MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ 2008–2012 STRATEJİK PLANI Şubat 2008
2 ÖNSÖZ Bu plan; “ tarihli 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu’nun 9. maddesine ” dayanılarak hazırlanmıştır.” Bu stratejik planda; bölümümüzün yılları arasında gerçekleştirmek istediği hedeflerin belirlenmesine ışık tutarak, atılacak adımları, planlı ve programlı bir şekilde arzu edilecek seviyeye getirmek için çalışmalar yapmak ve bu süreç içerisinde karşılaşılabilecek problemleri öngörüp, bunlara yönelik çözümlere ivedi olarak ulaşmak amaçlanmıştır.
3 İÇERİK 1. GENEL BİLGİLER Tarihçe Eğitim Öğretim Programı 2. STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ Durum Analizi Paydaşlar GZFT Analizi Varsayımlar 3. STRATEJİK PLAN Vizyonumuz ve Misyonumuz Değerler-İlkeler Stratejik Amaçlar, Hedefler veUygulama Stratejileri 4. İZLEME VE DEĞERLENDİRME Performans Göstergeleri İZLEME DEĞERLENDİRME STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ GENEL BİLGİLER
4 1. GENEL BİLGİLER Tarihçe Eğitim-Öğretim Programı
5 Tarihçe Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü; Mühendislik Fakültesi'nin bir bölümü olarak 1995 yılında kurulmuştur. Öğrenimine yüksek-lisans programıyla başlamıştır. 2000–2001 öğrenim yılında üniversitenin Çiftlikköy kampüsündeki Mühendislik Fakültesi derslik bloğunda bölümümüze ayrılan bir sınıfta lisans programına 42 öğrenciyle başlamıştır. Bölüme, her sene ÖSS ile 40 öğrenci alınmaktadır. 2007–2008 eğitim- öğretim yılı itibariyle toplam 174 lisans öğrencisi bulunmaktadır. Bunlardan, 34 öğrenci zorunlu İngilizce hazırlık sınıfında okumaktadır. Temmuz 2007 itibariyle bölümden şimdiye kadar 109 lisans öğrencisi mezun olmuştur. Lisansüstü öğrenim programı olarak sadece yüksek lisans öğrenimi verilmektedir. 2007–2008 eğitim-öğretim yılında yüksek lisans programında kayıtlı 11 adet öğrenci bulunmaktadır. Bugüne kadar yüksek lisans programından 16 öğrenci mezun olmuştur.
6 Eğitim-Öğretim Programı 2007–2008 Eğitim-Öğretim Yılı Ders Programı : 1.DÖNEM 2.DÖNEM
7 Eğitim-Öğretim Programı
8
9 2. STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ Durum Analizi Paydaşlar GZFT Analizi Varsayımlar
10 Durum Analizi-Eğitim Anabilim Dalları : Bölümümüzde tüm branşların birleştiği “Elektrik-Elektronik Mühendisliği Ana Bilim Dalı” adında tek anabilim dalı vardır. Akademik Personel Durumu :
11 Durum Analizi-Araştırma Yıllara göre yayın, bilimsel etkinlik ve ödül dağılımı :
12 Durum Analizi-Araştırma Yapılan projelerin türü ve durumunun yıllara göre dağılımı :
13 Durum Analizi-Hizmet Fiziki altyapı (bina, laboratuar, arazi vb.) dökümü :
14 Durum Analizi-Hizmet Gerçekleştirilen hizmetlerin türleri ve yıllara göre dağılımı : İdari Personel Sayıları ve Sınıflandırılmaları :
15 Paydaşlar İlişkide olunan gerçek ve tüzel kişiler : Hizmet alanlar: Ürün ve hizmetlerimizden faydalananlar Çalışanlar: Ürün ve hizmetlerimizi üretenler Temel Ortak: Hiçbir zaman yolumuzu ayıramayacağımız kurumlar Stratejik ortak: Vizyonumuza ulaşmak için yola birlikte devam etmemiz gereken kurumlar
16 GZFT Analizi (SWOT Analizi)
17 GZFT Analizi
18 GZFT Analizi
19 GZFT Analizi
20 GZFT Analizi
21 GZFT Analizi
22 Varsayımlar YÖK ve üniversite politikalarının değişken olması Öğretim üyeliği ve öğretim yardımcılığı kadrolarının istenilen zamanda tahsis edilmesi Laboratuvar kurulumu aşamasında ödeneklerin ihtiyacı karşılayacak kadar sağlanması Araştırma görevlilerinin doktora programına girebilmesi için gerekli şartların, diğer üniversitelere göre daha ağır olması Fiziki mekanların ihtiyacı karşılayacak düzeye gelmesi
