Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE"— Sunum transkripti:

1 ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE
KONUMSAL MOBİL KAMPÜS BİLGİ SİSTEMİ Levent Sabah1, Mehmet Şimşek2 1Düzce Üniversitesi, Rektörlük Bilgi İşlem Daire Başkanlığı, 81620, Düzce, Türkiye 2 Düzce Üniversitesi, Mühendislik Fakültesi, Bilgisayar Mühendisliği Bölümü, 81620, Düzce, Türkiye International Engineering Research Symposium - Uluslararası Mühendislik Araştırmaları Sempozyumu 2017, Düzce Üniversitesi

2 Artırılmış Gerçeklik Nedir?
Artırılmış gerçeklik (AG) görüntü, grafik, hologram, ses, konum vb. unsurların gerçek zamanlı olarak zenginleştirilerek oluşturulan canlı, doğrudan veya dolaylı fiziksel görünümüdür. Artırılmış gerçeklik teknolojisi, sanal ortam ya da daha yaygın kullanılan ismiyle sanal gerçekliğin bir türüdür ve sanal gerçeklikteki gibi gerçeklikle yer değiştirmenin aksine onu tamamlamaktadır. Kullanıcılar, artırılmış gerçeklikte sanal objeleri gerçek dünya içerisinde görme imkânına sahip olurlar. Böylece etraflarındaki gerçek dünyayı ve artırılmış dünyayı birleştirilmiş olarak görebilirler. Burada gerçek dünyanın tamamen göz ardı edilmesi ya da yer değiştirmenin aksine baskın bir şekilde artırılmış gerçekliğin rol alması söz konusudur. ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE KONUMSAL MOBİL KAMPÜS BİLGİ SİSTEMİ

3 Artırılmış Gerçeklik Nedir?
Verilerin ve görüntülerin gerçek dünya görüntülerine eklenmesiyle zenginleştirilmiş bir ortam oluşturan AG ilk kullanıma başlandığı yıllarda dijital araçların yetersiz kabiliyetleri sebebiyle gelişimi sınırlı, kullanımı lüks, yapımı zahmetli bir teknoloji olarak görülmekteydi. Günümüzdeki yazılım ve donanım alanındaki gelişmelerle birlikte uygulama alanı genişleyerek sanayi, eğitim, trafik, sağlık, spor, eğlence ve askeri alanlarda yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır. ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE KONUMSAL MOBİL KAMPÜS BİLGİ SİSTEMİ

4 Artırılmış Gerçeklik Nedir?
Sanal gerçeklikte görüntülenecek canlılar ve nesneler sadece bilgisayar ortamında yaratılıp simüle edilirken, artırılmış gerçeklikte temel olarak “gerçek” bir dünya görüntüsü vardır. ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE KONUMSAL MOBİL KAMPÜS BİLGİ SİSTEMİ

5 Artırılmış Gerçeklik Nedir?
Artırılmış Gerçeklik konumsal, 2 boyutlu ve 3 boyutlu sistem olmak üzere 3 temel kategoride incelenebilir. ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE KONUMSAL MOBİL KAMPÜS BİLGİ SİSTEMİ

6 2 Boyutlu AG 2 Boyutlu AG'de, geliştirilen bir uygulama gerçek dünyayı kamera ile izlerken karede belirli bir nesne algılar ve daha sonra önceden tanımlanmış bir şekilde, genellikle bir video oynatarak veya bir web sayfası açarak veya etkileşimli bir 3 boyutlu model göstererek tepki verir. Bu kavram, basit bir 1: 1 ilişkisi ile çalışır. Kameranın öğe X'in üzerine getirilmesi, mobil aygıtın eylem Y'yı gerçekleştirmesine neden olur. ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE KONUMSAL MOBİL KAMPÜS BİLGİ SİSTEMİ

7 3 Boyutlu AG 3 boyutlu AG, 2 boyutlu AG deki gibi etkileşimli bilgiler sağlamanın yanında özellikle eğitim alanında gerçek dünya ile daha uyumlu çalışmalar yapılabilmektedir. Örnek olarak bir fabrikada yeni gelen kişiler için bir makinenin çalıştırılmasında anlık uygulama adımlarını takip ederek gerekli eğitimi hızlı ve uygulamalı bir şekilde alabilir. Savunma sanayi ve tıp gibi hata toleransının olmadığı yada çok az olduğu alanlarda eğitim ve pratik yapılması için 3 boyutlu AG kullanımı yaygınlaşmaktadır. ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE KONUMSAL MOBİL KAMPÜS BİLGİ SİSTEMİ

8 Konum Tabanlı AG AG alanında en çok kullanılan uygulama çeşitlerden birisi olan konum tabanlı AG, akıllı cihazların GPS, pusula ve hız ölçüm gibi modüllerini kullanarak konum belirlemekte, daha sonra konumu belirlenen nesne üzerinde kamera aracılığı ile konum tarayıcılarına aktarmaktadır. En çok kullanılan konum tarayıcısı WIKITUDE AR uygulamasıdır . ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE KONUMSAL MOBİL KAMPÜS BİLGİ SİSTEMİ

9 Wikitude SDK Android Studio Tanımlamaları
ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE KONUMSAL MOBİL KAMPÜS BİLGİ SİSTEMİ

10 Wikitude Android SDK, Uygulama İçin Gereken İzinler
ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE KONUMSAL MOBİL KAMPÜS BİLGİ SİSTEMİ

11 «architectView» Nesnesinin Eklenmesi
AG deneyimi eklenmesi için ana activity dosyasına Wikitude SDK’nın architectView nesnesi eklenir. Bu nesne üzerinde sonrasında geliştirmeler yapılarak mobil uygulamaya AG özelliği kazanması sağlanır. ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE KONUMSAL MOBİL KAMPÜS BİLGİ SİSTEMİ

