UEFA JIRA PANELİ DOĞRULTUSUNDA ANTRENÖR EĞİTİMİNDE YENİ DÜZENLEMELER

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
LİSANSÜSTÜ EĞİTİMDE STAJ EĞİTİMİNİN YERİ VE ÖNEMİ
Advertisements

AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
ATLETİZM FEDERASYONU MERKEZ HAKEM KURULU FAALİYET SUNUSU 1.
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
FUTBOL GELİŞTİRME MERKEZİ Coca Cola Akademi Ligleri 2008 – 2009
Türkiye Futbol Antrenörleri Derneği Türkiye Futbol Antrenörleri Vakfı
Hadi bir futbol kulübü kuralım....
KAZAN EFES TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
T.C. DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
Akhaltsikhe Devlet Eğitim Üniversitesi
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Avrupa kültür festivallerine destek Dizin
Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SEZONU EĞİTİM SEMİNERLERİ (2) ALMANYA VE DİĞER AVRUPA ÜLKELERİ (BARCELONA-AJAX- V.S.) FUTBOL GENÇLİK AKADEMİLERİNİN ORGANİZASYONU.
HEMŞİRELİK VE EBELİK KONSEYİ (HEK)
T.C. DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI Eğitim Hizmetleri Genel Müdürlüğü
UEFA tebrik eder Silivri, Türkiye Jørn West Larsen.
HERKES İÇİN FUTBOL-GRASSROOTS
TÜFAD SERTİFİKA PROGRAMLARI SERİSİ/3 İZMİR 29 Nisan 2013 KULÜP GENÇLİK GELİŞTİRME MERKEZLERİNİN İDEAL YAPILANMASI Sunan Prof. Dr.Mustafa Ferit ACAR.
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
TFF-TÜFAD (GENEL KONULAR VE 23
5. ULUSAL MESLEKYÜKSEKOKULLARI MÜDÜRLERİ TOPLANTISI 2.KOMİSYON: BOLOGNA SÜRECİ VE MESLEK YÜKSEKOKULLARI MODERATÖRLEREŞ MODERATÖR Prof.Dr.Vecihi KIRDEMİRProf.Dr.
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON PROGRAMI – 2 GENÇLERDE YAŞ GRUPLARINA GÖRE TAKTİK ANTRENMANLAR “GENÇ MÜSABAKALARININ GELİŞİMİ” 01 Nisan 2013 – İZMİR Prof.
GREEN PEARLS-YEŞİL İNCİLER LdV Ortaklık Projesi T.C. GÖLBAŞI KAYMAKAMLIĞI Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü.
YİYECEK –İÇECEK HİZMETLERİ ALANI
Türkiye’de Meslekî Eğitim ve Öğretimdeki Yeni Yaklaşımlar
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
ATLETİZM FEDERASYONU MERKEZ HAKEM KURULU FAALİYET SUNUSU.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Programı COMENIUS
PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI MEB / PKMB 1984.
Bilgilendirme Toplantısı
Bu Proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
GÖNEN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ATLETİZM FEDERASYONU MERKEZ HAKEM KURULU FAALİYET SUNUSU.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BESYO.
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
Kadın Sağlığı Hemşireliği Derneği Üyelerinin Profili 2011.
SUZAN MEHMET GÖNÇ TİCARET MESLEK LİSESİ 02/09/2013.
SEZONU AMATÖR FUTBOL LİGLERİ UYGULAMALARI TÜRKİYE FUTBOL FEDERASYONU.
Türkiye’nin Geleceğine Sen de En Az 1 İstihdam Sağla
İÇ SINAVI.
TÜRKİYE FUTBOL FEDERASYONU
MERKEZİN AMACI SPORDA PERFORMANS VE HAREKET ANALİZİ İLE İLGİLİ ALANLARDA DİSİPLİNLERARASI (TıP VE MÜHENDISLIK) KOORDINASYONU SAĞLAYARAK, BILIMSEL VE.
KURUM HİZMETLERİ VE İSTİHDAMA YÖNELİK UYGULAMALARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KÜRESEL YÖNTEM VE TEKNİKLERE ISINMAYA EVET!
TÜRKİYE ATLETİZM FEDERASYONU
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Aile katılımının artırılması
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
FUAR ORGANİZASYONU.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘U’
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
TÜRKİYE FUTBOLU KUCAKLIYOR TÜRKİYE FUTBOLU KUCAKLIYOR.
Türk Hava Kurumu Üniversitesi
TÜRK DİLDEŞ ÜLKELER İŞBİRLİĞİ KONSEYİ (TÜRK KENEŞİ)
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
DESTEK VE TEŞVİK PROGRAMLARI
TÜRKİYE İŞ KURUMU.
Eurocert European Academy
Avrupa Birliği Komşu Ülkeleri İle İş Birliği
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITILMASI, YÖNLENDİRMESİ VE ALAN TANITIMI
Sunum transkripti:

UEFA JIRA PANELİ DOĞRULTUSUNDA ANTRENÖR EĞİTİMİNDE YENİ DÜZENLEMELER Hazırlayan Prof. Dr.Mustafa Ferit ACAR

UEFA KONVANSİYONU DOĞRULTUSUNDA ANTRENÖR EĞİTİMİNİN ÖNEMİ UEFA ANTRENÖR EĞİTİM PROGRAMININ AMACI AVRUPA ANTRENÖR EĞİTİM PROGRAMLARININ STANDART HALE GETİRİLMESİDIR. AVRUPA EĞİTİM SİSTEMLERİ İLE EĞİTİM DİPLOMALARI ARASINDA EŞİTSİZLİĞİN, ÇALIŞAN ANTRENÖRÜN SEYAHAT HÜRRİYETİNİ ENGELLEDİĞİ KESİNDİR. BELİRLİ FEDERASYONLARDA ANTRENÖRLÜK YAPABİLMEK İÇİN, BİR DİPLOMAYA SAHİP OLUNMASI İSTENİRKEN, BAZI ÜLKELERDE HENÜZ BİR EĞİTİM SİSTEMİNİN BİLE OLMADIĞI GÖZLENMEKTEDİR.

BU ÜLKELER UEFA ANTRENÖR EĞİTİM PROGRAMININ YAPISINDAN VE EĞİTİM DÜZEYİNDEN YARARLANMALIDIR. STANDART BİR AVRUPA ANTRENÖR EĞİTİM PROGRAMI HER ÜLKE FEDERASYONUN TARİHİ VE GELENEKLERİ KORUNMASI KAYDIYLA FARKLI ÜLKE SİSTEMLERİ ARASINDA BİR DENGE SAĞLAMIŞ OLUR.. HER ETKİNLİĞİN TEMELİ OLAN EĞİTİMİN ÖNEMİNİN HAFİFE ALINMAMASI VE ÖZELLİKLE AVRUPALI ANTRENÖRLERE YÜKSEK KALİTE STANDARTI SAĞLAYACAK TEK TİP ANTRENÖR NORMLARININ HAZIRLANMASI KAÇINILMAZDIR.

EĞİTİM ÇALİŞMALARI FUTBOLCULARI NİTELİKSİZ ANTRENÖRLER TARAFINDAN ÇALIŞTIRILMAKTAN KORUR, SÖZ KONUSU ANTRENÖRLERİN ETKİNLİKLERİ FUTBOLCULARIN FİZİKİ, RUHSAL VE TEKNİK GELİŞİMLERİNİ OLUMSUZ YÖNDE ETKİLEMEKTEDİR. ANTRENÖR EĞİTİM PROGRAMI ANTRENÖRLERİN STATÜSÜNÜ VE EĞİTİMİNİ GELİŞTİRMEYİ AMAÇLAMAKTADIR. BU AÇIDAN DA ANTRENÖRLER FUTBOLUN EN ÖNEMLİ PARÇASINI OLUŞTURMAKTADIR. MODERN FUTBOL SAHADA VE SAHA DIŞINDA İYİ EĞİTİLMİŞ PROFESYONEL VE AMATÖR EĞİTİCİLERİ GEREKTİRMEKTEDİR.

GELECEĞİN FUTBOL KALİTESİNİN, DAHA ÇOK ANTRENÖRLERİN ELİNDE OLDUĞU TARTIŞILMAZDIR. ANTRENÖRLER FUTBOLCULARIN VE FUTBOLUN GELİŞİMİNDE BELİRLEYİCİ BİR ROL ÜSTLENMEKTEDİR. BU YÜZDEN UEFA ANTRENÖR EĞİTİM PROGRAMININ AMACI, FUTBOLUN DEĞERİNİN DEVAMLI YÜKSEK BİR SEVİYEDE KALMASI İÇİN, ANTRENÖRLERİN FUTBOLCULARININ YETENEKLERİNİ GELİŞTİREBİLMELERİNİ SAĞLAYACAK GEREKLİ DESTEĞİ VERMEKTİR.

GENEL DİPLOMA SINIFLAMASI Bu konvansiyon gereğince; B Diploması A Diploması PRO Diploması ( Profesyonel Diploma ), UEFA’ ca tanınır. UEFA’ nın ve ilgili ülke federasyonunun logolarının basılı bulunduğu diplomalar hazırlanır.

