© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Avrupa Adalet Divanında görülen başlıca içtihat davaları Jens Fejö Profesör, Hukuk Fakültesi, Kopenhag İşletme Akademisi Danimarka Kamu İhale Şikayet Kurulu Üyesi Danimarka Rekabet Temyiz Mahkemesi Üyesi « KAMU İHALE İNCELEME VE İHTİLAFLARIN ÇÖZÜMÜ » ANKARA ŞUBAT 2008
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Kapsam l Avrupa Adalet Divanının (AAD) statüsü l AAD’de yürütme l Üye Devletlerin ulusal sistemlerindeki yürütmelere AAD etkisi l Yorumlar Jens Fejø
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Avrupa Adalet Divanının (AAD) Statüsü l Avrupa Birliği’nin önemli ve yaratıcı bir kurumu, 27 hakim, GA. l Aşağıda belirtilen temel ilkelerin koruyucusu Topluluk Hukukunun Doğrudan Etkisi –Antlaşma hükümleri –İkincil mevzuat Topluluk Hukukunun Üstünlüğü Eşit Muamele İnsan Hakları Jens Fejø
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Avrupa Adalet Divanının (AAD) Statüsü (devam) l Kararlar oybirliği ile alınır l AAD’ye farklı yollardan ulaşılabilir Doğrudan davalar (Üye Devletlere karşı) Önceden verilmiş kararlar –Üye Devletlerde daha alt seviyedeki ulusal mahkemeler tarafından, –Ulusal temyiz mahkemeleri tarafından, –Ulusal Kamu İhale Şikayet Kurulları tarafından l Belli bir kararla ifade edilmediği sürece, kişiler veya işletmelerin doğrudan erişimi yoktur. Jens Fejø
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU AAD’de yürütme Avrupa Komisyonu, bir Üye Devlete karşı, bu devletin AB kuralları ile ilgili yükümlülüklerini ihlal etmesi durumunda AAD’de yargıya başvurabilir Antlaşma hükümleri İkincil mevzuat, direktif hükümleri. –Yunanistan, C-236/95 & C-394/02 & C-74/94 sayılı davalar –Avusturya, C-328/96 sayılı dava –İspanya, C-283/00 & C-214/00 sayılı davalar –Almanya, C503/04 & C-20/01 & C-433/93 sayılı davalar –İrlanda,C sayılı dava –Hollanda, C-359/93 sayılı dava –Belçika, C-87/94 R sayılı dava Jens Fejø
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU AAD’de yürütme l AAD Kamu İhale alanında, bağımsız hususlara yönelik soruları yanıtlayabilir Uygulama örnekleri –Beentjes, 31/87 sayılı dava –Mousten Vestergaard, 59/00 sayılı dava –Agora, C-223/99 ve C-260/99 sayılı davalar –EVN v Wienstrom, C-448/01 sayılı dava –Coname, 231/03 sayılı dava –Stadt Halle, 26/03 sayılı dava Jens Fejø
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU AAD’de yürütme l AAD, Kamu İhale Kamu İhale alanında, prosedürlere yönelik soruları yanıtlayabilir Uygulama örnekleri –Tögel, C-76/97 sayılı dava –Köllensperger, C-103/97 sayılı dava –Hospital Ingenieure v Landeskrankenanstalten- Betriebsgesellschaft, C-258/97 sayılı dava –Alcatel Avusturya, C-81/98 sayılı dava –Hospital Ingenieure v Stadt Wien, C-92/00 sayılı dava Jens Fejø
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Üye Devletlerin ulusal sistemlerindeki yürütmelere AAD etkisi l AAD, ulusal sistemlerde izin verilmeyen sonuçlar doğuran kararlar verebilir İhalenin askıya alınması C-503/04 sayılı Almanya davası, ihtilafların çözümünde ulusal otonomiden uzaklaşıladığını göstermektedir Ulusal kanunlarda, tedarikçilerle ilgili ihtilafların çözülmesi konusunda otonomi olduğu durumlarda bile, AAD hüküm verebilir. Jens Fejø
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU Yorumlar