1 / 140 İNŞAAT PENCERESİNDEN MESLEKİ -TEKNİK EĞİTİM ve BELGELENDİRMEDE TÜRKİYE, AVRUPA BİRLİĞİ ve DÜNYA ÖLÇEĞİNDE GÜNCEL GELİŞMELER.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Madde 44 – (Değişik: 13/2/ /171 md.) Diploma alma, ders kredilerinin hesaplanması, öğrencilik haklarından yararlanma ve sınavlar: (1) a. Yükseköğretim.
Advertisements

ERASMUS+ GENEL TANITIMI
TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ VE İŞYERİ EĞİTİMİ
MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Projemiz; Mesleki eğitimde kalite güvencesi ile ilgili farkındalık ve bilginin artırılması, EQAVET uygulamalarının ve ağları ile ilgili iyi uygulama örneklerini.
MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ VE MESLEKİ YETERLİLİKLER SİSTEMİ
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
28-29 Ş ubat 2012 Ş anlıurfa Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi YÜKSEKÖ Ğ RET İ M KURULU BA Ş KANLI Ğ I.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
BOLOGNA SÜRECCİNİN TÜKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ, SINAV-BELGELENDİRME VE AKREDİTASYON
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİNİN İŞLEYİŞİ VE
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Mesleki Rehberlik kavramından ne anlıyoruz ?
ULUSALYETERLİLİK SİSTEMİMİZ VE MESLEKİ BİLGİ, REHBERLİK VE DANIŞMANLIK
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
Uzm.Öğr.Muzaffer GARİP. MESLEKÎ YETERLİLİK KURUMU KANUNU, Bir kurumun kuruluşu ve işleyişini belirlemek amacıyla çıkarılmış kanundur. Meslekî.
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
HAYATBOYU ÖĞRENME AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİKLER SİSTEMİ HAYATBOYU ÖĞRENME ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARININ ROLÜ Prof. Dr. Mustafa.
Bulut bilişim için Üniversitelerimizde bilişim personeli yeterlikleri 18 Aralık 2013 – Aksaray Üniversitesi Bilişim Teknik Personeli Yeterlik Ölçeği Toplantısı.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Eğitim İstihdam İlişkisinin Güçlendirilmesi 24 Aralık 2014.
Mesleki Yeterlilik Kurumu
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Turizm Sektörü Raporu 24 Aralık 2014.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) İnşaat Sektörü 24 Aralık 2014.
EC Delegation to Turkey 1 Türkiye’de Mesleki Yeterlik Sistemi Mesleki Rehberlik ve Danışmanlık Hizmetlerinden Yeni Beklentiler Dr. Mustafa BALCI Avrupa.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
ÜLKEMİZDE MESLEKİ REHBERLİK ALANINDA ÖNEMLİ BİR AŞAMA:
Avrupa Yeterlikler Çerçevesi yolunda AYÇ & ECVET BERLIN – European Commission, DG EAC – Unit A3.
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME ÖĞRETMEN YETİŞTİRME
MESLEK ANALİZİ ÇALIŞTAYI III 21 – 25 Ocak 2013 Ankara
Ulusal Yeterlilik Ulusal yeterlilik; yetkilendirilmiş belgelendirme kuruluşlarınca yapılan değerlendirmelerle tespit edilen ve MYK (Mesleki Yeterlilik.
Mesleki Yeterlilik Kurumu Ulusal Yeterlilik Sistemi
TÜRK-İŞ HBÖ YAKLAŞIMI Hayat Boyu Öğrenme Nedir? Hayat Boyu Öğrenme bireyin tüm yaşamı boyunca kişisel ve toplumsal gelişimine imkan sağlayan, şeffaf,
MEGEP «İş» ve «İnsan» birbirini tamamlayan iki unsurdur. İnsanın yetkin ve mutlu olabilmesi, toplumun ekonomik ve sosyal hayatına katkıda bulunabilmesi.
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
İLKÖĞRETİM 9. SINIF (ORTAK) 10. SINIF 12. SINIF 11. SINIF DİPLOMA YÜKSEK ÖĞRENİM 9. SINIF (ORTAK) 10. SINIF 12. SINIF 11. SINIF Genel Ortaöğretim İŞ HAYATI.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu TİSK - HBÖ Çalışma Grubu
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) TR1-LEO Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi Ulusal ve uluslararası meslek.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK ve DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ MBS’Yİ NASIL KULLANABİLİRİM?
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
TÜRKİYE İSTATİSTİK KURUMU Metaveri ve Standartlar Daire Başkanlığı Sınıflamalar Grubu ISCED 2011 (Uluslararası Standart E ğ itim Sınıflaması)
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
MESLEKİ YETERLİLİK NEDİR?. Ulusal Meslek Standardı Ulusal meslek Standardı (UMS) bir mesleğin başarı ile icra edilebilmesi için Mesleki Yeterlilik Kurumu.
TS EN ISO/IEC Personel belgelendirme sertifikalandırma işi yapmak isteyen kurum ve kuruluşların akreditasyon şartlarını içeren uluslararası bir standarttır.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
MYK NEDİR ?? Meslek standartlarını temel alarak,teknik ve mesleki alanlarda,ulusal yeterliliklerin esaslarını belirlemek; denetim,ölçme ve değerlendirme,belgelendirme.
ÇALIŞMA VE İŞ KURUMU DİYARBAKIR İL MÜDÜRLÜĞÜ
MESLEKİ YETERLİLİK KURUMU
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
Mesleki Yeterlilik Kurumu Nedir?
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Meslek Haritalama Çalıştayı Hilal DOĞRUÖZ ÖZER
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Uluslararası Gelişmeler: 2012 Bükreş Bakanlar Zirvesi Sonuçları
Sunum transkripti:

