Doktora Danışmanlığı: hangi beceriler gereklidir? E J Wood School of Biochemistry & Microbiology University of Leeds Leeds, LS2 9JT, UK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
REHBERLİK Yıldız KOCADAĞ.
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
T.C. İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ
 Avrupa Üniversiteler Birliği, Avrupa Üniversitelerini temsil eden tek kuruluştur.  Avrupa genelinde Yükseköğretim kurumlarının bütünleşmesini sağlayarak.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
ERASMUS+ SPOR Muhammet DEMİR Ocak Erasmus+ Spor: Hedefler Doping, şike, şiddet, hoşgörüsüzlük ve ayrımcılıkla mücadele Sporda iyi yönetişimi ve.
İşletmelerde Beceri Eğititimi (İBE) Koordinasyonu Geliştirilmiş Model
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
‘’Yasamak ve Yasatmak için Bilim ’’
TÜBİTAK BİLİM PROJELERİ
ÖZEL EĞİTİM HİZMETLERİ
21. Yüzyıl becerileri.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
UZMANLIK TEZLERİ Dr. Süheyla Ocak Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
AİLE HEKİMLİĞİNİN TANIMI VE ÖZELLİKLERİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME.
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
Hacettepe Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PDRMER) Hacettepe Üniversitesi Psikolojik Danışma ve Rehberlik.
Bilgisayar Destekli Eğitim
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
Erken Eğitim Şeyda Altuntaş
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
Rehberlik Servisi Tanıtımı
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
ÇALIŞMA ORTAMI GÖZETİMİ
Mühendislikte Akreditasyon ve Kalite Sistemi. Sunum İçeriği MÜDEK MÜDEK Kurumun Sorumlulukları Kurumun Sorumlulukları Hazırlık Aşaması Hazırlık Aşaması.
Mezun Web Yönetimi Mezun Veri Tabanı Yönetimi Mezun Bilgi Güncelleme Mezun Analizleri oluşturulması ABD Mezunlar Buluşması Müzede Buluşma Mezunlar Algı.
Mehmet ŞAHİN Toprak Sanayi İ.Ö.O./ÇORUM
Kariyer Yönetimi Araçları
Bilimsel düşünme becerileri
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
ADAY ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİ
Örgütsel Kariyer Planlaması
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
DANIŞMANLIK Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 191.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
7. TÜRKİYE HAKSIZ REKABET KONGRESİ Mesleğimizde Haksız Rekabet Haksız Rekabetle Mücadelede; Hizmet Kalitesi ve Meslek Kararının Rolü ve Önemi Ali Kamil.
3. ULUSAL AÇIK ERİŞİM ÇALIŞTAYI AÇIK ERİŞİM ÜNIVERSİTELERDE NELERİ DEĞİŞTİRECEK? Ekim 2014 Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı BİLKENT ANKARA İlkay Holt.
ÖZ DEĞERLENDİRME RAPORU VE FAKÜLTENİN HAZIRLAYACAĞI BELGELER
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş Ders-2
AKTS Hesaplaması.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
MEZUNİYET TEZİ AKIŞ ŞEMASI
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Sunum transkripti:

Doktora Danışmanlığı: hangi beceriler gereklidir? E J Wood School of Biochemistry & Microbiology University of Leeds Leeds, LS2 9JT, UK

Üniversiteler ne yapar? Üniversiteler: Bilgiyi yaratırlar Bilgiyi depolarlar Bilgiyi yaygınlaştırırlar

Üniversiteler ne yapar? Üniversiteler: Bilgiyi yaratırlar = araştırma Bilgiyi depolarlar = kütüphaneler, veritabanları Bilgiyi yaygınlaştırırlar = eğitim

Kurt Vonnegut Ölümü 2007 “Yeni bilgi dünyadaki en değerli metadır. Ne kadar çok gerçekle çalışmamız gerekirse, o kadar varlıklı oluruz.” Şampiyonların Kahvaltısı

Araştırma nedir? Araştırma yeni bilgi yaratmaktır

Doktora ne işe yarar...? Geleceğin araştırmacılarını eğitmeye ve yetiştirmeye = yerimizi alacak olanlar? İlgili disiplinin entelektüel ve bilimsel gelişimine katkıda bulunmak? Araştırmalarımızın yapılmasına (mümkün olduğunca ucuza)? Diğer nedenler... ?

