Arş. Gör. Burak İNNER TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Advertisements

Flash Player©, sistemin sorunsuz çalışması için gerekli bir programdır
Eğitici Bilişim Teknolojileri Formatör Öğretmeni
UZAKTAN EĞİTİM.
'Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment'
BOLOGNA SÜRECİ - EĞİTİM ÖĞRETİM GÜNCELLEME
BBY 152 Bilginin Düzenlenmesi
Eğitimde Web 2.0 Kullanımı
Kişisel Web Sayfaları Kullanım Bilgileri
DERSLERDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMI İLE İLGİLİ ÖĞRENCİ BEKLENTİLERİ: ODTÜ ÖRNEKLEMİ Nergis A. Gürel Köybaşı, Öğretim Teknolojileri Destek Ofisi,
BTÖ 303 İşletim Sistemleri ve Uygulamaları Dersi
Bu menü, ILL, Katalog, Konu başlıkları, Kütüphane Yönergesi dışında kalan tüm sayfalarda aktiftir Araştırma sürecinizi kolaylaştırmak, kütüphane kaynaklarına.
E-SINAV Sistemi Halil Özmen
MESLEKÎ VE TEKNİK ORTA ÖĞRETİM KURUMLARI MEZUNLARININ İZLENMESİ PROJESİ.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Kütüphane Web Sayfası Kullanıcı Eğitimi
U Y A R I Takibeden slaytlarda anlatılan internet explorer/proxy ayarları yapıldıktan sonra ancak KHÜ Kütüphanesi tarafından izin verilen web sayfalarına.
BEYSİS BEYSİS olarak kuruluşumuzdan bu yana web tabanlı uzaktan eğitim ile ilgili  projeler geliştirdik. Bu çalışmalarımızı ilk olarak
Buradan başla !. Kullanıcı adınızı belirleyin ! Bu sitede kullanacağınız ŞİFRE belirleyin !
EVRE 1 BLOK 1 Uygulamalı Bilgisayar Eğitimi Öğr. Gör. A. Murat ERGİN E.Ü.T.F. Biyoistatistik ve Tıbbi Bilişim A.D.
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
HR-WEB Web Tabanlı İnsan Kaynakları Uygulamaları
KAVRAKOĞLU Eğitim Yönetim Sistemi (LMS) eduGate. eduGate-Uni Akademik kurumların eğitim süreçlerinin yönetilmesi için geliştirilmiş ve Uzaktan eğitim.
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
E-Posta Nedir?.
U Y A R I Takibeden slaytlarda anlatılan internet explorer / proxy ayarları yapıldıktan sonra ancak KHÜ Bilgi Merkezi tarafından izin verilen web sayfalarına.
KÜTÜPHANE ve DOKÜMANTASYON DAİRE BAŞKANLIĞI VERİ TABANLARINA UZAKTAN ERİŞİM VEKİL (Proxy) SUNUCU AYARLARI.
Linux Kurulumu BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI BÖLÜMÜ
Yaşar Universitesi Mühendislik Fakültesi
Başkent Üniversitesi Öğrenme ve İçerik Yönetim Sistemi
BİT’ini Kullanarak Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
UZAKTAN EĞİTİM Uzaktan Eğitim, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi Müdürlüğü (YUZEM) tarafından koordine edilmektedir. Üniversitemiz birinci.
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
Laboratuvar Uygulamasında Moodle Öğrenme Yönetim Sistemi Kullanımında Karşılaşılan Problemler, Tecrübeler Ve Çözüm Önerileri (
Oturum aç butonuna tıklayın.
ENES KARAAĞAÇ TÜRKÇE ÖĞRETMENLIĞI II. SıNıF (ÖRGÜN ÖĞRETIM) Web 2.0 Araçları Tanıtım Sunusu.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Grup üyeleri: Selen ERGÜ Galip Kaya Nazgül BARPİEVA
Başkent Üniversitesi Öğrenme ve İçerik Yönetim Sistemi Kullanıcı Giriş İşlemleri.
U Y A R I Takibeden slaytlarda anlatılan internet explorer/proxy ayarları yapıldıktan sonra ancak KHÜ Bilgi Merkezi tarafından izin verilen web sayfalarına.
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
Twinspace
Yeni Başlayan öğrencilerimiz için UZAKTAN EĞİTİM SİSTEMİ TANITIMI
İnternet Nedir Bilgisayar Ağları Ağ Çeşitleri
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Eğitim-Bilişim Ağı (EBA)
 Destek sistemine hangi adresten ulaşabilirim?.  Sisteme nasıl giriş yapabilirim?  Kullanıcı bilgilerimi nasıl güncelleyebilirim?  Bildirimimi nasıl.
;EEn Hazırlayan: Şahin GÖKÇEARSLAN Gazi Üniversitesi Enformatik Bölümü.
ÖĞRETMENLER İÇİN ANKET GİRİŞİ
KIRKLARELİ DEVLET HASTANESİ UZAKTAN EĞİTİM MERKEZİ Nisan 2017
Staj Bilgilendirme 2017 Makina Mühendisliği Bölümü Staj Komisyonu
MOODLE Fuat ÇATALKAYA Uzaktan Eğitim Sistemi.
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
EGE ÜNİVERSİTESİ HEMŞİRELİK FAKÜLTESİ
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
DERS ÜYELERİ Zeynep GEZER Dilek GÜLER Hakime ERTEKİN Emine NAZIROĞLU NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ.
Staj Bilgilendirme 2018 Makina Mühendisliği Bölümü Staj Komisyonu
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Ocak, 2013 Akdeniz Üniversitesi
EĞİTİM SİTELERİNİN YÖNETİMİ
e-Trakya Uzaktan Eğitim Sistemi
Uzm. Rıdvan YAYLA – Bilecik Üniversitesi Müh. Fak. Bilg. Müh. Bölümü
Öğretim Yönetim Sistemleri ve Moodle
Bilgisayarların birbirine bağlanması ve bir ağ oluşturmasının temel amacı veri alışverişi yapabilmekti. Yani bir nevi haberleşmeyi sağlamaktı.
ÜNİVERSİTELER İÇİN WEB TABANLI MAAŞ - BORDRO PROGRAMI
Sunum transkripti:

