SANAT TARİHİ
RÖNESANS SANATI Heykel Sanatı
* Hümanist düşünce heykel sanatında da kendini gösterir. RÖNESANS HEYKEL SANATI * Orta Çağda mimariye bağlı ve onun bir parçası olarak yapılan heykeller Rönesans ‘ta da mimariye bağlı olarak ele alınmıştır. * Hümanist düşünce heykel sanatında da kendini gösterir.
RÖNESANS HEYKEL SANATI Genel Özellikler * Rönesans sanatçısı insan vücuduna ve onun anlatım gücüne ilgi duymuş, Eski Yunan ve Roma heykellerinin formlarını yeniden ele almış ve gerçekçi gözlemlere yer vermiştir.
RÖNESANS HEYKEL SANATI Genel Özellikler RÖNESANS HEYKEL SANATI * Konular; İncil ve Tevrat’tan alınan sahneler, İsa, Meryem, havariler, mitolojik varlıklar ve süvari heykelleridir.
RÖNESANS HEYKEL SANATI Genel Özellikler * Erken Rönesans heykelinde idealize etme ve yüceltme ön plandadır. Bu durum Yüksek Rönesans’ta doğal ve gerçekçi anlatıma dönüşmüştür.
RÖNESANS HEYKEL SANATI Genel Özellikler * Rönesans heykelinde kusursuz form, denge, uyumlu oranlar ve zarafet önemlidir.
RÖNESANS HEYKEL SANATI Genel Özellikler * Heykellerde mermer , tunç ve ahşap malzemeler kullanılmıştır.
RÖNESANS HEYKEL SANATI LORENZO GHIBERTİ (Giberti) 1378 – 1455 Floransalı rölyef ustası, kuyumcu ve mimardır. Floransa Vaftizhanesinin bronz kapılarının rölyeflerini yapmıştır. Döküm tekniği ile yapılan kapı üzerindeki 10 panoda, İncil ve Tevrat’tan konular işlenmiştir. Ghiberti o güne kadar mimar ve ressamların vermeye çalıştıkları derinlik duygusunu rölyeflerine taşımıştır. Kompozisyonlarda yer alan figürlerde gerçekçi bir anlatım görülür. Floransa vaftizhane kapısı
Floransa vaftizhane kapısından ayrıntı LORENZO GHIBERTİ Floransa vaftizhane kapısından ayrıntı
Floransa vaftizhane kapısından ayrıntı LORENZO GHIBERTİ Floransa vaftizhane kapısından ayrıntı
Floransa vaftizhane kapısından ayrıntı LORENZO GHIBERTİ Floransa vaftizhane kapısından ayrıntı
Floransa vaftizhane kapısından ayrıntı LORENZO GHIBERTİ Floransa vaftizhane kapısından ayrıntı
RÖNESANS HEYKEL SANATI DONATELLO (1386 – 1466) Sanatçının eserlerinde, Yunan klasik dönem heykellerini anımsatan bir anlatım görülür. Malzeme olarak mermer, bronz ve ahşap kullanmıştır.
Davut heykeli, Donatello RÖNESANS HEYKEL SANATI DONATELLO (1386 – 1466) Sanatçının Davut heykelinde Antik çağda görülen heykellere benzeyen çıplak atletik vücutlu bir genç tasvir edilmiştir. Davut heykeli, Donatello
DONATELLO Gattamelata atlı heykeli döküm tekniği ile bronzdan yapılmıştır. Ünlü bir komutana ait heykelde sahibine benzeyen yüz yerine, kişiliği ve gücü yansıtan bir anlatım görülür.
DONATELLO Sanatçının kabartma tekniğindeki rölyeflerinde, figürler yuvarlak hatlı işlenmiştir.
DONATELLO
DONATELLO
DONATELLO
DONATELLO St Rossore , Donatello
3. RÖNESANS HEYKEL SANATI BUNAROTTI MICHELANGELO (1475 –1564) İtalyan heykeltıraş, aynı zamanda ressam, mimar ve şairdir. Sanatında daha çok heykele ağırlık vermiştir. Eski Yunan ve Roma heykellerini inceleyerek kendine özgü bir yorum getirmiştir. Daha çok mermer ile çalışan sanatçı bol ve yumuşak elbise kıvrımları, güçlü bir anatomi bilgisi göze çarpar. Dini ve mitolojik konularda güçlü bir anlatım sergilemiştir.
BUNAROTTI MICHELANGELO Pieta Heykeli Çarmıhtan indirilmiş İsa’nın cansız bedenini kucaklayan Meryem’i betimler. Konu dini de olsa burada bir annenin duyguları ifade edilmiş ve bu heykelde klasik anlatım doruk noktasına ulaşmıştır. Meryem’in aşağıya doğru yayılan kıvrımlı elbisesi heykelin kaidesini oluşturur.
BUNAROTTI MICHELANGELO Musa Heykeli sanatçının Papa II: Jülius’un mezar anıtı için yaptığı heykeldir. Mermerden yapılan heykelde anatomik özellikler ve kumaş kıvrımları ustalıkla işlenmiştir. Yüzde sert bir ifade vardır.
BUNAROTTI MICHELANGELO
BUNAROTTI MICHELANGELO Davut heykeli
Tomb of Giuliano de' Medici BUNAROTTI MICHELANGELO Tomb of Giuliano de' Medici Brutus
Christ Carrying the Cross BUNAROTTI MICHELANGELO Christ Carrying the Cross Medici Madonna
BUNAROTTI MICHELANGELO
ANDREA DEL VERROCCHİO
ANDREA DEL VERROCCHİO