KURALLARIN UYGULAMALARI Bir federasyon profesyonel diploma kursunu veremezse, UEFA, bu kursu veren bir federasyonla işbirliğine gidilmesini tavsiye eder. Bazı federasyonlar Antrenör Eğitimi yapısını kurmak için UEFA’dan bir hayli destek ve rehberlik hizmetine ihtiyaç duyar. Bu federasyonlar kısa vadede yalnızca B Lisans seviyesinde eğitim verirler.

Bazı federasyonlar UEFA Konvansiyonuna tam uyum sağlamak için kursların seviyesini yükseltmek durumunda kalırlar. Bu federasyonlar kendi profesyonel seviye kurslarını başlatıncaya kadar yalnızca B ve A seviyesinde kurs verirler, daha küçük federasyonlar, A seviye mezunlarını profesyonel kurslara gönderebilmek için başka federasyonlarla işbirliği yapmak üzere teşvik edilirler. Bazı federasyonlar UEFA programına katılım için tamamıyla yeterli olup, katılım sonrası, daha aşağı seviyedeki Avrupalı üye federasyonlara destek verirler

EĞİTİM SÜRELERİ Profesyonel A B Eğitim saati(asgari ) 240 120 120 Teori %40 %40 %40 Pratik %40 %40 %40 Kulüp Deneyimi %20 - - Değerlendirmeler 6 sa 4 sa 3 sa Her seviye arası asgari bir yıl aktif çalışma tecrübesi Her seviyede yüksek nitelikli kurs katılımcılarının seçimi için yetenek testleri

ÖZEL KURS PROGRAMLARI Her federasyon profesyonel futbolculara bazı şartlara uydukları taktirde özel uygulamalar yapar. Bu kurslara katılanlar profesyonel olarak en az 5 yıl futbol oynadıklarını ispatlamak durumundadırlar. İlk olarak A seviyesindeki özel kurslar UEFA konvansiyonu çatısı altında verilir. Bu tarz bir kurs açmak isteyen her federasyon önce JİRA Proje Paneline başvuracaktır. Bu tarz A seviyesi kursları B seviyesi kurslarının müfredatını ve en az 150 saatlik eğitimi de içermelidir. JİRA Proje Panelinin onayladığı modeller isteyen federasyonlarca rehber olarak kullanılabilir.

UEFA’NIN KURALLARININ BENİMSENMESİNDEN ÖNCE BELİRLENEN ANTRENÖRLÜK NİTELİKLERİNİN YÜKSELTİLMESİ Sadece antrenörlük tecrübesi dolayısıyla yükseltme mümkün değildir. Yükseltme kursları mutlaka gereklidir. Federasyonlar kendi kurs organizasyonlarını yapabilirler, ancak kullanacakları yöntemler önceden JIRA Proje Paneli tarafından onaylanacaktır. Önceki sistemde bulunmayan konular belirlenmelidir. Önceki mezunları yeni modele göre yetiştirmek gereklidir. Modüllerin zaman çizelgesi yapılmalıdır. Adayların kurs boyunca özellikle uygulamalarda sürekli değerlendirilmeleri gereklidir. Katılımcılar her modüldeki eğitimleri için bir takip defteri tutacaklardır.

AÇILACAK KURS ADEDİ Konvansiyon miktardan ziyade nitelik ile ilgilidir. Ulusal bir federasyonun ihtiyaçları, profesyonel kulüplerin adedi ve boyutları izlenerek saptanır. Küçük federasyonlar iki yılda birden fazla Profesyonel seviye kursu ( Pro Lisans ) düzenleyemez. UEFA yıllık olarak verilen lisans adedine sınırlama getirmemektedir. Ancak federasyonlar dikkatli davranarak, ulusal ve uluslar arası pazarı antrenörlere boğmamalıdır.

TÜRKİYENİN İLK PRO KURSİYERLERİ Müfit ERKASAP Atilla YÜCE Oğuz ÇETİN Muammer BİRDAL Metin TEKİN Sinan BOZKURT Ümit DAVALA Osman ÖNGEN Kamuran YAVUZ Emrah BAYRAKTAR Necat GÜRPINAR Özcan BİZATİ Çetin İŞLEGEN Taygun ERDEM Mustafa Ferit ACAR Zafer ÖZŞAHİN Coşkun SÜER Tolunay KAFKAS Ömer KANER Esat ÖZTOP Ercüment COŞKUNDERE Gökhan GEYLANİ Abdullah TANYOLAÇ