C LAREMONT Y AYINCILIK V AKA A NALİZİ Ender BALCI Fikri KÜÇÜKSAYACIGİL Mehmet GÜVERCİN Mustafa MUTLU Sezgin AĞACIK --
C LAREMONT Y AYINCILIK Teknoloji ticaretine yönelik yayınlar çıkartılıyor Çok geniş bir abone kitlesine sahip Operasyonel işler profesyonel yöneticilerde Üst yönetim eski çalışanlar 2000 sonrası; o Piyasa şartlarının değişmesi o İleri teknoloji ve internet şirketlerine yönelme Çalışanlara yönelik felsefe
K İŞİLER VE Ö ZELLİKLERİ Madeline Bernstein Mary Morse Cary Brown John Bary Todd Smith
O LAY Ö ZETİ Şirketin piyasadaki konumu tehlikededir. Mary Morse, çalışan sayısının azaltılması gerektiğini düşünmektedir. (Çalışanların azaltılması mı yoksa değiştirilmesi mi düşünülüyor) Bu amaçla bir program teklifi hazırlamıştır. Bu programa göre; İki yıl boyunca mükemmele yakın performans göstermeyen üst yöneticiler gönüllü işten ayrılmaya, Yaşları 60’a erişen yöneticiler ise gönüllü olarak emekli olmaya ikna edileceklerdir.
O LAY Ö ZETİ CEO ilk etapta şirket felsefesinden dolayı sıcak bakmasa da sonradan ikna edilir. Morse, Barry’e programı anlatır ve Barry’nin aklında bazı soru işaretleri oluşur; Bu haberi diğerlerine kim vermeli? Diğer Claremont müşterileriyle nasıl iletişime geçilmeli? Bu işten çıkarmaların medyadaki yankısının uzun vadede ne gibi etkileri olabilir?
O LAY Ö ZETİ Barry, Bernstein, Morse ve Smith bir toplantı yaparlar. Toplantıda durumu kimin haber vereceği tartışılır. Bernstein işlerini bahane ederek durumdan sıyrılır. Morse da üst bir pozisyonda olduğundan, sorumluluğu Barry’e devreder. İşten çıkarılma kararının açıklanması artık Barry’nin görevidir.
PROBLEMLER( TEORIK BILGI ) İşçi çıkarma prosedürü İletişim departmanına gereken önem İK-İletişim arasındaki uyumsuzluk Üst yönetimin duyarsızlığı
Ş URAYA GÜZEL BI SORU YAZALIM SORUN BENDE MI ? G IBI ))
ÇÖZÜM ÖNERİLERİ Bu planı iletişim departmanı müdürünü işten çıkarmak için yapmış olmak )) John’nu iletişim departmanı müdürü olarak atamak )) CEO bu süreçte inisiyatif alarak herkese bir görev vermesi.bu ciddi bir çözüm önerisi