İÇTİMAİ(TOPLUMSAL) GÖREVLER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİRLİK VE BERABERLİK.
Advertisements

Ahmet YORDAM EVRENİN YARATILIŞI
AHLAK, MANEVİYAT ve MANEVİ HAYAT
AFYONKARAHİSAR KOLORDU DAİRESİNDE SUBAYLARA HİTABEN KONUŞMA
Hz. Peygamber ve İnsanlık Onuru
AİLE VE AKRABALIK İLİŞKİLERİ
KURBAN DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETİMİ HÜLYA SARIÇİÇEK.
D İ N KÜLTÜRÜ VE AHLÂK B İ LG İ S İ KONU: İ SLÂM AHLÂKI Ahlâkın Mahiyeti, Nevileri ve Ahlâk İlminin Kısımları Ahlâkın Önemi ve Arındırmaya Elverişli Bulunması.
KAZANIMLAR 11. Laiklik ilkesinin devlet yönetimi, hukuk ve eğitim sistemi ile sosyal alanda meydana getirdiği değişimlerden yola çıkarak bu ilkenin.
GÜZEL AHLAK.
HAZRETİ ALİ’NİN VASİYETNAMESİ (Hazreti Ali’den oğlu Hasan’a)
- Bilgi Taassubu Önler BİLGİ TAASSUBU ÖNLER.
Zor insanla başa çıkma yolları
EMİNE ACARAKÇAY YDÖ. İ ÇT İ MA İ (TOPLUMSAL GÖREVLER) (TOPLUMSAL GÖREVLER)
ADALET.
Rahman ve Rahim Olan Allah’ın Adıyla
Kendine Karşı Sorumluluk
KAZANIMLAR : 1. Sevmenin ve sevilmenin bir ihtiyaç olduğunu fark eder.
İlköğretim DKAB Dersi 4. Sınıf 5. Ünite Sunusu
Temel Eğitici Nitelikleri
10. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ
KUL HAKKI BAŞKALARINA ZARAR VERMEK:
SAYGI.
KAZA VE KADERE İMAN.
KAVRAMLAR SERİYYE: Peygamber Efendimizin (sav) katılmadığı, sahabelerden birisinin başkanlığında gönderilen keşif veya savaşlara denir. GAZVE: Peygamber.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ BÖLÜMÜ
İLAHİ GÖREVLER.
ÖĞRENME ALANI: DEĞERLER VE AHLAK 9. SINIF 5. ÜNİTE DEĞERLER
BİREYSEL VE TOPLUMSAL SORUMLULUKLARIMIZ
BAŞKALARININ İNANÇLARINA HOŞGÖRÜLÜ OLMAK
Hoşgörü, her şeyi anlayışla karşılayarak olabildiği kadar hoş görme durumudur. Hoşgörülü olabilmek için insanın öncelikle karşısındakini anlaması, ona.
ANADOLU BİLGELERİNİN AHLAK ANLAYIŞI
2. Ünite: İslam’da İman Esasları
10 ARALIK DÜNYA İNSAN HAKLARI GÜNÜ
HUKUK: kişilerin birbirleriyle ve toplumla olan ilişkilerini düzenleyen ve devlet gücüyle uyulması zorunlu hale getirilmiş kurallardır . Kanunların esas.
İSLAMIN SAKINILMASI İSTEDİĞİ DAVRANIŞLAR…
İSLAM DİNİNİN SAKINMAMIZI İSTEDİĞİ DAVRANIŞLAR
Başkalarına Zarar Vermek- Kul Hakkı
KUR’AN’ IN ANA KONULARI
Sorumluluk Bilinci.
GÖRGÜ VE NEZAKET KURALLARI
HOŞGÖRÜ VE YARDIMLAŞMA
Çevreyi Korumak.
GÜNGÖREN ANADOLU LİSESİ DEĞERLER EĞİTİMİ PROGRAMI
1. Anne Babanın Çocuklara Davranışı
İslam’da Bilginin Kaynakları
4. İyiliğe Karşılık Beklememek
Peygamberlere Gelen İlahi Mesajların Ortak Amaçları
İnsanın Çabası: EMEK ve RIZIK
İNSAN HAKLARI BU SUNUM PSK.DANŞ. VE REHBER ÖĞRETMEN PINAR ORMANCI TARAFINDAN HAZIRLANMIŞTIR.
İSKENDERUN SAHİL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ.
İnsan ve sorumluluk Bu dünyayı ayakta tutmamız için sorumluluklarımızı yerine getirmemiz gerekmektedir.
KOLLARI SIVAYALIM ZÜLAL ŞENLİK 2D 1344.
Toplumsal Yardımlaşma
HOŞGÖRÜ.
dİn kültürü ve ahlak bİlgİsİ
8.Sınıf /1.ünite KAZA ve KADER Hazırlayan:Serpil AKTAŞ.
Haydar Akın Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
İNSAN HAKLARI VE ÖZGÜRLÜKLERİ
 En yıkıcı,  en öldürücü yara;  haksızlık yarasıdır.
SAYGI.
GÖRGÜ VE NEZAKET KURALLARI GÖRGÜ VE NEZAKET KURALLARI HAZIRLAYANLAR: İREM CERYAN ve ÖZGENUR ERDAĞ.
Güzel Söz Söyleyelim Hikmet SIRMA.
2.ÜNİTE: ZEKAT,HAC,KURBAN
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 2. DÖNEM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ PERFORMANS GÖREVİ KONU: GIYBET VE İFTİRA HAZIRLAYANLAR : BEYZA NUR AKKIR İREM NUR ARSLAN.
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
EVİMİZ VE AİLEMİZ Bekleriz….
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
2.ÜNİTE: ZEKAT,HAC,KURBAN
Sunum transkripti:

