Tıpta Uzmanlık Eğitimi ve Çalışma Süreleri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Advertisements

Erhan AKKAŞ Araştırma Görevlisi
Türk Cerrahi Yeterlik Kurulu 2000 Genel cerrahi eğitiminin Ulusal cerrahi yeterliği Kurumları standartlarını belirlemek belgelendirmek eşyetkilendirmek.
SAĞLIK Sağlık Okuryazarlığı - Sağlık Çalışanları -
BİR UZMANLIK SEÇENEĞİ OLARAK AİLE HEKİMLİĞİ
JAPONYADA EĞİTİM SİSTEMİ
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU Tarihli Asistan Akademik Kurulu – 1 yılda ne değişti?
Prof. Dr. İbrahim İKİZCELİ
ÇOCUK YOĞUN BAKIM Yrd Doç Dr Yasin BULUT
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ERZURUM
AİLE HEKİMLİĞİ EĞİTİMİ: GÜNCEL DURUM VE YENİ AÇILIMLAR
TTB- UDEK Asistan ve Genç Uzman Hekimler (AGUH) Genel Kurulu Yer: İstanbul Tarih: 10 Aralık 2010 Saat:10:00- 17:00 Kolaylaştırıcılar: Berivan TUNCA, Emre.
Tıpta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği Taslağı Dr.İskender Sayek TTB Merkez Konseyi Üyesi TUEK 2008 Ankara.
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
Merkezi Randevu Sistemi
ASİSTAN GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ
AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASINDA KARŞILAŞILAN SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAYI 15 – 16 KASIM 2011 GRUP 2 İDARİ VE MALİ İŞ VE İŞLEMLER HAKKINDA SORUNLAR.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BARIŞ ÇALIŞMALARI ve UYGULAMALI ETİK ENSTİTÜSÜ KURULUŞ ÖNERİSİ Doç. Dr. Havva Kök Arslan.
TAM GÜN YASASI VE ASİSTAN HEKİMLER DR.AYSUN ERBAHÇECİ.
ASİSTAN ANKETİ Dr. Ahmet Fazıl NOHUTÇU Oftalmolojide Eğitim Buluşması
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
ÜNİVERSİTE HASTANE İŞLETMECİLİĞİ - MARMARA ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
Yenİ kurulan Ünİversİtelerdekİ
SAĞLIK HİZMETLERİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ GRUBU ÇALIŞTAY RAPORU Prof. Dr
AİLE HEKİMLİĞİ ANABİLİM DALLARININ AİLE HEKİMLİĞİ UYGULAMASI VE EĞİTİMLERİNİN BUGÜNÜ VE GELECEĞİ İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRMELERİ, GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİ.
UZMANLIK TEZLERİ Dr. Süheyla Ocak Cerrahpaşa Tıp Fakültesi
EĞİTİCİ GÖZÜYLE ZİYARET SÜRECİ
Doktor Doktorların Görevleri Nelerdir?
.. HASTANEMİZE HOŞ GELDİNİZ. .. EGE ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ HASTANESİNİN TARİHÇESİ 20 Mayıs 1955 günü Türkiye Büyük Millet Meclisinde kabul edilen.
UZMANLIK EĞİTİMİ’nde ASİSTAN GÖRÜŞLERİ Üniversite Hastaneleri Birliği Toplantısı 26 Ekim 2013 Adana.
LOGO TÜBİTAK 1002 Hızlı Destek Programı Prof. Dr. Seydi DOĞAN Proje Koordinasyon Ofisi Birim Sorumlusu MSc. Gülşah ÇELİK Proje Uzmanı.
EĞİTİM VE MÜFREDAT KOMİSYONLARI ÇALIŞMALARI-İŞLEVLERİ
Bilindiği gibi üniversite ve Sağlık Bakanlığına bağlı Eğitim ve Araştırma Hastanelerinde uzmanlık eğitimi alan asistan hekimler, bu hastanelerdeki hizmet.
2009 Eğitim Yılı Çalıştayı Dönem 4 ve 5 Raporu. Başlıklar  Stajlar  Teorik dersler  Pratik eğitimi  Sınavlar  Yardımcı eğitim alanları  Öğretim.
VI. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ Gizem Tomaşan, UTEK 2010 VI. Ulusal Tıp Eğitimi Kongresi 2-5 Haziran 2010, Adnan Menderes Üniversitesi, AYDIN Akreditasyonda.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Klinik Bakteriyoloji ve Enfeksiyon Hastalıkları Anabilim Dalı Stratejik Plan Taslağı.
Prof. Dr. İbrahim İKİZCELİ
Asistan ve Öğretim Üyesi İhtiyacı Açısından Gelecekte Aile Hekimliği
Dünyada ve Türkiye’de Aile Hekimliği
Türkiye’den Program Örnekleri. Tıp Bilişimi Eğiticisi Kim Olacak?
GRUP TUSUBASA GRUP TUSUBASA GRUP TUSUBASA.
ÜNİVERSİTE HASTANESİNDE ÇALIŞMA KOŞULLARI VE UZMANLIK EĞİTİMİ
2. GRUP Prof. Dr. Selma ÇİVİ Prof. Dr. Dilek GÜLDAL Doç. Dr. Yeşim UNCU Yrd. Doç. Dr. Nazlı ŞENSOY Yrd. Doç. Dr. Muharrem.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
DOKTOR DOKTOR NEDİR, NE İŞ YAPAR DOKTOR NASIL OLUNUR DOKTORUN MAAŞLARI
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
ARAŞTIRMA GÖREVLİLERİ AKADEMİK KURULU
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Genel Cerrahi Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzmanlık Eğitiminin Akreditasyonu süreci neden gerekli ?
Uzmanlık derneklerinin amaçları ve uzmanlık alanının temsiliyeti Prof. Dr. Mustafa Ünlü TTB-UDEK Yürütme Kurulu.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
MERSİN ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ANATOMİ ANABİLİM DALI
CERRAHİ UZMANLIK DALLARINDA İŞBİRLİĞİ VE UZLAŞI Doç. Dr. Ethem Beşkonaklı Türk Nöroşirürji Derneği Başkanı UDEK Kurultayı.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Araştırma Görevlileri Akademik Genel Kurulu
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ASİSTAN AKADEMİK KURULU
Çalıştay, Mayıs, 2016 VI. DÖNEM Doç. Dr. Cem Cerit Doç. Dr. Yiğit Çakıroğlu Yrd. Doç. Dr. T. Utku Yılmaz İnt. Dr. Emre Eserli.
/ 181 Zekeriya Aktürk, Prof. Dr. Şifa Üniversitesi Tıp Fakültesi, Aile Hekimliği AD , İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Asistan ve Öğretim Üyesi.
DİYARBAKIR EĞİTİM VE ARAŞTIRMA HASTANESİ GENEL BİLGİLER
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 3- Ö ğ retim Üyeli ğ ine Yükseltilme ve Atanma YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
DÖNEM 6 ÇALIŞTAY SUNUMU MAYIS, 2017 Doç. Dr. Nurettin Özgür DOĞAN Yrd
Bilgisayar Mühendisliğine Giriş Ders-2
KOÜ Tıp Fakültesi Program Değerlendirme Kurulu sunumu, Kapanış ve Temenniler Dr. Kenan BEK
DÖNEM IV Dr. Özgür Mehtap.
Üniversite Hastanelerinin Finansal Sürdürülebilirliği
Tıp Eğitimi İstanbul Tıp Fakültesi’ndeki 7 yıllık gözlem
Prof. Dr. Selahattin Kıyan
Sağlık Sistemindeki Değişimin Genel Çocuk Cerrahisi Uzmanlık Eğitimi Üzerine Etkisi Dr. Hamit Okur.
Sunum transkripti:

