UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
UZAKTAN EĞİTİM.
Advertisements

KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI
Yıldız Teknik Üniversitesi
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
Yrd. Doç. Dr. M. Emin MUTLU Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Almanya’da Uzaktan Eğitim
Uzaktan Eğitimin Temelleri 2
Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Uzaktan Eğitimin Temelleri
İletişim Araçları.
Uzaktan Eğitimin Temelleri
Uzaktan Eğitimin Dünyadaki Tarihsel Gelişimi
.. HASTANEMİZE HOŞ GELDİNİZ. .. EGE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HASTANESİNİN TARİHÇESİ 20 Mayıs 1955 günü Türkiye Büyük Millet Meclisinde kabul edilen.
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
E-Öğrenme Nedir?
İLETİŞİMDE KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARININ ROLÜ
HAZIRLAYAN KEZBAN BİÇER
ÖĞRETİM TASARIMININ TARİHSEL GELİŞİMİ
UZAKTAN EĞİTİM Prof.Dr.Petek Aşkar
Osman SAKA- Bilişim 2000 Prof.Dr. Tanju Aktuğ Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Doç.Dr. Ziya Alkan Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Dr. Murat Sincan Hacettepe.
3.
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
UZAKTAN EĞİTİM.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
UZAKTAN EĞİTİMDE YAYIN YOLLARI
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
TÜRKİYE CUMHURİYETİ MERKEZ BANKASI
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Bünyamin AĞGÜRBÜZ Mustafa AY Muhammed ALTINTAŞ Ahmet ZENCİRLİ
İNTERNET TABANLI UZAKTAN EĞİTİMDE MOBİL ÖĞRENMENİN ROLÜ
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
İsmini "iPod" ve "Broadcast" kelimelerinin birleşiminden alan podcast, abonelik sistemi doğrultusunda kullanıcının bilgisayarına otomatik ve periyodik.
UZAKTAN EĞİTİM.
KİTLE İLETİŞİM ARAÇLARI VE MESLEKİ AMAÇLAR
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHÇESİ ve KURAMLARI
Dünyada Uzaktan Eğitime İlişkin İlk Uygulamalar
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi
UZAKTAN EĞİTİMİN TEMELLERİ TARİHSEL GELİŞİM Dr. Serçin KARATA Ş.
BÖLÜM 10 UZAKTAN EĞİTİM √ Uzaktan Eğitim Nedir? √ Uzaktan Eğitim Etkili mi? √ Uzaktan Eğitim Teknolojileri Nelerdir? √ En İyi Uzaktan Eğitim Teknolojisi.
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
DÜNYADA ve TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMALARI
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
SANAL SINIF UYGULAMASI
İletişim Araçları.
UZAKTAN EĞİTİM.
EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
Uzaktan eğitimin tarihsel gelişimi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
DERS ÜYELERİ Zeynep GEZER Dilek GÜLER Hakime ERTEKİN Emine NAZIROĞLU NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM
İletişim teknolojilerinde ki hızlı gelişim küreselleşmeyi hızlandırmaktadır. Özelikle mobil iletişim sistemlerinin yaygınlaşması ile dolaşımda olan bireylerin.
UZAKTAN EĞİTİM VE ÜNİVERSİTELER
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ

Sunumumuzdaki Amaçlarımız Uzaktan eğitimin tanımını ve tarihsel sürecini açıklama. Uzaktan eğitimin ilk evresi olan posta yoluyla öğretim. Uzaktan eğitimin ikinci evresi çoklu ortam modeli Uzaktan eğitimin üçüncü evresi olan tele öğrenme Uzaktan eğitimin son evresi olan esnek öğrenme modeli

Uzaktan eğitim nedir ? Zaman ve mekandan tamamen bağımsız, öğrencinin ve öğretim üyesinin kampüse gelme zorunluluğu olmadan mevcut mobil teknolojiler aracılığıyla tamamen sanal ortamda, canlı görüntülü sesli ve interaktif olarak derslerin işlendiği; katılımcının istediği zaman bunları tekrar tekrar izleyebileceği ve görüntüleyebileceği günümüz şartlarında eğitim ve öğretimin hızla bilgisayar ortamına geçtiği akılcı çağdaş yenilikçi bir eğitim sistemidir.

Uzaktan Eğitimin Tarihsel Gelişimi İlk olarak posta ile uzaktan eğitim Posta ile eğitim uzaktan eğitimin başlangıcıdır .Dünyada yapılan çalışmalara bakacak olursak; 1728 İlk Uzaktan eğitim çalışması Boston gazetesinde "Steno Dersleri" ile başlamıştır. 1833 İsveç Üniversitesinde hanımlara "Mektupla Kompozisyon Dersleri" verilmiştir. 1840 Stenografi eğitimcisi olan Isaac Pitman İngiltere Bath ‘da mektupla steno öğretmeye başladı. Pitman genellikle ilk modern eğitimci olarak bilinir. (1890-1892) William Rainey Harper Kolombiya üniversitesinin yazışmalı uzaktan eğitim bölümünü kurdu. İngiltere’nin yanında Fransa Almanya İskandinavya ve İsveç te uzaktan eğitim dersleri başladı. 1892 Chicago Üniversitesi'nde ilk Mektupla Eğitim bölümü açılmıştır. 1906 Yazışmalı İlköğretim ABD'de başlamıştır. 1923 ABD'de Mektupla Lise Eğitimi başlamıştır. 1939 Fransa'da savaş yıllarında uzaktan eğitim ile öğrencilerin eğitimini sağlamıştır. 1907 Fransa 1947 Hollanda ve Finlandiya 1914 Avustralya ve Norveç 1953 Malezya da ilk uzaktan yazışmalı eğitim kurumları kuruldu.