1 / 140 İNŞAAT PENCERESİNDEN MESLEKİ -TEKNİK EĞİTİM ve BELGELENDİRMEDE TÜRKİYE, AVRUPA BİRLİĞİ ve DÜNYA ÖLÇEĞİNDE GÜNCEL GELİŞMELER

MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME GENEL BAKIŞ VE ÜLKEMİZ AÇISINDAN ÖNEMİ

MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE NİTELİKLİ İŞ GÜCÜ GERÇEĞİ Nitelikli İş Gücü Teknolojik değişikliklere uyum sağlayabilen İşyerlerine rekabet avantajı yaratacak Katma değeri yüksek Mesleki ve teknik bilgileri gelişmiş 3 / 59

MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME GENEL BAKIŞ Eğitimli iş gücü ülkeler arasında farklılık yaratan bir unsurdur. Fakat ülkemizin halihazırdaki mesleki ve teknik eğitiminin yapısı incelendiğinde oturmuş bir sistemin varlığından bahsetmenin güç olduğu görülecektir.

TÜRKİYE’DE MESLEKİ TEKNİK EĞİTİM Genel Liseler Mesleki Teknik Ortaöğretim Kurumları İlköğretim Yükseköğretim Meslek Yüksekokulu

MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM OKUL TÜRLERİ

Bugün sanayi ve hizmet sektörlerinin önde gelen kuruluşları dahi, yetişmiş, nitelikli iş gücü temininde zorluk çekmektedir. Eğitim sistemi, çağın ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde olamadı. Meslek standartları sanayinin gelişen ihtiyaçlarına yönelik geliştirilemedi. MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME GENEL BAKIŞ

Yakın zamanlara kadar sistemde üniversite; “Ben bu öğrenciyi yetiştirdim ve sana bunu verebilirim” diyordu. Sanayi ise; “Senin yetiştirdiğin öğrenci benim işime yaramıyor” diyor. Dolayısı ile bir çok eğitimli insan var,işsiz. Sanayide de bir çok iş var, elemansız. MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİME GENEL BAKIŞ

Ülke olarak dünyanın en genç nüfuslarından birine, yani dünyanın en büyük sermayesine sahibiz. Demek ki büyük bir enerji yaratacak, dinamizmiyle hem kendi geleceğini kazanacak hem de Türkiye’ye yarınları kazandıracak genç bir gücümüz var.(Türkiye yaş ortalaması 29) Dünyanın en büyük genç nüfuslarından birine sahibiz! Bu insan sermayesini etkin olarak kullanmak zorundayız. MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN ÜLKEMİZ AÇISINDAN ÖNEMİ