23 3. STRATEJİK PLAN Vizyon & Misyon Değerler-İlkeler Stratejik Amaçlar, Hedefler ve Uygulama Stratejileri
24 Vizyon Elektrik-Elektronik Mühendisliği Eğitimi ve Öğretimi alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri izleyen, gerçekleştirdiği bilimsel ve uygulamalı araştırmalılarla geleceğin şekillendirilmesine temel oluşturacak bilgileri üreten, her yönüyle donanımlı mühendisler yetiştiren bir bölüm olmak
25 Misyon Mesleğinde ve kişilik olarak gelişmiş; donanımlı ve araştırmaya açık; dünyada var olan kuram, uygulama, düşünce, görüş ve teknikleri değerlendirebilen; kendi düşünce süzgecinden geçirebilen; kendi kararlarını alabilen mühendisler yetiştirmek. Ders programlarını uluslararası standartlara eriştirmek. Endüstri ile olan ilişkileri geliştirmek, öğrencilerin ders alırken aynı zamanda civar endüstrilerde gerçek problemlerle uğraşmasını sağlamak. Yurt dışı bilimsel bağlantılar oluşturmak, ulusal ve uluslararası konferanslar düzenlemek. Uluslararası nitelikte yayınlar ve konferans bildirileri hazırlamak. Uluslararası nitelikte bilim adamı yetiştirmek. Evrensel bilime katkıda bulunmak
26 Değerler-İlkeler İşinde idealliğe ve özgüvene sahip olmak Planlı, zamanlı ve çalışkan olmak Bilimde şüpheci, sorgulayıcı ve alternatif arayışı içinde olmak Yeni fikirler üretebilmek, takım bilincine sahip olmak, sorumluluklar alabilmek Şeffaf olmak ve hesap verebilmek Toplam kaliteye önem vermek
27 Stratejik Amaçlar, Hedefler ve Uygulama Stratejileri Amaç 1 : Bölümümüzün araştırma-geliştirme kabiliyetinin arttırılması Hedef 1 : Elektrik-Elektronik anabilim dalı altında doktora programının açılması Faaliyet : 2008–2009 eğitim- öğretim yılında Doktora programının açılması için 2008 yılı itibari ile başvurunun yapılması Performans Göstergesi : Doktora programının eğitim-öğretim itibariyle açılmış olması
28 Stratejik Amaçlar, Hedefler ve Uygulama Stratejileri Amaç 1 : Bölümümüzün araştırma-geliştirme kabiliyetinin arttırılması Hedef 2 : Bölümümüzün aldığı proje sayılarının arttırılması Faaliyet : TÜBİTAK, Mersin Üniversitesi bünyesindeki Bilimsel Araştırma Projesi (BAP) gibi bilimsel faaliyetleri destekleyen kuruluşlarda kabul görecek projeler üretmek Performans Göstergesi : Bölüme gelen projelerin sayısı
29 Stratejik Amaçlar, Hedefler ve Uygulama Stratejileri Amaç 2 : Elektrik-Elektronik Mühendisliği anabilim dallarının genelinde, çağdaş, kaliteli lisans ve lisansüstü eğitim verebilmek Hedef 1 : Öğretim üyesi sayısının arttırılması Faaliyet : Biri yurtdışında, ikisi ODTÜ’de olmak üzere toplam üç adet, Öğretim Elemanı Yetiştirme Programı’na (ÖYP) devam edenlerin,eğitimlerini tamamlayarak, bölümümüze katılmaları Performans Göstergesi : Doktoralı öğretim elemanı sayısı
30 Stratejik Amaçlar, Hedefler ve Uygulama Stratejileri Amaç 2 : Elektrik-Elektrronik Mühendisliği anabilim dallarının genelinde, çağdaş ve kaliteli lisans ve lisansüstü eğitim verebilmek Hedef 2 : Kurulu laboratuvarların geliştirilmesi ve yeni laboratuvarların kurulması Faaliyet : Alınan projeler ile bölümümüze hibe edilen cihazların laboratuvarlara aktarılması Performans Göstergesi : Mevcut laboratuvar sayısı Laboratuvarda yeni alınan cihazların sayısı
31 4. İZLEME VE DEĞERLENDİRME Performans Göstergeleri Eğitim Öğretim elemanı başına düşen haftalık ders saati yükü Öğretim elemanı başına öğrenci sayısı, danışman başına öğrenci sayısı Mezun memnuniyeti ve iş bulma imkanı Araştırma Yüksek lisans öğrenci sayısı Bölümün aldığı proje sayısı Akademik yayın sayısı ve yayınlara yapılan atıflar Hizmet Öğrenci ve mezunların geri bildirimleri