1 Mali Politika Denetimi Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu (UDK) Visa Paajanen
2 Mali Politika Denetimi Hükümetin mali politika önlemleri ne kadar iyi işliyor? Bunlar şeffaf ve açık bir şekilde uygulanıyor mu? UDK stratejisi: 2007’de Mali Politika Denetiminde bir pilot proje başlatıldı. 2011’den bu yana mali politika denetim 4 ana denetim sektöründen biridir.
Mali politikada raporlama 2 türlü raporlama Kısa zaman çerçevesi= 1 yıl Hükümet harcama limitleri Mali politika önlemleri UDK’nın Meclise sunduğu devlet hesapları raporunun içerisinde Daha uzun zaman çerçevesi = 2-3 yıl Tematik raporlar Ocak 2011’de ilk tematik rapor meclise sunuldu Seçim dönemince mali politika yönetişiminde hesap verebilirliği desteklemek amacı
Mali Politika Denetimi pilot evre Denetim metodolojisi: mali denetim ve performans denetimi yöntem ve uygulamalarının birleşimi Odak: Hükümet harcama limitleri ve kamu harcamalarının sürdürülebilirliği Mali ve performans denetçilerinden oluşan bir ekip Pilot projeden alınan sonuçlar: 2011’de tematik raporun yayınlanması Tematik rapor denetim komisyonu ve meclis genel kurulunda özel rapor olarak ele alınmıştır.
Fırsatlar Yönetim ve meclis politika denetimine önem veriyor Ulusal ve dünya ekonomisindeki değişiklikler Hükümet, yönetim ve meclis komisyonlarından çok olumlu tepkiler Karar alıcılar konuyla ilgilendi Çok etkili raporlama yönünde değişiklikler Finlandiya Mali Politika Denetimine İlişkin AB İletişim Komitesi Ağı’na başkanlık etmektedir. En iyi uygulamalar ve bilgi alışverişi geliştirme Fikirleri sınayacak, metodolojik soruları ve teknik bilgiyi paylaşacak iyi bir profesyonel ortak
Mali Politika Denetimi – sonuçlar Hükümetin mali konumuna ilişkin doğru ve adil bir bakış açısı Kamu maliyesinin sürdürülebilirliğine ilişkin raporlama Ulusal ekonomi ve kamu maliyesi arasındaki bağlara ilişkin ekonomik analiz ve raporlama gerektirir Mali Politika ve kamu maliyesine ilişkin hesap verebilirliği sağlamayı amaçlar Kamu politikasının diğer sektörleri üzerinde derin etkiler
Mali Politika ve Hesap Verebilirlik Mali Politikanın sürdürülebilirliği – hesap verebilirlik ve gelecek nesiller Uzun periyotlar- sürdürülebilirliği sağlamanın zorluğu Bütçe tavanları ve mali kurallar normalde mevzuatta yer almıyor –Yasal hesap verebilirlik yok –Mecliste istisnalara eğilim –Aşma eğilimi (örnek olarak vergi teşvikleri)