İ.Ü. HASTANELERİ 2. ÇALIŞTAYI STRATEJİK PLANI 16-17.Şubat.2013 ENEZ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, Mart 2013
Advertisements

“ÜNİVERSİTE HASTANELERİNİN FİNANSAL SORUNLARI” DR. M. ORHUN ÇAMURDAN
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
Sağlık Bakanı Sayın Dr. Mehmet Müezzinoğlu ile görüşme 25 Şubat 2013-İstanbul Üniversitesi Balta Limanı Tesisleri Prof.Dr.Şükrü Hatun Kocaeli Üniversitesi.
ÖZEL HASTANELERİN SINIFLANDIRILMASI TASLAK ÇALIŞMANIN AMACI
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU Tarihli Asistan Akademik Kurulu – 1 yılda ne değişti?
MODÜL 4 Organizasyon.
Acil Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Komisyonu
ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI
HASTA HAKLARI UYGULAMALARI
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 2 İDARİ VE MALİ İŞ VE İŞLEMLER HAKKINDA SORUNLAR.
AR-GE, İNOVASYON ve ENDÜSTRİYEL UYGULAMA
Prof. Dr. YUNUS SÖYLET İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ

11 Üniversite hastanelerinin organizasyonu
BURSA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
EK DERS TAHAKKUK VE ÖDEMELERİNE İLİŞKİN BİLGİLENDİRME SUNUMU
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
Kurumsal Performansın Değerlendirilmesi
AMAÇ Çalışanların birimine özel sağlık taramasının periyodik olarak yapılması, Sonuçların hekim tarafından değerlendirilmesi ve çalışana sonuçlar hakkında.
İntörn Doktor Eğitimi Doç. Dr. Metin AYDOĞAN.
ÜNİVERSİTE SAĞLIK MERKEZLERİ ÇALIŞANLARININ ÇALIŞMA KOŞULLARI VE ÖZLÜK HAKLARI Başkan: Dr. Rüştü Güner Raportörler: Dr.Özlem Elçin Dr. Sare Mıhçıokur.
TANI / TEDAVİ / BAKIM TIBBİ - HEMŞİRELİK - LABORATUVAR HİZMETLERİ 17.Şubat.2013 ENEZ.
KURUM ÖZELLİKLERİ Hastane yatak sayısı: 750 Personel Sayısı: 1229
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
26 Kullanım yönetimi. Niçin kullanım yönetimi AraştırmacılarTemel Bulgular Van Dyke (1963)Genel hastanelerde uzun süre yatan hastaların % 40’ının hastane.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ Mali Durumları
1 Bilgiye Erişimde Fırsat Eşitliği Projesi Olarak EKUAL'in Doğuşu ve Gelişimi Prof.Dr. Cem SARAÇ Hacettepe Üniversitesi.
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
5. Ulusal Meslek Yüksekokulları Müdürleri Toplantısı 1. Komisyon Raporu Meslek Yüksekokullarında İşyeri Eğitimi -İşyeri eğitiminin planlanması ve kredilendirilmesi.
KOMİTELER VE TOPLANTI KAYITLARI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
Prof.Dr.Recep Güloğlu Prof.Dr.Haydar Sur Prof.Dr.Alper Cihan Prof.Dr.Şükrü Öztürk Prof.Dr.Mustafa Erelel Prof.Dr.Fatiş Altındaş Prof.Dr.İbrahim İkizceli.
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
TKY BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ FİZİKSEL TIP VE REHABİLİTASYON AD HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ DERİ VE ZÜHREVİ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GENEL CERRAHİ ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ
İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
Döner sermayeler, sorunları ve çözüm önerileri
6331 sayılı İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KANUNU BİLGİLENDİRME SUNUSU
SAĞLIK TEDBİRİ UYGULAMALARININ ETKİNLİĞİNİN ARTTIRILMASI KONUSUNDA ANKARA HALK SAĞLIĞI MÜDÜRLÜĞÜNÜN ÇALIŞMALARI Tülay ERÇİN ŞAHİN, Özlem GÜLER AYDIN, A.Çiğdem.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Genel Kurulu
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
Destek Eğitim Odaları.
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA DÖNER SERMAYE GELİRLERİNDEN YAPILACAK EK ÖDEMENİN DAĞITILMASINDA UYGULANACAK USUL VE ESASLARA İLİŞKİN YÖNETMELİK DEĞİŞİKLİĞİ.
ÜNİVERSİTE HASTANELERİNDE EK ÖDEME Prof. Dr. Başar SIRMAGÜL Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Hastanesi Başhekimi 26 Şubat 2016.
TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANLIĞI A T I L I M – E Ğ İ T İ M D A İ R E S İ B A Ş K A N L I Ğ I.
Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Hastane Kullanımındaki Artış - Kalite İlişkisi Sakarya KHB Genel Sekreteri Doç Dr Hasan S.SAĞLAM.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
YÖNETİMİ GÖZDEN GEÇİRME TOPLANTISI
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
Ceza ve Tutukevleri İşlemleri-2
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
Üniversite Hastanelerinin Finansal Sürdürülebilirliği
Hasta Kayıt Kabul, Taburcu Ve Transfer İşlemleri R-ADT
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sunum transkripti:

İ.Ü. HASTANELERİ 2. ÇALIŞTAYI STRATEJİK PLANI Şubat.2013 ENEZ

SORUN 1HİZMET ÜRETİMİ YETERSİZ AMAÇ 1.Hizmet üretimini arttırmak HEDEFLER 1.İlk 3 ay içinde kurumda üretilen hizmetin % 10 oranında arttırılması 2.Gelir gider negatifliğin yeni ciro üzerinden % 20 azaltılması 3.İlk 3 ay içinde kayıt altına alınmayan ve hatalı kayıt altına alınan hizmet üretimleri düzeylerinin tespit edilmesi 4.İ.Ü. Hastaneleri Yönergesinin yürürlüğe sokulması 5.Biyomedikal ve destek hizmetlerin reorganizasyonu 6.Etkin insan kaynakları yönetimi ve iş analizlerinin yapılması FAALİYETLER 1.Gelir potansiyeli en yüksek olan gerçekleştirilebilir faaliyetler saptanacak 2.Aylık (bir saati geçmeyen ve mesai saati sonunda) Anabilim Dalı Akademik Genel Kurul Bilgilendirme Toplantıları yapılacak 3.Anabilim dallarına samimi ziyaretler yapılarak Anabilim dalı özelinde, kendi faaliyet planlarını belirlemeleri önerilecek 4.Anabilim Dallarına Gelir gider danışmanlığı yapacak uzmanların görevlendirilmesi sağlanacak 5.Hemşire yetersizliğinin, üretimi ciddi boyutta etkilediği Anabilim Dallarında sayı arttırılacak 6.AD’na standartlaştırılmış gelir gider-maliyet durumlarının aylık olarak bildirilmesi ve izlenmesi sağlanacak 7.AD’nın gelir gider dengesi ve performansına göre ek ödeme verimlilik kat sayısının kullanılması sağlanacak

SORUN 1HİZMET ÜRETİMİ YETERSİZ AMAÇ 1.Hizmet üretimini arttırmak FAALİYETLER 8.Üç kişilik kör kontrol grubu oluşturup 1 hafta gözlem yapıp aksaklıkların tespit edilecek 9.Kaynakların etkin kullanımı için İSHOP’a geçilecek 10.Üniversitemiz İşletme Fakültesi, İktisat Fakültesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi ve Sağlık Bilimleri Fakültesi ilgili uzmanlarından oluşacak bir komisyon yönetimi ve denetiminde iş analizinin tamamlanacak 11.Laboratuvarların birleştirilerek, ortak personel kullanımı sağlanacak PERFORMANS GÖSTERGELERİ 1.Gerçekleştirilen gelir düzeyi yüksek hizmet miktarı 2.Azaltılan negatiflik oranı 3.Belirlenen uzman (danışman) sayısı ve görüşme sayısı 4.Gerçekleştirilen akademik toplantı sayısı 5.Anabilim dalı özelinde gerçekleştirilen toplantı sayısı 6.Aylık gelir-gider raporu 7.Kurumsal verimlilik katsayısının Yönetim Kurulu onayı ile tanımlanması 8.İ.Ü. Hastaneleri Yönergesinin yürürlük tarihi 9.İSHOP kullanımına geçen birim/kişi sayısı 10.Yapılan iş analizi sayısı 11.Laboratuvar sayısı, personel sayısı, personel başına tetkik sayısı

SORUN 1HİZMET ÜRETİMİ YETERSİZ AMAÇ2. Üretilen Hizmetlerin tümünü kaydetmek HEDEFLER 1.İlk bir ay içinde hizmetlerin % 95’inin kaydedilmesini sağlamak FAALİYETLER 1.Veri girişi ile ilgili sistemde problemleri belirlenecek 2.Kayıt işlemlerinden sorumlu personeli belirlenecek PERFORMANS GÖSTERGESİ 1.Kaydedilen hizmet oranı 2.Kaydedilen hizmetin Anabilim Dallarına göre dağılımı 3.Görevlendirilen personel sayısı 4.Sistemde yapılan iyileştirmeler

