Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Artırılmış Gerçeklik (Augmented Reality).
Advertisements

Yrd.Doç.Dr.Cengiz Güngör ve Dr.Murat Kurt
UZAKTAN EĞİTİM.
ANDROID İSTANBUL.
Alican ÖZTÜRK Akdeniz Üniversitesi
BİLGİSAYARLI GÖRMENİN UYGULAMA ALANLARI
WEB 2.0 Hazırlayan: Merve Altıparmakoğlu Numara:
Bİlgİsayar güvenlİğİ , TELİF HAKLARI, HUKUK
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
MOBİL ÖĞRENME VE MOBİL UYGULAMALAR
WEB 2.0 ARAÇLARI SABRİYE ESER TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ.
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
BAĞLANTI VERME VE ANİMASYON
GESTURE BASED INTERFACE
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
Fevzi Daş – Uzaktan Eğİtİmde İçerik Gelİştİrme İçİn AçIk Kaynak YazIlImlarIn KullanImI Fevzi Daş –
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
Uzaktan Eğitimin Temelleri 2
HER AN HER YERDE PROGRAMLAMA (Ubiquitous Computing)
Bu sunum Akdeniz Üniversitesi öğrencisi tarafından Bilgisayar 2 dersi için hazırlanmıştır. KONU: WEB 2.0 ARAÇLARI.
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Mobil Uygulamalar ve Bilgi Hizmetleri Orçun Madran
Artırılmış Gerçeklik Hazırlayanlar Burcu MAYDA Ceren ÖZDAL
Artırılmış Gerçeklik (AR)
Mercedes-Benz Magic iPhone & iPad & Android Uygulaması Video Prezentasyon için tıklayınıztıklayınız.
ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK
T.C. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi Ders Sorumlusu: Doç.
Mobil Öğrenme m-öğrenme
Artırılmış Gerçeklik Hafta 4 Halil Güvel Emre Karakaş Okan Yigit
Bilişim Teknolojilerine Giriş
Arttırılmış Gerçeklik
Derya Duygu KARSLI
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Grup Üyeleri: Fatih Akkaya Hüseyin Özkan Halil Güvel Emre Karakaş Kübra Kantarcıoğlu Şeyda Kervan Okan Yigit 1 ANKARA 2014.
MİMİO Hazırlayanlar Duygu Akdiş Ayşenur Konur
Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN
PLAYSTATION EĞLENCE KONSOLU
BİT’ini Kullanarak Bilgiye Ulaşma ve Biçimlendirme
ARTTIRILMIŞ GERÇEKLİK
SMARTWATCH HAZIRLAYANLAR Burcu MAYDA Ceren ÖZDAL Hatice PEHLEVAN
Basılı ve Elektronik Ortamdaki Bilgilerin Birbirine Dönüştürülmesi
Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN
LEAP MOTION Hazırlayanlar Adem ÖNAL Emrah YETGİN Enes YİĞİT
E-postanın nasıl kullanılır?
Dijital Yerliler ve Kütüphanelerde Mobil Uygulamalar Tolga ÇAKMAK – 12 Ocak 2012 Hacettepe Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü
DOĞAL AFET BTÖ–302 Internet Ortamında Yazarlık Dilleri ve Uygulamaları
T.C. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi Ders Sorumlusu: Doç.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Google Glass İnceleme Hafta 3 Grup 4: Emre KARAKAŞ Fatih AKKAYA
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
CANSU ALTIN TÜRKÇE ÖĞRETMENLİĞİ 2. SINIF 1. ÖĞRETİM
BURCUGÜL B İ LG İ N TÜRKÇE Ö Ğ RETMENL İĞİ ( İ.Ö.) EĞİTİMDE WEB 2.0 ARAÇLARI.
Gesture – Based İnterfaces
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
İsmail KILINÇ-Eğitim Görevlisi
BİLGİ İŞLEM ORGANİZASYONU -Voice/VoIP
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
Basılı ve Elektronik Ortamdaki Bilgilerin Birbirine Dönüştürülmesi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN GÜNLÜK YAŞAMDAKİ ÖNEMİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Sunum transkripti:

