TÜRKİYE’DEKİ DURUM ANALİZİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Advertisements

TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
Engellilerin Haklarına İlişkin BM Sözleşmesi
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu

Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
TÜRK HAVA KURUMU ÜNİVERSİTESİ İŞLETME DOKTORA PROGRAMI
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
‘E-Üniversite’ye Yolculuk
TÜRKİYE BİLİŞİM ŞURASI
Yrd. Doç. Dr. İdil Işıl GÜL 9 Kasım 2012, Ayfonkarahisar.
Türkiye Yazılım Sektörü Sorunları ve Çözüm Önerileri
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Üye Paylaşım Toplantısı 11 Kasım Misyon Bilgi teknolojileri ve telekomünikasyon sektörlerini ülkemizin büyümesinin temel bileşeni olarak konumlandırırken,
ŞEFFAFLIK VE ETİK KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİ
İYİ YÖNETİŞİM.
1 Bilişim ve İletişim Sektörü Neden Stratejiktir ? Bilişim ve İletişim iş yapış şekillerini ve sosyal hayatı doğrudan etkileyen ana-yapıtaşı konumundadır.
Kamu Yönetiminde Yeni Aktörler: Sivil Toplum Kuruluşları
5’nolu Kamu Alımları Faslı Avrupa Birliği Genel Sekreterliği.
VAZGEÇİLMEZ BİR AŞAMA. STRATEJİKYÖNETİM STRATEJİK YÖNETİM NEDİR? SÜREÇ ANALİZİDİR: SÜREÇ ANALİZİDİR: - GELECEK HEDEFLERİMİZ… - BU HEDEFLERE NASIL ULAŞABİLECEĞİMİZ…
30 Nisan 2014 İSTANBUL SANAYİ ODASI 12. SANAYİ KONGRESİ 15 MAYıS 2014.
YÖNETİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Hazırlayan ve Sunan: Ceren TUTKUN
Hedef A.1. : Deprem Bilgi Altyapısının Geliştirilmesi; Deprem bilgi altyapısının geliştirilmesi, güçlendirilmesi, sürdürülebilirliğinin sağlanması bu altyapıyı.
OCAK 2014 OCAK T.C. GÜLYALI KAYMAKAMLIĞI T.C. İLÇE SOSYAL YARDIMLAŞMA VE DAYANIŞMA VAKFI MÜDÜRLÜĞÜ.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Bilişim Sektörü 24 Aralık 2014.
ETİK KÜLTÜRÜN GELİŞTİRİLMESİ VE ŞEFFAFLIK
ELEKTRONİK DEMOKRASİ Grup Adı:No Name Nebi Doğan Arığ Nebi Doğan Arığ Songül Boran İmren Coşkun.
ELEKTRONİK DEMOKRASİ.
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Bilgi Güvenliği Hukuksal Süreçler
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
SEZGİN ÖZTEK ŞEREF AYAN
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
Geçmişten günümüze pek çok tanım ile açıklanan bilgi politikası bilginin üretilmesine, yönetilmesine, işaretlenmesine ve kullanılmasına öncülük eden; birbiri.
1 20 EKİM 2004, ANKARA T. Uzm. Deniz YANIK Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanlığı TELEKOMÜNİKASYON KURUMU TÜRKİYE’DE TELEKOMÜNİKASYON POLİTİKASI ALANINDA.
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
YENİ DİJİTAL ÇAĞ Giriş.
Bilişim Suçlarıyla İlgili Mevzuat 3- BM Kararları.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
UĞUR MUSLU B  Friederich List’ in 1841 de yayınlanan ulusal politik ekonomi sistemi çalışmasına dayandırılmaktadır.  Bu çalışmada List ulusal.
E-DEVLET Hazırlayan: EFSER YILDIRIM E-DEVLET NEDİR? E-devlet, devlet hizmetlerinin kullanıcı ihtiyaçları göz önüne alınarak elektronik ortamda,
TİCARET HUKUKU BİLGİSİ
Temel Bilgi Teknolojileri
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMI ve GELİŞİMİ
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
E- DEVLET, e-YÖNETİM VE TÜRKİYE’DEKİ DURUM ANALİZİ.
DEMOKRATİK OKUL KÜLTÜRÜ YETERLİKLER ÇERÇEVESİ
KAMUDA HASSAS GÖREV.
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
“Gizlilik, Bireysel Haklar, Kişisel Verilerin Korunması”
Sunum transkripti:

