Yıldırım Beyazıt Üniversitesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

STK’LARDA GÖNÜLLÜLER İLE İŞBİRLİĞİ
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Hazırlayan: Kübra Yavuz Kübra Yerli
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
MODÜL 4 Organizasyon.
ŞUBEMİZİN GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Klinikte öğrenme ve öğretmenin doğası

TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Proje yönetiminde başarının yeni formülü. Daha başarılı projeler Daha ekonomik çözümler Daha özelleşmiş hizmetler için… Neden ?
ÖZEL DAL HEMŞİRELİK SÜRECİ; 5 YILLIK FİZİBİLİTE ÇALIŞMASI
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
Sağlık Hukuku Kavramı ve Eğitimde Dikkat Noktalarımız
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
“Sağlık Yönetiminde Gelecek”
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
HUDUT VE SAHİLLER SAĞLIK GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’NDE (HSSGM) STRATEJİK PLANLAMA ÇALIŞMALARI Volkan Erkan 12 Ocak 2005.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
SAĞLIK VE SİGORTA YÖNETİCİLERİ DERNEĞİ I.ULUSAL KONGRESİ KAMU HASTANE BİRLİKLERİ “KAMU HASTANE BİRLİKLERİ YAPILANMASININ SAĞLIK SEKTÖRÜNE ETKİLERİ” İstanbul.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
Kurumsal İçerik Yönetimi Kapsamında Bilgi Güvenliği
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
STRATEJİK PLANLAMA.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
İÜ’de Eğitimde Yeniden Yapılanma Toplantısı , İÜ , İÜ.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimine Giriş
IV: İç (Mikro) Çevre: Firmanın Üstünlük ve Zayıflıkları
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Aile Hekimliğinde Sürekli Sağlık Bakımı
Bilgisayar Mühendisliğindeki Yeri
USKAF MAYIS 2016 KOCAELİ Nuh Zafer CANTÜRK Kocaeli Üniversitesi Hastanesi Başhekimi SAKİD Başkanı SENATURK Başkan Yardımcısı.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
HİZMET İÇİ EĞİTİM.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
YÖNETİMİ GÖZDEN GEÇİRME TOPLANTISI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
2–12–12–1 Yaklaşımlar İletişim Hasta Memnuniyeti “Sağlık Yönetiminde Gelecek” Sağlık Hizmetleri 21. Yüzyılda Gelinen Nokta SAMED SEZG İ N.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu Sunumu
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

Yıldırım Beyazıt Üniversitesi SAYED “Sağlıkta Yeniden Yapılanmanın Eken Dönem Değerlendirmesi Sempozyumu” 15-17 Şubat 2013, Kızılcahamam EĞİTİMDE AFİLİASYON Doç. Dr. GÜL PINAR Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü

İÇERİK GİRİŞ-NEDEN AFİLİASYON? AKADEMİK İŞBİRLİĞİ SÜRECİ 1. HEDEFLER ? 2. STRATEJİ VE YÖNTEMLER? 3. EĞİTİCİ-KLİNİSYEN ROLLERİ? 4. ENGELLER-SONUÇ-ÖNERİLER?

GİRİŞ- Neden Afiliasyon? Toplumun sosyal yapısındaki değişiklikler kronik hastalıkların artışı sağlık bilincinin yükselmesine paralel olarak sağlığa olan talebin artması ile oluşan iş yükünün yüksek maliyete neden olması Mesleki yetersizlikler (kalite ve kantite) Yasal düzenlemeler

Artan maliyete KARŞIN. Artan eğitim ve araştırma bilinci, kalite anlayışı, ve gelişen teknolojinin alana daha hızlı yansımasını sağlayacak kaynaklar kıt. SAĞLIK HİZMETLERİNİN DOĞASI GEREĞİ Farklılaşan ve yükselen bu beklentileri erteleyemediğimiz için yeni arayışlar içine giriyoruz.

Sağlık hizmetinin doğası Her 100 milyon saat için ölüm riski Olay Her 100 milyon saat için ölüm riski Gebe olmak 1 Tren ile seyahat 5 Evde çalışmak 8 Tarımda çalışmak 10 Karayolu yolculuğu 50 İnşaat işçiliği 67 Uçak yolculuğu 100 Hastanede yatıyor olmak 2000 hataya tahammülü olmadığı için profesyonelce yürüti gerekir. insan sağlığı, kişinin en değerli varlığı olup en kırılgan anında sağlık hizmetine bedene / benliğine müdahele fırsatı tanıdığından yararı kadar zarar potansiyeli taşır.

