MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
Advertisements

BİTLİS EREN ÜNİVERSİTESİ
Prof.Dr.Erdal BEŞER ADÜ Tıp Fakültesi ADÜ SEM Müdürü
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
FAKÜLTE/BÖLÜM/ YÜKSEKOKUL ADI STRATEJİK PLANLAMA SUNUMU Not:Süreçler değişebilir…
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Stratejik Plan Otomasyonu
Eğitim Bilimleri Bölümü
ADÜ Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü Stratejik Planı,

Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
İZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
ÖYP SÜREÇ. AMAÇ Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı kapsamında, lisansüstü eğitim verme imkânına sahip olan yükseköğretim kurumlarında, öğretim üyesi ihtiyacı.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
TARİHÇE Makine ve İmalat Mühendisliği Bölümü, Bilecik Üniversitesi Mühendislik Fakültesine bağlı olarak tarih ve sayılı resmi gazetede.
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
Ankara Üniversitesi Açık Arşiv Uygulaması
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
MERSİN ÜNİVERSİTESİ UYGULAMALI TEKNOLOJİ VE İŞLETMECİLİK YÜKSEKOKULU İŞLETME BİLGİ YÖNETİMİ BÖLÜMÜ 2008 – 2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
NÜKLEER TIP ANABİLİM DALI
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
KOÜ HUKUK FAKÜLTESİ «Adalet gücü bağımsız olmayan bir milletin, devlet halinde varlığı kabul olunmaz.»
3. Teknoloji Fakültelerinde Mühendislik Eğitimi Çalıştayı
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
T.C. MERSİN ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ SİNEMA-TV BÖLÜMÜ 2008 – 2012 STRATEJİK PLANLAMA RAPORU Kasım, 2006.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
HABTEKUS' HABTEKUS'08 3.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
Şekillendirme ve üretim teknikleri konularında, klasik yöntemler yanında günümüz bilgisayar programları ve yazılımları kullanılarak donanımlı.
Kilis 7 Aralık Üniversitesi
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
Yeni ve Temiz Enerji Araştırma ve Uygulama Merkezi (YETAM) tarihleri arasında gerçekleştirilen faaliyetler.
18 Mart Yalova.  22 Mayıs 2008 tarih ve 5765 sayılı kanun ile kurulmuş olan Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Öğretim.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
Kurumsal Arşivler ve Açık Erişim Uygulamaları 44. Kütüphane Haftası, 31 Mart–4 Nisan 2008 Ömer Orhan Atılım Üniversitesi Kütüphanesi.
Toplama Yapalım Hikmet Sırma 1-A sınıfı.
2006 – 2011 STRATEJİK PLAN SUNUMU
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI AMBULANS ACİL BAKIM TEKNİKERLİĞİ PROGRAMI STRATEJİK.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
İÇERİK GİRİŞ DURUM ANALİZİ Tarihsel Gelişim
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi. Hacettepe Üniversitesi – Eğitim Fakültesi STRATEJİK AMAÇLARIMIZ Vizyon ve misyonumuza dayalı olarak oluşturulan.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
BIŞKEK, HAZIRAN FAKÜLTE HAKKINDA BILGILER Fakülte Hakkında Bilgiler Fakülte Dekanı: Prof. Dr. Ulan Brimkulov.
T.C. ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ FİZYOLOJİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLANI.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ TARİH BÖLÜMÜ
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Maden Mühendisliği Bölümü
TRAKYA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI (3. PLAN DÖNEMİ)
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MİSYON Histoloji ve Embriyoloji alanında mezuniyet öncesi ve mezuniyet sonrası düzeyinde eğitim ve öğretim kapsamında bilimsel düzeyde eğitim vermek, Araştırma.
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Sunum transkripti:

MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008

2 ÖNSÖZ  Bu plan; “ tarihli 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun 9. maddesine ” dayanılarak hazırlanmıştır.”  Bu stratejik planda; bölümümüzün yılları arasında gerçekleştirmek istediği hedeflerin belirlenmesine ışık tutarak, atılacak adımları, planlı ve programlı bir şekilde arzu edilecek seviyeye getirmek için çalışmalar yapmak ve bu süreç içerisinde karşılaşılabilecek problemleri öngörüp, bunlara yönelik çözümlere ivedi olarak ulaşmak amaçlanmıştır.

