2006-2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI 2006-2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
İÇİNDEKİLER MİSYONUMUZ VİZYONUMUZ DEĞERLERİMİZ PAYDAŞLARIMIZ MEVCUT DURUMUMUZ Öğretim Elemanı Sayısı ÖSS Sonuçlarına Göre Öğrencilerin Yüksekokulumuza Giriş Puanları Öğrenci Sayısı Öğretim Elemanı Başına Düşen Öğrenci Sayısı BÖLÜMÜMÜZDE VERİLEN DERSLER SWOT / GZFT ANALİZİ Güçlü Yanlarımız Zayıf Yanlarımız Fırsatlar Tehditler STRATEJİK AMAÇLARIMIZ ve HEDEFLERİMİZ
MİSYONUMUZ Eğitim süresince ameliyathane ve anestezi cihazlarına ilişkin teknik bilgiler alan, kardiyopulmoner resüsitasyon (yeniden canlandırma) konusunda deneyim kazanmış ve bu bilgileriyle topluma katkı sağlayan, anestezi uygulamalarına yardımcı teknik personel yetiştirilmektedir.
VİZYONUMUZ Eğitim, öğretim ve toplum hizmetleri etkinliklerini evrensel standartlarda yürüterek, sürekli değişim ve gelişimi destekleyerek topluma katkıda bulunan, saygın düzeye ulaşmış bir sağlık programı bölümü olmak.
DEĞERLERİMİZ Disiplin Atatürk ilkelerine bağlılık Hasta haklarına saygı Etik değerlere bağlılık Topluma Hizmet Sorumluluk bilincine sahip olma Hoşgörü Atatürk ilkelerine bağlılık Araştırıcılık Şeffaflık Eşitlik Katılımcılık Üretkenlik Yenilikçilik
PAYDAŞLAR ME.Ü.Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Mersin Üniversitesi Rektörlüğü Mersin Üniversitesi Araştırma Ve Uygulama Hastanesi Akademik personel İdari personel Öğrenciler Aileler Mezunlar Kamu kuruluşları Özel hastaneler Sivil toplum kuruluşları Diğer eğitim kurumları Toplum
DERS VEREN ÖĞRETİM ELEMANI SAYISI MEVCUT DURUMUMUZ DERS VEREN ÖĞRETİM ELEMANI SAYISI BİRİM İÇİ BİRİM DIŞI TOPLAM 1. Sınıf 4 12 16 2. Sınıf 1 -
MEVCUT DURUMUMUZ Puan Türü: - ÖSS Sonuçlarına Göre Öğrencilerin Yüksekokulumuza Giriş Puanları Puan Türü: - Taban Puan: Meslek liselerinden sınavsız geçiş Öğrenci Sayısı: 59 Öğretim Süresi: 2 Yıl
Anestezi Bölümü Öğrenci Sayısı MEVCUT DURUMUMUZ Anestezi Bölümü Öğrenci Sayısı 1. Sınıf 2. Sınıf Kız Öğrenci Erkek Öğrenci Erkek öğrenci 31 4 10 14 Toplam : 35 Toplam : 24 Genel Toplam : 59
ÖĞRETİM ELEMANI BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI MEVCUT DURUMUMUZ ÖĞRETİM ELEMANI BAŞINA DÜŞEN ÖĞRENCİ SAYISI Öğretim Elemanı Başına Düşen Öğrenci Sayısı : 3,5
PROGRAMIMIZDA VERİLEN DERSLER Anestezi I Anestezi II Anestezi III Anestezi IV Anatomi Fizyoloji Deontoloji Ve Tıbbi Etik İlk Yardım ve Hastalık Bilgisi I Farmakoloji Anesteziyoloji ve Reanimasyon Halk Sağlığı Psikoloji Ve Davranış Bilimleri
PROGRAMIMIZDA VERİLEN DERSLER Atatürk İlkeleri Ve İnkilap Tarihi Atatürk İlkeleri Ve İnkilap Tarihi II Temel Bilgi Teknolojileri Sağlık Hizmetleri Yönetimi Türk Dili I Türk Dili II İngilizce I İngilizce II Beden Eğitimi Bilgisayar Kullanımı
