KESİN HESAP
İlgili Mevzuat T.C. Anayasasının 164’üncü maddesi 5018 sayılı Kanunun 42’nci maddesi Kamu İdarelerinin Kesin Hesaplarının Düzenlenmesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik Muhasebat Genel Müdürlüğünün 6/1 Sıra Nolu Genelgesi Muhasebat Genel Müdürlüğünün Kesin Hesabın Düzenlenmesine İlişkin Genel Yazısı
Kapsamı Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri Merkezî yönetim kapsamındaki kamu idareleri Genel bütçe kapsamındaki kamu idareleri Özel bütçe kapsamındaki idareler Düzenleyici ve denetleyici kuruluşlar
Fonksiyonu Türkiye Büyük Millet Meclisi, merkezi yönetim bütçe kanununun uygulama sonuçlarını onama yetkisini kesin hesap kanunuyla kullanır. Meclisler, bütçe ile yürütme organlarına verdikleri harcama yapma yetkisinin nasıl kullanıldığını denetlemek isterler. Bu denetimi yapmanın en geçerli yolu bütçe uygulaması sonrasında bu uygulamaların doğruluğunu ortaya koyan kesin hesabın mecliste görüşülerek kabul edilmesidir.
Hazırlanması Kesin hesap cetvel ve belgeleri, strateji geliştirme birimi tarafından bütçe uygulamasına esas muhasebe kayıtları dikkate alınarak hazırlanır.
Merkez ve Taşra Birimleri Muhasebe birimi (say2000i) İdare İşlemleri ödeme Harcama Birimleri Merkez ve Taşra Birimleri ödenek harcama Muhasebe birimi (say2000i) Muhasebat Genel Müdürlüğü uyumlaştırma
Strateji Geliştirme Birimleri İdare İşlemleri Harcama Birimleri Strateji Geliştirme Birimleri KONSOLİDE İdare Kesin Hesapları
Genel İşlemler say2000i Mutabakat Genel ve özel bütçe KONSOLİDE 15 Nisana kadar (2 nüsha) Genel ve özel bütçe Muhasebat Genel Müdürlüğü KESİN HESAP KANUN TASARISI Mutabakat 15 Mayısa kadar (5 nüsha) say2000i Belge ve Cetveller KONSOLİDE Kamu idareleri TBMM Muhasebat Genel Müdürlüğü Kesin Hesap Kanunu Tasarısı Haziran ayının sonuna kadar Ekim ayının ilk haftasında Sayıştay TBMM 50 nüsha (üni. 25 nüsha) Sayıştay (5 nüsha)
TEŞEKKÜRLER Esra AYDEMİR Mali Hizmetler Uzmanı esra.aydemir@sgb.gov.tr