3 İÇERİK 1. GENEL BİLGİLER  Tarihçe  Eğitim Öğretim Programı 2. STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ  Durum Analizi  Paydaşlar  GZFT Analizi  Varsayımlar 3. STRATEJİK PLAN  Vizyonumuz ve Misyonumuz  Değerler-İlkeler  Stratejik Amaçlar, Hedefler veUygulama Stratejileri 4. İZLEME VE DEĞERLENDİRME  Performans Göstergeleri İZLEME DEĞERLENDİRME STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ GENEL BİLGİLER

4 1. GENEL BİLGİLER  Tarihçe  Eğitim-Öğretim Programı

5 Tarihçe  Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü; Mühendislik Fakültesi'nin bir bölümü olarak 1995 yılında kurulmuştur. Öğrenimine yüksek-lisans programıyla başlamıştır. 2000–2001 öğrenim yılında üniversitenin Çiftlikköy kampüsündeki Mühendislik Fakültesi derslik bloğunda bölümümüze ayrılan bir sınıfta lisans programına 42 öğrenciyle başlamıştır.  Bölüme, her sene ÖSS ile 40 öğrenci alınmaktadır. 2007–2008 eğitim- öğretim yılı itibariyle toplam 174 lisans öğrencisi bulunmaktadır. Bunlardan, 34 öğrenci zorunlu İngilizce hazırlık sınıfında okumaktadır. Temmuz 2007 itibariyle bölümden şimdiye kadar 109 lisans öğrencisi mezun olmuştur.  Lisansüstü öğrenim programı olarak sadece yüksek lisans öğrenimi verilmektedir. 2007–2008 eğitim-öğretim yılında yüksek lisans programında kayıtlı 11 adet öğrenci bulunmaktadır. Bugüne kadar yüksek lisans programından 16 öğrenci mezun olmuştur.

6 Eğitim-Öğretim Programı  2007–2008 Eğitim-Öğretim Yılı Ders Programı : 1.DÖNEM 2.DÖNEM

7 Eğitim-Öğretim Programı

8

9 2. STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ  Durum Analizi  Paydaşlar  GZFT Analizi  Varsayımlar

10 Durum Analizi-Eğitim  Anabilim Dalları : Bölümümüzde tüm branşların birleştiği “Elektrik-Elektronik Mühendisliği Ana Bilim Dalı” adında tek anabilim dalı vardır.  Akademik Personel Durumu :

11 Durum Analizi-Araştırma  Yıllara göre yayın, bilimsel etkinlik ve ödül dağılımı :

12 Durum Analizi-Araştırma  Yapılan projelerin türü ve durumunun yıllara göre dağılımı :

13 Durum Analizi-Hizmet  Fiziki altyapı (bina, laboratuar, arazi vb.) dökümü :

14 Durum Analizi-Hizmet  Gerçekleştirilen hizmetlerin türleri ve yıllara göre dağılımı :  İdari Personel Sayıları ve Sınıflandırılmaları :

15 Paydaşlar  İlişkide olunan gerçek ve tüzel kişiler : Hizmet alanlar: Ürün ve hizmetlerimizden faydalananlar Çalışanlar: Ürün ve hizmetlerimizi üretenler Temel Ortak: Hiçbir zaman yolumuzu ayıramayacağımız kurumlar Stratejik ortak: Vizyonumuza ulaşmak için yola birlikte devam etmemiz gereken kurumlar

16 GZFT Analizi (SWOT Analizi)

17 GZFT Analizi

18 GZFT Analizi

19 GZFT Analizi

20 GZFT Analizi

21 GZFT Analizi

22 Varsayımlar  YÖK ve üniversite politikalarının değişken olması  Öğretim üyeliği ve öğretim yardımcılığı kadrolarının istenilen zamanda tahsis edilmesi  Laboratuvar kurulumu aşamasında ödeneklerin ihtiyacı karşılayacak kadar sağlanması  Araştırma görevlilerinin doktora programına girebilmesi için gerekli şartların, diğer üniversitelere göre daha ağır olması  Fiziki mekanların ihtiyacı karşılayacak düzeye gelmesi

23 3. STRATEJİK PLAN  Vizyon & Misyon  Değerler-İlkeler  Stratejik Amaçlar, Hedefler ve Uygulama Stratejileri