Tıpta Uzmanlık Eğitimi ve Çalışma Süreleri Mehmet Zileli Ege Üniversitesi Nörolojik Cerrahi İzmir

Uzmanlık Eğitiminin Sorunları Türk Nöroşirürji Derneği 2 yıllık bir çalışma ile “Türk Nöroşirürji Yeterlik Kurulu” nu oluşturmuş ve tüzüğünü yapmıştır. Avrupa Uzmanlık Dernekleri Federasyonu (Union Européenne Des Médecins Spécialistes = U.E.M.S.) nun nöroşirürji birimi ile uyumlu bir tüzük yapılmıştır. Bu kurul 2 kez Yeterlik sınavı yapmıştır

Uzmanlık Eğitiminin Sorunları Eğitim merkezinin / Eğiticilerin yetersizliği Eğitime ayrılan sürenin kısalığı Rutin yüklerin fazlalığı “Asistanlık köleliktir” anlayışı Çalışma sürelerinin uzunluğu Uzmanlık sınavları ile ilgili sorunlar Uzmanlık bitince iş bulma kaygısı

Uzmanlık Eğitiminin Sorunları Eğitim merkezinin / Eğiticilerin yetersizliği Eğitime ayrılan sürenin kısalığı Rutin yüklerin fazlalığı “Asistanlık köleliktir” anlayışı Çalışma sürelerinin uzunluğu Uzmanlık sınavları ile ilgili sorunlar Uzmanlık bitince iş bulma kaygısı

Uzmanlık Eğitiminin Sorunları 1-Eğitim merkezinin / Eğiticilerin yetersizliği Eğitim merkezleri yeterli alt yapı ve öğretim üyesi olmadan asistan eğitimi yapamamalıdır. Bunun en iyi yolu da “Yeterlik Kurulları” nın işletilmesidir. Yeterlik kurulları eğitim merkezlerini ziyaret ederek yeterlik belgesi vermelidir. Yeterlik belgesi alamayan programlar asistan alamamalıdır.

Uzmanlık Eğitiminin Sorunları 1-Eğitim merkezinin / Eğiticilerin yetersizliği Örnek: Nöroşirürji eğitimi Yıllık 300 ameliyat sayısı için bir asistan alınmalıdır Ameliyathanede mikroskop, C-kollu skopi, yüksek hızlı drill ve ameliyat mikroskopuna monte edilmiş video monitör olmalıdır. Kurumda nöroanestezist, nöropatolog olmalıdır. Kendisine ait yoğun bakım yatakları olmalıdır.

Uzmanlık Eğitiminin Sorunları 1-Eğitim merkezinin / Eğiticilerin yetersizliği Sorun: Yeni açılan her üniversiteye alt yapısına ve ülke ihtiyaçlarına bakılmaksızın asistan kadrosu verilmektedir. Yetersiz alt yapıya ve öğretim üyesine sahip tıp fakülteleri uzmanlık eğitimini en fazla bozan kurumlar olmaktadır. Bir sınav bile gerektirmeden alınan Yrd.Doç. ünvanı, bir üniversite hastanesine yeni asistanlar alınmasına olanak sağlamaktadır. Çözüm: Kadro tespitleri mutlaka Uzmanlık Dernekleri’nin de önerisi alınarak yapılmalıdır. Gelişmiş üniversitelerin öğretim üyesi kadroları, yeni açılan üniversitelerin eksiklerini karşılamak için kullanılabilir (kardeş üniversite) Örnek: İngiltere’de nöroşirürji eğitim kliniklerinin toplam sayısı 37 dir. Profesör sayısı ise 11 dir. Türkiye de sadece Ankara’da 21 profesör vardır.

Uzmanlık Eğitiminin Sorunları 1-Eğitim merkezinin / Eğiticilerin yetersizliği Sorun: Üniversite hastanelerinde asistan eğitiminde bir alt yapı standardı yok. Üniversite kurulur kurulmaz alınan kadrolar alelacele doldurulmakta, bazen öğretim üyesi olmayan bölümler uzman yetiştirebilmektedir. Çözüm: Öğretim üyesi, eğitim ve alt yapı standardı yetersiz olan bölümlerin eğitim yetkisi tamamen veya kısmen iptal edilmelidir.

Uzmanlık Eğitiminin Sorunları 1-Eğitim merkezinin / Eğiticilerin yetersizliği Sorun: Üniversitelerde yan dal veya doktora programları da alt yapı ve ihtiyaca bakılmadan açılmaktadır. Yan dal uzmanlık programları abartılarak temel eğitim zayıflatılmaktadır. Çözüm: Doktora ve yan dal uzmanlıkları kesinlikle YÖK, TÜBİTAK, TÜBA nın uluslararası değere sahip bilim adamlarından kurulu komisyonlarınca değerlendirilmeli, önerilmeli ve denetlenmelidir.

Uzmanlık Eğitiminin Sorunları Eğitim merkezinin / Eğiticilerin yetersizliği Eğitime ayrılan sürenin kısalığı Rutin yüklerin fazlalığı “Asistanlık köleliktir” anlayışı Çalışma sürelerinin uzunluğu Uzmanlık sınavları ile ilgili sorunlar Uzmanlık bitince iş bulma kaygısı

Uzmanlık Eğitiminin Sorunları 2-Eğitime ayrılan sürenin kısalığı Rutin yüklerin fazlalığı Asistanlık köleliktir anlayışı Çözüm: Asistanın rutin yükleri azaltılmalı, “işleri yaptırmak için değil, eğitim için” asistan alınmalıdır. Büyük kliniklerin rutin işleri için pratisyen hekimleri çalıştırmak düşünülebilir. Evrak doldurmak, radyolojiden filmleri almak gibi işler diğer sağlık personeli ve sekreterler ile görülmelidir. Sekreter ve hemşire eksikliğini asistanlar tamamlamamalıdır.