http://moodle.kou.edu.tr Arş. Gör. Burak İNNER TEKNİK EĞİTİM FAKÜLTESİ ELEKTRONİK VE BİLGİSAYAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

Sunum İçeriği Moodle Nedir, Nerelerde Kullanılmaktadır Öğrenciler Açısından Moodle’a bakış Ödev, Forum, Anket, Sınav Modülleri Laboratuvar uygulamalarında sağladığı avantajlar Ödev, Forum, Anket, Sınav Modüllerinin Öğretim Üyesi açısından kullanılmasının uygulamalı gösterimi Öneriler Sorular ve Cevaplar

Moodle Deneyimlerimiz Elektronik ve Bilgisayar Eğitimi bölümündeki Laboratuvar uygulamaları için MOODLE sistemi 2 yılından beri aktif olarak yaklaşık 900 öğrenci ile birlikte kullanılmaktır. Klasik laboratuvar uygulamalarına göre MOODLE sistemi ile birlikte yapılan laboratuvar uygulamalarında önemli avantajlar görülmüştür. Laboratuvar uygulamalarının yanında Moodle yardımıyla verilecek olan derslerde de büyük avantaj sağlanabileceği açıktır. Bu sunum daha önce yayınlamış olduğumuz bir bildiriden yararlanılarak hazırlanmıştır. Burak İNNER, "ÖĞRENME YÖNETİM SİSTEMİNİN (MOODLE) ÖRGÜN ÖĞRETİM LABORATUVAR UYGULAMALARINDA KULLANILMASI", Ulusal Teknik Eğitim, Mühendislik ve Eğitim Bilimleri Genç Araştırmacılar Sempozyumu, UMES 2007, 2, 917, (2007)

