STE/SMG Etkinliklerinde Karşılaşılan Sorunlar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AKILCI İLAÇ KULLANIMI OTURUMLARI İÇİN ÖRNEK SUNUM
Advertisements

Avrupa Birliği.
YÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ KADIN SORUNLARI ARAŞTIRMA
ERASMUS PROGRAMI ve İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
AB MÜZAKERE SÜRECİNDE SON GELİŞMELER
Dudak Damak Yarıkları Çalışma Gurubu Kongre Raporu
TÜRK TORAKS DERNEĞİ 1.
AHEK KURULTAYININ ARDINDAN (9 haziran 2008). TTB-AHEK (Asistan Hekimler Eşgüdüm Kurulu) tarafından 09/06/2008 tarihinde AÜTF (Ankara Üniversitesi Tıp.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
Tıpta Uzmanlık Eğitimi Yönetmeliği Taslağı Dr.İskender Sayek TTB Merkez Konseyi Üyesi TUEK 2008 Ankara.
TTB-UDEK Çalışma Grupları Dr. Raşit Tükel TTB-Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu 30 Kasım 2007 / İstanbul.
TÜRK GÖĞÜS HASTALIKLARI YETERLİK KURULU RESERTİFİKASYON ESASLARI
ADÜ TIP FAKÜLTESİ TEB MÜFREDAT VE ENTEGRASYON ALT BİRİMİ Başkan Doç.Dr. Mustafa ALTINIŞIK.
Aile Hekimliğinin Tanımı ve Temel İkeleri
Aldığım Kurslar 1998 HAZIRLAYAN Abdulmuttalip ŞAHİN Mart
17. DÖNEM AKUPUNKTUR EĞİTİM PROGRAMINDA TEDAVİYE ALINAN 130 HASTANIN DEMOGRAFİK, KLİNİK ÖZELLİKLERİ VE TEDAVİ SONUÇLARI Dr. Derya Özmen ALPTEKİN Fiziksel.
TIPTA UZMANLIK EĞİTİMİ ve YETERLİK KURULLARI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
HİBELER Mine MUT İstanbul Üniversitesi
Gün Kitabın Adı ve Yazarı Okuduğu sayfa sayısı
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
VETERİNER HEKİMLİK EĞİTİMİNDE AKREDİTASYON
IAB Türkiye Basın toplantısı Büyük dönüşüm Dijital akıl.
İLAÇLA AKILCI TEDAVİ EĞİTİMİNDE TFD’nin ROLÜ
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ AFET TIBBI UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Çalıştay: Başbakanlık Üst Düzey Yöneticileri için DEA Oturum 2: DEA konusunda bazı Uluslar arası Deneyimler 14 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
ATATÜRK ÜNİVERİSTESİ DIŞ İLİŞKİLER OFİSİ ERASMUS+ PROGRAMI.
Hekim Hekim İlişkisi Sağlığın Temel İnsan hakları Evrensel Bildirgesi’nde bir hak olduğunu vurgulayarak sözlerime başlamak istiyorum. Her meslek grubu.
ANKOS 7. Yıllık Toplantısı, 31 Mayıs-2 Haziran 07, KTÜ Tanıtım ve Organizasyon Çalışma Grubu ANKOS 7. Yıllık Toplantısı 30 Mayıs-2 Haziran 2007 Karadeniz.
ERASMUS ve HİBELER İstanbul Üniversitesi Uluslararası Akademik İlişkiler Kurulu Mine MUT Erasmus Ofis Sorumlusu
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
ULUSLAR ARASI ANLAŞMALAR
ERCİYES ÜNİ. TIP FAKÜLTESİ TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 9 Ocak 2013.
