Ayda Eraydın Regional Development and Governance Symposium

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
© OECD A joint initiative of the OECD and the European Union, principally financed by the EU İmtiyazlar / Kamu Özel Ortaklıklarının Eşgüdümü ve Desteklenmesi.
Advertisements

BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİ: Sosyal Güvenlikte Yeni Bir Dönemin Başlangıcı R.Hakan ÖZYILDIZ Müsteşar Yardımcısı Hazine Müsteşarlığı “Bireysel Emeklilik.
KYF II. DÖNEM HİBE PROGRAMI ETKİ DEĞERLENDİRMESİ
TÜRKİYE’DE ÇAĞCIL DEMOKRASİ, DEMOKRATİK KÜLTÜR VE OLGUNLUK
Emin Dedeoğlu , Eskişehir
Grup 8: YÖK Koordinasyon Oturumu Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK’ün işlev ve kurumsallığı– 37 Sorun Uluslararası öğrenci ve.
FISCAL TRANSPARENCY IN TURKEY DİLEK YILMAZCAN MARMARA UNIVERSITY
TÜRKİYE ARAŞTIRMA ALANI Fatoş T. Yarman Vural ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ 6 Eylül 2002 Boğaziçi Üniversitesi.
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
Türkiye’de Yerel Kalkınma ve Aktörler Emin Dedeoğlu 22 Ocak 2007, Kütahya.
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
1 AB’nin Üye ve Aday Ülkelere Etkileri. 2 AB’nin etkisi uploading ABÜye ülkeler downloading ABAday ülkeler downloading.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
“ AKT İ F YA Ş LANMA VE KU Ş AKLARARASI DAYANI Ş MA” Prof. Dr. Emine ÖZMETE AVRUPA B İ RL İĞİ BAKANLI Ğ I KASIM, 2012 Gaziantep.
Düzenleyici Etki Analizi (DEA) ve Sivil Toplum Regulatory Impact Assessment and Civil Society Dr. Esra LaGro, DEA Danışmanı ve Türkiye Kurumsal Yönetim.
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE YEREL KALKINMA
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
TOBB İŞGELİŞTİRME VE YATIRIM DANIŞMANLIĞI MÜDÜRÜ
Bölgesel Kalkınma: Türkiye’de olmayan nedir? Güven Sak Ankara, 8 Eylül, 2006.
DÜNÜ, BUGÜNÜ VE YARINI SOSYAL HİZMETLERİN Doç.Dr.Ertan Kahramanoğlu
İYİ YÖNETİŞİM.
UNICEF Türkiye Ülke Programı
Çevre Sorunları “Ayamama Felaketi”nin acı biçimde gösterdiği gibi çevre sorunları, artık yaşamımızda istisna olmaktan çıkmış, gündelik yaşamın bir parçası.
VAZGEÇİLMEZ BİR AŞAMA. STRATEJİKYÖNETİM STRATEJİK YÖNETİM NEDİR? SÜREÇ ANALİZİDİR: SÜREÇ ANALİZİDİR: - GELECEK HEDEFLERİMİZ… - BU HEDEFLERE NASIL ULAŞABİLECEĞİMİZ…
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
Oslo Bakanlar Kararları
YÖNETİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR.
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Uygarlık Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün S S
TÜRK-İŞ HBÖ YAKLAŞIMI Hayat Boyu Öğrenme Nedir? Hayat Boyu Öğrenme bireyin tüm yaşamı boyunca kişisel ve toplumsal gelişimine imkan sağlayan, şeffaf,
YEREL YÖNETİMLER VE DEMOKRASİ
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
Şekil 1 - Dinamize Toplumsal Bütün Kaynak: H. Erkan (1998); Kültür Politikamızda Yeni Boyutlar KÜLTÜREL ALAN EKONOMİK ALAN P.SÜREÇ S.SÜREÇ K.SÜREÇ DIŞ.
İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümü
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
UĞUR MUSLU B  Friederich List’ in 1841 de yayınlanan ulusal politik ekonomi sistemi çalışmasına dayandırılmaktadır.  Bu çalışmada List ulusal.
Yöneti ş im(governance),küresel le ş menin etkisi ile ortaya çıkmı ş ve birçok ülkede son yılların moda kavramı haline gelmi ş tir.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Kamu Yönetiminin Yapısal Görünümü ve Sorunları. Organizasyon Sorunları Sistem coğrafi ve örgütsel olarak merkeziyetçi bir yapıya sahiptir. Bunu aşmak.
İŞLETMENİN EKONOMİK YAPI İÇİNDEKİ YERİ VE İŞLETMENİN ÇEVRESİ
IOSCO (International Organization of Securities Commissions)
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
Sefa Şahin Konu: Yönetişim
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
Kamunun Yeniden Yapılandırılması Eğitim Sen Eğitim Uzmanı
1.Uluslar Arası Kooperatifler birliği 2- Uluslar Arası Çalışma Örgütü
Öğrencilerin dersten beklentilerini öğrenme Dersi içeriği paylaşımı
DERSİN AKIŞI VE TEMEL KAVRAMLAR: ÖRGÜT
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
Kırsal Kalkınmada Toplum Dinamikleri Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK,
NEO LİBERAL POLİTİKALAR VE
Küresel Kamusal Mallar
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Sunum transkripti:

Politikalardan Süreç Tasarımına: Yeni Bölgesel Politikalar ve Yönetişim Modelleri Ayda Eraydın Regional Development and Governance Symposium October 25-26, 2007 – İzmir

I. Neden kalkınma-yönetişim ilişkisini tartışıyoruz? Bölgesel gelişme paradigmalarındaki değişim Devletin değişen rolü, düzenlemeler/kurallardaki ve bunların gerçekleştirildiği ölçeklerdeki değişim (deregulation and rescaling) Paradigmalarda belirlenen konularda politika geliştirilmesinde yeni bir karar verme yöntemi ve süreç gereksinimi

Bölgesel gelişme paradigmalarındaki değişim Kürelleşen ekonomik sisteme uyum sağlamanın gelişmenin değişen koşulları Rekabetçilik Rekabet gücünün yerel kaynaklara ve yerelin özelliklerine göre geliştirilmesi Kalkınmadaki devletin rolünün azalması ile yerel potansiyelin değerlendirilmesinin öne çıkması Yenilikçilik İnsan sermayesi Sosyal sermaye Ağlara dayalı ilişkilerle sağlanan sinerjiler

ve bunların gerçekleştirildiği ölçeklerdeki değişim Devletin değişen rolü, düzenlemeler/kurallardaki ve bunların gerçekleştirildiği ölçeklerdeki değişim (deregulation and rescaling) (Jessop, 1990,1993,1998) Devletin farklı düzeylerde yeniden örgütlenmesi ulusal (denationalisation) Merkezi karar verme sisteminin zayıflaması, devletin eski bazı işlevlerinin kamu kuruluşları ve sivil toplum kuruluşları ile paylaşılması (destatisation of the political system) Politikaların uluslararasılaşması ve ekonomik politikalarda rekabetçiliğin öne çıkması

Yönetimin değişen yapısı: Yönetimden yönetişime geçiş Ekonomide denetlenilebilen gelişmelerin azalması, artan sınırötesi ilişkiler ve birliktelikler üretim ilişkilerinin küreselleşmesi tüketimin küreselleşmesi Devletin sorumluluklarını sürdürebilmesini sağlayan mali kaynaklarındaki azalma neo-liberal ekonomik politikalar sosyal refah devleti olmanın getirdiği sorumluluklardan kaçış