Açık kaynak kodlu bir kurs yönetim sistemidir. Moodle Nedir Moodle = (Modular Object Oriented Dynamic Learning Environment) = Modüler Nesne Yönelimli Dinamik Öğrenme Ortamı Açık kaynak kodlu bir kurs yönetim sistemidir. http://www.moodle.org sitesinden isteyen herkes ücretsiz olarak indirip kullanabilir. 70 farklı dilde, 196 farklı ülkede Moodle sistemi başarı ile kullanılmaktadır. http://idea.metu.edu.tr internete dayalı asenkron eğitim http://mdl.bilkent.edu.tr/moodle/ http://www.drcetiner.org

Moodle Gereksinimleri Moodle sistemi sunucu taraflı çalışan bir yazılımdır. İnternete bağlı bir sunucu üzerinde aşağıdaki yazılımlara ihtiyaç duyar Apache ( veya Windows IIS ) Php Mysql ( veya PostgreSQL) Moodle.kou.edu.tr sunucumuz intel Xeon 3.00 Ghz CPU 4.0 GB RAM 100 GB RAID Disk özellikleri ile yüzlerce kişiye aynı anda hizmet verebilecek kapasitedir.

Moodle.kou.edu.tr Giriş Görünümü

Öğrencilerin Sisteme Girişi Moodle sistemine öğrencilerin giriş yapabilmesi için gerekli kullanıcı adı ve şifre öğrenci bilgi sisteminden alınmıştır.(Sadece TEF var.) Öğrenciler şifrelerini moodle üzerinden değiştirdiğinde Öğrenci Bilgi Sistemindeki şifreler değiştirilmez. İki sistemden birbirinden farklı çalışmaktadır. Ders ile ilgili bilgilerin öğrencilere mail olarak gönderilebilmesi için öğrenci profillerinin öğrenciler tarafından güncellenmesi gerekmektedir. Öğrenciler, kendi mail adreslerini profil sayfalarına yazmak zorundalar. Öğrenci olmayanların sisteme kayıt yapmaları engellenmiştir. İnternet üzerinden erişim imkanı vardır. Arş. Gör. Burak İNNER (Yük.Müh.) KOCAELİ Üniversitesi, 27.2.2008

Öğrenci Açısından Moodle Kullanımı Öğrenci açısından Moodle sistem kullanımı açıklanacaktır. Kullanıcı adı ve şifresi ile giriş yapan bir öğrenci dersin seçerek ilgili derse giriş yapar. Derslerin web sitesine sadece o dersi alan öğrencilerin girmesi sağlanabilir veya kayıt anahtarı verilmeyerek dersler tüm öğrencilere açılabilir.

Örnek bir ders görünümü

Moodle üzerindeki Derslerin Özellikleri Moodle içerisinde ders, ödev, forum, duyuru, anket, wiki, sınav, günlük, sohbet, sözlük, çalıştay ve benzeri modüller hazır olarak gelmektedir. Laboratuvar uygulamalarında bu modüllerden çoğu kullanılmış ve yapılan uygulamalar açıklanmıştır. Moodle’ın sağladığı en büyük avantaj : Dersle ilgili ders notlarının, ödevlerin, tartışmaların ve sınavların internet üzerinden ulaşılabilecek şekilde saklanması, Sonraki senelerdeki eğitimlerde yeniden kullanılabilmesi Bir öğrenci, dönem boyunca yapılan tüm etkinlikleri takip edebilmesi Derse gelemeyen öğrencilerin o hafta neler yapıldığını Moodle üzerinden takip edebilmesi İzin verildiği taktirde internet üzerinden etkinliklerin yapabilmesi

Uygulama (Assigment) Modülü Derste anlatılan teorik bilgilerden sonra uygulamalar ödev (assigment) modülü kullanılarak öğrencilere laboratuvarda sorulmaktadır. Uygulamayı tamamlayan öğrenciler çözüm için hazırladıkları dosyaları (.doc,.cpp,.java vb.) Moodle’a yüklemektedir. Eğer izin verilirse öğrenci laboratuvar saatleri dışında da ödevlerini gönderebilir. Ödevler değerlendirildikten sonra öğrencilere e-posta ile bilgi verilir.

