Değişime doğru Değiştirmek istemek Hayal kurmak Başkalarını beklememek Dinamik ilişkiler yaratmak.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
28 Ekip çalışması.
Advertisements

İşletme, belli ölçüde kar elde etmek ve hizmet yaratmak amacıyla üretim faktörlerini bilinçli ve sistemli olarak bir araya getirip tüketicilerin istekleri.
İNSAN KAYNAKLARI Ayşegül Akdeniz.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
STRATEJİK PAZARLAMA 1.Hafta Pazarlama Nedir
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ İ.
ERK İSG&İK – –
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
 Tarih boyunca bazı firmalar stratejik uygulama pahasına stratejik planlamayı vurgulamışlardır.  Pazarlama uygulaması firmanın pazarlama hedeflerinin.
 BÜTÜNLEŞME Çevrenin taleplerinin karşılanması için gerekli bölümler arasındaki birliğin kalitesini ifade etmektedir. Bu tanım, bağımsız birimler arasındaki.
Doç.Dr.Ş.Şule ERÇETİN Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi.
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
DEĞİŞİM YÖNETİMİ Pervin GÖZENOĞLU.
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
ERK İSG&İK – –
İş Dünyasında Yeni Yaklaşımlar Copyright S.K.Mirze1.
Proje Yönetimi Proje Yönetimine Giriş
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
Stratejik Yönetim.
Uluslararası İnsan Kaynakları Yönetimi YONT414
ISLD 514 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ ISLT318-Hafta2 : Yenilik Süreci Prof. Dr. Atilla ELÇİ Aksaray Üniv., İ şletme Bölümü, ISLD 5141.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
İNOVASYON.
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI “Dünden Bugüne Çalışmalarımız” “KALİTE”
VERİMLİLİK ARTIRMA TEKNİKLERİ
Örgütsel bilgi kullanımı
KURUM KÜLTÜRÜ VE KURUM İÇİ İLETİŞİM
DEĞİŞİM YÖNETİMİ.
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Pazarlama nedir? iki veya daha fazla taraf arasında gerçekleşen bir değişim/mübadele sürecidir. Marketing mübadele sürecinde insan istek ve ihtiyaçlarını.
Bölümün Amacı Bu bölümde, firmanın büyük ya da küçük oluşunun neden önemli olduğu sorusunu ve büyüklüğün yapı ve kontrolle nasıl ilişkilendirildiğini.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
Aynı durumda kalmamak Başka bir biçim veya duruma geçmek.
BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme. BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme.
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
UĞUR MUSLU B  Friederich List’ in 1841 de yayınlanan ulusal politik ekonomi sistemi çalışmasına dayandırılmaktadır.  Bu çalışmada List ulusal.
Yönetim Nedir? Yönetim, toplumsal gereksinmelerin bir bölümünü karşılamak üzere kurulan bir örgütte, örgütün varlık nedeni olan amaçlarını gerçekleştirecek.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İŞ VE İŞLETME AHLAKI.
 Bir projeyi yönetmek üzere görevlendirilen ve projeyi, mümkün olan en yüksek üretkenlik, en düşük belirsizlik ve risk ile yürütmekten sorumlu kişidir.
KİŞİSEL BAŞARI TEKNİKLERİ
HAZIRLAYAN SELMA POLAT. GİRİŞİMCİLİĞİN TANIMI GİRİŞİMCİLİK ; RİSK VE BELİRSİZLİK KOŞULLARI ALTINDA, KAZANÇ ELDE ETME VE BÜYÜME AMACI İLE YENİLİKÇİ BİR.
Bilişim teknolojilerindeki hızlı değişimler, ülkeleri bir yandan çeşitli ekonomik ve sosyal çalkantılar içine sürüklerken, diğer yandan da yeni ekonomik.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
ÖRGÜTSEL DEĞİŞİM “Örgütler ekonomik, sosyal ve teknolojik sistemlerdir. Bu nedenle bir örgütün değişimini ya da örgütsel değişimi disiplinler arası bir.
ISLD 318 TEKNOLOJİ VE YENİLİK YÖNETİMİ
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
“STRATEJİ NEDİR?” STRATEJİK DEĞİŞİM.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ÖRGÜTSEL SESSİZLİK VE STRES
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE YAZILIM TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
İslam kültür ve medeniyetinde yönetim anlayışının esasları.
Prof Dr Remzi ALTUNIŞIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HAZIRLAYAN VE SUNAN HALE ALTAY: SEDEF ERMİŞ: LEYLA KAYA:
Sunum transkripti:

Değişime doğru Değiştirmek istemek Hayal kurmak Başkalarını beklememek Dinamik ilişkiler yaratmak

DEĞİŞİM YÖNETİMİ “Şeyler” değişiyor İnsan doğası değişime direnmek istiyor Değişimi yönetmek gerekiyor… Değişim gerçekten yönetilebilir mi? Kaos? Kaosa karşı yönetim ne yapabilir? Sizin için “değişim” ne denli kolaydır? 2

3 DEĞİŞİM YÖNETİMİ KAVRAMI DEĞİŞİM YÖNETİMİ kavramı yeni ortaya çıkmıştır. Bu toplam kalite anlayışının getirdiği en önemli yeniliktir. Değişime ayak uydurabilmek için bu değişimin iyi bir şekilde yönetilmesi konusu önemli hale gelmiştir. Çünkü, “değişim gerçekten fırsatlar yaratır, fakat umursanmaz veya beklenilmez ise yıkıcı olur”. Amacı, değişim doğrultusunda örgüt veya yönetimde geliştirme yapmaktır.

4 DEĞİŞİMİ İYİ YÖNETEBİLMEK Yani değişim yönetimi tekniğini başarılı bir şekilde uygulayabilmek için, örgüt ve yönetimlerin başlıca hususlara dikkat etmesi gerekmektedir:  Hedeften uzaklaşmamak  Direnci kabul etmek  Açık görüşlülükle dinlemek  Sakin olmak  İlgili kalmak.

Değişim yönetimi Değişime açık örgüt özellikleri: – Bilgiye ulaşma – Belirsizlikle baş etme – Yenilikçi olma – Risk alma – Takım ruhu – Esnek ama sağlam sistemler – Çatışmayla baş etme kabiliyeti

Planlı Değişim Planlı değişim, örgütlerde yönetimin arzusu doğrultusunda birey ya da grup davranışında önemli değişikliklere neden olan programlardır. Değişim programlarının değişiklik stratejileriyle uygulanmasıdır

Planlı Değişim Türleri Teknolojik değişimler Ürün değişiklikleri Yapısal değişiklikler Kültür/ insan değişiklikleri

Teknolojik Değişimler Örgütün üretim süreci ve örgütün nasıl çalıştığı ile ilgilidir.

Konuları Makinelerin geliştirilmesi yolu ile insan emeğinin yerini makinelerin alması. Zaman ve hareket etütleri, yöntem analizleri gibi çalışmalarla insan-iş ilişkileri düzenlenerek çalışanın iş başındaki etkinliğinin artırılmaya çalışılması.

Yeni Ürün Değişikliği İşletmenin üretim ya da hizmet çıktılarında meydana gelen değişimlerdir.

Yapısal Değişimler Yetkinin yoğunlaşmasını, amaçları, yapısal özellikleri, yönetim süreçlerini ve yönetim sistemlerini içermektedir.

Kültür ve İnsan Değişimleri İşgörenlerin değerlerinin, normlarının, tutumlarının, inançlarının ve davranışlarının değişimidir.

Değişim Sürecinde İşletme Davranışı  Örgütün yaşam eğrisi DoğumGelişmeOlgunluk Gerileme BÜYÜME ZAMAN Ölüm