12 Konumsal AG ile Mobil Uygulamanın Gerçekleştirilmesi
Wikitude SDK geliştirilmeye açık birçok dâhili örnek uygulama da sağlamaktadır. Çalışmanın konusu olan konumsal AG ile kampüs içi bir mobil uygulama hazırlamak için bu uygulamalardan da faydalanılmıştır. Örnek uygulamada Wikitude SDK aracılığıyla html sayfaları kullanılmaktadır. Html sayfalarının içinde bulunan özelleştirilmiş bileşenler ile amaca yönelik artırılmış gerçeklik uygulamaları hazırlamak için bir temel oluşturulabilmektedir. Daha sonrasında oluşturulan bu temel projenin, amaca uygun olarak kullanımı ve üzerine eklemeler yapılması sağlanmaktadır. Android Studioda oluşturulan boş projede örnek proje dosyalarının kullanılması için yeni bir asset klasörü oluşturulur. Proje içerisindeki “assets” dizini her tür veriyi depolamak için kullanılır. Oluşturulan klasöre örnek projenin html ve javascript dosyaları eklenir. ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE KONUMSAL MOBİL KAMPÜS BİLGİ SİSTEMİ

13 Wikitude SDK Örnek Proje Dosyalarının Android Studio’ya Eklenmesi
ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE KONUMSAL MOBİL KAMPÜS BİLGİ SİSTEMİ

14 Wikitude SDK Örnek Proje Dosyalarının Android Studio’ya Eklenmesi
Assets klasörüne örnek projenin eklenmesi yapıldıktan sonra derlenip mobil uygulamada kullanmak için index.html dosyası ana activity içinde şekildeki gibi yüklenmelidir. Bu tanımlama ile seçili dosya mobil cihaz üzerinde uygulama çalıştırılırken yüklenerek kullanıcıya gösterim sağlanmaktadır. ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE KONUMSAL MOBİL KAMPÜS BİLGİ SİSTEMİ

15 Konumsal AG Oluşturulması
Android ile mobil cihazlardan anlık konum bilgisinin alınması için LocationManager ve LocationListener kullanılmalıdır. Bu nesneler mobil cihaz üzerinden GPS koordinatlarının anlık olarak alınmasını sağlayarak AG uygulamasında bulunulan konuma göre içeriğin değişmesini sağlamaktadır. ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE KONUMSAL MOBİL KAMPÜS BİLGİ SİSTEMİ

16 Konumsal AG Oluşturulması
ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE KONUMSAL MOBİL KAMPÜS BİLGİ SİSTEMİ

17 GPS Konum İsteğinin Tanımlanması
ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE KONUMSAL MOBİL KAMPÜS BİLGİ SİSTEMİ

18 Konum Güncellenme Sıklığının Tanımlanması
ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE KONUMSAL MOBİL KAMPÜS BİLGİ SİSTEMİ

19 POI Verilerinin Web Sunucudan Alınması
var ServerInformation = { POIDATA_SERVER: « Alınacak Web Sunucu Adresi/", POIDATA_SERVER_ARG_LAT: "lat", POIDATA_SERVER_ARG_LON: "lon", POIDATA_SERVER_ARG_NR_POIS: "nrPois" }; ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE KONUMSAL MOBİL KAMPÜS BİLGİ SİSTEMİ

20 ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE KONUMSAL MOBİL KAMPÜS BİLGİ SİSTEMİ

21 Kampüste AG Uygulamasının Kullanımı
Kullanıcı mobil cihazını bilgi almak istediği durağa göstererek işaretleyici noktasını görür ve buna tıklayarak duraktan geçen toplu ulaşım araçlarının yer ve saat bilgilerini görüntüleyebilir. ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE KONUMSAL MOBİL KAMPÜS BİLGİ SİSTEMİ

22 Kampüs Ulaşım Durakları Hakkında Bilgi Alma
ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE KONUMSAL MOBİL KAMPÜS BİLGİ SİSTEMİ

23 Kampüs Binaları Hakkında Bilgi Alma
Şekilde gösterilen Atatürk Eğitim ve Kültür Merkezi Binası ile ilgili olarak bulunulan gün ve daha sonraki günlerdeki kültür, sanat, bilimsel etkinlikler varsa kişi bunlar hakkında bilgi alabilir. Eğitim kısmında ise hazırlanacak mobil arayüzler ile kişi öğrenci bilgi sistemine giriş yaparak eğer bu binada ders alıyorsa dersin bulunduğu sınıf, ders hakkında detay bilgileri alınabilir ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE KONUMSAL MOBİL KAMPÜS BİLGİ SİSTEMİ

24 Sonuç ve Öneriler Sonuç olarak artırılmış gerçeklik kullanılarak oluşturulacak mobil uygulamalar kişi ve kurum ihtiyaçlarına göre esnek bir yapıda kurgulanabilir. Sadece bilgi alma sistemi olarak değil sistemi kullanan kişilerin katkılarıyla, bilgi alınan kurum ve alt bileşenleri hakkında yerinde geri bildirimler ile kurumlarda daha iyi hizmet verebilecektir. Mevcut kampüs bilgi sistemlerine AG modülleri eklenerek ziyaretçilerin ve yeni kayıt olan öğrencilerin kampüs hakkında daha kolay ve etkili bilgi edinmeleri sağlanabilir. ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE KONUMSAL MOBİL KAMPÜS BİLGİ SİSTEMİ

25 Teşekkürler ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE KONUMSAL MOBİL KAMPÜS BİLGİ SİSTEMİ


"ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK YÖNTEMLERİ İLE" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları