46. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

ANADOLU LİSELERİ TANITIM SUNUSU OKUL REHBERLİK SERVİSİ
HOŞ GELDİNİZ.
TÜBİTAK 45’inci Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri Yarışmasına Eskişehir Bölgesine 1267 proje başvurmuştur. Bu projelerden 102 adedi Bölge Finallerine.
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
Prof. Dr. Ülkü Çömelekoğlu Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi
“ PAYLAŞTIĞIMIZ AVRUPA-OUR SHARED EUROPE” PROJE YARIŞMASI.
SOSYAL BİLİMLERDE PROJE HAZIRLAMA YÖNTEMLERİ
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
ORTAK 9. SINIF DURUMU Tüm Ortaöğretim kurumları 9. sınıflarında okutulan dersler ortaktır. 9. sınıf öğrencileri Eğitim Öğretim yılı sonunda başarı durumuna.
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
TÜBİTAK Bilimsel Araştırma Projelerini Hazırlama Eğitimi Şubat 2014
PROJE HAZIRLAMADA ALANA ÖZGÜ KONU SEÇİMİ
TÜBİTAK BİLİM PROJELERİ
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
EŞKULEMATİK.
45. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
TÜBİTAK 2209-A ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ YURT İÇİ ARAŞTIRMA PROJELERİ DESTEKLEME PROGRAMI İbrahim YILDIRIM.
TÜBİTAK ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİNİN TANITIMI Doç. Dr. Abdullah UZUN TÜBİTAK Ortaöğretim Öğrencileri Araştırma Projeleri.
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
MEHMET EMİN YURDAKUL ORTAOKULU
46. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI 2015
T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü. 1.ÖZGÜNLÜK VE YARATICILIK Proje, çözüme kavuşturulmak istenilen konuda yaratıcılık ve özgünlük taşıyor.
45. TÜBİTAK ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİ
 KONU VE AMAÇ: Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı bölgenin ekonomik ve sosyal kalkınmasının hızlandırılması amacıyla 2012 yılında TR83 Bölgesi İnovasyon.
Araştırma Projeleri Yarışması
ÖĞRENCİLER AB'Yİ ÖĞRENİYOR PROJESİ KIRSEHIR MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ÖĞRETMEN BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 06 NİSAN 2015.
ADAPAZARI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
TÜBİTAK 4006 BİLİM FUARLARI
DEN İ ZL İ İ HRACATÇILAR B İ RL İĞİ GENÇ MUC İ TLER ARANIYOR İ NOVAT İ F F İ K İ RLER YARI Ş MASI inovatiffikirleryarismas iwww.denib.gov.tr.
Eğitim Öğretim Yılı 9. Sınıf Alan Seçimi Bilgilendirme Toplantısı
9. SINIFLARIN ALAN SEÇİMİNDE DİKKAT ETMESİ GEREKENLER
45. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI 2014
Mart 2012 tarihinde Türkiye genelinde gerçekleştirilecek Fen Liseleri, Sosyal Bilimler Liseleri, Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri İle Her Türdeki.
HOŞGELDİNİZ ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Tübitak Ortaöğretim Öğrencileri Proje Yarışması
KDZ. EREĞLİ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
1 YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ SINAVI (YGS) LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI (LYS)
T.C ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ TÜBİTAK PROJELERİ
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ (OGES) YEŞİLGİRESUN İLKÖĞRETİM OKULU PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ Psikolojik Danışman FİDAN YILDIZ.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEMİN TANITIMI HOŞGELDİNİZ.
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ Aykut Yiğit Ortaokulu Rehberlik ve Psikolojik Danışma Servisi KASIM 2014 ? ? ?
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıf öğrencileri, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
Hazırlayan: Ufuk ŞENSOY ZAİM Giresun Mimar Sinan Anadolu Lisesi Rehber Öğretmeni ÖSYS SINAV S İ STEM İ (YGS – LYS)
2. TÜRK DÜNYASI BİLİM OLİMPİYATI ARALIK ESKİŞEHİR
BİLSEM TANILAMA SÜRECİ
47. TÜBİTAK ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİ
TÜBİTAK 47. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ PROJE YARIŞMASI
ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI
Bandırma Rehberlik ve Araştırma Merkezi
NEVŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
PROJE GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Deniz Lisesi Komutanlığı. -Yarışmaya 43 proje ile iştirak edilmiş, -İstanbul Asya Bölgesi çapında 7 proje sergilenmeye değer görülmüş, 3 dalda (Biyoloji,
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ (TEOG)
HOŞ GELDİNİZ 2 KASIM – LİSE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA
HAVA HARP OKULUNA NASIL GİRİLİR?
8. sınıfta okuyan öğrenciler, Ortaöğretime (Liseye) yeni sınav sistemi olan TEOG ile yerleştirileceklerdir.
ÇANAKKALE RUHU KALEVANİ
DENİZ HARP OKULUNA NASIL GİRİLİR?
ÖDÜLLÜ KİTAP OKUMA YARIŞMASI
TÜBİTAK BİLİMSEL DESTEKLEME PROGRAMLARI
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI(YKS)
BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞGELDİNİZ
2017 İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARI BURSLULUK SINAVI
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİNİN TANITIMI
Özel Cizre Bilim Teknik Koleji
Sunum transkripti:

46. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI 2014-2015

YARIŞMANIN AMACI VE İÇERİĞİ Ortaöğretime devam etmekte olan öğrencileri temel ve sosyal bilimler alanlarında çalışmalar yapmaya teşvik etmek, çalışmalarını yönlendirmek ve bilimsel gelişmelerine katkıda bulunmak amacıyla TÜBİTAK-Bilim İnsanı Destekleme Daire Başkanlığı’nca, Bilgisayar, Biyoloji, Fizik, Kimya, Matematik, Coğrafya, Psikoloji, Sosyoloji, Tarih………, dallarında ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI düzenlenmektedir.

BAŞVURU KOŞULLARI Yarışamaya, Türkiye ve K.K.T.C.’de öğrenim gören tüm ortaöğretim öğrencileri katılabilir. Yarışmaya her öğrenci yalnızca bir proje ile katılabilir ve her proje en çok iki öğrenci tarafından hazırlanır. Bir projede sadece bir danışman öğretmen görev alabilir ve danışman istediği sayıda projeye danışmanlık yapabilir. Projede danışman olması zorunlu değildir. Yarışmaya gönderilecek projelerin 2015 yılı “Proje Rehberi”ne göre hazırlanması gerekir. Aynı ya da başka isimlerle ve/veya aynı ya da benzer içerikle(konuyla) herhangi bir proje yarışmasına, bu yarışmanın son başvuru tarihinden önce katılmış veya başvurmuş olan projeler, bu yarışmaya katılamazlar. 2015 yılı “Enerji Verimliliği” proje yarışmasına katılanlar, aynı proje ile bu yarışmaya katılırlar ise her iki yarışmadan da diskalifiye edilirler.

BAŞVURU İŞLEMİ Proje başvuruları https://e-bideb.tubitak.gov.tr adresinden online olarak yapılacaktır. Proje başvuruları 06 – 27 Ocak 2015 tarihleri arasında öğrenci tarafından gerçekleştirilecektir. Öğrenci/ler son altı ay içinde çekilmiş vesikalık fotoğraflarını sisteme yükleyeceklerdir. Online başvuruda Proje planı, Proje özeti(250 kelimeyi geçmemelidir.) ve Proje raporu PDF formatında sisteme yüklenecektir. Online başvuru sonrası sistemden alınacak çıktılar öğrenci/ler, danışman öğretmen ve okul müdürlüğü tarafından imzalanacaktır. Başvuru formu, 30 Ocak 2015 tarihine kadar Bölge Koordinatörlüğüne gönderilecek veya elden teslim edilecektir.

