EĞİTİMİ Hazırlayan Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON - 1 ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Dr
Advertisements

FİZİKSEL AKTİVİTENİN ENGELLİ BİREYLER ÜZERİNDEKİ KATKILARI
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
DRAMA 11.HAFTA DRAMA YÖNTEMİYLE DERS İŞLEME MODELLERİ
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
SPORDA GÖZLEM ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ FUTBOLDA YARATICILIK VE EĞİTİMİ 27 Mayıs 2013 Hazırlayan Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR Serhat GALİMANE.
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
YETENEK KEŞFETME MODELLERİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK
SIRA DIŞI DÜŞÜNME. SIRA DIŞI DÜŞÜNME NEDİR?  Zihninizdekileri anlamlı bir şekilde kurgulayabilmektir  Orjinal bir yaklaşımdır  Uyuşmaz fikirlerin.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
DEVİNİŞSEL (MOTORİK) TAKSONOMİLER
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
KAYNAŞTIRMA öğrencileri Ölçme ve Değerlendirme Esasları
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ Seminer-3 “Türkiye’de Gençlik Geliştirme Programlarında Yapılan Hatalar ve Dünyadan Örnekler” ÖNERİLER Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR.
Uzm.Psk.Dan.Sinem TARHAN
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
İYİ ANTRENÖR OLMANIN SIRLARI (BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 İPUCU)
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON PROGRAMI – 2 GENÇLERDE YAŞ GRUPLARINA GÖRE TAKTİK ANTRENMANLAR “GENÇ MÜSABAKALARININ GELİŞİMİ” 01 Nisan 2013 – İZMİR Prof.
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR.
Öğretim Teknikleri - III
ÖDEV-BAŞARI Sevgili Öğrenciler;Ödevin eğitim hayatınızda çok önemlidir. Ödevin amaçları şunlardır Derse hazırlıklı gelmek Derste öğrenilen konuları pekiştirmek.
YÖNETİM BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
SANAT EĞİTİMİ.
Yaratıcı Düşünme ve Eğitimi
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Yanal düşünme Yanal düşünme, problemleri endirekt ve yaratıcı yaklaşımla, hemen belirmeyen ve geleneksel adım adım mantıkla elde edilemeyen gerekçe kullanarak.
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
SANAT EĞİTİMİ VE YARATICILIK. O HALDE YARATICILIK NEDİR?
Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler ve ÖZEL EĞİTİM
CREATIVITY &PROBLEM SOLVING Brainstorming, Questions, Hats
ANTRENMAN BİLGİSİ DERS NO 4 ANTRENMANA HAZIRLIK.
Futbol da Sistemlerin Tarihçe Özeti
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Futbol Eğitimi Serdar Samur,MBA,PhD. “ Başarının iki kuralı; oyunun kurallarını öğrenmek ve oyunu herkesten iyi oynamayı istemektir.” EINSTEIN EINSTEIN.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
MASA TENİSİNDE MOTİVASYONUN ÖNEMİ
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Hazırlayan ve Sunan: Gökçe PINAR JENERASYON TEORİSİ.
GÜNÜMÜZDE ÖĞRETMENİN DEĞİŞEN ROLLERİ.
TÜRKİYE FUTBOLU KUCAKLIYOR TÜRKİYE FUTBOLU KUCAKLIYOR.
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
SPORDA TEKNİK ve TAKTİK ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
GENEL ÖĞRETİM İLKELERİ
DEDİKODU TEKNİĞİ VE ARKASI YARIN TEKNİĞİ. DEDİKODU TEKNİĞİ Öğrencilerin konuyu kavramaya çalışmasını o konuda düşünmelerini ve konu hakkında çeşitli fikirleri.
21. YY BECERİLERİ.
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

EĞİTİMİ Hazırlayan Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR FUTBOLDA YARATICILIK VE EĞİTİMİ Hazırlayan Prof. Dr. Mustafa Ferit ACAR

YARATICILIĞIN TANIMI Bilinenlerden yola çıkarak eski ile yeni arasında ilişki kurmak,alışılmışın dışındaki farklılıkları yakalayarak,deneyerek,özgün etkinlikler oluşturma çabasıdır. Yaratıcılık yoktan yeni bir şey yaratma anlamında değildir. Tam tersine var olan gerçeği, düşünceyi, zihinsel yetenek ve becerilerini keşfetmeyi, seçmeyi, iletmeyi ve sentezlemeyi kapsamaktadır. Yaratıcılık rastlantısal da olabilir (olasılıkların arttırılması çabasının ürünü ) Yaratıcılık öğrenilebilinen ve geliştirilebilinen bir durumdur.

Yaratıcılık, farklı kavramlar bileşimidir. Aslında insanoğlu yaratıcılıkla ilgili yeterli kaynaklarla doğmuştur. Sorun bu kaynakların zaman içinde eksik tanımı, yanlış inanç ve eylem kalıpları yüzünden tahribata uğramasıdır. İnsanlara bir şeyin nasıl yapıldığını söylemenin yanında, nasıl yapılması gerektiğini onlara da sormanın da büyük önemi bulunmaktadır.

FUTBOLDA YARATICILIK Futbolun teknik elemanlarının futbol müsabakasının beklenmeyen anlarında farklı şekilde uygulanmasında, taktik varyasyonlarda rakibi şaşırtan alışılmamış çözümler üretmede hatta müsabaka sonunda sevinmesinde bile farklılıklarla karşımıza çıkar.

GÜNÜMÜZDEKİ DURUM Türkiye futbol açısından son derece yetenekli gençlere sahip genç ve kalabalık bir nüfusa sahip olmakla beraber bu yetenekli gençler istenilen oranda yukarılara taşınamamaktadır. Halbuki yabancı ülkelerde yaşayan daha az sayıdaki Türk çocuklarının üst düzey futbolcu olabilme oranı ise daha yüksektir. Bu durum eğitim sistemlerindeki farklı yaklaşımların bir sonucudur.

KULÜPLERİN YAKLAŞIMI Kulüp yönetimleri gençlik geliştirme programlarının başarısını sadece tüm kategorilerdeki alınan başarılar ölçüsünde değerlendirmektedir. Bu durumda çalışan antrenörler de yarışmacı özelliği ön plana çıkarmakta, eğitim öğesine yeteri kadar yer vermemekte, yaratıcı futbolculara gerekli toleransı göstermemektedir. Kulüpler bu eğitimi sağlayacak ortamları yaratamamaktadırlar.

OKULLARIN YAKLAŞIMI Öğretmen merkezli eğitime dayanan yöntemlerde öğretmen aktif, öğrenci pasif olduğundan yaratıcılığın geliştirilmesine olanak verilmemektedir. Yaratıcılığı geliştirmek için öğrenci merkezli yöntemler ağır basmalıdır. Bu etkinlikler hem bireysel hem de grup halinde gerçekleştirilmelidir. Yaratıcılık eğitimi okul öncesinden başlayıp, eğitim ve öğretimin her kademesinde uygulanmalıdır.

YARATICILIK KAVRAMI YARATICILIKTAKİ EVRELER HAYAL EVRESİ ( Hazırlık ) Futbolcu burada yeni bir olayı ya da tekniği kafasında birleştirerek tam anlamıyla kullanılır hale getirir. ELEŞTİRİ EVRESİ ve ( Evreka ) Futbolcu ürettiği yeni teknik ve davranışı inceler, onun ne zaman, hangi koşullarda işine yarayacağını, bu yeni tekniğin kendine ve başkalarına olan katkısını düşünür, güçlü ve zayıf yönlerini ortaya koyar. Gerekirse hayal gücünü kullanarak uygun göreceği yerleri düzeltir ya da yeni bir fikir ve tekniği uygulamaya koyar GERÇEKLEŞTİRME EVRESİ ( rafine olma ) Bu evre yeni ürünün ( teknik ya da davranış) ortaya konulması durumudur. Kullanıma geçilir.