Ödev modülünün faydaları Böylece laboratuvar aktiviteleri ders saatleri içinde yapılan bir etkinlik değil tüm hafta boyunca yapılan bir öğrenme etkinliğine dönüştürülebilir. Bir öğrencinin dönem boyunca yaptığı tüm etkinlikler, hangi ödevleri yapıp yapmadığının takibi çok kolaylaşmaktadır. Ödevlerin notlandırılması ve öğrencilere duyurulması çok kolaylaşmaktadır.

Haberleşme ve Tartışma için FORUM Ders ile ilgili tüm duyurular FORUM aracılığıyla tüm öğrencilere e-posta olarak gönderilebilir. Ödevler veya anlaşılmayan konular ile ilgili sorular forumlara sorulabilir. Öğretim üyesi veya diğer öğrencilerin bu soruları cevaplayabilir. Soruları ve cevapları derecelendirerek aynı zamanda bu işlemlerden de not verilebilir.

FORUM özellikleri Genel amaçlı bir forum, herkesin seçmesi zorunlu Herkes Tek mesaj gönderebilir. Tek bir konu açılabilir, isteyen cevap yazabilir. Öğrencilerden ders ile ilgili görüşlerinin isteneceği bir forum oluşturulabilir. Soru-Cevap formu : öğrenci foruma mesaj gönderdikten sonra diğer öğrencilerin mesajlarını görebilir Tek bir tartışma

FORUM Kullanmanın Avantajları Forum modülünde hazır olarak bulunan mesajları derecelendirme özelliği sayesinde öğrencilerin ve eğitimcilerin foruma gönderilen mesajları derecelendirmesi sağlanabilmektedir. Bu derecelendirmeler istenirse nota çevrilebilmekte böylece hem daha kaliteli ve daha etkileşimli bir ortam sağlanmakta hem de katılım sağlanmaya teşvik edilmektedir. Dönem boyunca öğrencinin gönderdiği tüm mesajlar rahatlıkla takip edilmekte ve derse aktif katılım sağlayan öğrenciler tespit edilebilmektedir. Sınıf içinde sözle soru sormaya çekinen öğrenciler forumlar yardımıyla rahatlıkla soru sorabilmekte ve daha sonrada bu bilgiler tekrar kullanılabilmektedir. Bu forumlara sorulan sorular ve cevapları dönem boyunca toplanarak sıkça sorulan sorular başlığı altında derlenerek sonraki seneler içinde mükemmel bir bilgi kaynağı haline getirilebilmektedir.  

ANKETLER Moodle sisteminde bulunan anketler ile öğrencilerin belli konularda neler düşündükleri hızlı ve etkili bir şekilde tespit edilebilmektedir. Dersin işleniş şekli, soruların zorluğu vb. gibi konularda öğrencilerin neler düşündüğü tespit edilerek konuların seyri veya ödevlerin zorluk dereceleri ayarlanmaktadır. Ayrıca öğrenciler tarafından gelen fikirler anketler yardımıyla oylanarak sınıfın genel düşüncesi tespit edilebilmektedir.

