İŞLETMELERDE İFLAS.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Advertisements

Yrd. Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
TÜRKİYE’DE İŞSİZLİK VE GÖSTERGELERİ
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
BÖLÜM VIII FİNANS YÖNETİMİ.
Durgunluk ve Maliye Politikası
İşletmelerin Yasal Kuruluş Türleri
İşletmelerin Yasal Kuruluş Türleri
Bölüm 11 Yönetim Stratejilerinin Uygulanmasında Kullanılan Teknikler
HAZIRLAYAN: TANER KAYA
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
BÜTÇE AÇIKLARI.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Finansal Yönetim Risk Yönetimi Etkin Borç Yönetimi Büyüme Hukuki Danışmanlık Modern Finans; sahip olduğu geniş müşteri portföyü ve güçlü referanslarıyla.
NAKİT BÜTÇESİ İşletmenin gelecekteki çalışmaları ile ilgili olup,belirli bir dönem(genellikle bir yıl) nakit giriş ve çıkışlarının gösterildiği bir tablo.
Çalışma Sermayesi Yönetimi
İŞLETMENİN FAALİYETLERİNE KAYNAK BULMA: FİNANSMAN
Ekonomik Sistemler Pazar EkonomisiPazar Ekonomisi: Kaynaklar fiyat mekanizmasına göre tahsis edilir. Pazar fiyatı talep ve arzın güçlerine göre belirlenir.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
9.BÖLÜM İŞLETMELERDE FİNANSMAN İŞLEVİ VE YENİ FİNANSMAN YÖNTEMLERİ
FİNANS DIŞI ALANLARDA ÇALIŞANLAR İÇİN
ÜNİTE 5 (Bölüm 1) FİNANSAL ANALİZ
Yrd. Doç. Dr. Serkan TERZİ, SMMM
3. HAFTA KONULARI TEST VE BİLGİ SORULARI. TEST SORULARI #1 Bir işletmenin mal ve hizmetlerinin sonradan ödenmesi karşılığında satılmasıyla ne oluşur?
Entelektüel Sermayenin Raporlanması: Karşılaştırmalı Bir Değerlendirme
Bölüm 10 KOBİ’LERİN GÜÇLÜ VE ZAYIF YANLARI
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Duran Varlıklar Rasyosu
Mali Konular İşletme Maliyetinin Hesaplanması. Mali Konular İşletme Maliyetinin Hesaplanması Küçük işletmelerde muhasebe ve nakit akışı Tanımlama.
ÜNİTE 5 (Bölüm 2) FİNANSAL ANALİZ
STOK MALİYETİ.
Firma Değerleme Modelleri
İşletmeye Giriş Konu 2: İşletme Kurulması ve Türleri
MuhaseBENİN TEMEL DENKLİĞİ VARLIK – KAYNAK DENGESİ
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
İŞLETMELERİN KURULUŞU
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
Birlikte Düşünelim Hayatta gerçekleştirmek istediklerinize yardımcı olabilir miyiz? ‘‘Eğer hayatınızı değiştirmek istiyorsanız, düşünce tarzınızı değiştirmelisiniz.”
TÜKETİMİ DİĞER ETKİLEYEN FAKTÖRLER
Ali AFACAN Merkez Döner Sermaye Saymanlığı KAYNAKLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE NEMALANDIRMA Kamu Haznedarlığı Uygulaması Kamu Haznedarlığı Uygulamasının.
Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Girişimcilik.
Girişimcilik.
Pazarlama Kanalları ve Dağıtım Politikaları
Oran Tekniği Oran tekniği, mali tablo kalemleri arasındaki ilişkilerin, yüzdeler veya birbirinin katı şeklinde ortaya konmasıdır.
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
AİLE ŞİRKETLERİ Yapısı, Sorunlar ve Çözüm Yolları
GİRİŞİMSEL KARAR VERME SÜRECİ GİRİŞİMCİLİĞİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER
KOBİLERDE AR-GE ve İNOVASYON
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
İŞLETMENİN EKONOMİK YAPI İÇİNDEKİ YERİ VE İŞLETMENİN ÇEVRESİ
Şirketlerimizi Büyütürken Temel Finansman Yönetimi…… Firmaların problemli hale gelme nedenleri aşağıdaki biçimde gruplandırılmıştır: GENEL.
Firmaların Problemli Hale Gelme Nedenleri
©McGraw-Hill Education, 2014
Blog: E-posta: BİLANÇO RİSKLERİ Web: Blog: E-posta:
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
VENTURE CAPITAL Risk (Girişim) Sermayesi
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM KAR DAĞITIM KARARLARI.
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
Konaklama İşletmelerinde Finansal Yönetim
İŞLETMELERDE BİLGİ VE ÖLÇME SİSTEMİ: MUHASEBE
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
R. Hakan Özyıldız Kamu bankacılığı R. Hakan Özyıldız
Sunum transkripti:

İŞLETMELERDE İFLAS

Giriş Günümüzde ekonomik gelişmenin yanı sıra yaşanan mali başarısızlıklar ya da iflaslar ülke ekonomilerini önemli ölçüde etkilemektedir. Mali başarısızlık, işletmelerin karşılaştıkları farklı durumlara göre değişik şekilde tanımlanmaktadır. Genel olarak mali başarısızlık işletme gelirinin, maliyeti (sermayenin maliyeti dahil) karşılayamamasını, teknik likiditenin kaybedilmesini ifade etmektedir. İflas ise, işletmenin varlıklarının borcunu karşılayamaması durumudur.

