NESİ VAR ? Elif ŞAHİN.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
Günlük Akış ve Günlük Akışın Önemi
Etkin ve İşbirliğine Dayalı Öğrenme S
SINIF ORTAMININ FİZİKSEL ÖZELLİKLERİ Fiziksel ortamın önemi nedir?
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
MESLEKİ REHBERLİK PDR SERVİSİ «Büyüyünce Ne Olacaksın»
ÖĞRETMEN-VELİ GÖRÜŞMELERİNİN YÖNETİMİ
İLETİŞİM BECERİLERİ SEMİNERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
‘VERİMLİ ÇALIŞMA’.
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK HİZMET ÇEŞİTLERİ
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Simülasyonların Kullanımı
Güce Çok Programlı Lisesi Onur ÖZDEMİR Okul Psikolojik Danışmanı
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
ÜSTÜN YETENEKLİLER EĞİTİM MERKEZİ. Misyonumuz Hedef kitlesindeki öğrencilerden zeka, yaratıcılık, sanat, liderlik kapasiteleri veya özel akademik alanlarda.
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
OYUN OYUNLAŞTIRMA YÖNTEMİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN İLKELERİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
Quest Atlantis Tasarımcılar: Kenan Akpınar Nuri Durna Pınar Tosun Nurcan Çoksusamış Yasin Tursun.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
‘Portfolio’ PROJE TABANLI EĞİTİM ‘A Way to Shine’
SEVCAN DEMİR ELEKTROY NEDİR? Öğrencilerin derse ne ölçüde katıldıklarını görmek; onların sorunlarını tespit etmek ve tüm sınıfın beraber ilerleme.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
SINIF YÖNETİMİ.
Çalışma Yaprağı.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
1 2 NİÇİN BU SEMİNER... ACABA NELER ANLATILACAK “En İyi Tamir Bakımdır.”
Öğrenme Kaynakları: Okul, Aile, Toplum BÖLÜM 3 Gerek yetişkinler gerekse çocuklar en iyi “yaparak” öğrenirler. Bu nedenle, sosyal bilgiler programı,
ÜNİTENİN ÖRÜNTÜSÜ FİZİKSEL ORTAMIN DEĞİŞKENLERİ FİZİKSEL ORTAMIN ÖNEMİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
SINIF YÖNETİMİ.
, Eğitici Drama Nedir? Önceden belirlenmiş açık ve net eğitim amaçları olan, tüm çocukların kendi öğretmenleri ile birlikte, daha çok büyük motor hareketlerle.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
KONU Süreçsel Drama Yaklaşımı
OKULUN TOPLUMLA İŞBİRLİĞİ SÜRECİ
Programlı Öğretim.
Zekâ Oyunları.
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Öğretimin Planlanması
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ROL OYNAMA ve DRAMA.
Kitap Okuma Projesi “KİTAP OKU[YORUM]”
OYUN Halime Helin YILMAZ Hazal Ekşi.
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
DEDİKODU TEKNİĞİ VE ARKASI YARIN TEKNİĞİ. DEDİKODU TEKNİĞİ Öğrencilerin konuyu kavramaya çalışmasını o konuda düşünmelerini ve konu hakkında çeşitli fikirleri.
Zekâ Oyunları. Zekâ oyunları, boş zamanlarını değerlendirmek için aktivite arayanların, günlük yaşamın stresinden kurtulmak için biraz olsun soluk almak.
Sunum transkripti:

NESİ VAR ? Elif ŞAHİN

NESİ VAR Oyun, çocuğun ruh gelişimini sağlayan haz veren ona iyi alışkanlıklar kazandıran hareketler topluluğudur.

Oyunun çocuğun gelişimindeki etkileri; Çocuğun fiziksel gelişimine yardımcı olur. Çocuğun deşarj olmasını sağlar. Grup halinde oynamayı ve gruplaşmayı öğrenir. Çeşitli davranış özelliklerini kazandırır. İlgi ve dikkat toplamayı sağlar.

Hareket özgürlüğünü kazandırır. Yaratıcılığın gelişmesini sağlar. Neşe ve haz verir. Başkalarıyla uyumlu olmasını sağlar. Kendilerini ifade etmelerine yardımcı olur.

NESİ VAR YÖNTEMİ NEDİR ? Bir durumun, bir kimsenin betimlenmesi, niteliklerinin belirlenmesi, yeni kelimelerin değişik bir yaklaşımla öğrenilmesi istendiğinde bu oyun tekniği uygulanabilir.

UYGULANIŞI Sınıftan bir kişi belirlenerek dışarı çıkarılır. Sınıfta kalan kişiler tartışılması düşünülen durumu, olayı, kişiyi ya da eşyayı belirler. Dışarıdaki kişi sınıfa alınır.

İçeri gelen öğrenci sınıftakilere “Nesi var İçeri gelen öğrenci sınıftakilere “Nesi var?” sorusunu yönelterek belirlenen durumu bulmaya çalışır. Bu soruyu 3 defa tekrarlayabilir. Aldığı yanıtlara göre bulguları birleştirerek kararlaştırılan durumu saptamaya çalışır. Tutulan durum betimlenerek açıklanır.

KULLANILDIĞI YERLER Tarih, sanat eğitimi gibi dersler de kişilerin tanımlanmasında belli nesnelerin kavratılmasında, eşya ve objelerin belirgin özelliklerinin açığa çıkarılmasında bu oyun tekniğinden etkili bir şekilde yararlanılabilir.

ÜSTÜN YÖNLERİ Kısmen tartışılmış konuların yeni bir yaklaşımla incelenmesine olanak verdiğinden öğrenme hızlanır. İlgi uyandırır. Güdeleyicidir. Unutmayı azaltır. Etkin katılımı özendirir.

Bu teknik, öğrencilerin derse aktif olarak katılımına olanak sağlama yanında etkili bir öğrenme ortamının oluşmasına da katkı sunacaktır. Ayrıca uygulanan teknik içerisinde, oyunsu süreçleri barındırdığı için dikkat ve derse olan ilgiyi yükselterek, öğrenci başarısını ve öğrenmenin kalıcılık düzeyini arttıracak bir nitelik taşımaktadır.

EKSİK YÖNLERİ Yarışmanın söz konusu olduğu bu teknikte zeki öğrenciler diğer öğrencilere kıyasla üstünlük kurarlar. Oyunun kuralları arasında “Yanlış yapanın oyun dışı kalması” koşulu olursa bir kısım öğrencilerin oyuna katılma şansları kısıtlanır. Zamanda denge kurulması güç olduğundan bu teknikte sistemli şekilde bir konu işlenemez

THE END