24 Vizyon  Elektrik-Elektronik Mühendisliği Eğitimi ve Öğretimi alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri izleyen, gerçekleştirdiği bilimsel ve uygulamalı araştırmalılarla geleceğin şekillendirilmesine temel oluşturacak bilgileri üreten, her yönüyle donanımlı mühendisler yetiştiren bir bölüm olmak

25 Misyon  Mesleğinde ve kişilik olarak gelişmiş; donanımlı ve araştırmaya açık; dünyada var olan kuram, uygulama, düşünce, görüş ve teknikleri değerlendirebilen; kendi düşünce süzgecinden geçirebilen; kendi kararlarını alabilen mühendisler yetiştirmek.  Ders programlarını uluslararası standartlara eriştirmek.  Endüstri ile olan ilişkileri geliştirmek, öğrencilerin ders alırken aynı zamanda civar endüstrilerde gerçek problemlerle uğraşmasını sağlamak.  Yurt dışı bilimsel bağlantılar oluşturmak, ulusal ve uluslararası konferanslar düzenlemek.  Uluslararası nitelikte yayınlar ve konferans bildirileri hazırlamak.  Uluslararası nitelikte bilim adamı yetiştirmek.  Evrensel bilime katkıda bulunmak

26 Değerler-İlkeler  İşinde idealliğe ve özgüvene sahip olmak  Planlı, zamanlı ve çalışkan olmak  Bilimde şüpheci, sorgulayıcı ve alternatif arayışı içinde olmak  Yeni fikirler üretebilmek, takım bilincine sahip olmak, sorumluluklar alabilmek  Şeffaf olmak ve hesap verebilmek  Toplam kaliteye önem vermek

27 Stratejik Amaçlar, Hedefler ve Uygulama Stratejileri Amaç 1 : Bölümümüzün araştırma-geliştirme kabiliyetinin arttırılması Hedef 1 : Elektrik-Elektronik anabilim dalı altında doktora programının açılması Faaliyet : 2008–2009 eğitim- öğretim yılında Doktora programının açılması için 2008 yılı itibari ile başvurunun yapılması Performans Göstergesi : Doktora programının eğitim-öğretim itibariyle açılmış olması

28 Stratejik Amaçlar, Hedefler ve Uygulama Stratejileri Amaç 1 : Bölümümüzün araştırma-geliştirme kabiliyetinin arttırılması Hedef 2 : Bölümümüzün aldığı proje sayılarının arttırılması Faaliyet : TÜBİTAK, Mersin Üniversitesi bünyesindeki Bilimsel Araştırma Projesi (BAP) gibi bilimsel faaliyetleri destekleyen kuruluşlarda kabul görecek projeler üretmek Performans Göstergesi : Bölüme gelen projelerin sayısı

29 Stratejik Amaçlar, Hedefler ve Uygulama Stratejileri Amaç 2 : Elektrik-Elektronik Mühendisliği anabilim dallarının genelinde, çağdaş, kaliteli lisans ve lisansüstü eğitim verebilmek Hedef 1 : Öğretim üyesi sayısının arttırılması Faaliyet : Biri yurtdışında, ikisi ODTÜ’de olmak üzere toplam üç adet, Öğretim Elemanı Yetiştirme Programı’na (ÖYP) devam edenlerin,eğitimlerini tamamlayarak, bölümümüze katılmaları Performans Göstergesi : Doktoralı öğretim elemanı sayısı

30 Stratejik Amaçlar, Hedefler ve Uygulama Stratejileri Amaç 2 : Elektrik-Elektrronik Mühendisliği anabilim dallarının genelinde, çağdaş ve kaliteli lisans ve lisansüstü eğitim verebilmek Hedef 2 : Kurulu laboratuvarların geliştirilmesi ve yeni laboratuvarların kurulması Faaliyet : Alınan projeler ile bölümümüze hibe edilen cihazların laboratuvarlara aktarılması Performans Göstergesi : Mevcut laboratuvar sayısı Laboratuvarda yeni alınan cihazların sayısı

31 4. İZLEME VE DEĞERLENDİRME  Performans Göstergeleri  Eğitim  Öğretim elemanı başına düşen haftalık ders saati yükü  Öğretim elemanı başına öğrenci sayısı, danışman başına öğrenci sayısı  Mezun memnuniyeti ve iş bulma imkanı  Araştırma  Yüksek lisans öğrenci sayısı  Bölümün aldığı proje sayısı  Akademik yayın sayısı ve yayınlara yapılan atıflar  Hizmet  Öğrenci ve mezunların geri bildirimleri