T.C. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Ders: İnsan Bilgisayar Etkileşimi Ders Sorumlusu: Doç. Dr. Hakan TÜZÜN Arş. Gör. Sinan KESKİN Hazırlayanlar: Ferhat KONCA, H. Fethi KESİCİ, Fatma SAVAŞ, Yasemin KAHRAMAN, Fatma BAYDAR, Duygu DÖMEN, Merve KARACA Bahar Dönemi, Ankara, 2014

Arttırılmış Gerçeklik(Augmented Reality)

İçindekiler Arttırılmış Gerçeklik Nedir? Arttırılmış Gerçekliğin Tarihçesi Azuma Göre Arttırılmış Gerçekliğin 3 Temel Özelliği Arttırılmış Gerçeklik İçin Gerekli Olanlar Arttırılmış Gerçekliğin Kullanım Alanları Arttırılmış Gerçekliğin Kullanım Amaçları Arttırılmış Gerçekliğin Eğitimde Kullanımı Uzaktan Eğitimde Arttırılmış Gerçeklik Augmented Reality ve Google Glass Arttırılmış Gerçeklik Güncel Proje Örnekleri Kaynakça

Arttırılmış Gerçeklik Nedir?(1) Gerçek dünyada bulunan nesnelerin, bilgisayar tabanlı sensörlar tarafından ses,görüntü,grafik ve GPS verileriyle meydana getirilmesidir. Kısaca gerçekliğin bilgisayar tarafından değiştirilmesi ve artırılmasıdır. 

Arttırılmış Gerçeklik Nedir?(2) Gerçek dünyanın, dijital dünya ile doğrudan veya dolaylı fiziksel görünümü, bütünleşmesi olarak tanımlamak mümkündür. http://huseyinsayin.com/artirilmis-gerceklik-nedir/

Arttırılmış Gerçeklik Nedir?(3) Örnek: Akıllı telefonunuzu havaya çevirdiğiniz zaman hava durumu belli oluyor. Yine akıllı telefonunuzu otele doğru çevirdiğinizde boş odanın var olup olmadığını, hatta odanın görüntüsünü elde edebiliyoruz.

Arttırılmış Gerçekliğin Tarihçesi(1) Arttırılmış gerçeklik terimi 1990 yıllarda Boeing şirketinde çalışan Amerikalı bilim adamları tarafından; işçilerin kablo demetlerini bir arya getirmelerine yardımcı olmak için ortaya attıkları çözümün adı olarak ortaya çıkmıştır. 2000’li yıllarda SIGGRAPH Konferansında Magic Book adıyla tanıtılan kitap; metin halinde okunabilen fakat baş kısımdaki ekrandan bakıldığında 3 boyutlu karakterlerin ekrandan dışarı fırladığı ve konferansta ilgi odağı olan bir kitaptır.

Arttırılmış Gerçekliğin Tarihçesi(2) Sanal objeler insanlar tarafından gerçek obje gibi düşünülerek ve etkileşimi sağlamıştır. İngilizcesi “Augmented Reality” olarak ifade edilir ve kısalması “AR” olarak gösterilir. Ülkemizde tam anlamıyla gelişmemiş olmasıyla birlikte çok dar alanlarda kullanılmaktadır. Geleceğin teknolojisi olarak gösterilmektedir.

Azuma Göre Arttırılmış Gerçekliğin 3 Temel Özelliği: Gerçek ve sanal nesneleri gerçek bir ortamda birleştirir. Sanal ve gerçek nesneleri doğru bir biçimde 3 boyutlu olarak birleştirir. Gerçek zamanlı etkileşim sağlar.

Arttırılmış Gerçeklik İçin Gerekli Olanlar Alanında profesyonel insanlar gereklidir. Onun devamında donanım ihtiyaçları karşılanmış olmalı, donanım alanında uzmanlaşmış insanlar ekipte yer almalı, animasyon ve 3 boyutlu çizim alanında uzmanlaşmış kişiler olmalıdır. Gerçekliği artırmak için gözlük, lens, cep telefonu, tablet, bilgisayar, kitap, defter, kâğıt, mercek vb. araçlar kullanılır. Bilgisayarlarda gerçekliği arttırmak için ise yazılımlar kullanılır. Bu yazılımlara Adobe Flex Builder örnek olarak verilebilir.

Arttırılmış Gerçekliğin Kullanım Alanları Oyun uygulamaları Pazarlama ve Reklamcılık Sinema Eğitim Navigasyon Sağlık Askeriye

Arttırılmış Gerçekliğin Kullanım Amaçları Kullanıcı ve gerçek dünyanın etkileşimini artırmak Zengin içerikler oluşturabilmek için sanal dünyanın gerçek dünyaya adapte edilmesini sağlayan gerçeğe yakın ortamlar oluşturmak Gerçek dünyanın beş duyu organı ile daha zengin bir şekilde deneyimleşmesini sağlamak

Arttırılmış Gerçekliğin Eğitimde Kullanımı(1) Günümüzde, eğitim sanallaşmaya başlamıştır. Dünyada birçok okul bu durumu kullanmaktadır. Hatta ODTÜ’ de bu sanal ortamları kullanmaktadır. http://wiki.secondlife.com/wiki/Second_Life_Education_Directory

Arttırılmış Gerçekliğin Eğitimde Kullanımı(2) Sanal ve gerçek nesnelerin birleştirilmesi öğrenenin etkinliğe kendini vermesini sağlar. Kişinin bakış açısına göre bilgiler güncellendiği için süreklilik sağlar. Gerçek zamanlı etkileşim , öğrenen-içerik etkileşimine katkıda bulunur.

Uzaktan Eğitimde Arttırılmış Gerçeklik Her zaman her yerde öğrenme Oyunlaştırma Öğrenen-içerik etkileşimini arttırılması Öğrenci motivasyonunda artış

Augmented Reality ve Google Glass Google Glass’ın da temellerini oluşturan Augmented Reality yani artırılmış gerçeklik teknolojisi ile çeşitli mobil uygulamalar web siteleri geliştirilebilmektedir. Augmented Reality ile afişler, kartvizitler, billboard ilanları, kataloglar vb. reklam materyallerine video, 3 boyutlu nesne, animasyon gibi içerikler eklenebilmektedir. Augmented Reality ile QR kodları yerine istenilen resim, yazı vb. nesneyle tanımlama yapılabilmektedir.

Arttırılmış Gerçeklik Güncel Proje Örnekleri(1) American Apparel Artırılmış Gerçeklik Uygulaması Video: http://www.dijitalajanslar.com/american-apparel-artirilmis-gerceklik-uygulamasi

Arttırılmış Gerçeklik Güncel Proje Örnekleri(2) Volkswagen Up: Artırılmış Gerçeklik Uygulaması Video: http://www.dijitalajanslar.com/volkswagen-up-artirilmis-gerceklik-gazete-reklami/

Arttırılmış Gerçeklik Güncel Proje Örnekleri(3) Unilever Dijital Romantizm Artırılmış Gerçeklik Uygulaması Video: http://www.dijitalajanslar.com/unilever-dijital-artirilmis-gerceklik/

Kaynakça http://huseyinsayin.com/artirilmis-gerceklik-nedir/ http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7b/MediatedReality_on_iPhone2009_07_13_21_33_39.jpg http://huseyinsayin.com/artirilmis-gerceklik-nedir/ http://www.slideshare.net/elaozbek/eitimde-sanal-dnyalar-ve-arttrlm-gereklik http://www.regisapp.com/augmented-reality.html http://ab.org.tr/ab13/bildiri/144.pdf