II. Yeni bir düzenleme ve karar üretme süreci olarak yönetişim nasıl bir karar verme sürecini tanımlıyor?

Farklı dönemlerdeki düzenleme biçimleri “Yönetim”-merkezi otorite “Yönetişim”-parçalı/bölüşülmüş otorite Cografik kapsam devlet Farklı devlet-altı birimler ulusal bölgesel Küresel İşlevsel kapsam Çoklu konu alanları Tekli konu alanları Kaynakların dağılımı merkezi Yayılmış/yaygınlaştırılmış Normlar Emir, denetim ve yeniden dağıtım Kendi kendini yönetim ve piyasa Karar verme sistemi kademeli yatay pazarlığa dayalı Politika uygulamaları Otorite egemen Bağlayıcı Parçalı Kendini bağlayan Gönüllü

Çok düzlemli yönetişim Kalkınma yönetiminin yeniden yapılandırılması Bazı yetki ve sorumlulukların alt düzlemlere aktarımı Farklı ancak birbirine bağımlı eylemlerin yeni bir koordinasyon biçiminin ve kademeli olmayan (Heterarchic) bir yapının kurulması Politika ağlarının oluşturulması

III. Yönetişimde politikalar/kararların oluşturulması ve gerçekleşmesini sağlayacak süreçler nasıl tasarlanmalı? Bu süreçlerin tasarımında öne çıkan ana kavramlar Açıklık (openness) Katılım (participation) Accountability Etkinlik (effectiveness) Benzeşme (coherence) (European Governance: A White Paper, 2001, Commission of the European Communities) *Ortak görüş oluşturma eksenli(concensus oriented) *Yasal yolları izleyen (follows the rule of law) *Karşılık veren (responsive) (United Nations, Economic and Social Commission-Human Settlements)

Yönetişim ile birlikte gelen değişimler Yerel güçlerin karar verme sürecinde yer alması Devlet ile bireyin, devlet ile yarı kamu ve özel birimlerin ilişkilerinin yörede/bölgede yeniden tanımlanması Kurumlar ve birimler arası ilişkilerin etkileşim ve ortaklık ilkelerine göre şekillendirilmesi

IV. Yönetişimin dinamiklerini anlamak: Gündeme gelen yeni karar süreçlerini hangi özelliklerine göre yönetişim olarak tanımlayabiliriz? 1. Karar verme biçimlerini yönlendiren yasal sistem hangi ilkelere göre belirlenmiş? Yetki paylaşımı ne ölçüde içselleştirilebiliyor? Çoğulcu uygulamalara yaklaşım 2. Birey- yönetim/devlet ilişkisi ne ölçüde güçlü ve nasıl şekilleniyor? Katılım(participation) Sosyal bağlantılılık (social connectedness)

3. Yeni yerel örgütlenmeler ve karar süreçlerine katılan yeni aktörler var mı? Bu katılım ne ölçüde kurallarla belirlenmiş? Katılımı sağlayan ortam 4. Sivil toplum örgütleri bireyleri ne ölçüde temsil edebiliyor? Ne ölçüde farklılıkların temsiliyetine izin verilebiliyor? Temsil sorunu 5. Kamu kurumlarının birbirleri ve sivil toplum örgütleri ile oluşturdukları paylaşım/dayanışma ağları var mı ve ne ölçüde önemli? Ağlar içinde yer almak/yer almak istemek Politika ağlarının amacı

6. Farklı aktörler arasındaki ilişkiler ne ölçüde müzakere ve karşılıklı öğrenme süreçlerini içeriyor? İlişkiler bireysel ve kurumsal çıkarlar dışında ortak çıkarların belirlenmesi ve gerçekleştirilmesini sağlayabiliyor mu? Ortak çıkar için uzlaşma Öğrenme 7. Farklı aktörler arasındaki ilişkiler değişim, dönüşüm, yeni koşullara uyum açısından topluma bir katkı sağlıyor mu? İç dinamiklerin harekete geçirilebilmesi

Bu sorular İzmir’de sürdürülmekte olan bir araştırmada yanıt aranan soruları oluşturuyor.

Birey- yönetim/devlet ilişkisi ne ölçüde güçlü ve nasıl şekilleniyor?

Kamu kurumlarınin birbirleri ve sivil toplum örgütleri ile oluşturdukları paylaşım/dayanışma ağları