Natüralist eğitim felsefesi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Derslere Etkin Teknoloji Entegrasyonu
Advertisements

Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
Yapılandırmacılık ve Proje Tabanlı Öğrenme S
TIP EĞİTİMİNDE DEĞİŞİM
DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARINA AİLE KATILIMININ ÖNEMİ
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İdealist Eğitim Felsefesi
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Buluş yoluyla öğretim stratejisi
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
Beyin Temelli Öğrenme.
E-Öğrenme Nedir?
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Pragmatizm, natüralizmin sanayileşme sonrası Amerikan ruhunu yansıtan versiyonudur.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Lİ YILLARIN ÖĞRETMENİ Mehmet OKUTAN. 2 ÖĞRETMEN, BİLGİLERİNİ SÜREKLİ OLARAK GÜNCELLEŞTİRİR. ÖĞRETMEN, “ ÖĞRENEN BİR BİREY” OLMANIN GEREKLERİNİ.
MONTESSORİ.
EĞİTİMLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
ÜNİTE 3: PROGRAM GELİŞTİRMENİN FELSEFİ TEMELLERİ
FELSEFE VE EĞİTİM EĞİTİMİN TANIMI FELSEFE EĞİTİM İLİŞKİSİ
Eğitim Felsefesi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
BATI EDEBİYATINDA EDEBİ AKIMLAR
Diğer eğitim-öğretim ilkeleri
Sınıfta Etkili Araç Gereç Kullanımımı
OKULÖNCESİNİN ÖNEMİ.
Zihin Engellilerin Eğitimi-2
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
PROGRAMIN VİZYONU Bu program ile öğretmenlerin öğrencilere doğrudan bilgi aktarmak yerine sadece ve sadece yol göstereceği etkinlikler aracılığıyla,
EĞİTİM BİLİMLERİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Bilimsel düşünme becerileri
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?. BÖLÜM 1 Sosyal Bilgiler Nedir?
YENİLENEN SOSYAL BİLGİLER PROGRAMINDA TARİH ÖĞRETİMİ
EĞİTİMİN FELSEFİ TEMELLERİ
Vygotsky’nin Bilişsel Gelişime İlişkin Görüşleri
Sosyal Öğrenme Kuramı (Bandura)
Betimsel içerik Normatif içerik
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ.
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Öğretim Programı Tasarım Soruları
Lider ve Liderlik Liderlik, grubu etkileyebilme ve peşinden sürükleyebilme gücüdür. Lider, Grubu etkileyen ve arkasından sürükleyen kişidir. Yönetici,
Bireysel Çalışma Yöntemi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÜNÜMÜZDE ÖĞRETMENİN DEĞİŞEN ROLLERİ.
EĞITIME FELSEFI YAKLAŞıMLAR IDEALIZM REALİZM NATÜRALİZM PRAGMATİZM VAROLUŞÇILIK (EGZİSTANSİYALİZM)
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
Programdan Sorular.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Başşliyoouu... Başlıyor....
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
Jean Jacques ROUSSEAU. 1712’de Cenevre’de doğdu. Annesini erken yaşta kaybedince, bütün eğitimini babasından aldı. Fransız ve eski Yunan edebiyatının.
Sunum transkripti:

Natüralist eğitim felsefesi

Natüralizm, realizmin modern versiyonudur.

Natüralizm, bilimin büyük bir güç haline gelmesini yansıtan bir felsefe akımıdır.

Natüralizm, insanın doğa üstü olmadığını, doğanın bir parçası olduğunu ileri sürer.

Natüralist eğitim felsefesi ,eğitimin temel amacını belirlerken doğanın bir parçası olan insana bakılması gerektiğini ileri sürmektedir.

Natüralizme göre doğadaki süreçler kendi akışları içinde gerçekleşmektedir. Bu sebeple eğitim süreci doğa yasalarına uygun biçimde yürütülmelidir.

Natüralist anlayıştaki eğitimciler ezbere dayalı eğitime ve beyin yıkamaya karşı çıkmaktadır.

Natüralist eğitim felsefesi öğretmen ya da konu merkezli eğitimi değil öğrenci merkezli eğitim anlayışına sahiptir.

Natüralist eğitim felsefesi öğreneni modern dünyanın bir kurucusu olarak görür. Onun bu işi yaparken geçmişten ve gelecekten bağımsız olması gerektiğini düşünür.

Natüralizm insanı doğuştan iyi ve boş bir levha olarak görmektedir.

Natüralist eğitim felsefesi katı bir disiplin anlayışına karşı çıkar.

Natüralist felsefe, eğitimin yalnızca okula ve kitaplara bağlı olmadığını ileri sürerek okul dışı öğrenmelere önem vermektedir.

Natüralist eğitim felsefe anlayışı standart ve kalıplaşmış öğretim programı anlayışını benimsemez. Bu anlayışta ahlak, felsefe, edebiyat ve beden eğitiminin öne çıktığı söylenebilir.

Natüralizm öğrenenin kendi yaşantılarıyla öğrenmesine, keşfetmelerine önem vermektedir.

Natüralizm öğrenciyi pasif konuma indirgeyecek öğretim yöntemlerini benimsemez. Öğretmenin görevinin bilgi aktarmaktan çok öğrenme fırsatları oluşturmak ve öğrenmeyi kolaylaştırıcı ortamlar oluşturmak olduğunu ileri sürer.