Etkililik (Kanıta dayalı uygulamalar) Verimlilik (sağlık ekonomisi) Sağlık Sistemleri Etkililik (Kanıta dayalı uygulamalar) Yanlış, eksik, fazla kullanımın önüne geçme Verimlilik (sağlık ekonomisi) Cihaz, malzeme, işgücü, enerji İnsaniyet (hizmet kalitesi) Hasta odaklı-risk yönetimi-sürekli mesleki gelişim Zamanında, güvenli, Saygılı hizmet Hakkaniyet (temel –sağlık hukuku) Hizmetin Kapsamı-Nicelik- nitelik Hastaların ihtiyaçlarına, tercihlerine ve kültürüne saygı göster Örnek: Hastanın kendi tıbbi kayıtlarına ulaşmasına imkan tanı Örnek: Hastalara alternatif tedaviler ve tedavi seçiminde karar verme konusunda bilgi ver Doktorlara ve hemşirelere e-posta ve telefonla ulaşabilmehasta sayısı ve ihtiyaçlarına dayalı esnek kadrolama sistemleri kullan genel sağlık sig, İngilizce konuşmayan hastalar için tercüman sağla Hastaların kendi kayıtlarına bilgi girmelerine ve doktordan randevu istemelerine olanak verir Hemş, doktor vizitleri yapıp, ted katkıdaGünlük karar vermeyi ve sistemi değiştirmek için veri toplamayı kolaylaştırmak amacıyla vaka yöneticileri MCAP (AEP’nin türevi) uygular

ÜNİVERSİTE-NİTELİKLİ İNSAN GÜCÜ Eğitim Hastalıkların önlenimi ve uygun tedavisi Mortalite ve morbiditeyi azaltmak Araştırma Hasta-sağlam birey Toplum Ulusal ve uluslar arası işbirliği içinde ÖĞRENCİ MERKEZLİ BİREYLERİN ÖĞRENMESİNE ORTAM YARATARAK

Her iki yapı da zahmetli ve masraflı “Win, win, win” yaklaşımı. Eğitim, araştırma ve hizmeti yapan kişiler arasında Entegrasyon İşbirliği Etkileşim Olmalıdır...

HEMŞİRELİK EĞİTİMİNDE AFİLİASYON Neden gereklidir ? Alana özgü yetişmiş hemşire akademisyen sayısının azlığı, hemşire öğrenci sayısının fazlalığı Teorik –pratik eğitim arasında boşluğun olması Neler değiştirilebilir ? KLINIK EĞITIM alanlarının artırılması Klnik hemşirelerin desteğinin alınması Nasıl sağlanmalıdır ? Süreç, prensipleri belirlemekle başlar.

İnsan Gücü Afiliasyon Prensipleri Daha iyi planlama = daha iyi sonuçlar = daha iyi hasta bakımı! Araştırma ve eğitim olanaklarının iyileştirilmesi Altyapı sağlanması Koordinasyon Ortak toplantılar Eğitim hastaneleKarşılıklı önyargıların giderilmesi ri ve üniversiteler rakip değil aynı işi yapan akademik kuruluşlar Özel bir klinikle başlanıp yelpaze genişletilebilir. KARŞILIKLI KAZANÇ

Titizlik gösterilmesi gereken bir konu…

Öğrenci klinikte neler öğrenir? Bilgi Klinik beceriler Klinik akıl yürütme Vaka yönetimi Araştırma Yapılandırılmış klinik eğitim ortamına gereksinim duyarlar.. Miller’in ustalık piramidi Building a better health care system: specifications for reform, National Coalition on Health Care July 2008

Hataları düzeltme ve BAKIMI Rehberlik, Rol modeli, Kolaylaştırıcı olmak önemlidir.. Değerlendirme Sorumluluk alma (öykü- fizik muayene) “Gördüğün hastayı bana özetle” Hataları düzeltme ve BAKIMI “hastada yaklaşımın iyiydi” GERİBİLDİRİM Olguyla ilgili genel bilgileri öğretme “,,,,,,,demonstrasyon,,,,,yapılmalıdır” Tartışma konusu ortaya atma “Sana göre bu hastanın problemi ne?” Yeni fırsatlar yaratma, Tehditleri fırsatlara dönüştürme, Bu savı destekleyecek kanıt araştırma “Bu problemi hangi verilere dayandırdın?”

kurumu etkileyen iç-dış faktörler… KRİTİK ALANLAR ÖZGÜ YAPILANMA kurumu etkileyen iç-dış faktörler… İş Metotları Üretim Süreçleri İş Akışı/rehberler Teknoloji Sosyal Faktörler Örgüt kültürü Haberleşme Liderlik Organizasyon Politika prosedür Ödüllendirme Görev tanımları Değişim Konuları Amaçlar Hedefler Öncelikler Standartlar Kaynaklar Motivasyon Çalışanlar Bilgi –Yetenek Tutumlar Davranışlar