Öğretim Elemanı Değişimi Doç.Dr. Nagihan OKTAYER 14 Mayıs 2009 Erasmus Koordinatörleri Bilgilendirme Toplantısı.
KAPSAMLI SAĞLIK BAKIMI
UZMANLIK EĞİTİMİ’nde ASİSTAN GÖRÜŞLERİ Üniversite Hastaneleri Birliği Toplantısı 26 Ekim 2013 Adana.
Belediye Ortaklık Ağları Projesi TUSENET – Türk –İsveç Belediye Ortaklık Ağları / Turkish – Swedish Municipal Network.
1 AVRUPA BİRLİĞİ HAYAT BOYU ÖĞRENME PROGRAMI (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ) (ÖĞRENCİ STAJ HAREKETLİLİĞİ)
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
TTB-UDEK DÖNEMİ ÇALIŞMALARI ÖZET SUNUM TTB-UDEK Olağan (Seçimsiz) Genel Kurul Toplantısı 8 Aralık 2012, Ankara Saat: TTB Merkez Konsey.
Dünyada ve Türkiye’de Aile Hekimliği
TTB-UDEK Sürekli Tıp Eğitimi Çalışma Grubu Raporu 1. Aralık
UZMANLIK EĞİTİMİ “TTB-UDEK DEĞERLENDİRMELERİ” Dr
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
TÜRK TABİPLERİ BİRLİĞİ KADIN HEKİMLİK ve KADIN SAĞLIĞI KOLU II. KADIN SAĞLIĞI KONGRESİ 2010.
AİLE HEKİMLİĞİ TANIMI VE İLKELERİ
Erasmus ve Hibeler Mine MUT Erasmus Ofis Sorumlusu 29 Kasım 2007 Erasmus Koordinatörler Toplantısı.
MDK ALT YAPI KIYASLAMA ÇALIŞMA GRUBU
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ UZMANLIK EĞİTİMİ 4 Ocak 2013 Tarihindeki Fakülte Kurulu’nda kabul edilen ilkeler ve çalışmalar.
TTB-UDEK Müfredat Komisyonları Temsilciler Toplantısı Dr. İskender SAYEK Ankara
ERASMUS+ ANA EYLEM 1: BİREYLERİN ÖĞRENME HAREKETLİLİĞİ Yükseköğretimde Personel Hareketliliği Harran Üniversitesi AB Ofisi.
ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ B İ LG İ LEND İ RME TOPLANTISI.
Uzmanlık derneklerinin amaçları ve uzmanlık alanının temsiliyeti Prof. Dr. Mustafa Ünlü TTB-UDEK Yürütme Kurulu.
Hibe ve Performans. Üniversitelerin Hibe Miktarları Merkez Hibe Tahsisatını Nasıl Yapar : Merkez üniversitelerin talep ve performanslarına dayanarak toplam.
EPMA European Association for Predictive, Preventive & Personalised Medicine.
Avrupa Birliği Ülkeleri
Özlem Keçim.
- Önlisans ve Lisans öğrencileri için en az 2 ay -Üniversitemiz daha fazla öğrencinin yararlanması için herkese eşit olarak 2 aylık hibe vermektedir.
AB Avrupa’nın siyasi ve ekonomik bütünleşmesini insan hakları ile hukukun üstünlüğü ilkeleri çerçevesinde sağlamak amacındaki demokratik Avrupa ülkelerinden.
ERASMUS PROGRAMI Personel Eğitim Alma Hareketliliği Oryantasyonu
ERASMUS PROGRAMI Personel Ders Verme Hareketliliği Oryantasyonu
2018/2019 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
AETR KONVANSİYONU
2019/2020 DÖNEMİ ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
Erasmus+ Değişim Programı 2018 Projesi Öğrenci Tanıtımı Mart 2019
Sunum transkripti:

STE/SMG Etkinliklerinde Karşılaşılan Sorunlar Dr. Haluk Berk

Mezuniyet sonrası eğitimde amaç Mesleğine çağdaş tıbbın gerektirdiği ölçülerde yaklaşabilen, toplumcu düşünebilen, kendisini yenilemeye açık bilgi, beceri, ve tutum ile donatılmış hekimler yetiştirmektir. 10. TUEK 27-28 Kasım 2004 İstanbul

MEZUNİYET SONRASI TIP EĞİTİMİ BİLGİ BECERİ TUTUM 10. TUEK 27-28 Kasım 2004 İstanbul

Müfredat? Öğretilen Yazılı müfredat Müfredat Öğrenilen müfredat 10. TUEK 27-28 Kasım 2004 İstanbul

Çekirdek İçerik Kurslar STE/SMG Altyapı Akreditasyon Çekirdek İçerik Sınav Kurslar STE/SMG Atama, Yükseltme Belgelendirme Yeniden 10. TUEK 27-28 Kasım 2004 İstanbul

STE/SMG STE/SMG Kredilendirme Bireyin kişisel gelişimi İyi sağlık hizmeti İyi hekimlik uygulaması Kredilendirme UEMS TTB Dernekler 10. TUEK 27-28 Kasım 2004 İstanbul

Akreditasyon Yasal Zorunluluk: Mesleksel zorunluluk: Mali destek: Avusturya, Çek Cumhuriyeti, Fransa, Hırvatistan, Hollanda, İsviçre, Italya, Polonya, Romanya, Slovenya, Mesleksel zorunluluk: Almanya, Birleşik Krallık, İrlanda, İspanya, Mali destek: Belçika, Norveç Gönüllü: Bulgaristan, Danimarka, Finlandiya, Güney Kıbrıs, İsveç, İzlanda, Luksenburg, Macaristan, Portekiz, Slovakya, Türkiye, Yunanistan,

STE Uzmanlık eğitimi sonrası “bilgilenmek için” sıklıkla başvurulan klasik yöntem Genellikle eğitici merkezli, eğitici tarafından yönlendirilir Sunum’a dayalı “Biçimsel” Konferans salonu, kurs ortamı ... Sorunlar var! Sunum % Konferans 5 Okuma 10 Görsel işitsel 20 Gösterme 30 Tartışma grubu 50 Yaparak öğrenme 75 Başkalarına öğretme 80

STE Hekimin performans veya hasta sonuçlarını değiştirmede sınırlı etkisi var “Kişisel değil” Uzmanlar tarafından değişik biçemlerde sunulan “bilgiyi” öğrenmeleri ve , Daha sonraki bir zamanda öğrendikleri bilgiyi güncel pratiklerine yansıtmaları beklenir.

STE/SMG Etik “Sponsor” Kurs eğitmenlerinin endüstri bağlantıları Honorarium “Sponsor” Katılımcı Kurs Şeffaf olmalı “Tek” endüstri katılımı !

Endüstri desteği Eğitim etkinliğini düzenleyen kişilerin endüstri ile ilişkileri açıklanmalıdır. Endüstrinin, düzenleyici “kurumu” Eğitici Konular, içerik Sağlanan hizmet konusunda etki altına alamaya çalışması kabul edilemez Sponsor ve düzenleyici arasında yazılı anlaşma olmalıdır. Honorarium Harcamalar Eğiticilerin harcamaları

Mesleksel yetkinliği korumak Yeni bilgi beceri edinmek Kavramlara yönelik anlayışımı yenilemek Klinik yetersizlikleri kapatmak Doğru yaptığıma kendimi inandırmak STE kredisi toplamak Bilgi ve becerilerimi sınamak Sertifikanın sürekliliği için Özgün hasta grubunun isteklerini karşılayabilmek Uzmanların yayınlanmış kanıtları nasıl değerlendirdiğini öğrenmek 1500 Kanadalı aile hekimine anket. 853 yanıt %55 3 veya fazla STE

SMG Yaşam boyu “Öz-değerlendirme” Eksikliklerini saptanması Öğrenme gereksinimi! Kişi merkezli Değişik öğrenme araçları ve etkinlikleri

Uygulamaya Dayalı Öğrenme ve Gelişim (PBLI) Gelişim gerektiren alanların saptanması Gelişim için kontrol/izlem Öğrenme süreci Yeni bilgi ve beceriyi güncel uygulamaya aktarma

