Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretimde Kullanılan Teknikler (2)
Advertisements

Öğretmen Nitelikleri Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Öğretimde Kullanılan Teknikler (3)
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Tam Öğrenme Modeli Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretimde Kullanılan Teknikler (1)
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Öğr.Gör.Dr. S. Sadi SEFEROĞLU & Arş. Gör. Fatih GÜRSUL
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretim Materyallerinin Tasarlanması, Hazırlanması ve Seçimi Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Buluş Yoluyla Öğrenme.
Similasyon (Benzetim)Tekniği
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
Öğretim Araç Gereç ve Materyalleri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretimde Kullanılan Yöntemler
Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)
Buluş yoluyla öğretim stratejisi
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Araçlar: Kitaplar, Tahtalar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Gerçek Eşyalar ve Modeller Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
WEB TABANLI ÖĞRENME ORTAMLARINDA ETKİLEŞİM
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
Öğretim Teknikleri - III
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Eğitimde Program Geliştirme
Buluş Yoluyla Öğrenme.
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Öğretim Stratejileri Sunuş Yoluyla Öğrenme Buluş Yoluyla Öğrenme Araştırma İnceleme Yoluyla Öğrenme Dr. Kerim Karabacak.
Eğitimde Program Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Yapılandırmacı Öğrenme
EĞİTİM ÖĞRETİMDE TEMEL KAVRAMLAR
Bireysel Çalışma Yöntemi
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Destekleyici Unsurlar Dr. Süleyman Sadi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Öğretim Etkinliklerini Planlama
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Sunum transkripti:

Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler) Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 06532 Beytepe ANKARA e-Posta: sadi @ hacettepe.edu.tr Web: http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/

Yaklaşımlar Sunuş yoluyla öğretme yaklaşımı Buluş yoluyla öğretme yaklaşımı Araştırma-inceleme yoluyla öğretme yaklaşımı

Sunuş Yoluyla Öğretme Yaklaşımı Sunuş yoluyla öğretme yaklaşımı, kavram ve genellemelerin öğretildiği bir yoldur. Açıklayıcı ve yorumlayıcı bir yaklaşım söz konusudur. Bu yaklaşımda etkinliklerin merkezinde “öğretmen” yer almaktadır.

Sunuş Yoluyla Öğretme Yaklaşımının Üstünlükleri Açıklama gerektiren her konu ve durumda kullanılabilir. Uygulanması kolaydır. Bilişsel alanın bilgi düzeyindeki hedeflerini kazandırmada etkilidir. Zaman açısından ekonomiktir. Belli bir konuda ön öğrenmelerin yetersiz olduğu durumlarda etkilidir.

Sunuş Yoluyla Öğretme Yaklaşımının Sınırlılıkları Gerekli önlemler alınmazsa öğrenme ortamı sıkıcı hale gelebilir. Etkinliklerin merkezinde “öğretmen” bulunmaktadır. Etkin katılımı sağlamak için sınıfta iyi işleyen bir etkileşim ortamının sağlanması gerekir. Bol örnekle desteklenmesi gerekir. Aksi taktirde etkililiği düşer.

Buluş Yoluyla Öğretme Yaklaşımı Öğrenci etkinliğine dayalı bir öğretme yaklaşımıdır. Öğrenciyi öğrenmeye güdülemede etkilidir. Bu yaklaşımda öğretmen öğrencilere ipuçları vererek onları yönlendirerek sonuca ulaşmalarına sağlar. Etkinlik sonunda öğrenci genellemeleri kendisi yapar.

Buluş Yoluyla Öğretme Yaklaşımının Üstünlükleri Öğrencilere öğrenmeyi öğretmede etkilidir. Öğrenenlerde sorun çözme becerisini geliştirir. Süreçte öğrenci etkindir. Öğrenci etkinliğine dayalı olması nedeniyle kalıcı öğrenmeler gerçekleşir. Sınıf içi etkileşimi arttırmada etkilidir. Bilişsel alanın üst düzey hedef davranışlarının kazanılmasında etkilidir.

Buluş Yoluyla Öğretme Yaklaşımının Sınırlılıkları Her konunun öğretimi için uygun olmayabilir. Öğretmenin düzenli ve kapsamlı bir şekilde hazırlığını gerektirir. Zaman alıcıdır.

Araştırma-İnceleme Yoluyla Öğretme Yaklaşımı Araştırma-inceleme yoluyla öğretme yaklaşımı, öğrencilerin araştırma ve inceleme yapmalarına ağırlık veren bir öğretme yaklaşımıdır. Öğretmen yol göstericidir, rehber konumundadır. Öğrenci, araştırma–inceleme yoluyla bir sorunun çözülebileceğini öğrenir.

Araştırma-İnceleme Yoluyla Öğretme Yaklaşımının Üstünlükleri Bu yaklaşımla öğrencilere problem çözme becerisi kazandırılır. Öğrenci neden-sonuç ilişkilerini yaşayarak öğrenir. Öğrenciye bilimsel düşünme alışkanlığı kazandırır. Bu öğretme yaklaşımı öğrenci etkinliklerine dayalıdır, Öğrenme sürecinde etkin olan öğrencidir. Hem sınıf-içi hem de sınıf-dışı etkinlikleri için uygundur. Her yaş düzeyi için uygun bir şekilde uygulanabilir. Etkinliklerle yaparak yaşayarak öğrenme olanağı sağlanmış olur. Bilişsel alanın üst düzey hedef davranışlarının (uygulama, analiz, sentez gibi) kazanılmasında etkilidir.

Araştırma-İnceleme Yoluyla Öğretme Yaklaşımının Sınırlılıkları Uygulanan yaş düzeyine bağlı olarak bazı düzenlemeler yapmayı gerektirebilir. Zaman alıcıdır.

Kaynakça Bilen, M. (1999). Plandan uygulamaya öğretim. Ankara: Anı Yayıncılık. Demirel, Özcan (2008). Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğretme sanatı (14. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık. Senemoğlu, Nuray (2009). Gelişim, öğrenme ve öğretim: Kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Sönmez, V. (2007). Program geliştirmede öğretmen elkitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.

Teşekkürler!!! 