SWOT / GZFT ANALİZİ Güçlü yanlarımız Zayıf yanlarımız Fırsatlar Tehditler
GÜÇLÜ YÖNLERİMİZ Deneyimli, dinamik, genç ve iyi yetişmiş bir kadro bulunması, Akademik kadronun çok yönlü ve disiplinler arası çalışmalara yatkın olması, Mezunların sağlık kuruluşlarında kolaylıkla iş bulabilmesi, Üniversitemizin diğer bölümleri ile ortak eğitim-öğretim ve araştırma yapılabilmesi Değişime ve gelişime açık olunması,
ZAYIF YÖNLERİMİZ Tanıtım eksikliği Öğretim üyesi sayısının istenilen düzeyde olmaması Hızlı teknolojik gelişmelere uyum sağlamada karşılaşılan finansal zorluklar Öğrencilerin spor alanları, sosyal ve kültürel faaliyetlerde bulunabilecekleri tesislerin olmayışı Ders araç ve gereçlerinde yetersizlik
FIRSATLAR Sağlık sektörünün gelişme gayreti içinde olması Avrupa Birliği Standardında donanımlı elemanlara sürekli ihtiyaç duyulacak olması ve dolayısıyla eğitim amaçlı kullanılan fonların artması
TEHDİTLER Devlet bütçesinden eğitim ve araştırmaya ayrılan payın düşük olması Nitelikli elemanların (akademik/idari/teknik/hizmetli) alınmasında karşılaşılan güçlükler Diğer üniversitelerin ilgili bölümlerin mezunlarından kaynaklanan rekabet Öğrencilerin ÖSS sınav sistemi dışında orta öğretim başarı puanı ile gelmeleriyle düşen kalite
STRATEJİK AMAÇLARIMIZ ve HEDEFLERİMİZ Amaç Öğretim Kalitesini Yükseltmek Hedefler Bir yıl içinde; bölüme yeni öğretim üyeleri kazandırmak böylelikle öğretim üyesi başına düşen öğrenci sayısını azaltmak Üç yıl içinde; programı güçlendirmek, ders programlarına yeni dersler ekleyerek ulusal ve uluslararası standartları yakalamak Beş yıl içinde; ulusal ve uluslar arası standartlarda kriter alınabilecek saygın bir bölüm olmak
STRATEJİK AMAÇLARIMIZ ve HEDEFLERİMİZ Amaç Mali kaynakların geliştirilmesi Hedefler Bir yıl içinde; üniversiteye sunulan projelerin kapsam ve maliyet açısından geliştirilmesi, daha fazla sayıda ve daha fazla bütçeli projeler sunulması Üç yıl içinde; AB projelerine daha fazla öğretim üyemizin katılmasını sağlamak Beş yıl içinde; Erasmus programlarından aktif bir şekilde yararlanabilmek, Öğrencilerin artık yılla okulu bitirmelerini engellemek ve üniversiteye maddi kaynak sağlamak amacıyla uygun derslere yaz okulu açmak, ikinci eğitim açmak.
STRATEJİK AMAÇLARIMIZ ve HEDEFLERİMİZ Amaç Uluslararası boyutlarda eğitim verebilmek Hedefler Bir yıl içinde; öğrencilerin yabancı dil eğitim sürelerinin arttırılması ve kendi alanlarında uluslar arası gelişmeleri takip edebilme bilinicini yerleştirilmesi Üç yıl içinde; uluslararası katılımlı forumlar, gençlik kampları düzenlemek Beş yıl içinde; belirli periyotlarda yabancı öğrenci ve öğretim üyesi katılımı için tedbirler almak