Uzmanlık Eğitiminin Sorunları 2-Eğitime ayrılan sürenin kısalığı Asistanların araştırma – tez hazırlama için rutinden ayrılabildiği bir eğitim programı geliştirilmelidir. Hazırlanmış olan “Uzmanlık Tüzüğü” çıkarılmalı, rotasyon süreleri tekrar düzenlenmelidir.

Uzmanlık Eğitimi Süresi Beyin ve Sinir Cerrahisi Tüzükteki metin Süre: 5 yıl Genel cerr. uzmanları için 3 yıl (10 ay nöroloji) Rotasyon: 6 ay genel cerrahi 10 ay nöroloji 2 ay anesteziyoloji 1 ay patoloji Danıştaydaki metin Süre: 6 yıl Rotasyon: 8 ay genel cerrahi (2 ay acil servis) 6 ay nöroloji 3 ay radyoloji 3 ay patoloji 2 ay anesteziyoloji Derneğin görüşü 3 ay genel cerrahi 2 ay acil servis 3 ay pediatrik cerrahi 3 ay nöroloji 3 ay pediatrik nöroloji 1 ay nöropatoloji 1 ay nöroradyoloji

Uzmanlık Eğitiminin Sorunları Eğitim merkezinin / Eğiticilerin yetersizliği Eğitime ayrılan sürenin kısalığı Rutin yüklerin fazlalığı “Asistanlık köleliktir” anlayışı Çalışma sürelerinin uzunluğu Uzmanlık sınavları ile ilgili sorunlar Uzmanlık bitince iş bulma kaygısı

Uzmanlık Eğitiminin Sorunları 3-Çalışma sürelerinin uzunluğu ABD de haftalık çalışma süresi 80 saat Avrupa’da yeni öneri 48 saat Nöbetlerin eğitime katkısı olduğu bir gerçektir. Ancak gün aşırı nöbet tutmaktan vazgeçilmesi gerekir. Öneri: ayda en fazla 8 nöbet ≈ 80 saat Bazı uzmanlık dallarında nöbetlerin bir kısmı “icap nöbetine” dönüştürülebilir. Fazla çalışma saatleri uygun şekilde ücretlendirilmelidir. Mevcut nöbet ücretleri çok yetersizdir.

Uzmanlık Eğitiminin Sorunları Eğitim merkezinin / Eğiticilerin yetersizliği Eğitime ayrılan sürenin kısalığı Rutin yüklerin fazlalığı “Asistanlık köleliktir” anlayışı Çalışma sürelerinin uzunluğu Uzmanlık sınavları ile ilgili sorunlar Uzmanlık bitince iş bulma kaygısı

Uzmanlık Eğitiminin Sorunları 4-Uzmanlık sınavları ile ilgili sorunlar Merkezi bir sınav (yeterlik =board sınavı) her eğitim merkezinde yapılan sınavın yerini almalıdır. Tez jürileri yerel olabilir ve merkezi sınavın sözlü aşamasından 3-6 ay önce toplanabilir.

Uzmanlık Eğitiminin Sorunları Eğitim merkezinin / Eğiticilerin yetersizliği Eğitime ayrılan sürenin kısalığı Rutin yüklerin fazlalığı “Asistanlık köleliktir” anlayışı Çalışma sürelerinin uzunluğu Uzmanlık sınavları ile ilgili sorunlar Uzmanlık bitince iş bulma kaygısı

Uzmanlık Eğitiminin Sorunları 5-Uzmanlık bitince iş bulma kaygısı Her işimizde olduğu gibi plansız personel yetiştirilmesi burada da olmaktadır. DPT verileri kullanılmalı ve birçok uzmanlık dalında asistan eğitimi durdurulmalı veya yavaşlatılmalıdır.

Uzman Hekim Sayısı Gelişmiş ülkelerde yeni uzman hekim ihtiyacı yılda %2 oranında artmaktadır. Nöroşirürji uzmanı sayısı: ABD’de 81.000 kişiye Almanya da 133.000 kişiye Fransa’da 200.000 kişiye İngiltere’de 372.000 kişiye Türkiye’de 56.000 kişiye 1 nöroşirürji uzmanı düşmektedir. Ülkemizde yaklaşık 1250 nöroşirürji uzmanı vardır. Ayrıca şu anda mevcut 460 nöroşirürji asistanı 3-4 yıl içinde bu sayıyı 1700 lere çıkaracaktır. 3-4 yıl sonra bu oran 44.000 kişiye 1 nöroşirürji uzmanı olacaktır. İdeal sayı 100.000 kişiye 1 nöroşirürji uzmanıdır.