DRAMA-ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ 7. SINIF

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Ahmet YORDAM EVRENİN YARATILIŞI
Advertisements

Beyin Fırtınası Bir Öğretim Materyali Olarak Film Tartışma Yöntemi
LÜTFEN SESLİ İZLEYİNİZ...
Hz.muhammed’in ahlakı.
RAMAZAN AYI VE ORUÇ İslam dininde ramazan ayına niçin önem verilmektedir? İmsak, İftar, Sahur, Mukabele, Teravih namazı ve Fitre kavramlarının anlamlarını.
"ALLAH" DEMEK.
STRESE GİRENİN İMANINDAN ŞÜPHE EDERİM!
Din Kavramı ve Gerçek Dinin Esasları
Dostlar, çeşitli renklerde olur
Dostlar, çeşitli renklerde olur
4. SINIF 1. ÜNİTE 1.5. SELAMLAŞMA
ÜÇ İHTİYAR MİSAFİR ÖYKÜSÜ
KURAN VE YORUMU 10. SINIF 4. ÜNİTE pedagojiformasyon.com.
Temel Eğitici Nitelikleri
İSLAM ESASLARI (İSLAMIN ŞARTLARI)
MASAL KAHRAMANLARI Oyhan Hasan BILDIRKİ SEVGİYE SUSAMAK.
AYŞE BAYRAKTUTAN DİKAB 1. GRUP.
RENKLER. RENKLER ŞİMDİ TABLOMUZA BİR GÖZ ATALIM.
Dünyanın Bütün Renkleri Bir Araya Toplanmışlar ve Hangi Rengin En Önemli En Özel Olduğunu Tartışmaya Başlamışlar:
Cemal Şimşek HÜZÜN YAĞMURLARI Venüs'ten GELİYORDU.
DE Ğ ERLER İ M İ Z Kazanım: De ğ erlerini fark eder. 9. Sınıf 21 nolu kazanım etkinli ğ i.
Sen hangisini seçerdin?
Hazırlayan: Dr. Ali KUZUDİŞLİ
BURSA-Mustafakemalpaşa Teknik Lise ve Endüstri Meslek Lisesi Öğretmeni
BİR ESKİ OTOMOBİL Ben bir otomobilim. Eskimişim. Buraya atmışlar. Çok zaman geçmiş. Kimse almamış. Ben bir otomobilim. Eskimiş.
PEYGAMBERLERE VE İLAHİ KİTAPLARA İMAN
EY CAN, GİTME BENSİZ… SESLİDİR..SESİ AÇINIZ… OTOMATİK ÇALIŞIR..
DİN KÜLTÜRÜ PERFORMANS ÖDEVİ
MÜLAKAT (GÖRÜŞME) Ünlü kişileri çeşitli yönleriyle tanıtmak veya toplumu ilgilendiren önemli bir konuyu aydınlatmak için ünlü kişi yahut uzmanlarla.
Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Dersi 9. Sınıf 1. Ünite
EY CAN, GİTME BENSİZ… SESLİDİR..SESİ AÇINIZ… OTOMATİK ÇALIŞIR..
4. ÜNİTE :İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR ÖĞRENME ALANI: KURAN VE YORUMU
ADI-SOYADI:AYŞE BAYRAKTUTAN
KAVRAM VE BİLGİ HARİTASI HAZIRLAMA 7. SINIF
AİLEM VE DİN pedagojiformasyon.com.
İNSANIN PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İHTİYACI
RESİM-SLOGAN-KARİKATÜR-FOTOGRAF 7. SINIF
ADI SOYADI:AYŞE BAYRAKTUTAN
ADI SOYADI:AYŞE BAYRAKTUTAN
BEN DİLİ SEN DİLİ.
3. Sempatik ve Esprili Konuşmak
KUR’AN’ IN ANA KONULARI
Sorumluluk Bilinci.
ORUÇ İBADETİ.
İslam’da Bilginin Kaynakları
IŞIK VE RENK Doğada temel olarak yedi renk vardır.Yedi rengin üçü ana, dördü ara renktir. Ana renkler; kırmızı, mavi ve sarıdır. Ara renkler; yeşil, kahverengi,beyaz.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Hazırlayan: İsmail TÜRKMENOĞLU
Kur'an'da Bilgi Edinme Yolları
Kazanım : Öğrenci renkleri tanır.
İnsan İradesi ve Kader İnsanı diğer varlıklardan ayıran en temel özellikler, -akıl -irade AKIL, iyiyi kötüden, güzeli çirkinden, doğruyu yanlıştan ayırt.
ADALETİN DİNİMİZDEKİ YERİ
Alevilik.
YAŞAMIN SİHİRLİ ÖRTÜSÜ RENKLER
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
Sınava hazırlanırken …. 2. Sınav Müfredatı: Toplam 5 Üniteden sorumluyuz. 1. ÜNİTE: KAZA VE KADER ÜNİTE: ZEKÂT, HAC VE KURBAN İBADETİ ÜNİTE:
7.SINIF 4.ÜNİTE İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR NAZİFE İLBEY.
GÖKKUŞAĞINA BAKIN!.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 7. SINIF 4. ÜNİTE
HAZRET MUHAMMED (SAV).
Bugün neler öğreneceğiz?
GÖRSEL SANATLAR RESİM.
Selamlaşma Hikmet SIRMA.
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
RENKLER.
Bugün neler öğreneceğiz?
Peygamberimiz Ve Güzellik Zeynep Nur Balki 11/F 5172.
Dini Yorum Farklılıklarının Sebepleri. Hz. Muhammed’in (s.a.v) vefatıyla tamamlandı. Artık ondan sonra vahiy gelmeyecektir. Bu durum Kur’an’da,’’…Bugün.
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ (4-8) MÜFREDAT DEĞERLENDİRME
Peygamber ve İlahi Kitap İnancı 6. SINIF 1. ÜNİTE Ünite Konuları için tıklayınız.
Sunum transkripti:

DRAMA-ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ 7. SINIF 4. ÜNİTE :İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR ÖĞRENME ALANI: KURAN VE YORUMU pedagojiformasyon.com

DERS:DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ SINIF:7. SINIF 4 DERS:DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ SINIF:7.SINIF 4. ÜNİTE :İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR ÖĞRENME ALANI:KUR’AN VE YORUMU 1.Din ve din anlayışı arasındaki farklılığı ayırt eder. 2.Din anlayışındaki yorum farklılıklarını fark eder. 3.İslam düşüncesindeki yorum biçimlerini sınıflandırır. 4.İslam düşüncesindeki tasavvufi yorum biçimlerini tanır. 5.Alevi Bektaşi geleneğindeki temel kavramları açıklar. 6.Din anlayışındaki farklılıkların niçin birer zenginlik olduğunu açıklar. 7.Din anlayışındaki yorumların vukufla olabileceğinin farkında olur. 8.Dinde zorlama olmadığını ayet ve hadislerden örneklerle açıklar.

6.KAZANIM: Din anlayışındaki farklılıkların niçin bir zenginlik olduğunu açıklar. Drama:1 Konu: Farklılık zenginliktir. RENKLER Oyunun teması: Dünyanın bütün renkleri bir araya toplanırlar. Hangi rengin daha özel olduğunu tartışmaya başlarlar. SAHNE: Sahne sınıfın imkanlarına göre oyuna uygun olarak düzenlenir. Renkleri canlandıracak öğrenciler seçilir. Bu öğrencilerden her biri istediği rengi seçmekte özgür bırakılır. ETKİNLİK( Renkler bir araya toplanır) Sırasıyla yeşil,mavi,sarı,truncu, kırmızı ve mor renklerin her biri kendi özelliklerini anlatarak en iyinin kendileri olduğuna dair tartışırlar.

Yeşil söze başlamış: _Elbette en önemli renk benim. Ben yaşamın ve umudun rengiyim!çimenler yapraklar ağaçlariçin seçilmişim.Yeryüzüne şöyle bir bakın, her taraf benim rengimle kaplı değil mi?

Mavi oradan atılmış: _Sen sadece yeryüzünün rengisin, ya ben? Ben hem denizin hem gökyüzünün rengiyim. Gökyüzündeki mavi, insanlara huzur verir ve huzur olmadan da siz hiçbir şey yapamazsınız!

Sarı söze karışmış: _Siz dalga mı geçtiğinizi sanıyorsunuz? Ben güneşin rengiyim, bu dünyaya sıcaklık verenim. Ben olmasam hepiniz soğuktan donardınız!...

Turuncu onun sözünü kesmiş: _Ya ben? Ben direncin ve sağlığın rengiyim. İnsanın yaşaması için gerekli vitaminler benim rengimde bulunur. Portakalı, havucu düşünün. Pek ortalarda görünmeyebilirim ama güneş doğarken ve batarken gökyüzüne o güzelim rengi veren benim,unutmayın!

Kırmızı dayanamayıp sözü almış: _Ben hepinizden üstünüm! Ben kan rengindeyim! Kan olmadan yaşam olur mu? Hem ben cesaret ve tehlikenin rengiyim! Ateş rengindeyim. Aşk ve tutku benimledir! Bensiz bu dünya bomboş kalırdı!

Mor ayağa kalkmış : _ Hepinizden üstün olan benim! Ben gücün ve asaletin rengiyim. Bütün liderler ve krallar beni seçmişler. Otorite ve bilgeliğin rengi benim. İnsanlar beni sorgulamaz. Aksine dinler ve itaat ederler.

Ve bütün renkler bir ağızdan konuşmaya devam edip kavgaya tutuşmuşlar Ve bütün renkler bir ağızdan konuşmaya devam edip kavgaya tutuşmuşlar. Her biri diğerini itip kalkıyor ve ‘en üstün benim’ diyorlarmış. derken bir anda şimşekler çakmaya ve yağmur yağmaya başlamış… bütün renkler neye uğradıklarını şaşırıp korkuyla birbirine sarılmış ve «YAĞMUR»un sesi duyulmuş… Sizi aptal renkler… bu kavganın anlamı ne? Bu üstünlük kavganız neden? Siz bilmiyor musunuz ki hepiniz farklı bir görev için yaratıldınız, birbirinizden farklısınız ve her biriniz çok özelsiniz…haydi şimdi el ele tutuşup bana gelin!.. Renkler bu sözlerden çok utanmışlar. El ele tutuşup gökyüzüne doğru havalanmışlar ve bir yay şeklinde oraya yerleşmişler. Yağmur’ bundan sonra her yağmur yağdığında siz birleşip bir renk cümbüşü olarak gökyüzünden yeryüzüne doğru uzanacaksınız. İnsanlar sizi gördükçe huzur duyacak ve güç bulacaklar. İnsanlara yarınlar için umut olacaksınız… gökyüzünü bir kuşak gibi saracaksınız ve size GÖKKUŞAĞI diyecekler. Anlaştık mı, dedi. Bu yüzden ne zaman dünyamızı yağmur yıkasa ardından gökkuşağı belirir.

DEĞERLENDİRME Canlandırılan drama üzerinde aşağıdaki sorular çerçevesinde bir konuşma ortamı oluşturunuz. Tek bir rengin egemen olduğu bir hayatı hiç düşündünüz mü? Bir çok rengin olması hayatınıza neler katmaktadır? Birlikte yaşadığınız insanlar birbirlerine fiziki özellikler, fikir ve düşünceler açısından ne kadar benziyorlar? Çevrenizde farklı fikir ve düşüncede insanların olması sizi nasıl etkiliyor? Din de tek bir anlayış olduğunu varsayarak düşününüz. Bu durum ne gibi sonuçlar doğurur? Dinimizde farklı anlayışların olması sizce yaşamımıza zenginlik katar mı? Neden?

SONUÇ Biz de gökkuşağında ki o renkler gibi birbirimizden farklı ve hepimiz çok özeliz. Bunun farkında olmalı ve uyum içinde yaşamalıyız… İSLAM DÜŞÜNCESİNDE ortaya çıkan yorumlar kendi içinde, tutarlı ve özel olabilir. Ancak bunlar Allah’ın insanlığa gönderdiği rahmeti olan Kur’an’ın ışığında birer zenginlik demektir. Bu yorumlar ve mezhepler Kur’an’a bağlı kaldıkları ve onun ışığından faydalandıkları sürece bir gökkuşağı oluşturabilirler.

5. Kazanım:Alevi-Bektaşi geleneğindeki temel kavramları açıklar 5.Kazanım:Alevi-Bektaşi geleneğindeki temel kavramları açıklar. ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ:1 KONU:HIZIR ORUCU 1-HAZIRLIK AŞAMASI: Öğretmen öğrencilere “Hızır Aleyhisselam’ adını daha önce hiç duydunuz mu?, “Hızır orucu deyince aklınıza ne geliyor?” vb. sorular sorar. Hızır orucuyla ilgili öğrencilerin ön bilgilerini yokladıktan sonra sınıfı gruplara ayırır. Yansıtacağı örnek olayı dinledikten sonra her grubun kendi içinde düşünmesini ve vardıkları sonucu sınıfla paylaşmalarını ister. 2-ÖRNEK OLAYI SUNMA AŞAMASI: Öğretmen, örnek olayı sinevizyonla sınıfa yansıtır, kendisi okuyabilir ya da öğrencilerinden isteyen birisine okutabilir.

HIZIR ORUCU Alevi-Bektaşi kültüründe önemli ibadetlerden biri Hızır orucudur. Hızır orucu genellikle Şubat ayının 13. 14. ve 15. günlerinde tutulur. Bu orucun aslı şu olaya dayanır: Bir gün Hz. Peygamberin torunları Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin hastalanır.Hz. Fatma, üzgün bir şekilde babasının yanına gider ve torunlarının hastalandığını Allah Resulüne haber verir.Hz. Peygamber, kızına, çocuklarının hastalıktan kurtulup iyileşmesi için üç gün adak orucu tutmalarını söyler. Bunun üzerine Hz. Ali Hz. Fatma ve çocukların bakımı ile ilgilenen Fıdda üç gün adak orucu tutmaya karar verirler. Oruçlu oldukları ilk günün akşamı, oruçlarını açmak üzereyken kapılarına gelen fakir biri onlardan yiyecek ister. Onlarda iftarlık için hazırladıkları yiyeceklerin tamamını fakire verir ve kendileri aç kalırlar. İkinci gün iftarlıklarını bir yetime, üçüncü günde bir esire verirler. Kendileri ise oruçlu oldukları üç gün boyunca hiçbir şey yemeden, sadece su ve tuz ile iftar ederler. Oruçlu bulundukları üçüncü günün sonunda Hz. Muhammed (s.a.v) Hz. Ali’ye «Orucunuz nasıl geçti ya Ali?» diye sorar.Hz. Ali «Size malum ey Allahın Resulü» der. Bunun üzerine Hz. Peygamber, «Üç gün peş peşe kapınıza gelen kişi Hz. Hızır idi.Yüce Allah sizin sabrınızı sınamak için Hızır’ı görevlendirmişti.»buyurur.

3-SORULAR VE TARTIŞMA AŞAMASI 1-Peygamberimiz(s.a.v) niçin Hz. Ali, Hz. Fatma ve Fıdda’nın oruç tutmalarını istemiştir? 2- Hz. Ali, Hz. Fatma’nın üç gün boyunca kapısına gelen kimdir? 3-Hz. Ali, Hz. Fatma ve Fıdda’nın davranışlarından kendimize nasıl bir ders çıkarabiliriz? 4-İnsanlar niçin Hızır orucu tutarlar? 5-Hızır orucu ne zaman tutulur?