İÇTİMAİ(TOPLUMSAL) GÖREVLER

Bilindiği üzere, insanlar yaratılış bakımından medenîdirler. Toplu bir halde yaşamak ihtiyacındadırlar. Bu yönden aralarında karşılıklı bir takım görevler bulunur.

Bunlar gözetilmedikçe, toplum hayatı devam edemez, hiç bir işte düzen bulunamaz.

Bu görevlerin başlıcaları şunlardır:

1) Fertlerinin Hayatını Gözetmek:

Her insan yaşama hakkına sahiptir. Hiçbir kimsenin hayatına haksız yere saygısızlık yapılamaz.

İslam gözünde bir insanı haksız yere öldüren,bütün insanları öldürmüş gibi olur.

2)Fertlerin Hürriyetini Gözetmek:

Yüce Allah bütün insanları hür olarak yaratmıştır. Kimse esir edilemez.

Ancak hürriyetlerin çerçevesi bellidir. Her insan her istediğini yapma yetisine sahip değildir.

3)Fertlerin Vicdanlarını Gözetmek:

Vicdan ilahi bir kuvvettir, ruhun bir özelliğidir. Vicdanlara bakan yalnız Yüce Allah’tır.

İslam, bütün insanların hidayet ve mutluluğunu isteyen vicdanlara büyük önem verir.

Allah herkesi vicdanındaki duygularından dolayı mükafatlandırır veya azab eder.

Yalnız şunu da söyleyelim ki, kötü vicdanları düzeltmek için yapılacak olan bilinçli uyarıları ve öğütleri, vicdanlara karışma şeklinde anlamak doğru değildir.

4)Fertlerin İlmi Görüşlerini Gözetmek:

İslam dininde onun bunun görüşüne ilmi fikrine tecavüz edilmesi caiz değildir.

Şu kadar ki herhangi bir fikrin ve kanaatin doğru olup olmadığına, yine ilmi bir şekilde müdahale etmelidir.

5)Fertlerin Namus ve Şerefini Gözetmek:

İslam dininde herkesin namus ve şerefi saldırıdan korunmuştur. Böyle bir saldırı ağır ceza gerektirir.

Gıybet, iftira,alay etme, kötü söz söyleme kesinlikle haramdır.

Başkalarının namus ve şerefine saygı göstermeyen kimse, namus ve şeref duygusundan yoksundur.

6)Fertlerin Mülkiyet Haklarını Gözetmek:

Herhangi bir kimsenin mülkiyet hakkına, mülküne tecavüz etmek haramdır.

Herkesin meşru surette kazandığı malları korunmuştur.

Cemiyetin ilerlemesi ve medenî bir halde yaşayabilmesi, ancak bu korunma ile mümkün olur.

Bir cemiyeti meydana getiren fertlerin servet ve meslek bakımından değişik derecelerde olmaları hikmet ve ihtiyaç gereğidir.

Herkes meşru şekilde çalışıp servet kazanmalıdır. Temiz ve huzurlu bir cemiyet hayatının başka şekilde devamına imkan yoktur.

Diğer bazı toplumsal görevlerimiz:

Komşularımıza karşı Misafirlere karşı Büyüklere ve küçüklere karşı Akraba ve yaşlılara karşı

Toplumsal sorumluluklarımız vardır. Bir toplumun ilerleyebilmesi ancak bu değerlere önem vererek gerçekleşir.

LEYLA KARTAL DKAB-2 LEYLA KARTAL 1090710141