BAŞVURULARIN DEĞERLENDİRİLMESİ-1- Proje rehberine uygun olarak hazırlanmış olduğu belirlenen projeler öncelikle, 12 ayrı bölgede ve her dal için oluşturulacak jürilerce, “Proje Raporu” üzerinden değerlendirilecektir. Ön değerlendirme sonucunda sergilenmesi uygun görülen projeler Bölge Merkezlerinde yapılacak sergiye davet edilecektir. Sergiye davet edilen projeleri hazırlayan öğrenciler sergi esnasında jüriler tarafından mülakata alınacaktır. Projelerin değerlendirilmesinde; ÖZGÜNLÜK VE YARATICILIK KULLANILAN BİLİMSEL YÖNTEM TUTARLILIK VE KATKI YARARLILIK(Ekonomik, Sosyal, …) UYGULANABİLİRLİK VE KULLANIŞLILIK KAYNAK TARAMASI ÖZÜMSEME VE HAKİMİYET SONUÇ VE AÇIKLIK…………………………………………… gibi kıstaslar göz önüne alınacaktır.

BAŞVURULARIN DEĞERLENDİRİLMESİ-2- Bölge merkezinde yapılacak yarışmalar sonunda Bölge Finalistleri belirlenecektir. Ödül alan öğrenciler ve danışmanlarına Başarı Belgesi ve Para Ödülü verilecektir. 12 bölgede finalist olarak belirlenen projeler Final Yarışması için Mayıs ayında Ankara’ya davet edilecektir. Ankara’da düzenlenecek sergide jürilerce yapılacak değerlendirme sonucunda her dalda derece alan öğrenciye ve danışman öğretmenine Başarı Belgesi ve Para Ödülü verilecektir. Sergilenen projelerin değerlendirilmesi sonucunda uygun bulunursa bir proje sahibine/lerine Yılın Genç Araştırmacısı Ödülü verilecektir. Takım halinde yarışmaya katılan öğrencilerin bölge ve final sergilerine davet edilmeleri durumunda sergide her iki öğrencinin de bulunması zorunludur. Sergilerin yapılacağı illerin dışından gelen öğrencilerin ve okul müdürlüğünce görevlendirilen bir öğretmenin konaklama ve geliş-dönüş(otobüs,tren) yol giderleri TÜBİTAK tarafından ödenecektir.

BAŞVURULARIN DEĞERLENDİRİLMESİ-3- Final Yarışmasında dereceye giren adaylar YGS’ye girdikleri yıl, bir kereye mahsus olmak üzere derece aldıkları alanla ilgili bir bölümü seçmeleri durumunda yarışmada aldıkları derece ile orantılı olarak ek katsayı uygulamasından yararlanacaklardır.(Bkz. 2015 YGS Kılavuzu) Dereceye giren öğrenciler YGS’ye girecekleri yıl YGS kılavuzunda belirtilen tarih ve şekilde TÜBİTAK’a ek katsayı başvurusunda bulunacaklardır. Uluslar arası proje yarışmalarına TÜBİTAK tarafından gönderilecek projeler Final Yarışmasına katılan tüm projeler arasından, farklı bir jüri tarafından belirlenecektir.

PROJELERİN HAZIRLANMASINDA DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN HUSUSLAR Projelerin, öğrencilerin özgün düşüncelerinden kaynaklanmış, kendileri tarafından şekillendirilmiş, danışarak ama kendi bilgi ve becerileri ile tamamlanmış olması beklenmektedir. Bu bağlamda; KENDİSİNE AİT OLMAYAN, SONUÇLANDIRILMIŞ YA DA DEVAM ETMEKTE OLAN BİR BAŞKA ÇALIŞMANIN PROJE OLARAK SUNULDUĞU, PROJEDE BAŞKA KİŞİLERİN İFADE, BULUŞ VEYA DÜŞÜNCELERİNİ KAYNAK GÖSTERMEKSİZİN KENDİSİNE AİTMİŞ GİBİ KULLANILDIĞI TESPİT EDİLEN PROJELER………, hangi aşamada olursa olsun elenecektir. NOT: Yarışma ile ilgili yazılı belgeler öğrenci, danışman ve okul müdürlüklerine TÜBİTAK tarafından e-posta ile gönderilebilir. Yarışma süresince sisteme gireceğinize-posta adresinizi takip etmeniz beklenmektedir. NOT: Ticari bir değeri olduğu düşünülen projeler için sergilenmeden önce patent başvurusunda bulunulması önerilir. Bunu için gerekli bilgi www.turkpatent.gov.tr adresinden edinilebilir.

