«QUALITY ASSURANCE IN ECVET MOBILITY»

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Advertisements

MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Eğitim İhtiyaç Analizinin Kilit Bulguları & Sonuçları Simon Forrester 26 Haziran 2013.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ YAŞAM BOYU ÖĞRENME
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; • Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, • Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na.
28-29 Ş ubat 2012 Ş anlıurfa Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi YÜKSEKÖ Ğ RET İ M KURULU BA Ş KANLI Ğ I.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Leonardo da Vinci Hareketlilik Bölgesel Bilgilendirme Toplantıları.
Eğitim ve Kültür ( ULUSAL AJANS ) AB EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ HOŞ GELDİNİZ.
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus AB Yüksek Öğretim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi.
Akademik Gelişim Birimi Etkinlikleri
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMI
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
Celil YAMAN Mesleki Eğitim Koordinatörü 12 Şubat 2014 İstanbul
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
LdV Programı Koordinatörü
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
ERASMUS+ ( ) MESLEKİ EĞİTİM HAREKETLİLİK FAALİYETİ
31 Ekim Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
HAYATBOYU ÖĞRENME AVRUPA YETERLİKLER ÇERÇEVESİ ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİKLER SİSTEMİ HAYATBOYU ÖĞRENME ÖZEL ÖĞRETİM KURUMLARININ ROLÜ Prof. Dr. Mustafa.
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Leonardo da Vinci (Mesleki Eğitim) Programı.
Görele Çok Programlı Lisesi LEONARDO DA VINCI (LdV) Ortaklık Projesi ( ) ÇPL İngilizce Öğretmeni-Proje Koordinatörü: Abdullah KORKMAZ.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Öğrencilerin Bologna Sürecindeki Hakları ve Sorumlukları 30 Nisan 2012, Balıkesir Üniversitesi.
EC Delegation to Turkey 1 Türkiye’de Mesleki Yeterlik Sistemi Mesleki Rehberlik ve Danışmanlık Hizmetlerinden Yeni Beklentiler Dr. Mustafa BALCI Avrupa.
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ (TYÇ)
BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIM PROJESİ 14 MAYIS 2010, ANTALYA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
Avrupa Yeterlikler Çerçevesi yolunda AYÇ & ECVET BERLIN – European Commission, DG EAC – Unit A3.
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
PROJE AÇILIŞ TOPLANTISI 5-6 MART 2009 SAMSUN/TÜRKİYE.
ERASMUS PLUS Şubat 2014 Ahmet BOYLU
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
«MESLEKİ EĞİTİMDE KALİTE GÜVENCESİ»
HARMANCIK 75. YIL ÇOK PROGRAMLI LİSESİ Leonardo Da Vinci Hareketlilik Projesi 2012.
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
MESLEKİ EĞİTİMDE AVRUPA BİRLİĞİ FIRSATLARI
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. Hayat Boyu Öğrenme ve Kalite Güvencesi Evi Thomas Gruber Almanya Mesleki.
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) TR1-LEO Saruhanlı Almış Şentürk ATL, TL, METEM - MESTEKYEN Projesi Ulusal ve uluslararası meslek.
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
Avrupa Birliği Eğitim Programları
MESLEKİ EĞİTİMDE KREDİ TRANSFERİ UYGULAMALARI TR1-LEO
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
ERASMUS + GENCLİK. YENİLİKLER Sadece yaş arası gençler değil gençlik çalışanları da yaş sınırı göz etmeksizin katılabiliyor. Ayrıca bu programda.
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
İSTANBUL VALİLİĞİ İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü CULTOUR PROJE ÇALIŞTAYI.
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Tarımsal Gıda Endüstrisinde Yeni Girişimcilerin Uluslararasılaşması
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

«QUALITY ASSURANCE IN ECVET MOBILITY» QAECVET «QUALITY ASSURANCE IN ECVET MOBILITY» 25-26 KASIM 2013 ISTANBUL BAŞLANGIÇ TOPLANTISI HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI Leonardo da Vinci Ortaklık Projesi

ECVET ÇAĞI ECVET (AVRUPA ÇAPINDA MESLEKİ EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE KREDİ TRANSFER SİSTEMİ) Avrupa ve Dünya’da Mesleki Eğitim ve Öğretimin önümüzdeki yıllarda da en önemli gündem maddelerinden biri olmaya devam edecektir.

ECVET NEDİR? ECVET, bireylerin edindikleri resmi ve resmi olmayan bilgi, beceri ve yeterliliklerinin başka ülkelerde de resmen tanınmasını kolaylaştırır. ECVET ile bireylerin farklı ülke ve kurumlarda eğitimlerini tamamlayabilmelerinin yolunu açılır.

ECVET NEDİR? Mesleki Eğitim ve Öğretimde Kredi Transfer Sistemi (ECVET) ile öğrenme çıktıları unsurları tanımlanarak kredi puanlarıyla eşleştirilmiştir. Böylece, Herhangi bir ülkede nitelikleri tanıyan otoriteler diğer bir ülkede edinilmiş öğrenme çıktılarını ve kredilerini kendi mesleki eğitim sistemine aktarabilmektedir.