Bugün ve gelecekte iş gücü piyasası her zaman iyi yetişmiş profesyonellere ihtiyaç duyacaktır. İş gücü piyasasının mesleki gerekliliklerinin yeterliliğe dönüştürülmesi / belgelendirilmesi gerekmektedir. MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN ÜLKEMİZ AÇISINDAN ÖNEMİ

MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM NEDEN ÖNEMLİ? Gelişmiş ülkelerde, işgücünün ¾’ ü ön lisans düzeyinde. Bizdeki durum: 7% 15% 8% 70% Okuryazar değil İlköğretim Ortaöğretim Yükseköğretim 11 / 59

GELİŞMİŞ ÜLKELERDE TÜRKİYE’ DE % 52 % 48 % 74 % 36 Lisans Ön lisans MTOÖ % 60 % 38 MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDEKİ DURUM

ARA ELEMAN NİTELİKLİ İŞ GÜCÜ MÜHENDİSLE İŞÇİ ARASINDAKİ BOŞLUĞU DOLDURACAK İŞ GÜCÜ SIKINTISI

SANİYELEŞEN EKONOMİDEN GELİŞEN EKONOMİYE

DUAL = ÇİFT EĞİTİM MODELİ Bu modelde; Devlet ve sanayici,eğitim müfredatının oluşturulmasından öğrencilerin sanayide istihdamına kadar birlikte çalışmaktadır. Sanayici değişen teknolojiyi anında bildirdiği için derslerin içeriği de eş zamanlı olarak yenilenebilmektedir. DÜNYADA NİTELİKLİ İŞ GÜCÜNÜN EĞİTİMİ 16 / 59

MESLEKİ TEKNİK EĞİTİMDE AB BOYUTU

AYÇ, UYÇ ve UYS Nedir? Ulusal Yeterlilik Sistemi (UYS): Teknik ve mesleki eğitim standartlarının ve bu standartları temel alan yeterliliklerin geliştirilmesi, uygulanması ve bunlara ilişkin yetkilendirme, denetim, ölçme ve değerlendirme, belgelendirme ve sertifikalandırma ilişkin kural ve faaliyetlerdir. Avrupa Yeterlilik Çerçevesi (AYÇ): Avrupa’da farklı ülkeler ve sistemler arasındaki yeterliliklerin daha anlaşılabilir olması için bir tercüme aracıdır. Ulusal Yeterlilik Çerçevesi (UYÇ): Tüm teknik ve mesleki eğitim öğretim programları ile örgün, yaygın ve ilgili kurumların fikrine dair programlarla kazandırılan yeterliliklerdir.

AVRUPA YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ VE ÜLKEMİZE ETKİLERİ

AVRUPA YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ NEDİR? Bologna ve Kopenhag süreçlerini esas alır Hayat boyu öğrenimle uygulamaları tavsiye eder Arz ve talebin açık bir biçimde beyan edilmesi için bir mekanizma oluşturur SEKTÖR AĞIRLIKLI bir mesleki eğitimi hedef alır Nihai bir tavsiyeden çok temel biçimle ilgili bir danışma aracı niteliği taşır

AYÇ: Temel amaç ;AYÇ: Temel amaç ; Yerli halkı, farklı ülkeler arasında hareketliliğe teşvik etmek ve onların yaşam boyu öğrenmelerini kolaylaştırmaktadır. AVRUPA YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ NEDİR?

Günümüzde, herhangi bir ülkede eğitim görerek bir diploma sahibi olmuş bir kişinin, diplomasının ve almış olduğu eğitimin, sadece kendi ülkesinde değil, dünyanın diğer ülkelerinde de tanınır olması beklenmektedir. AVRUPA YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ NEDİR?