YARATICILIKTAKİ ENGELLER Eksik bilgi. Duygusal engeller, Kültürel engeller, Öğrenilen engeller ( çağrışım duvarları ) Yüklü program engelleri.

YARATICILIK EĞİTİMİNİN GENEL KOŞULLARI Yeterli bilgi birikimine sahip olunması Farklı araç ve gereçlerden yararlanmak Uygun eğitim ortamının sağlanması Motivasyon Taklitlerden yararlanma Kalıplaşmanın önlenmesi Kültürü çeşitlendirme Bağlantılar arama, Ekip çalışmalarına yer verme ( beyin fırtınaları) Antrenörlerin tutumu *

ANTRENÖRLERİN TUTUMU Kalıplaşmış davranışlardan uzak kalmalıdırlar, Otoriter bir ortamda yaratıcılık geliştirilememektedir. Mizah ve şakalaşma ortamları da uygun bir çevredir. Antrenör futbolcuları korkmadan yeni şeyler incelemeye yönlendirmelidir.Riskle yaşama yeteneği. Oyuncuların sıra dışı, beğenilmeyen soru, düşünce ve çözümlerini saygı ile karşılamalıdır. Yaratıcı düşünceler ödüllendirilmelidir. Ölçme ve değerlendirme teknikleri çoğaltılmalıdır. Antrenörün kendisi de yaratıcı olmalıdır.

FUTBOLDA YARATICILIĞI GELİŞTİRME TEKNİKLERİ Her maçtan önce, o maçta yer alabilecek oyuncuların listesinin veya oyun sisteminin ne olması gerektiğine ilişkin görüşler değişik yollarla ( yazılı ve sözlü ) futbolculardan istenebilir. Çok fazla kontrole ihtiyaç duyulmayan, ya da karar verebilme olgunluğuna ulaşıldığının görüldüğü durumlarda (penaltıyı atma vs.) antrenör tarafından oyunculara devredilebilir. Hareket ideomotorik bir eylemdir.Bu eylemde zeka boyutu önemlidir. Bu nedenle karmaşık taktikleri çözümlemede gereksinim duyulan zekayı çeşitli yollarla (spor dışında ) geliştirme çalışmaları yapılmalıdır.

Film ve video kayıtları başlatılıp, durdurularak, sorularla futbolcular farklı taktik düşünmelere zorlanmalıdır. Son yıllarda yaygınlaşan FIFA 2009,Football Menager gibi bilgisayar oyunları taktik similasyonlar yoluyla taktik becerilerin, oyun zekasının ve yaratıcılığının geliştirilmesinde son derece yararlıdır. Antrenmanlarda pozisyonlar sonlandırıldıktan sonra durdurularak ( yaratıcı duraklatma) futbolcuya bir düşünme payı bırakılarak yaptığı hareketten farklı bir teknik veya yolla çözüm bulup, sonuca gitmesi ya da alternatifleri sıralaması istenebilir. Hareketler tanınmış bir futbolcunun uyguladığı bir teknik ya da birkaç futbolcunun tekniğinin karışımı ile yapılmaya çalışılmalıdır.

Hareketler abartı ile yapılmaya çalışılmalıdır. Antrenmanın sonunda yapılan tam saha oyun esnasında zaman zaman tam serbest bir bölüm uygulaması yapılmalıdır. Antrenmanın sonunda yeni öğrendikleri hareketlerin evrelerini, hareketlerin püf noktalarını, kendi hatalarını yazmaları veya çizmeleri, antrenmanları özetlemeleri istenebilir. Önemli maçlar, kuvvetli rakipler, çok başarılı ya da başarısız olunan bir maç video filmine kaydedilerek bu film üzerinde çalışma yapıp alternatifler tartışılmalıdır.

Yazı tahtasında soru-cevap şeklinde pozisyonlar sporcularla tartışılmalıdır. Teknoloji geliştikçe slayt, film, bilgisayar gibi olanaklardan yararlanılmalıdır.