Doktora danışmanlığı: hangi beceriler gereklidir? Görevler: - danışman?, - eş-danışman? - danışma kurulu?

Doktora danışmanlığı: hangi beceriler gereklidir? E J Wood School of Biochemistry & Microbiology University of Leeds Leeds, LS2 9JT, UK

Bir Doktora mezununda hangi nitelikler ve beceriler beklenebilir? Yetkin, güvenilir ve kendini yönlendirebilen bir araştırmacı Bir araştırma problemini anlamlı bir sonuca kadar izleyebilme yeteneği Araştırma sürecini anlayabilmek – ek olarak bütünlük (etik değerler) Pratik becerilerin yanı sıra iyi bir kuramsal anlayış

Bilimsel terminoloji Açık bir biçimde öğrenciyi denetlemek ile sorumlu olan kişi (= ‘danışman’) Denetleme sürecine yardımcı olan ek bir kişi (= ikinci-danışman?) Tez İzleme Komisyonu

Kurumsal kurallar Herkes için net olan kurumsal kurallar – bir rehber kitap var mı? Ödülü hak etmek için gereken ölçütler nelerdir? Gelişme nasıl izleniyor? Çıktıların kaydedilmesi: geçti/refere edildi/kaldı Kurumsal kayıtların teslim edilme ve tamamlanma zamanları Kurumun kötü davranış ve intihal ile uğraşmak için prosedürleri vardır Kurumun şikayet ve başvurular için prosedürleri vardır

Araştırma ortamı Fizik – Bölümün uygun donanımı olması, sarf malzemeleri için kaynak, bilgi teknolojisi sağlanması İnsan – uygun danışmanlık düzenlemelerinin yapılması Mental – fikir alışverişi için alandaki diğer kişilerle temas Eğitimsel – güncel kalabilmek ve yeni teknikler öğrenmek için diğerleriyle temas etmek

Danışmanın rolü nedir? Genellikle temel bir temas noktasıdır (“esas danışman”) Bu kişinin sürmekte olan araştırması olmalı ve literatüre hakem olarak katkıda bulunmuş olmalıdır Eşit olmayan bir partner – ve bir danışmandır Açık ve dürüst ilişki

Danışmanın rolü nedir? Hem danışmanın hem de öğrencinin kuralları anlaması gerekir (“Kontrat” = öğrencinin sorumlulukları, ve danışmanın sorumlulukları). Zorluklar varsa – bunların çözümlenmesi için net ve açık bir yol olmalıdır

Adayın sorumlulukları Kurumsal kurallara uymak Donanımın güvenli kullanımı ve bakımı Mesleki ve etik ilişkiler Bilimsel topluluğa katılmak ve katkıda bulunmak Öngörülen derslere katılmak Verilere kaydetmek ve güvenliğini sağlamak (Veri kayıt defteri!!)

Araştırma danışmanının rolü? Rehberlik ve danışmanlık Araştırmanın ilerlemesinin izlenmesi Düzenli temas ve ulaşılabilirlik Öğrencinin gelişimsel gereksinimlerine katkı Öğrencinin çalışması üzerinde geribildirim vermek Etik davranışı sağlamak, vb. Güvenlik, eşit fırsatlar, kariyerler hakkında danışmanlık Alandaki diğer kişilerle etkileşimi teşvik etmek (dergi kulüpleri, konferanslar, yayınlar) Danışman rolünü tatminkar biçimde yerine getirmek için kendi becerilerini sürdürmek

Araştırma danışmanının rolü? Bireysel olarak öğrencilerin çeşitli gereksinimleri vardır – verilmesi gereken destek öğrenciye göre değişkenlik gösterir Sürecin ileri aşamasındansa erken aşamasında farklı destekler gerekecektir Mevcut olan destek türleri ve öğrencinin bunlara nasıl ulaşabileceği konusunda bir farkındalığa sahip olmalıdır. Uzatmalar ve askıya almalarla uğraşabilmek için kurallar ve prosedürlerden haberdar olmalıdır Temas sıklığı