AVRUPA YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİNİN BİLEŞENLERİ Ulusal ve Sektörel Yeterlilikler Kredi Transferi Kalite Güvencesi Anahtar Yeterlilikler Danışma ve Rehberlik Informal öğrenimin geçerliliği

Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi’nde sekiz seviyede bilgi, beceri ve geniş çaplı kişisel ve mesleki yeterlilikler ölçülüyor, ölçülecek. AVRUPA YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ

8.Seviye SEKTÖR VE ODALAR 2.Seviye 3.Seviye 4.Seviye 5.Seviye 6.Seviye 7.Seviye 8 REFERANS SEVİYESİ VE UNVANLAR

ÖRGÜN ÖĞRETİMDE BECERİ SEVİYELERİ

AVRUPA YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİNİN FAYDALARI AYÇ B ÜlkesiA Ülkesi Yeterlilik (A) Yeterlilik (B)

AVRUPA YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİNİN FAYDALARI Yeterlilik (B) AYÇ B ÜlkesiA Ülkesi Yeterlilik (A) 28 / 59

ULUSAL YETERLİLİKLER SİSTEMİ VE MESLEKİ YETERLİLİK KURUMU

Kurumun temel görevi, Avrupa Birliği ile uyumlu “Ulusal Mesleki Yeterlilik Sistemi” kurmak ve işletmektir. Kurum bu görevlerini Milli Eğitim Bakanlığı, Yükseköğretim Kurulu, işçi, işveren, meslek kuruluşları ve diğer ilgili kurumlarla işbirliği yaparak yerine getirmektedir. MESLEKİ YETERLİLİK KURUMU

Görevleri; Ulusal Mesleki Yeterlilik Sisteminin esaslarını belirlemek, Ulusal mesleki standartlarının hazırlanmasını sağlamak, Mesleki yeterlilik alanında sınav ve belgelendirme sistemini kurmak ve işletmek, Meslek standartlarına göre eğitim verilmesi için MEB ve YÖK’le işbirliği yapmak, Edinilmiş mesleki becerilerin belgelendirilmesini sağlamak, Bireylerin aldıkları yeterlilik belgelerinin başta AB olmak üzere uluslar arası kıyaslanabilirliğini sağlamak, Türkiye’de çalışacak yabancıların mesleki yeterlilik belgelerini doğrulamak MESLEKİ YETERLİLİK KURUMU

ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ ORGANLARI ÜNİ. YÖK MEB ÇSGB İŞKUR İŞÇİ VE İŞVEREN KUR. TÜRKAK OTOMOTİV TURİZM İNŞAAT TEKSTİL METAL GIDA 32 / 59

ULUSAL YETERLİLİKLERİN TANIMLANMASI

MESLEKİ EĞİTİMİN PAYDAŞLARI

İnşaat Meslek Standartları Çalışmaları 5544 sayılı Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) Kanunu ile anılan Kanun uyarınca çıkartılan “Ulusal Meslek Standartlarının Hazırlanması Hakkında Yönetmelik” ve “Mesleki Yeterlilik Kurumu Sektör Komitelerinin Kuruluş, Görev, Çalışma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik” hükümlerine göre MYK’nın görevlendirdiği Türkiye İnşaat Sanayicileri İşveren Sendikası (İNTES) tarafından hazırlanmıştır.

İNŞAAT MESLEK ALANI İLE İLGİLİ MESLEK STANDARTLARINDA GÜNCEL GELİŞMELER YILLARI ARASINDA TOPLAM HAZIRLANAN MESLEK STANDARDI SAYISI: 47

İNŞAAT MESLEK ALANI İLE İLGİLİ MESLEK STANDARTLARINDA GÜNCEL GELİŞMELER

AB YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİNE GÖRE İNŞAAT ALANI YETKİ, YETKİNLİK VE UZMANLIK KADEMELERİ Mesleki Eğitim Almamış Potansiyel İş Gücü 1. Kadme 2. Kademe 3. Kademe 4. Kademe 5. Kademe 6. Kademe 7. Kademe (Yüksek Lisans) İnşaat Uzmanlığı Harita Kadastrocu Tarihi Eser Koruma ve Rest. Elemanı Yapı Teknik Ressamı İSG Elemanı Asfalt Üretim Tesisi Elemanı Kule Vinç Operatörü Kalıpçı Betoncu 39 / 59 Boyacı Yalıtımcı Sıvacı Duvarcı

BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ-METGEM

When the winds of change blow, some build walls, some build windmills. Chinese Proverb Değişim rüzgarları estiği zaman, kimileri duvar örer, kimileri yel değirmeni kurar. Çin Atasözü