Sınavlar Moodle sistemini laboratuvar uygulamasında en önemli etken sistem içinde bulunan gelişmiş sınav modülüdür. Sınav ile öğrencilerin çoktan seçmeli sınav yapılması ve değerlendirilmesi anında ve zahmetsizce yapılabilmektedir. Böylece teorik olarak anlatılan bilgilerde eksiklikler anında belirlenmekte, en fazla yanlış yapılan sorular incelenerek bu konulardaki eksiklikler giderilebilmektedir. Sınav modülü içinde : çoktan seçmeli tek doğru yanıtlı, çoktan seçmeli birden fazla doğru yanıtlı sorular, doğru-yanlış, boşluk doldurma eşleştirme soruları matematiksel hesaplama sorularının cevaplarının girilmesi istenip, girilen değerin belli bir aralıkta ise doğru kabul edilmesi sağlanabilir.

Soru

Öğrenciler soruların cevaplarını klavyeden giriyorlar. Daha sonra eğitimci bunları tek tek okuyarak notlandırıyor.

Sınav ayarları Sınav ile ilgili açıklamalar, hatırlatmalar Sınavın hangi tarihler arasında açık olması isteniyor Sınavın süresi (isteğe bağlı) Sınavın kaç kere uygulanabileceği Her sayfadaki en fazla soru sayısı Soruların yerlerini karıştır Soruların cevap şıklarının yerlerini karıştır Sınav parolası Sadece okuldan giribilsin mi ?

SINAV modülünün avantajları Sadece ders saatleri içinde sınav uygulaması yapılabildiği gibi ders saatleri dışında da sınavlar yapılabilmesi mümkündür. Sınavlar internet üzerinden öğrencilerin evlerinden yapabileceği şekilde de ayarlanabilir. Fakat eğitimci gözetiminde laboratuvarda yapılacak sınavlarda hem soruların yerleri hem de cevapların yerleri rasgele olarak değiştirildiğinden tam olarak doğru ve adil bir ölçme ve değerlendirme yapıldığından emin olunabilmekteyiz. Öğrenciler sınav sonucunu anında öğrenebilmekte, verdikleri yanlış cevaplarla ilgili hazırlanmış ise geri beslemeleri okuyabilmekte ve doğru cevapları öğrenmeleri sağlanabilmektedir.

SINAV modülünün avantajları (devam) Fakat bu sınavlar aynı zamanda bir öğrenme aktivitesine de dönüştürülebilmektedir. Bunun için sınav sonunda öğrencinin vermiş olduğu yanlış cevapları tekrar yanıtlayabilme imkanı verilebilmektedir. Bu şekilde öğrenci yanlış yaptığı bir soruyu tekrar gözden geçirebilmektedir. Tekrar yanıtlanan sorular içinde bir ceza katsayı uygulanarak sorudan alınan puanın düşürülmesi sağlanabilmektedir.

Ders notları ve Dosya ekleme Ders notları için web sitesi oluşturulabilir Web sitesi içinde başka sitelere bağlantılar verilebilir Web sitesi içinde herhangi bir dosyaya bağlantı verilebilir Ders notları.doc Dersteki sunum.ppt vs.

Uygulamalı Gösterim Moodle’ın tüm özelliklerinin kullanıldığı örnek bir ders Features DEMO Sistemi kullanabilmek için Öğretim elemanlarının kullanıcı adı ve şifresi alması gerekiyor. Ders için istekte bulunduktan sonra ilgili ders açılacak ve öğretim elemanı Eğitimci olarak bu derse atanacaktır. Eğitimci istediği gibi Dersin sayfasına bilgiler ekleyebilir, sınav yapabilir, forumdan mesaj gönderebilir.

Soru ve Cevaplar Dinlediğiniz için teşekkürler. Moodle sistemini kullanabilmemiz için bir sunucu tahsis eden ve bu uygulamalarımızda desteğini esirgemeyen (UZEM) Kocaeli Üniversitesi Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi Müdürü ve aynı zamanda Elektronik ve Bilgisayar Eğitimi Bölüm başkanımız Prof. Dr. Kadir Erkan’a teşekkür ederiz