TÜRKİYE’DEKİ DURUM ANALİZİ e- DEVLET, e-YÖNETİM VE TÜRKİYE’DEKİ DURUM ANALİZİ

Vatandaşın devletle, devletin özel ve özerk kurumlarla, devletin kendi kurumları arasında, devletlerin kendi aralarında var olan bilgi akışı ve/veya fiziksel etkileşimin dijital ortama taşınması için gerçekleştirilen girişimleri e-devlet kapsamında değerlendirebiliriz e-DEVLET KAVRAMI

Şeffaf devlet vizyonuna ulaşılması. Vatandaşın devletle olan işlerinin çok daha hızlı şekilde halledilmesi. Vatandaş tarafında görülen bu verimlilik artışı sayesinde devletin daha verimli çalışması. Kamu kurumları arasında bilgi bütünlüğünün sağlanarak her türlü kötüye kullanımın önüne geçirilmesi.

e-Devlet portalları, Dijital kimlik uygulamaları, e-Demokrasi, e-Tedarik, İntranet, Uzaktan eğitim, vb.

e-devlet bağlamında bir sıralama yapılırsa 1- İnsan yaşamında kaçınılmaz şekilde yer almaya başlayan bilgi ve iletişim teknolojileri yeni ekonomi ve yönetim modellerinin vazgeçilmez araçları olarak karşımıza çıkmaktadır. 2- İnternet teknolojilerinin kamu hizmetlerini sağlamada kullanılmaya başlamasıyla birlikte kamu sektörünün işleyiş verimliliği büyük ölçüde artarken, devlet vatandaşa "bir tık" kadar yakın olacaktır.

3- e-devletin kuruluş amacı; Kişi ve kuruluşların elektronik devlet ile ilgili projelerini tanıtmalarını sağlayan ideal bir ortam oluşturmak, Özel sektör, sivil toplum kuruluşları, üniversiteler ve kamu kuruluşları arasında etkin bir iletişim ve işbirliği sağlamak, Diğer ülkelerdeki gelişmeleri tanıtarak, ortak strateji ve proje üretimine imkan yaratmak, Kamuoyunun elektronik devlet konusunda bilgi, ilgi ve katılımını arttırmaktır.

Bilgiye Erişim Özgürlüğü, bilgi toplumuna dönüşümün temel yapı taşıdır. Bireylerin ve kurumların bilgiye erişim hakkının anayasa düzeyinde tanımlanması demokratik hukuk devletinin, düşünce ve ifade özgürlüğünün bir gereğidir. Bilginin paylaşımı aynı zamanda iktidarın da paylaşımıdır. Kamu bilgileri başta olmak üzere, bilgiye erişim özgürlüğü, yurttaşların yönetime demokratik katılımı için esastır.

2- Bilişim Devrimin temel felsefesi olan bilginin sınır tanımadan paylaşılması hedefine ulaşmak için çalışmanın yanı sıra; kişilere ait bilgilerin üretilmesi, saklanması, iletilmesi ve işlenmesi süreçlerinde mahremiyet ilkesine uygun olarak hareket edilmesinin sağlanması gerekmektedir.

Çıkarılacak kanun kişisel verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması ve korunmasının esas ve usullerini Avrupa Birliği ve uluslararası veri değişim standartlarına uygun olarak düzenlerken bu usul ve esaslara aykırı Davranılmasının yaptırımını da hüküm altına almalıdır.

Elektronik Devlete geçiş sürecinde bireylerin, özel sektörün ve kamu kurumlarının birbirleriyle iletişimlerde elektronik güven altyapısının tesis edilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu alt yapının temel yapı taşlarından biri de bilginin ulaşılabilirliği, bütünlüğü ve gizliliğinin sağlanmasını yarayan dijital imza yasalarının hukuk sistemimiz içersinde kabul görmesi ile mümkündür.

“Dijital uçurum” olarak adlandırılan, bilişim ve iletişim teknolojilerine erişimde eşitsiz dağılım, e-demokrasi idealinin hayata geçirilmesinin olduğu kadar, e-devlet mekanizmalarının tam anlamıyla işlev göstermesinin de önündeki en büyük engel olarak ortaya çıkmaktadır.

5- Sektör elektronik devlet uygulamalarının yaratılmasında, geliştirilmesinde aktif olarak yer aldığı gibi teknolojinin vatandaşlarla buluşturulmasında da köprü görevi görmektedir. Sektörün kendi içinde çağı yakalamak, dünya ile rekabet edebilmek, verimliliği ve karlılığı arttırmak için yaşadığı e-dönüşümün de belli noktalarda hukuksal düzenlemelerle desteklenmesi ve önünün açılması bir zorunluluktur.