İflas, ülkeden ülkeye değişik şekilde tanımlanmaktadır. Örneğin Türkiye’de iflas, bir işletmenin borçlarını ödeyemeyecek duruma düşmesi olarak tanımlanırken, İngiltere’de iflas ödemelerin durdurulmuş olması ile ifade edilmiş ve mali başarısızlığı iflas olarak belirtip mali başarısızlığa uğramış işletmeleri yasal olarak iflas etmiş ya da iflas hükümlerine göre reorganizasyon verilmiş işletmeler olarak belirtmiştir.

Şirket iflaslarının nedenleri Temel becerilerin eksikliği Finansal problemler Borç ödemeyen müşteriler Yönetim problemleri Fazla iş alma Pazarlama problemleri Büyüme problemleri Ailesel problemler

Temel becerilerin eksikliği Girişimcinin işin gerektirdiği temel bilgiye sahip olması gerekir. Tüm işletme fonksiyonları bilmesi mümkün olmayabilir. Ancak temel konular hakkında bilgi sahibi olmalıdır. KOBİ’ler de, genelde tek kişi yani sahibi tarafından yönetilen işletmelerdir. KOBİ sahibinin başarıya ulaşması için, yönetme, zihinsel yetenekler, insanları anlayabilme yeteneği, iletişim kurabilme, teknik bilgi, karar verebilme ve algılama yeteneği gibi pek çok özelliği bünyesinde taşıması gerekmektedir. Oysa, bu yeteneklerin hepsinin birden bir kişide bulunması çok zordur.

Finansal problemler Aşırı Borçlanmadan Kaynaklanan başarısızlıklar Yetersiz Nakit Akışından Kaynaklanan Başarısızlıklar Yetersiz İşletme Sermayesinden Kaynaklanan Başarısızlıklar Bütçe Kontrolünün Olmayışından Kaynaklanan Başarısızlıklar Maliyet Sisteminden Kaynaklanan Başarısızlıklar

Yönetim problemleri İşletmelerin başarısız olma nedenleri ile ilgili araştırma sonuçlarına göre başarısızlıkta en önemli pay yönetimden kaynaklanmaktadır. Yetersiz yöneticilerin muhasebe bilgi sistemine gereken önemi vermemeleri, işletme yönetiminin planlamasını, kontrolünü ve değerlemesini iyi yapmamaları, üstesinden gelinemeyecek projelere eğilimli olmaları işletmeleri mali başarısızlığa iten etmenlerdendir.

Borç ödemeyen müşteriler İşletme alacaklarını zamanında tahsil edemediği durumda nakit sıkıntısı yaşar. Bazı işletmelerin müşteri sayısı az olabilir. Bu da bağımlılığını artıtmaktadır. Borcunu ödeyemeyen müşteri işletmenin en önemli müşterisi ise ve borç miktarı da yüksekse küçük işletmeyi iflasa sürükler.

Fazla iş alma Bazen plansız büyüme sorun olabilir. İşletmenin gerekleştiremeyeceği iş taahhütlerine girmesi nakit akışını bozabilir.

Pazarlama problemleri

Büyüme problemleri İşletme büyüme ile birlikte tüm fonksiyonları ile yeni koşullara ayak uydurmak zorundadır. Plansız büyüme iflasa sebep olabilir.

Ailesel problemler Küçük işletmelerin çoğunluğu aile işletmesidir. Aile şirketi kurmadaki temel etken güvendir. Eğer aile üyeleri arasındaki güven sarsılırsa bu durum şirketin faaliyetlerine de yansır. Aile işletmelerinde yaşanan problemler burada da geçerlidir.

İşletme Dışından Kaynaklanan Başarısızlık Nedenleri İşletme dışı nedenlerden kaynaklanan mali başarısızlık nedenleri, Ekonomik, Politik ve Teknolojik.

Ekonomik Nedenlerden Kaynaklanan Başarısızlıklar İşletmelerin başarısız olmasına neden olan ekonomik nedenlerden bazıları aşağıda sıralanmıştır: Rekabet, İşletmenin kârlarındaki azalma, Halkın talebindeki azalma, Sermaye masrafları ve ödemelerdeki artışlar.

Politik Nedenlerden Kaynaklanan Başarısızlıklar Hükümetlerin devlet müdahalesi ile ekonomik sistemi düzenlemesinden işletme faaliyetleri hem doğrudan hem de dolaylı yönden etkilenir. devletin, ithalatı serbest bırakma, belirli alanlara yatırım yapma, bazı faaliyet konularını kamulaştırma, işletmelere yapılan yardımları kesme vb. şeklinde işletmelerin aleyhine sayılabilecek uygulamaları da vardır.

Teknolojik Nedenlerden Kaynaklanan Başarısızlıklar Teknoloji, üretim ve yönetimde emeğe dayalı sistemden makineye dayalı sisteme geçilerek yeni bilgi, teknik, araç-gereç ve makinelerin kullanılması sürecidir. Bu süreç işletmelerin sürekliliği ve etkin çalışmaları ile ilgilidir. Çünkü işletmelerin teknolojik yeniliklere önem vermeleri sayesinde toplumun istediği mal ve hizmetler daha kaliteli ve düşük maliyetle üretilir.