uğrayan biri, mahkemeye düşünce kendine bir avukat tutar Üç şeyde avukata güvenirse, bu kimsenin kalbi rahat eder : 1- Avukatı, ona yaptıkları iftirayı iyi bilir 2- Avukatı doğruyu söylemekten korkmaz 3- Avukatın bunu canla başla savunacağına inanır

Avukatına böyle inanır, güvenirse kendi ayrıca uğraşmaz (Allah bize yetişir O ne iyi vekildir) ayetini iyi anlayıp, “Rızık takdir edilmiş, vakti gelince bana yetişir” der Demek ki, çalışmadan tevekkül dinimizde yoktur

(Azmedip de bir işe başlayınca, Allah’a tevekkül et, Ona güven (Azmedip de bir işe başlayınca, Allah’a tevekkül et, Ona güven! Allah size yardım ederse, kimse size galip gelemez Size yardım etmezse, kimse yardım edemez O halde, müminler Allah’a tevekkül etsinler!) [Al-i İmran 159,160]

Kendine güvenmek, tevekkülün tersi ve tevekkülü bozan bir şeydir .Tevekkül, iş yapmayıp tembel oturmak değildir Bir işe başlamak ve başlanan işi başarmak için tevekkül gerekir

Bir misal : Tarlasından iyi bir ürün almak isteyen bir çiftçi; önce tarlayı güzelce sürüp tohumu eker, gübresini atar, gerekirse sulamasını da yapar. Ekinin zararlılardan korunması için her türlü tedbiri de aldıktan sonra gerisini Allah'a bırakır, O'na güvenir. Çünkü çiftçi, elinden geleni yapmıştır. Artık ekinin büyümesi ve ürün vermesi için Allah'a güvenecek, sonucu O'ndan bekleyecektir. Gerçek tevekkül budur.

Devesini dışarda bağlamayıp salıveren ve Allah'a tevekkül ettim diyen bir kişiye Peygamberimiz (s.a.s.) Efendimiz şöyle buyurdu: "Önce deveni bağla, sonra tevekkül et."

Hz. Ömer şöyle demiştir: "Hiç biriniz rızkını aramaktan vazgeçip Allah'ım bana rızık ver demesin, biliyorsunuz ki, gökten ne altın yağar ne de gümüş."

Hiç çalışmadan bir işin oluvermesini istemek, kendinin yapması gereken şeyleri Allah'tan beklemek, tevekkül değildir. Müslüman’a yakışmayan yanlış bir düşüncedir

(Ben vazifemi yaptım, ama ne yapayım ki kısmetim bu imiş) diyen bir Müslüman, bir işte başarısız olsa bile, ümitsizliğe kapılmaz ve büyük bir iç huzuru ile çalışmaya devam eder.

“Güçlükle beraber elbette bir kolaylık vardır Öyleyse, bir işi bitirince diğerine teşebbüs et ve hacetini yalnız Rabbinden iste!” [İnşirah 5-8]

Tevekkül bir zaaf değil, bir kuvvettir

Güç bir işi başaramamak korkusunu gidermek için de tevekkül gerekir

Bir şeyin hasıl olmasına sebep olan şeyi yapmayıp da sebepsiz olarak gelmesini beklemek, kapıyı kapayıp pencereden atılmasını istemeye benzer ki, bu, akla ve dine uygun değildir

ateşe yakma kuvvetini veren, Allahü Teâlâ’dır Ateş yakar, fakat, ateşe yakma kuvvetini veren, Allahü Teâlâ’dır

Aç olan, bir şey yer; bu şeye doyurma kuvveti veren Odur

Gerektiği zaman, böyle sebepleri kullanmadığı için zarar gören kimse, Allahü Teâlâ’ya asi olur

HAZIRLAYAN SEÇİL SERAP YAĞMUR 1090710255