2 3 4 1 Ortak görüş UYGULAMA Nihai SP Mevzuat Analizi Benimsetme Mevzuat Analizi Benimsetme İLKELER MİSYON VİZYON Iyileştirme takımlarının oluşturulması Kritik Başarı Faktörleri Strateji Alanları Takım Bilincinin Oluşturulması Çalışma Normlarının Belirlenmesi Stratejik Amaçlar 2 Hedefler İş Takviminin Oluşturulması 3 Stratejiler 4 Durum Analizi Paydaş Belirleme Performans Kriterleri Hangi paydaşlar planlama süreci içinde yer almlı, planlama nekadar büyük olmalı YÖNTEMLER: SWOT analizi istenen durum ya da hedefin tanımıyla başlamalıdır. Olumlu ve olumsuz olan iç ve dış faktörler belirlenir. Süreç hedef doğrultusunda ilerliyor mu? Sorusuna yanıt EVET ise; Ortak görüş Kararı herkesin anlaması ve neden en iyi olduğunu açıklayabilmesi Kararla herkesin yaşayabilmesi demektir. Faaliyet ve Projeler Paydaş Analizi Paydaş Görüşmeleri Görüşlerin Alınması 1 Nihai SP Performans Planı GZFT ve Öneriler UYGULAMA Stratejik Konular

Işbirliği konuları GÜNCEL YETERLİLİK-SERTİFİKA (Akreditasyon-sürekli eğitim) Yoğun Bakım İstenmeyen İlaç Etkileri Akut-Kronik Bakım Yaşam Sonu Bakım Hasta Güvenliği Yurt dışında yapılan çalışmalar, afiliasyonla hasta ve çalışan memnuniyetinin %70-80 arasında arttığı, enfeksiyon hızlarının % 60 azaldığı, hastanede kalış sürelerinin % 90 oranında azaldığı tespit edilmiştir (Ramani et al. Med Teach,2008)

Afilasyon Örnekleri Birey/ hasta bakım gereksinimlerinin saptanması Hizmetin planlanması Uyg-değerlendirilmesi Diğer sağlık çalışanları ile veri/bilgi paylaşımı

Afilasyon Örnekleri Personelin planlanması Verimliliğin ölçülmesi İstatistik oluşturma Klinik yönetiminde; Klinik kontrol, Risk yönetimi, Kanıta dayalı uygulamalar, Hasta girdi/çıktıları, Klinik denetim,

*Medya araçları ile sunum, *Görsel ve işitsel konferanslar, Afiliasyon Örnekleri *İnternet ve İntranet yolu ile hizmet içi ve mezuniyet sonrası eğitimler *Bilgisayar destekli/internet aracılığı ile eğitim (uzaktan eğitim), *Medya araçları ile sunum, *Görsel ve işitsel konferanslar, *Elektronik posta ve web sayfası Agency for Healthcare Research and Quality, 2009

Değişim Engelleri Klinik rehber hemşire eksikliği İş yükü artışı korkusu Teknik bilgi yetersizliği korkusu Ödüllendirilmeme endişesi, tükenmişlik İş/Ücret/ödül ilişkisinde değişiklik korkusu Değişimi teknik olarak imkansız görme İşbirliğine inanmama İş koşullarında değişiklik korkusu Değişimi öneren/uygulayanlara karşı olumsuz tutum, güvensizlik

SONUÇ VE ÖNERİLER Kurumlararası bilgi ve deneyim alışverişinde sınırlı ve zayıf bağlar dışında henüz bir standardizasyon YOK OYSA... Eşit koşullarda işbirliği adına, örgütler değişime uyum için yeni özellikler ve yetenekler kazanmak durumundadır. Liderlik özelliklerine sahip yöneticiler tarafından stratejik planlama içinde değişim gereğinin hissedilmesi ve özendirici yasal süreçleri başlatacak yönetsel bir anlayışın kazanılması esastır.

SONUÇ VE ÖNERİLER Eğitimden kazanımların yükseltilmesi, klinik eğiticilerin motivasyonun artırılması, gerekli durumlarda yerine rotasyon imkanı sağlanacak elemanların yetiştirilmesi Ulusal ve uluslararası projelerin yürütülmesinde ve yayınlanmasında hemşirelere yeterli desteğin verilmesi Hemşirelerin öğrenci laboratuvar uygulamalarına, araştırma-projelerine katılımları konusunda esnek çalışma planı sağlanmalı

Teşekkürlerimle....