problemler

1-KONU SEÇİMİ .Konu seçimi dikkatli yapılmalı. .Çok genel konulardan ziyade özel konular seçilmeli. .Seçilen konuların sınırlılıkları olmalı .Özgün bir konu olmalıdır. .Konu başlığı

konu seçİmİ örneklerİ Matematik öğretmenlerinin karşılaştıkları problemler. Kızılırmak nehrinde yaşayan canlıların zehirlenme nedenleri. Hamamboğazı (Uşak-Banaz) jeotermal kaynakları ve Hatipler'de seracılıkta kullanılabilirliği

2- ARAŞTIRMAYA BAŞLIK SEÇİMİ Başlık araştırmayı tam olarak yansıtabilecek, anlaşılır ve net bir şekilde ifade edilmiş olmalıdır.

BAŞLIK seçİmİne uygun BİR örnek İlköğretim Okullarının İkinci Kademesinde Matematik Dersi Öğretmenlerinin Matematik Dersi Öğretiminde Karşılaştıkları Güçlükler

2-Yöntem Yöntemsiz yola çıkmak yolda olmamaktır. Projelerdeki en büyük facia bu bölümde yaşanmakta, genellikle ya işlem süreci, ya veri toplama aracı yöntem olarak yazılmakta, çoğunlukla da seçilen konuya uygun olmayan yöntemlerle çalışma yürütülmektedir.

3-Kaynakça Bir jüri üyesi yazılan her projeyi 'Tübitak Proje Kılavuzuna uygun dipnot gösterilmemiş, kaynakça yazımı yanlış yapılmıştır, yeterli kaynağa ulaşılmamıştır' cümlelerinden hangisiyle reddetse sanırım hata yapmış olmaz. Genellikle internetten derlenen derme çatma ve bilimsel olmayan bilgilerle çalışmalar yürütülmekte ya da gene internetten bulunan bir yayının kaynakça kısmı projenin kaynakçası olarak gösterilmekte, jüri de bir nevi eğlenerek projeyi reddetmekte, proje sahibi öğretmen ve öğrenci de, 'projem çok güzeldi nasıl elenir?' diyerek isyan etmektedir. Aslolan birinci elden kaynaklara ulaşmak ve yazım kılavuzuna uygun olarak yazmaktır.

4-Bilimsel sistematik 4-Bilimsel sistematik: Konu seçildikten sonra, konuya uygun problem cümlesi oluşturulması, uygun hipotezin kurulması, uygun yöntemin seçilmesi, verilerin toplanması ve değerlendirilmesi, hipoteze uygun bulgulara ulaşılması, sonuç ve tartışmanın problem cümlesi çerçevesinde yapılması ve konuya uygun önerilerin getirilmesi beklenmektedir. Ancak bu bütünlük pek çok projede gözden kaçırılmaktadır.

ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN HAZIRLADIĞI PROJELERE ÖRNEKLER Bir destanın stratejisi: Çanakkale savaşı üzerine bir mekan analizi İstanbul boğazı'nda tuzluluk oranı ve seviye farkından dolayı oluşan ters akıntı ve güçlü girdaplara karşı boğaz'dan gemi geçiş güvenliği için "ters teleferik" yöntemiyle kazaların önlenmesi Tuz gölünü küresel ısınma değil, bilinçsiz insanlar bitirecek! Güneş ışınlarında dünyanın günlük hareketiyle oluşan açısal farkın ısınmaya etkisi

Alternatif Enerjili Araç Yarışları Araştırma Projeleri Yarışması Enerji Verimliliği Proje Yarışması Yazılım Projeleri Yarışması

TÜBİTAK PROJE YARIŞMALARI İL TEMSİLCİLERİ İRTİBAT TELEFONLARI EVREN KARAKUŞ (506) 659 92 60 MUHAMMED ALİ ERMAN (506) 358 34 88 Adres Mihriban Emin GÜNEL Ortaokulu Ana Bina 2. Kat

SABIRLA DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.