Adayda bulunması gereken araştırma becerileri Uygun problemleri tanıyabilmek Hipotezleri formüle etmek ve sınamak Yeni gelişmeler hakkında bilgi Verilerin eleştirel değerlendirilmesi Metodolojilerin ve tekniklerin anlaşılması Belgeleme, özetleme, üzerinde düşünebilme yeteneği

Resmi derslerin rolü nedir? Zorunlu, esnek? Aktarılabilir beceriler: Sunumlar (sözel, poster hazırlama) Yazma becerileri (ör. yayınlanmak için) Bilgi teknolojisi, bilgi depolama Etik ve EMH* Sürekli kendini eğitmek *Entellektüel mülkiyet hakları

Danışman ile görüşme zaman çizelgesi? Haftada bir resmi toplantı, temasın ve desteğin sürekliliğini sağlamak için Sık resmi olmayan toplantılar – danışmanın uygunluğu? Haftalık “dergi klübü” veya benzer etkinlik Aylık resmi toplantı: kısa, üzerinde uzlaşılmış rapor yazılır ve dosyalanır: - ilerleme o güne kadarki/geçen ay boyunca - güçlükler ve problemler - gelecek ay için planlar

Danışmanın dışındaki akademisyenlerin görevleri nelerdir? “İkinci-danışmanın” = danışamanın dışında bir akademisyen, araştırma alanıyla ilgili belirli bilgi sahibi (“yaslanılacak bir omuz”) “Tez İzleme Komisyonu” = danışman + aynı anabilim dalından bir öğretim üyesi + ilerlemeyi resmi olarak değerlendirmek için diğer bir öğretim üyesi Her 6 ayda bir toplanır?

Danışman dışındaki anabilim dalı öğretim üyelerinin görevleri? Derslerin verilmesi ile ilgilenir Doktora programının oluşturulması ve gözden geçirilmesi Seminerler ile ilgilenir Araştırma projeleri ile ilgilenir Anabilim dalındaki ciddi sorunlar ile uğraşır

Tez İzleme kurulu değerlendirmesi? Her altı ayda bir kısa yazılı rapor ve sözlü savunma İlk yılın sonunda ‘ciddi’ rapor (“Doktoraya devam edecek mi etmeyecek mi”)? İkinci yıl – poster hazırlanması? Üçüncü veya dördüncü yıl – anabilim dalına sunum yapar Enstitü/Anabilim Dalı tarafından belirlenen DİĞER kurallar

Geribildirim Kurumlar yapıcı geribildirim süreçlerini işletmelidirler – görüş alınması gerekenler: Mevcut öğrenciler ve yeni mezun olanlar Danışmanlar, değerlendirenler Araştırma yöneticileri Dış paydaşlar – sponsorlar, işverenler, işbirliği yapan kuruluşlar, dışarıdan davet edilen jüri üyeleri, mezunlar

Öğrenme Çıktıları (1) Özgün araştırma ve/veya akran değerlendirmesini tatmin edecek yayınlanabilir nitelikteki bilimsellik yoluyla bilgiyi keşfetmek, yorumlamak ve iletmek. Bir disipline ait konu alanının önünü açan araştırma sonuçları sunmak ve savunmak.

Öğrenme Çıktıları (2) Konu alanıyla ilgili sistematik ve yaygın bilgi ile jenerik ve konuya ait/mesleksel becerilerde uzmanlık sergilemek. Çalışmada inisiyatifi ele alan ve kendi düşüncesi üzerinde yoğunlaşan bir rol üstlenmek ve diğerleriyle profesyonel ilişkiler geliştirmek.

Öğrenme Çıktıları (3) Bağımsız ve inisiyatif alan bir biçimde fikirler, hipotezler oluşturmak ve bunları değerlendirmek için planlar tasarlamak, geliştirmek, uygulamak ve yürütmek. Güncel konuları, araştırmayı ve disipline ait ileri bilimsel düşünceyi eleştirel ve yaratıcı biçimde değerlendirmek.