E-Devlet, sadece devletin kurumlarında bilişim-iletişim teknolojilerinin yoğun olarak kullanılması değil, aynı zamanda , “etkileşim içinde yönetim”, yani “yönetişim” anlayışının kamu yönetimde yarattığı paradigma değişiminin de ifadesidir.

e-YÖNETİM KAVRAMI

e-yönetim uygulaması aynı zamanda, demokratik olmayan rejim ve değerlerin de yüceltilmesi için kullanılabilen bir faktör olduğundan ulusal ve uluslararası alanda e-yönetimin gelişmesi ve uygulanmasında gerekli çalışmalar, bu risk göz ardı edilmeden, başlatılmalıdır.

yerel yönetimlerin yetkilerinin artırılması vatandaşların kamu yönetimine güvenlerini artıracak yönde uygulamalara gidilmesi ekonomik kalkınma aşamasında şeffaflığın ön plana çıkarılması gerekmektedir.

Liderlik: Ülkenin en tepe yönetiminin muhakkak suretle bu olaya olan inancını sadece sözlerle değil fiilen göstermesi gerekmektedir. Koordinasyon: Kamu kurumları arası koordinasyon (birlik beraberlik) mutlak suretle sağlanmalı hedef ve amaçlar net bir şekilde ortaya konmalıdır. Etkinlik: İhtiyaç ve hedeflere uygun politikaların, doğru zaman ve şekilde uygulanması sağlanmalıdır.

Teknoloji: Hem bireyin hem de ilgili kamu kurumunun, uygun ve birbiri ile uyumlu araçlar kullanıyor olması gerekmektedir. Eğitim: Hem kamu hizmetini sunan kamu çalışanlarının, hem de bu hizmete erişmek isteyenlerin eğitime, yeteneklerini geliştirmeye ve yeni sisteme adapte olmak için zamana ihtiyaçları olacaktır. Açıklık: Bilgiyi sağlayan kamu kurumu buna istekli ve hazır olmalı; içerik olarak anlaşılır ve yeterli bilgi sunabilmelidir.

İhtiyaç: Verilecek kamu hizmeti vatandaşın ihtiyacına göre tasarlanmalı ve vatandaşların kamu yönetimine güvenlerini artıracak yönde uygulamalara gidilmelidir. Güven: Yukarda söz edilen bütün maddeleri etkileyen ve farklı aktörler arasında etkin, başarılı bir çalışma yapılabilmesinin “olmazsa olmaz” şartlarından birisidir.

Cenevre e-Oylama Projesi Bulgaristan Kamu İhaleleri Projesi DÜNYADAKİ UYGULAMALAR Cenevre e-Oylama Projesi Bulgaristan Kamu İhaleleri Projesi İsveç e-Link Projesi

e-TÜRKİYE DURUM ANALİZİ

1) Bilgi Toplumu’nun temellerinin oluşturulmasının hızlandırılması. 2) Daha ucuz, daha hızlı, daha güvenli İnternet. 3) İnsan kaynağına yatırım. 4) İnternet kullanımının özendirilmesi.

Daha etkin bir kamu yönetim sisteminin oluşturulması Politikacılar ve vatandaşlar arasında daha etkin bir iletişimin sağlanması İnternet sayesinde, İnternet ortamı dışında da siyasete olan ilgi ve katılımın artırılması Halkın bilgi ve tecrübelerinden yararlanılması sayesinde daha gerçekçi kararlar alınması

Sonuç olarak; Demokratik hukuk devleti olmanın bilinci ile çağı yakalamanın ve 21. Yüzyılın en önemli değeri olan bilgi toplumuna dönüşmenin temelini oluşturan elektronik devlet anlayışı, toplumun tüm kesimlerinin dahil olduğu bir plan doğrultusunda hayata geçirilmesi gereken bir hedef olarak görülmelidir.

Elektronik Devlet modelinin hukuki alt yapısını oluşturacak düzenleme alanları, bilgiyi sınır tanımadan elde etme, yayma ve açıklama özgürlüğünün tanınması; kişisel verilerin korunmasına ve fikri mülkiyet haklarına değer verilmesi; kullanıcı haklarının korunması ve geliştirilmesi; elektronik ortamda gerçekleştiren işlemlerde bilginin erişilebilirliği, bütünlüğü ve gizliliğinin korunması; kamu yönetiminin elektronik devlet anlayışına uygun olarak yeniden yapılandırılması;