NEDEN ECVET? Hareketliliklerin Tanınması için ECVET Ecvet; uluslararası ve ülkeler arası hareketlilikler sırasında, Avrupa'da mesleki eğitim sağlayıcıları ve yetkili kurumlar arasında değişim ve karşılıklı güvene dayalı bir yapı oluşturarak, ortak bir dil getiren ve bireylerin Avrupa’da gerçekleştirdikleri hareketlilikler çerçevesinde edindikleri öğrenme başarılarını tanınmasını sağlar.

NEDEN ECVET? Hareketlilik Tanınması için ECVET ECVET; bireylerin hareketliliğinin, öğrenme yollarının entegre bir parçası olmasına katkı sağlamaktadır. Bu sayede bireyin yurtdışında öğrendiklerini tanıyarak bir eğitim tecrübesi sunar ve uluslararası eğitimin kredibilitesini geliştirir.

NEDEN ECVET? Mesleki Eğitimin Daha Cazip Gelmesi için ECVET Öğrencilere eğitim hayatları sırasında yurtdışında bulunma fırsatının sağlanması, Mesleki Eğitim sağlayıcılarına sundukları eğitim programlarının daha zengin hale gelmesini sağlamakta ve eğitim, öğretim ve iş dünyası arasındaki bağlantıyı kuvvetlendirmektedir.

ECVETİN TEMEL PRENSİPLERİ Öğrenme Çıktıları; örgün, yaygın veya resmi olmayan ortamlarda edinilen tüm bilgi ve becerilerin beyan edilmesidir. Öğrenme Çıktılarının Birimleri yetkinliklerin bileşenleridir. Birimler, değerlendirilir, doğrulanır ve kabul edilir. ECVET puanları sayısal formda birimler ve yetkinlikler için ek bilgi sağlar. Krediler transfer edilebilir, ve bir yetkinliğin kazanılabilmesi için biriktirilir. Ortaklık Anlayışı ve Öğrenme Sözleşmeleri katılımcı kuruluşlar arasında karşılıklı güven ve ortaklık anlayışını ifade eder.

QAECVET PROJESİ NEDİR? QAECVET projesi 2013 yılında Türkiye Ulusal Ajansı ve proje ortaklarının Ulusal Ajansları tarafından kabul edilen bir Leonardo da Vinci Ortaklık Projesidir. Türkiye Ulusal Ajansı Ankara’da olup Avrupa Birliği Bakanlığı’na bağlı bir kurumdur. Bu proje 2 yıl sürecektir. 30 Haziran 2015 yılında İstanbul’da düzenlenecek Kapanış konferansı ile sona erecektir.

QAECVET PROJESİ NEDİR? Projenin Koordinatörü: MÜSİAD (Türkiye) Projenin Ortakları: İtalya Foligno’dan EGINA isimli Danışmanlık Şirketi İsviçre Lugano’dan DSAN isimli Yüksek Öğretim Kurumu Litvanya Kaunas’dan SPRS kısa isimli Sivil Toplum Kuruluşu Romanya Yaş (IASI) bölgesinin Okul Müfettişliği Kurumu

QAECVET PROJESİ NEDİR? 5. Letonya Riga’dan EUROFORTIS isimli Eğitim Danışmanlık Şirketi Ve 6. Türkiye, İstanbul’dan Güngören Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi yer almaktadır.

NEDEN QAECVET PROJESİ? Avrupa'daki farklı çalışmalar incelendiğinde, ECVET’in teknik özellikleri, Kalite Güvence Sisteminin bileşenleri gibi konularda bireylerin bilgi ve uygulama eksikleri bulunmaktadır. Bireylerin birçoğu ya kalite güvence için gerekli kelime bilgisinden yoksun ya da Avrupa’da Mesleki Eğitim ve Öğretimde Kalite Güvence (EQAVET)’nin dört aşamasından habersizdir. Bazen gerekli teknik özelliklerin ve kalite güvencesinin ne oldukları karıştırılmaktadır. ECVET’in temel bileşenleri olan Öğrenme Anlaşması ve Ortaklık Anlayışı gibi araçlardan (ki aynı zamanda kalite güvencesinin de anahtar unsurlarıdırlar) çoğu birey habersizdir.

NEDEN QAECVET PROJESİ? Sonuç olarak, ECVET ile ilgili yapılan pilot projeler ve farklı çalışmalar; Avrupa’da ülkeler arası gerçekleşen hareketliliklerde ECVET sisteminin kurulması için Kalite Güvence sisteminin oluşturulmasını ne kadar önemli olduğu bizlere göstermektedir. Bu bağlamda Avrupa’da yaşayan vatandaşlar için ECVET Sisteminin kurgulandığı Ülkelerarası Hareketliliklerde Kullanıcılar için bir Rehberin oluşturulması önem arz etmektedir.

QAECVET PROJESİ İLE; QAECVET projesi; ECVET’in uygulanması sırasında kalite güvencesinin nasıl uygulanması gerektiği konusunda Mesleki Eğitimin paydaşlarını bilgilendirme ve aydınlatmayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda, farklı paydaşların katılımı ile ortak ülkelerde düzenlenecek çalıştay ve konferanslar sonucunda ECVET Hareketliliği İçin Kalite Güvencesi Rehberi oluşturulacaktır.

DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM MÜSİAD PROJE KOORDİNATÖRÜ SEVDA DEMİR MÜSİAD PROJE KOORDİNATÖRÜ