TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
Advertisements

Stratejik Planlama.
EĞİTİM DENETİMİ VE SORUNLARI
Bilgi Okuryazarlığı Becerilerinin Önemi ve Eğitim Sistemindeki Yeri
TOPLUM SAĞLIĞINI GELİŞTİRME GRUBU 1 ARALIK 2007, İSTANBUL
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ Dr. Nehire Tüten YÜKSEKOĞLU
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Araştırma Geliştirme Şube Müdürlüğü
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
Eylem Planı Sonraki Adımlar
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ 1.TIP EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI ÖĞRENCİ ANKETİ.
TTB- UDEK Asistan ve Genç Uzman Hekimler (AGUH) Genel Kurulu Yer: İstanbul Tarih: 10 Aralık 2010 Saat:10:00- 17:00 Kolaylaştırıcılar: Berivan TUNCA, Emre.
Mustafa Kemal Üniversitesi
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
Sektörler Arası İşbirliği. Amaç: TSM Çalışanlara Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi 2 Katılımcıların sa ğ lı ğ ın geli ş tirilmesi müdahalesinde.
4 ARALIK 2009 İZMİR TTB-UDEK TSG Çalışma Grubu Raporu KISA DEĞERLENDİRME RAPORU Grup Adına Sunum: Türk Toraks Derneği.
DIME - EIB - AEA 2008 Workshop ‘Turkey: A Model for Organic Products’ April , Izmir Turkey “ORGANİK TARIMA DAYALI SANAYİNİN GELİŞTİRİLMESİ” ÜZERİNE.
ETKİ DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI
TÜBİTAK Bilimsel Araştırma Projelerini Hazırlama Eğitimi Şubat 2014
Destekleyici Çevre Oluşturma Müdahaleleri
DENETİMDE ZAMAN EYLEM PLANI
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Klinik Yetiştiricilik
Elektrik Elektronik Teknoloji Platformu Oluşturma Çalıştayı Sinan Tandoğan TÜBİTAK-TEYDEB 23 Şubat 2007, TÜSSİDE.
OTURUM 6 ARAŞTIRMA İZLEME VE DEĞERLENDİRME. AMAÇ VE ÖĞRENİM HEDEFLERİ Amaç: Katılımcıların TSM’ lerin sağlığın geliştirilmesi kapsamındaki müdahaleleri.
THE LINKING EASTERN ANATOLIA TO PROGRESS PROGRAMME(TUR/98/002) (DOĞU ANADOLU KALKINMA PROGRAMI) Erol Çakmak Programme Manager Ankara/ Eylül 2006 BİRLEŞMİŞ.
TEST – 1.
Üsküdar Halk Eğitim Merkezi Eczane Çalışanlarının Eğitimi
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
TOPLAMA İŞLEMİNDE VERİLMEYEN TOPLANANI BULMA.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
END3061 SİSTEM ANALİZİ VE MÜHENDİSLİĞİ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
OKULLARDA SUÇ VE ŞİDDETİ ÖNLEME
8 ? E K S İ L E N EKSİLEN _ 5 5 ÇIKAN FARK(KALAN) 8.
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
PROGRAM TASARIMI
ÖĞRETİM TASARIMI VE TEKNOLOJİLERİNİN TEMELLERİ
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
TAHSİN YENTUR İLKOKULU
Comenius Programı Onur AYDEMİR
HÜTKOM Hacettepe Üniversitesi Tütün Kontrol, Eğitim, Vergilendirme Uygulama ve Araştırma Merkezi, 20 Haziran 2012 tarih ve sayılı Resmi Gazete'de.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
KWELE PROJESİ ULUSAL ÇALIŞTAY SUNUMU Ulusal Çalıştayın Hedefleri ve Beklenen Sonuçları.
IPA II Dönemi Hazırlıkları
TOPLUM SAĞLIĞINI GELİŞTİRME ÇALIŞMA GRUBU
İl Düzeyinde Hayat Boyu Öğrenme Koordinasyon Birimleri (HBÖKB) Nevin Şenol & John Hart Politika ve Mevzuat Geliştirme Uzmanları Jove Jankulovski Kilit.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
TÜRK-İŞ HBÖ YAKLAŞIMI Hayat Boyu Öğrenme Nedir? Hayat Boyu Öğrenme bireyin tüm yaşamı boyunca kişisel ve toplumsal gelişimine imkan sağlayan, şeffaf,
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Uluslar arası Dil Eğitimi Konferansı Sonraki Adımlar ve Kapanış Konuşması.
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
ÜNİTE 11: DEĞERLENDİRME Ünitenin hedefleri
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
İstanbul Tıp Fakültesi İlkyardım Eğitimcisi Eğitimi Deneyimi
Eğitim hakkı, ayrım gözetilmeksizin herkesin sahip olması gereken, vazgeçilemez ve devredilemez bir haktır. Eğitim hakkı, başta çocuklar olmak üzere herkesin,
Avrupa 2020 Vizyonu ve hayat boyu öğrenme stratejisi Avrupa 2020 Vizyonu (EC, 2010a; EC, 2010b), üç önceliğe sahiptir: Akıllı büyüme: Akıllı büyüme: Bilgi.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Modelleme Eylem Planı (MODEP)
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sunum transkripti:

TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi HOŞGELDİNİZ TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi

TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi TANIŞMA Arkadaşınızın; Tanıtım Bilgileri “Sağlığını geliştirmeye yönelik yaptığı en son etkinlik-uygulama-müdahale” TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi

TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi Beklentilerimiz TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi

TSM Çalışanlarının Eğitimi Programı 9.00-9.30 Oturum A Açılış 9.30-10.30 Oturum B Sağlığın geliştirilmesi kavramı, kapsamı ve önemi, Preceede ve Procede 10.30-11.00 Çay arası 11.00-12.00 Oturum C TSM tarafından yapılabilecek müdahaleler-1 Sağlığın Geliştirilmesi Programları ve Sağlık İletişimi 12.00-13.30 Öğle yemeği 13.30-14.30 Oturum D TSM tarafından yapılabilecek müdahaleler-2 Olumlu çevre oluşturma müdahaleleri Kişisel beceriler 14.30-14.45 14.45-16.00 Oturum E TSM tarafından yapılabilecek müdahaleler-3 Sektörlerarası işbirliği Toplumsal eylemleri oluşturma ve güçlendirme 16.00-16.15 16.15-17.15 Oturum F Göstergeler, araştırma, izleme ve değerlendirme 17.15-17.30 Oturum G Günün değerlendirilmesi TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi

TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi Oturum B. Sağlığın geliştirilmesi kavramı, kapsamı ve önemi Precede-Proceed yaklaşımı Amaç: Katılımcıların sağlığın geliştirilmesi kavramı hakkında bilgilenmesi Öğrenim Hedefleri: Sağlığın geliştirilmesi kavramı konusunda bilgi verebilmesi ve önemini tartışabilmeli Precede ve Procede yaklaşımını tartışabilmeli Toplumun sağlığın geliştirilmesi çerçevesinde gereksinimlerinin belirlenmesini vurgulayabilmeli Sağlığı geliştirme müdahale alanlarının belirleme yöntemini tartışabilmeli TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi

Oturum C. Sağlığın Geliştirilmesi Programları ve Sağlık İletişimi Amaç: Katılımcıların sağlığı geliştirme alanında ki olumlu örnekleri öğrenmeleri amaçlanmıştır. Öğrenim Hedefleri: Sağlığı geliştirme programlarının başarılı yönlerini tartışabilmeli Türkiye’de uygulanan programlar hakkında bilgi verebilmeli TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi

TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi Oturum D. Destekleyici çevre oluşturma müdahaleleri Kişisel becerilerin geliştirilmesi Amaç: Katılımcıların; Sağlığın geliştirilmesi müdahaleleri içinde yer alan destekleyici çevre oluşturmanın anlamını ve önemini kavramaları Kişisel becerilerin geliştirilmesi ve sağlık eğitimindeki yaklaşımları öğrenmeleri amaçlanmıştır.   TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi

TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi Oturum D. Destekleyici çevre oluşturma müdahaleleri Kişisel becerilerin geliştirilmesi Öğrenim Hedefleri: Destekleyici çevrenin tanımını yapabilmeli Sağlığın geliştirilmesindeki farklı müdahale alanlarında olumlu çevre kriterlerini sıralayabilmeli Destekleyici çevre ortamı sağlayabilmek için ne tür müdahaleler yapılması gerektiğini tartışabilmeli Öğrenme teorilerini sıralayabilmeli Sağlık eğitiminin tanımını yapabilmeli  TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi

TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi Oturum E. Toplumsal eylemleri oluşturma ve güçlendirme Sektörler arası işbirliği Amaç: Katılımcıların Toplumsal eylemlerin oluşturulmasının önemini anlamaları ve bu müdahalenin nasıl planlanabileceği konusunda yorum yapabilmesi Sağlığın geliştirilmesi müdahalesinde işbirliği yapılması gereken paydaşlar ile iletişim ve beraber çalışma tekniklerini anlamaları amaçlanmıştır. TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi

TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi Oturum E. Toplumsal eylemleri oluşturma ve güçlendirme Sektörlerarası işbirliği Öğrenim Hedefleri: Sağlık davranışlarının değiştirilmesine yönelik olarak toplum düzeyinde olan yöntemleri anlatabilmeli (Sosyal planlama, yöresel kalkınma, sosyal eylem) Medyanın önemi ve müdahaleye nasıl entegre edileceğini tartışabilmeli TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi

TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi Oturum E. Toplumsal eylemleri oluşturma ve güçlendirme Sektörler arası işbirliği Öğrenim Hedefleri: Sosyal pazarlama yöntemini anlatabilmeli Sağlığın geliştirilmesi müdahalelerinde işbirliği yapılacak paydaşları sıralayabilmeli Paydaşlar ile beraber çalışma yöntemleri konusunda öneri geliştirebilmeli TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi

Oturum F. Araştırma, İzleme ve değerlendirmede yapılması gerekenler Amaç: Katılımcıların TSM’lerin sağlığın geliştirilmesi kapsamındaki müdahaleleri izleme ve değerlendirmesinde yapılması gerekenler konusunda bilgi sahibi olması TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi

Oturum F. Araştırma, İzleme ve değerlendirmede yapılması gerekenler Öğrenim Hedefleri: Sağlığı geliştirme müdahalelerinin izlenmesi ve değerlendirilmesinin önemini tartışabilmeli Sağlığı geliştirme müdahalelerin izlenmesi için oluşturulan göstergeleri sıralayabilmeli TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi

TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi Oturum G. Kapanış Eğitim başındaki beklentilerin okunması ve ulaşılanların tartışılması Eğitim hakkında sözlü geri bildirimlerin alınması TSM Çalışanlarına Yönelik Sağlığın Geliştirilmesi Eğitimi