Bölüm 3: Kullanılırlık/elde edilebilme “STE mesleğin disiplin yetkesine bağlı kalan etik yükümlülük olarak sürdürülmelidir” Bölüm 4: Değerlendirme ve Akreditasyon “Peer review” , Kredilendirme, Akreditasyon, Değerlendirme Eğiticilerin değerlendirilmesi, Gönüllülük

Bölüm 4: Değerlendirme ve Akreditasyon “STE birey için ahlaki ve etik yükümlülüktür, ancak temelde gönüllülük esasına dayanır. Ulusal yetke (Meslek odaları, dernekler, Bakanlık?) uyulması gereken resmi yükümlülük koşullarını oluşturmada serbesttir. ”

Bölüm 5: STE kalite güvencesi 5.1 Kaliye güvencesi komitesi 5.2 Standartların saptanması belgelenmesi 5.3 İzlem 5.4 Gelişim için teşvik 5.5 Raporlama Katılımcı ve eğitimcinin kullanımına açık raporlar olmalıdır.

Türkiye’de STE 19 Ocak 1991, TTB- Sürekli Tıp Eğitimi Çalıştayı Temel İlkeler Kurumsal katılım ve değerlendirme Organizasyon ve yasal çerçeve Metodoloji ve teknoloji 1994 STE yönergesi 2006 ATUB-TTB protokolu

TOTBİD TOTEK Altyapı Sınav Araştırma eğitim STE/SMG TOTEK, TOTBİD’in bir alt kuruluşudur, işlemlerinde kendi yönergesi içerisinde kalmak kaydıyla bağımsız çalışır TOTEK Altyapı Sınav Araştırma eğitim Kurum anket Asistan anket Çekirdek içerik Akreditasyon ÖSYM Eğiticilerin eğitimi Araştırma desteği STE/SMG

TOTEK YK TOPLANTISI 17/01/2004 Eğiticilerin eğitimi kursu düzenlenmesi Eğitim kurslarının belli bir takvime oturtulması benimsendi. tüm alt dal şube ya da dernek başkanlıklarına yazı yazılarak bunların kendi branşlarında mutlaka yapılması gerekli olan “temel eğitim kurslarını” belirlemeleri ve bu kursları TOTEK ile koordinasyon içinde düzenleyip yürütmeleri konusunda öneride bulunulması benimsendi. Ortopedi ve Travmatoloji bilgi yenileme kursu düzenlenmesi kararlaştırıldı. TOTBİD-TOTEK kurs destek protokolü kabul edildi. (TOTEK YK TOPLANTISI 01.10.2004)

TOTEK STE/SMG Kurslar Dergi E-Öğrenme TOTEK kursları TOTEK destekli Kurslar Diğer Dergi TOTBİD derleme dergisi E-Öğrenme Çevrimiçi konferanslar AAOS/OKO

Eğitim Kursları Düzenlenmesinde Doğrudan TOTEK’in Yeraldığı Eğitim Kursları Temel Bilimler ve Araştırma Okulu Çukurova Bilgi Yenileme Kursu TOTEK’in Desteklediği Çekirdek Müfredata Yönelik Temel Eğitim Kursları 0-6 ay arası GKD ve PEV tanı ve tedavisi kursu Temel omurga kursu Temel travma kursu Temel artroplasti kursu Temel ayak ve ayakbileği cerrahisi kursu Temel diz artroskopisi kursu Temel ayakbileği artroskopisi kursu Temel İlizarov kursu Temel ortopedik onkoloji kursu Omuz dirsek cerrahisi çekirdek müfredat eğitim kursu TOTEK’in Katılımını Önerdiği Eğitim Kursları Temel AO kursu

Temel Bilimler Araştırma Okulu TOTEK Eğitim-Araştırma Komisyonunun program yürütücülüğü ve TOTBİD’in desteği ile 2004-2007 arasındaki toplam 5 etkinlikte toplam 426 mezun Yılda bir kez Şubat aylarında 2008 Erzurum “Orthopaedic Basic Science: Biology and Biomechanics of the Musculoskeletal System (2nd Ed) Buckwalter JA, Einhorn TA, Simon SR, AAOS, 2000” Eğitici kadrosu ve program geri dönüşler doğrultusunda sürekli olarak yenilenmekte

Artroplasti 11 - 12 MART 2005 I. ARTROPLASTİ KURSU YOK 91 05 - 09 ŞUBAT 2005 I. UYGULAMALI ARTROPLASTİ KURSU 35 11 - 12 MART 2006 II. ARTROPLASTİ KURSU VAR 92 04 - 05 MAYIS 2007 III. TEMEL ARTROPLASTİ KURSU 55

Ortopedik Travma 30-31 MART 2007 I. İLERİ TRAVMA KURSU VAR 20 24 - 25 EYLÜL 2004 I. TEMEL ORTOPEDİK TRAVMA KURSU YOK 79 24 - 25 EYLÜL 2005 II. TEMEL ORTOPEDİK TRAVMA KURSU 64 22 - 23 EYLÜL 2006 III. TEMEL ORTOPEDİK TRAVMA KURSU 61 21 - 22 EYLÜL 2007 IV. TEMEL ORTOPEDİK TRAVMA KURSU 59

Pediatrik Ortopedi 04 - 05 MAYIS 2004 I. GKD PEV TANI VE TEDAVİ KURSU YOK 30 28 - 29 MAYIS 2005 II. GKD PEV TANI VE TEDAVİ KURSU   10 - 11 EYLÜL 2005 III. GKD PEV TANI VE TEDAVİ KURSU 02 - 03 EYLÜL 2006 IV. GKD PEV TANI TEDAVİ KURSU 09 - 10 HAZİRAN 2007 VI. GKD PEV TANI VE TEDAVİSİ KURSU 60 08 - 09 EYLÜL 2007 VII. GKD PEV TANI VE TEDAVİSİ KURSU 53

www.aaos.org/oko

İnternet Yoluyla Uzaktan Eğitim Programı Gelişimsel Kalça Displazisi Tedavisi: Moderatör: Prof.Dr.Hakan Ömeroğlu, Konuşmacı: Prof.Dr.Yücel Tümer, 26.02.2007 Kemik ve Eklem Enfeksiyonları: Moderatör: Prof.Dr.Mahir Gülşen, Konuşmacı: Prof.Dr.Mehmet Kocaoğlu, 12.03.2007 Torakolumbar Vertebra Kırıkları: Moderatör: Prof.Dr.Teoman Benli, Konuşmacılar: Prof.Dr.Haluk Berk ve Doç.Dr.Ahmet Alanay, 26.03.2007 Çocuk Üst Ekstremite Kırıkları: Moderatör: Doç.Dr. Şenol Akman, Konuşmacı: Doç.Dr.Metin Küçükkaya, 09.04.2007 Kas İskelet Sistemi Tümörlerinde Temel Tanı Yaklaşımları: Moderatör: Prof.Dr. Ahmet Turan Aydın, Konuşmacı: Doç.Dr.Levent Eralp, 30.04.2007  Kalça ve Diz Eklemleri Dejeneratif Artriti: Moderatör: Prof.Dr.Semih Aydoğdu, Konuşmacı: Prof.Dr.Mümtaz Alpaslan, 28.05.2007 Açık Kırıklar: Moderatör: Doç.Dr. Yalçın Tabak, Konuşmacı; Doç.Dr.Hakan Kınık, 04.06.2007 26.02.2007, Bilkent-Ankara

İnternet Yoluyla Uzaktan Eğitim Programı Canlı yayına ortalama katılımcı sayısı; 40 Sonradan bağlantı sayısı   (!?) İlgi beklenilenin altında ! Yeni formatta bir uzaktan eğitim programı

Özet (Dublin deklerasyonu) STE; kişinin meslek yaşamı boyunca yapması gereken etik görev ve bireysel sorumluluktur Hedefi topluma en yüksek standartta tıp hizmeti sağlamak ve sürekli yükseltmekdir Olası en yüksek mesleki standartları sağlamak amacındadır. Hastanın yararına olduğu için her doktorun katılma hakkı olmalıdır Doğru uygulama için hekimler yüreklendirilmeli ve desteklenmelidir.

Genel ve ayrıntılı STE müfredatı gerçek (toplumsal, bireysel) gereksinmelere yanıt vermeli dolayısıyla güncel pratikten çıkmalıdır. STE de etik gereklilik erken dönemlerinden itibaren tıp öğrencilerinin aklıllarında yer edecek tarzda müfredatta yer almalıdır.

X. Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kurultayı Sonuç Bildirgesi 27-28 Kasım 2004, İstanbul Uygulanmakta olan Sürekli Tıp Eğitimi (STE) etkinlikleri, hekimlerin davranışlarında değişiklik oluşturmakta ve hekimlik uygulamalarını iyileştirmekte yetersizlikler içermektedir. Temel amacı hekimlerde davranış değişikliği yaratmak olan; meslek uygulamaları ve sağlık hizmeti üzerinde etkili; planlama, süreç ve değerlendirme aşamalarını içeren etkin STE’ler düzenlenmelidir.

X. Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kurultayı Sonuç Bildirgesi 27-28 Kasım 2004, İstanbul STE’ler hekimlerin nasıl öğrendiğine uygun olarak oluşturulmalı ve mezuniyet öncesi eğitim ve mezuniyet sonrası eğitim ile dinamik ve bütüncül bir ilişki içinde olmalıdır. EULAR “kas-iskelet” mezuniyet öncesi müfredatı 2002 yılında tüm Fakülte dekanlıkları ve ortopedi-travmatoloji anabilim dalı başkanlarına gönderildi.

X. Tıpta Uzmanlık Eğitimi Kurultayı Sonuç Bildirgesi 27-28 Kasım 2004, İstanbul STE’lerin ticarileşmesine karşı çıkılmalı ve bu alanda kişisel çıkar çatışmalarında uzak durulmalıdır. Hekimler ilaç endüstrisi ile herhangi bir ilişkiye girme zorunluluğunda bırakılmadan STE etkinliklerine katılabilmelidir. STE hekimler için bireysel olduğu kadar toplumsal bir sorumluluktur. Bu, hem sunulan sağlık hizmetinin iyileştirilmesi için bir ön koşul, hem de bir hekim hakkıdır. Kamuda çalışan hekimlerin kamusal kaynaklardan faydalanarak STE etkinliklerine katılmaları sağlanmalıdır.

TTB-STE ilkeleri 1. Endüstri-hekim ilişkilerinde saydamlık, kurumsal ilişki, ve eğitim etkinliğinin amacı dışında bir destekte bulunulmaması ilkeleri geçerli olmalıdır. 2. Bilimsel toplantıları gerçekleştiren düzenleme kurulları, her etkinlik sonrasında bütçe gelir ve giderlerini kendi yayın organında yayınlar veya dernek Genel Kurulu toplantısında açıklar. 3. Bu bütçe içerisinde Düzenleme Kurulu’na yapılan kurumsal destekler, katılımcılara verilen burslar, katılımcıların ve refakatçılarının ne kadarının endüstriden bireysel destekle katıldıkları açıkça belirtilir.

TTB-STE ilkeleri 4. Düzenleme Kurulu, etkinliğin uygun yer, biçim ve düzeyde olmasını sağlar. Sosyal program toplantıya ilgiyi yoğunlaştırma amacıyla çekiliş, lüks eğlence ya da abartılı dinlenceye yönelik düzenlemeleri içeremez. 5. Bilimsel toplantıların yapıldığı salon ve mekanlarda endüstri tanıtımına yönelik herhangi bir araç ya da işaret bulunamaz. 6. Bilimsel toplantıların katılım ücreti her yılın Ocak ayında belirlenen 1.dereceden 4. kademe uzman hekim net maaşının üçte birini geçemez. 7. Kongre kayıt ücretleri Türk Lirası (TL.) üzerinden belirlenecektir.