Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
Advertisements

İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
Proje Tabanlı Öğrenme Hazırlayan: Habil UZAN
VELİ ORYANTASYON ÇALIŞMASI ( EKİM 2012) DİYARBAKIR
Buluş Yoluyla Öğrenme.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME Konu Adı: Dünyamızın İklim Zenginliği.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Eğitim Psikolojisi Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Eğitim ve Eğitim Psikolojisi
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Beyin Temelli Öğrenme.
Basamaklı Öğretim Modeli (Layered Curriculum Model)
Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öykü Tabanlı Öğretim The Storyline Method
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Durumlu Öğrenme (Situated Learning)
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
EGİtİm FAKÜLTESİ Sakarya Üniversitesi
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Örnek Olay Yöntemi (Örnek Olay İncelemesi)
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Ozan ÖZGÜVEN & Esra KELLECİ
TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
Performans Değerlendirme
E Kitap Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. E kitaplar, bilgisayar, tablet, telefon, okuyucu gibi elektronik araçlarla görüntülenebilir kitaplardır.
Sayısal Öyküleştirme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
Çoklu Ortamda Öğrenme Modeli
İkili Kodlama Kuramı Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyı.
Düşünme Türleri ve Becerileri
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
Öğrenme ve Bazı Duyuşsal Değişkenler Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
Probleme Dayalı Öğrenme
Düşünme Becerileri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Buluş Yoluyla Öğrenme Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
Probleme Dayalı Öğrenme
Yaratıcı Drama Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
PROJE YÖNTEMİ Proje nedir?
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Bilimsel düşünme becerileri
Kolb’un Yaşantısal Öğretim Modeli
Probleme Dayalı Öğrenme
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
EĞİTİM KAVRAMI VE AYIRT EDİCİ ÖZELLİKLERİ
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ZİHİNSEL YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR
Sunum transkripti:

Proje Tabanlı Öğretim (Proje Temelli Öğretim) Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık

Proje, ortaya konacak bir iş ya da elde edilecek bir sonuçla ilgili bir düşünce olarak tanımlanmaktadır. Proje tabanlı öğretimde öğrenme hedeflerine ulaşma işi proje çalışmaları aracılığıyla gerçekleştirilmektedir.

Uzun dönemli olan proje tabanlı öğretim uygulamalarında öğretim etkinlikleri bir proje etrafından düzenlenmekte ve iş yaparak öğrenme yolu benimsenmektedir. Yani, proje tabanlı öğretimde amaç bir ürün ortaya koymak ve bunu yaparken de öğrenmektir.

Yapılandırıcı modeller içinde sayılan proje tabanlı öğretim, laboratuvar çalışmasından, Dewey’in yaparak yaşayarak öğrenme düşüncesinden, Bruner’in buluş yoluyla öğrenmesinden ve Kilpatrick’in proje yönteminden etkilenmiştir.

Ancak proje tabanlı öğretimin tüm bu model, yöntem ve tekniklerden daha kapsayıcı olduğu göz önüne alınmalıdır.

Proje tabanlı öğretim disiplinler arası çalışma gerektirir Proje tabanlı öğretim disiplinler arası çalışma gerektirir. Öğrenciler gerçek yaşama dayalı problemler üzerinde hem bireysel hem de grup içinde çalışır. Proje tabanlı öğretim çalışmaları gerçekçi ürün ya da sunumlarla sonuçlanır.

Proje tabanlı öğretimde “proje” teriminden yalnızca fen projelerinin anlaşılmaması gerekir. Öğrencilerin yaptıkları projeler konu alanlarına göre farklılık göstermektedir. Duruma göre bir araştırma, bir sunum, bir güzel sanatlar çalışması ya da bir çizim proje olabilmektedir.

Proje tabanlı öğretimin basamakları şöyle özetlenebilir: Hedeflerin belirlenmesi, Yapılacak işin ya da ele alınacak sorunun tanımlanması, Sonuç raporu özelliklerinin ve sunuş biçiminin belirlenmesi, Değerlendirme ölçütlerinin ve yeterlik düzeylerinin belirlenmesi, Takımların oluşturulması, Bilgi toplama sürecinin planlanması, Çalışma takviminin oluşturulması, Bilgilerin toplanması, işin yapılması Bilgilerin örgütlenip raporlaştırılması, Projenin sunulması.

Proje tabanlı öğretimin başlıca faydaları şunlardır: Disiplinler arası çalışmaya fırsat tanır Yaparak yaşayarak öğrenmeyi sağlar Planlama ve zamanlama becerilerini kazandırır Üst düzey düşünme becerilerinin kullanımını gerektirir Üst biliş becerilerinin kullanımını gerektirir

Proje tabanlı öğretimin başlıca sınırlılıkları ise şöyledir: Fazla zaman gerektirmesi Bir proje üzerinde fazla zaman ve çaba harcayan öğrencilerin mutsuz olabilmesi Çalışma grubu içinde sorunların yaşanabilmesi Ders içeriğiyle paralel proje konusu bulmada güçlük çekilebilmesi

Proje tabanlı öğretim – Probleme dayalı öğretim Proje tabanlı öğretimle probleme dayalı öğretim arasında büyük benzerlikler bulunmaktadır. Aslında proje tabanlı öğretim sürecinde probleme dayalı öğretim kullanılmaktadır. Ancak proje tabanlı öğretimde, uygulama ve yaparak yaşayarak öğrenme ilkelerine daha fazla önem verilmektedir.

Kaynaklar Ersoy, A. (2006). İlköğretim Beşinci Sınıflarda Teknoloji Destekli Proje Tabanlı Öğrenme Uygulamaları. Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi. Eskişehir. Yıldırım, S. (2007). İlköğretim 4. Sınıf Sosyal Bilgiler Dersinde Proje Tabanlı Öğrenme Modelinin Araştırma Becerilerinin Gerçekleşme Düzeyine Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, İstanbul.