SORUN 2 KURUMSAL GELİR DÜŞÜKLÜĞÜ AMAÇ 1.Kurum gelirlerini artırmak HEDEFLER 1.İlk 3 ay içinde Anabilim Dalları bazında üretilen hizmetlerin maliyetlerinin SGK fiyatlarınca karşılanıp karşılanmadığının belirlenmesi 2.İlk 3 ay içinde Anabilim Dallarının SUT Uygulamaları kapsamında bilgilendirilmelerinin sağlanması FAALİYETLER 1.Gelir idaresi süreç yönetimi her AD’da SUT eğitimi yapacak 2.SABİF’in düzenleyeceği SGK yetkililerinin katılacağı SUT eğitimi yapılacak 3.Poliklinik hizmetlerinde limit aşımına uğrayan vakalar dikkatle değerlendirilecek ve öğretim üyesinin imzası istenecek ve tıbbi gerekçe yazılacak 4.Limit aşımı olan vakaların eğer endikasyonu varsa yatırılarak tetkiki teşvik edilecek 5.Hastalardan fark alınacak istisnai işlemlerin listeleri AD’na bildirilecek 6.SGK tarafında ödenmeyen ve SUT listesinden çıkarılan işlemlerin listesi AD’na bildirilecek 7.Hastadan alınacak ücretlerin tahsiline ait iş akışları ve görevlendirmeler belirlenecek 8.AD’da ortalama yatış süreleri değerlendirilerek bu sürelerin kısaltılması için alınması gereken tedbirleri bildirmeleri istenecek. PERFORMANS GÖSTERGESİ 1.Eğitilen kişi sayısı 2.Anabilim Dalı gelir-gider raporları 3.Anabilim Dalı poliklinik hizmetlerinde limit aşımına uğrayan vaka oranı 4.Anabilim Dalının ücretli hizmet sayısı ve toplam geliri 5.Anabilim Dalı ortalama yatış süresi

SORUN 3 ÖĞRETİM ÜYELERİNİN HİZMETE KATKILARININ BİREYSEL FARKLILIĞI AMAÇ1.Öğretim Üyelerinin hizmete katkısını artırmak HEDEFLER 1.İlk 3 ay içerisinde dahili branşlarda öğretim üyeleri tarafından belirlenen gün ve zamanda belirli sayıda hasta bakılmasının sağlanması 2.İlk 3 ay içerisinde girişim ve ameliyat yapan Öğretim Üyelerinin işlem sayısını artırmak FAALİYETLER 1.Öğretim üyesinin baktığı hasta için kalite ve performans çarpanı kullanılması 2.B puan Listesinde karşılığı bulunan hizmetlerin hizmeti gerçekleştiren hekim adına kayıt altına alınmasının sağlanması PERFORMANS GÖSTERGESİ 1.Öğretim Üyelerinin muayene sayısı 2.Öğretim Üyelerinin girişim sayısı 3.Öğretim Üyelerinin ameliyat sayısı

SORUN 4 ÇALIŞANLARDA KURUM KÜLTÜRÜ VE AİDİYET DUYGUSUNDA YETERSİZLİK, MOTİVASYON DÜŞÜKLÜĞÜ AMAÇ1.Çalışanların kuruma aidiyet duygusu ve motivasyonu yükseltmek HEDEFLER 1.İlk 3 ay içinde kuruma aidiyet ve motivasyon düzeylerinin belirlenmesi 2.Performansın “geminin sizin tarafı batıyor” şeklinde algılanmasının giderilmesi FAALİYETLER 1.Aylık bilgilendirme toplantılarının yapılması (Akademik Genel Kurulu Toplantıları ) 2.Anabilim Dalı düzeyinde tüm çalışanların katılımıyla iyileştirme ve inovasyon toplantılarının yapılması 3.Katılımcılarının kendi ek katkılarını belirleme ve önermelerine fırsat verilmesi 4.Anabilim Dallarında yaşanan sorun ve arızaların yönetim tarafından hızlı geri dönüş ve çözüm üretilmesi 5.Topyekun seferberlik ilan edilmesi PERFORMANS GÖSTERGESİ 1.Kurum çalışanlarının aidiyet ve motivasyon düzeyleri 2.Kurum kültürü algısı düzeyi 3.İyileştirme ve inovasyon toplantı sayısı 4.Çalışanların ek katkılarının oranı /düzeyi 5.Sorunların çözüm süresi ve sonucu

TEŞEKKÜRLER….