Ülkemizde Posta ile Eğitim Türkiye de ise ilk uzaktan eğitim uygulaması 1956 yılında Ankara Üniversitesin 'de Banka da çalışanların hizmet içi eğitimi için kullanılmıştır. 1958 de ise Türk eğitim sistemine uzaktan eğitime ilk önemli adımın atıldığı görülmüş Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde mektupla eğitim merkezi kurulup dışarıdan okul bitirmek isteyenlere kursların mektupla verilmesine başlanmıştır. 1974 yılında ise mektupla öğretim merkezi yerini mektupla öğretim okuluna bırakmıştır. 1983 te ise Mesleki ve Teknik Açık Öğretim Okulu adını almıştır. Uzaktan öğretim kademesindeki bu girişimler yerini 15 ay sonra (YAY-KUR) Yaygın Yüksek Öğretim Kurumuna bırakmıştır. Bu kurum çeşitli nedenlerle başarısız olmuş ve 1981 yılında yürürlüğe giren 2547 Yüksek Öğretim Yasası nedeniyle Anadolu Üniversitesi bünyesinde Açık Öğretim Fakültesi kurulmuştur.

2.Evre Çoklu Ortam Bu yöntem Ekonomik zaman ve mekâna bağlı olmaksızın kitle yayınına uygun görsel ve işitsel öğeleri kolayca aktarabilmesinden dolayı uzaktan eğitimde çığır açmıştır Radyo ve televizyon ile eğitimi içerir. Dünyada ilk olarak 1919 yılında ABD de eğitimsel yayın yapan bir radyo istasyonunun kurulmasıyla başlamıştır. Kolayca kayıt altına alınabilme tekrar tekrar izlenebilme ve diğer sistemlerde uygulanabilmesi gibi özelliklerinden dolayı çok önemlidir. Fakat bu yöntemin de dezavantajları vardı . Akla ilk gelen tek taraflı olmasaydı öğrenci öğretmen arasında bir bağ yoktu etkileşim sağlanamıyordu.

Radyo ve televizyonun uzaktan eğitimde kullanımının tarihsel gelişimine bakacak olursak; 1919 yılında ABD de ilk eğitim radyo istasyonu kuruldu. ABD de 1920 ile 1930 yılları arasında 200ün üzerinde eğitim amaçlı radyo istasyonuna lisans verildi. 1929 yılında Ohio hava okulu radyo eğitim yayınları ile tüm Dünya’ya idol olmuştur. 1932-1937 ABD de eğitim televizyonu yayınları İOWA üniversitesinde başlamıştır. Daha sonra 242 kanal daha eğitim yayınlarına başladı. 1951 de Western Reserve Üniversitesi bazı dersleri televizyon yoluyla vermeye başladı. 1970 ten sonra kablo ve uydu aracılığıyla eğitimler TV yayınları ile verilmeye başlandı. ABD’nin yanı sıra İngiltere’de BBCaracılığıyla, Kanada’da çeşitli televizyon kuruluşları aracılığıyla, İsrail’de “EveryMan’s University” isimli TV programlarıyla uzaktan eğitime katkıda bulundular.

Ülkemizdeki çoklu ortam gelişmelerine bakacak olursak Türkiye'de ise 1981 yılından bu yana Anadolu Üniversitesi TRT işbirliği ile okul televizyonu hizmet vermektedir. 1990’dan itibaren Fırat Üniversitesi eğitimsel radyo ve televizyon yayını yapmaya başladı.

3.Tele öğrenme modeli Tele öğrenme modeli sesli konferanslar video konferanslar ve canlı televizyon ve radyo yayınlarını kapsar. Video konferans farklı yerlerdeki insanların bulundukları yerden sanki yüz yüzeymiş gibi birbirleriyle iletişime geçebilmelerini sağlar. İki çeşittir; 1-Bir noktayla video konferans Bir öğretmenin bulunduğu yerden öğrencilerine ses ve görüntü transferiyle ders anlatmasıdır. Bu teknolojiyle uzak bir yerde bulunan bir öğretmenin sınıftaymış gibi öğrencilerine ders anlatabilir. 2- Çoklu video konferans Farklı yerlerde olan çok sayıda insanın bulundukları yerlerden birbirleriyle aynı anda görüntülü ve sesli olarak buluşabilmesidir

4.Esnek Öğrenme Modeli Esnek uzaktan eğitim modelinde etkileşimli çoklu ortamlar internet vasıtasıyla web tabanlı kaynaklara ulaşım iletişimi internet üzerinden yapmak ve kullanıcıya otomatik cevap veren sistemleri kullanmak, sanal kampüs ortamları oluşturmak yer almaktadır. Yeni teknolojiler bireye zaman, mekan ve öğrenme hızında esneklik sağlıyor. Bilgi etkileşimli araçlarla öğrenciye sunulmaktadır. Zaman ve mekan sınırının olmaması öğretim elemanlarının daha verimli çalışmasına olanak sağlamıştır. Aslında buna çağdaş eğitim modeli de diyebiliriz.

Dinlediğiniz için teşekkürler Dinlediğiniz için teşekkürler. Emre KARAHAN Muhammed BAYHAN Orçun Kemal OTRUŞ