İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
Advertisements

PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
OKULÖNCESİNDE BİR GÜNLÜK EĞİTİM PROĞRAMI UYGULAMALARI
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
YANSITICI DÜŞÜNME.
T.C. KOCAELİ VALİLİĞİ İL Mİllİ Eğİtİm Müdürlüğü
SERBEST ETKİNLİK SAATİ UYGULAMALARI
MODELİN AMACI  Eğitim sürecinde öğretmenlerin ve okulun rolünü daha etkin kılmak  Ülke çapında müfredatın eş zamanlı uygulanmasını sağlamak  Sınav.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
Öğretmen Yeterlikleri
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI ABDULLAH GÜNAYDIN ORTAOKULU/ KURUMU MÜDÜRLÜĞÜ
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
Brifing Dosyası Üstay Ortaokulu.
AĞAPINAR İLKÖĞRETİM OKULU Resmi açılış tarihi: Eğitim Öğretim yılı ilk defa eğitim öğretime başlamıştır.
ORTAOKULA GEÇİŞ.
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
MEHMET AKİF ERSOY ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
REHBER ÖĞRETMEN. FAYDALI MI ? ZARARLI MI ? Yeni sistem amaçları HANGİ OKULDA GİRİLECEK PUANLAMA VE YAZILILAR NASIL OLACAK ? UYGULAMASI ÜCRET VERİLECEK.
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
TEOG TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ Engin DEMİRCİ.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
AĞAPINAR İLKOKULU /ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ Resmi açılış tarihi: Eğitim Öğretim yılı ilk defa eğitim öğretime başlamıştır.
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
İLÇELER NET VE ORTALAMA KARŞILAŞTIRMALARI
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
MILLETIN GÖZ BEBEĞI TÜRKIYE’NIN AYDıNLıK GELECEĞI YUNUS EMRE İMAM HATİP ORTAOKULU.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
11. Sınıf Seçmeli Ders Bilgilendirme Sunumu
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Teknoloji ve tasarım dersi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
2017 TEOG-2 72,3 55,35 78,15 65,75 73,75 60,1 2.TEOG TÜRKÇE MATEMATİK
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
2017 TEOG-2 72,3 55,35 78,15 65,75 73,75 60,1 2.TEOG TÜRKÇE MATEMATİK
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Programdan Sorular.
ARGÜMANTASYON.
21. YY BECERİLERİ.
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI MERVE YENİSAN ŞENGÜL ORUÇ MÜGE ÇOLAK EĞİTİM FAK.SINIF ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ İKİNCİ ÖĞRETİM A

İLKÖĞRETİMDE KULLANILAN EĞİTİM PROGRAMLARI Beden Eğitimi Dersi(1-8 Sınıflar) Öğretim Programı Bilişim Teknolojileri Dersi (1-8. Sınıflar) Öğretim Programı Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Dersi (4-8. Sınıflar) Öğretim Programı Düşünme Eğitimi Dersi(6-8.Sınıflar) Öğretim Programı Fen ve Teknoloji Dersi(4-5.Sınıflar) Öğretim Programı

… Fen veTeknoloji Dersi(6-8.Sınıflar) Öğretim Programı Görsel Sanatlar Dersi(1-8.Sınıflar) Öğretim Programı ve Kılavuzu Halk Kültürü Dersi(6. Sınıf) Öğretim Programı ve kılavuzu Halk Kültürü Dersi(7. Sınıf) Öğretim Programı ve Kılavuzu Halk Kültürü Dersi(8. Sınıf) Öğretim Programı ve Kılavuzu

Hayat Bilgisi Dersi(1-3.Sınıflar) Öğretim Programı İngilizce Dersi(4-8.Sınıflar) Öğretim Programı ile Seçmeli İng. Dersi Öğretim Programı Matematik Dersi(1-5. Sınıflar) Öğretim Programı Matematik Dersi(6-8.Sınıflar) Öğretim Programı Medya Okuryazarlığı Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu

… Müzik Dersi(1-8 Sınıflar) Öğretim Programı Sanat Etkinlikleri Dersi(1-8 Sınıflar) Öğretim Programı Satranç Dersi(1-8 Sınıflar) Öğretim Programı Sosyal Bilgiler Dersi(4-5. Sınıflar) Öğretim Programı ve Klavuzu Sosyal Bilgiler Dersi 6 ve 7. Sınıflar Öğretim Programı ve Klavuzu Spor Etkinlikleri Dersi(1-8 Sınıflar) Öğretim Programı

… T.C İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Öğretim Programı ve Klavuzu Tarım Dersi(6-8. Sınıflar) Öğretim Programı ve Kılavuzu Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu İlköğretim Trafik Güvenliği Dersi Öğretim Programı Türkçe Dersi(1-5. Sınıflar) Öğretim Programı Vatandaşlık ve Demokrasi Eğitimi Dersi (8. Sınıf) Öğretim Programı

BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETİM PROGRAMLARI GENEL AMAÇLAR 1. İyi duruş alışkanlığını kazanır. 2. Sporla ilgili temel bilgi, beceri, tavır ve alışkanlıklar kazanır. 3. İş birliği içinde çalışma, birlikte davranma alışkanlığı kazanır. 4. Sosyal gelişimini sağlayan tavır ve alışkanlıklar kazanır. 5. Vücut sistemlerini güçlendirir ve geliştirir. 6. Sinir, kas ve eklem koordinasyonunu geliştirir. 7. Sporun sağlığa yararlarını kavrayarak boş zamanlarını sportif faaliyetler ile değerlendirmeye istekli olur.

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARI-AMAÇLARI- 1. Hesaplamaları (deneysel, matematiksel vb.) yapmak için uygun teknolojiyi seçerek problemleri çözer. 2. Yaş seviyesine uygun günlük kullanım esnasında karşılaşılabilecek donanım ve yazılım sorunlarını belirlemek ve çözmek için strateji geliştirir. 3. Bütün bir problemi bileşenlerine ayırır. 4. Problem çözme süreci esnasında kullanmak için bir plan tasarlar, takip eder ve gerekli olduğunda planda düzenlemeler yapar. 5. Ana kavramlarla bağlantısı olan farklı soru tiplerini kullanır. 6. Tanımlanmış bir probleme Bilişim Teknolojileri çözümlerini uygular. 7. Problemin doğasını dikkate alır ve beklenen çıktıların açık tanımlarını gösteren raporlar üretir. 8. Problem çözme durumunda veriyi organize etmek ve göstermek için Bilişim Teknolojileri’ni kullanır. 9. Sonuçları 9. Sonuçları desteklemek ve sunmak için teknolojiyi kullanır. 10. Problemi çözerken teknolojiyi kullanmak için eylem planını açıkça ifade eder. 11. Eylem planını başarmak için kullanılan uygun materyalleri ve araçları tanımlar. 12. Sonuçları ve olasılıkları test etmek için tablolama ve grafikleme teknolojilerini kullanarak veriyi düzenler.

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI-AMAÇLARI- 1. Her öğrencinin birey olarak kendine özgü olduğunu kabul eder. 2. Öğrencilerin gelecekteki hayatlarına ışık tutarak bireylerin, beklenen nitelikleri geliştirmesini hedefler. 3. Bilginin artmasını, kavramların anlaşılmasını, değerlerin oluşmasını ve becerilerin gelişmesini sağlayarak öğrenmeyi öğrenmenin gerçekleşmesini ön planda tutar. 4. Öğrencileri düşünmeye, soru sormaya ve görüş alış verişi yapmaya özendirir. 5. Öğrencilerin fiziksel ve duygusal açıdan sağlıklı ve mutlu birer birey olarak yetişmesini amaçlar. 6. Millî kimlikle birlikte evrensel değerlerin benimsenmesine önem verir. 7. Öğrencilerin, kendi dinî ve ahlaki, örf ve âdetleri çerçevesinde ruhsal, ahlaki, sosyal ve kültürel yönlerden gelişmesini hedefler. 8. Öğrencilerin haklarını bilen ve kullanan, sorumluluklarını yerine getiren bir birey olarak yetişmesini önemser. 9. Öğrencilerin toplumsal sorunlara karşı duyarlı olmasını sağlamayı amaçlar. 10. Öğrencilerin öğrenme sürecinde deneyimler kazanması ve çevreyle iletişim kurması hedefini gözetir. 11. Her öğrenciye ulaşabilmek için öğrenme-öğretme yöntem ve tekniklerindeki çeşitliliği dikkate alır. 12. Periyodik olarak öğrenci çalışma dosyalarına bakılarak öğrenme-öğretme süreçlerinin akışı içerisinde onların değerlendirmesinin yolunu gösterir

DÜŞÜNME EĞİTİMİ ÖĞRETİM PROGRAMI-AMAÇLARI- 1. Düşünme eylemi üzerine düşünmeleri, 2. Kendi düşünme yollarının farkına varmaları, 3. Düşünmenin geliştirilebilen bir beceri olduğunun farkına varmaları, 4. Farklı düşüncelere saygı duymaları, 5. Düşünürken millî, manevi ve evrensel değerleri gözetmeleri, 6. Kuşku, güven, ısrar, merak, dikkat ve sabrı düşünme sürecinde bir değer olarak kabullenmeleri, 7. Ne bildiğinin ve ne bilmek istediğinin farkında olmaları, 8. Düşüncelerini aktarırken dili doğru ve özenli bir biçimde kullanmaları, 9. Kendini, dünyayı ve bilgiyi sorgulayarak sağlıklı değerlendirmeler yapmaları, 10. Tartışma kültürlerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır.