Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Advertisements

TEMEL LOJİSTİK Doç. Dr. Murat ERDAL muraterdal.com.
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Global Pazar Analizi 1. adım: Organizasyonun U/A’laşmaya ne derece hazır olduğunu incele. Finansal ve fiziksel kaynaklar, ilgili beceri ve yetenekler,
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
PAZARLAMA KARMA ELEMANLARI: SÜREÇLER
REKLAMCILIK Hafta 5.
ISLETME BILIMINE GIRIS 1
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
ÖRGÜT VE ÇEVRESİ RAQİF QASIMOV.
PAZARLAMA YÖNETİMİ: ÜNİTE 3
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Temel Ekonomi - Prof. Dr. Tümay ERTEK
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
Bölüm 3 Dış Çevre Analizi
COĞRAFYA İÇERİSİNDEKİ YERİ
N Para ve sermaye piyasaları n Yatırımlar n İşletme Finansı Finans birbiriyle ilgili üç alanı içerir:
1 ÇEVRE ANALİZİ Ocak-2007 T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI.
Yeni Pazarlama Teknikleri
HAVAYOLU PAZARLAMASI, YOLCU TALEBİNİN ÖNEMİ VE TALEP TAHMİNİ
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
Bölüm 4 Sektör ve Rekabet Analizi
DERS-2: Milli Güvenlik Stratejimiz
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-1
Yeni Pazarlama Teknikleri
Pazarlama Araştırması
PAZARLAMA ÇEVRESİ.
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
Müşteri İlişkileri Yönetimi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Pazarlama Yönetimi Süreci
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
İşletmeyi neden kurarız ?
Geçmişten günümüze pek çok tanım ile açıklanan bilgi politikası bilginin üretilmesine, yönetilmesine, işaretlenmesine ve kullanılmasına öncülük eden; birbiri.
İŞLETME BİLİMİNE GİRİŞ
Pazarlama Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
İŞLETMELERİN KURULUŞU
Pazarlama Çevresi Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
Turizm Pazarlaması Çevresi
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
TUR İ ZM PAZARLAMASI ÇEVRES İ. Turizm işletmesi 1. MAKRO ÇEVRE 3. FAALİYET ÇEVRESİ 2.SEKTÖR ÇEVRESİ TURİZM PAZARLAMASINDA DİKKATE ALINMASI GEREKEN ÇEVRE.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
Pazar Fırsatları ve Pazar Çevresi
Bölüm 5 Sektör ve Rekabet Analizi
İŞLETMENİN EKONOMİK YAPI İÇİNDEKİ YERİ VE İŞLETMENİN ÇEVRESİ
Pazarlama Çevresi.
Konu 3 Kalite kontrolünün amaçları
Uzaktan Erişim İşletme Yüksek Lisans Programı MAN519T STRATEJİK YÖNETİM 2. Hafta Dış Çevre Analizi Yrd. Doç. Dr. Pınar FALCIOĞLU.
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
Bölüm 4 Fizibilite Analizi Gerçekleştirmek ve Kazançlı Bir İş Planı Oluşturmak.
SAĞLIK HİZMETLERİNDE FİYATLANDIRMA
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
BCG Pazarın Büyüme Oranı/Göreli Pazar Payı Matrisi
Hizmet Pazarlamasında Ürün Kavramı
PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
ISL 561 PAZARLAMA YÖNETİMİ
ENDÜSTRİYEL PAZARLAR ve ENDÜSTRİYEL SATIN ALMA DAVRANIŞI
GAS 208 PAZARLAMANIN TEMEL İLKELERİ ve HİZMET PAZARLAMASI
Hizmetlerin Sınıflandırılması
Sunum transkripti:

Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU www.semihacikgozoglu.com Pazar Analizi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU www.semihacikgozoglu.com

SEKTÖR ve REKABET ANALİZİ

Dış Çevre Analizi İç Çevre Analizi Küresel Gelişmelerin Analizi Makro Değişkenlerin Analizi İç Çevre Analizi Sektör Analizi Rakip Analizi

Küresel Gelişmelerin Analizi Hammaddeye yakınlık Para trafiği Küresel Gelişmeler Küreselleşmenin yarattığı fırsat ve tehditler

Makro Gelişmelerin Analizi Makro Çevre: işletmeleri kuşatan faaliyette bulunmalarına sebep olan ve/veya faaliyetlerini düzenleyen demografik, ekonomik, sosyo-kültürel, teknolojik, ekolojik, politik ve yasal unsurların tümünü ifade eder.

Fırsat ve tehditlerin belirlenmesi Süreklilik Analizi: Çevredeki değişime işletmenin zamanında tepki verebilmesi için gerekli olan sinyallere işletmenin açık olmasıyla ilgilidir. Öngörüleme ve Senaryo Geliştirme

Demografik Gelişmelerin Analizi Nüfus büyüklüğü, nüfusun yaş ve cinsiyet dağılımı, hanehalkı sayısı, kentleşme oranı, gelir, eğitim düzeyi vb. Ani değişim göstermezler ve zamana yayılırlar.

Sosyo-Kültürel Gelişmelerin Analizi Sosyo-kültürel faktörler, bir toplumdaki insanların tutumları, inançları, normları, gelenekleri ve yaşam tarzlarını içerir.

Ekonomik Gelişmelerin Analizi Ekonomik çevrede meydana gelen değişmeler, pek çok alanda pazarlama kararlarını ve pazarla ilgili alınacak kararları derinden etkilemektedir.

Teknolojik Gelişmelerin Analizi Teknolojik değişim mevcut pazarları tamamen ortadan kaldırabilirken, kimi pazarlarda ise köklü değişimler yapmaktadır.

Politik ve Yasal Gelişmelerin Analizi İşletmeleri ve bireyleri etkileyen ve sınırlayan kanunlardan, hükümet düzenlemelerinden, siyasi partilerden, kamu kurumlarından ve baskı gruplarından oluşur.

Ekolojik Gelişmelerin Analizi İklim, su, doğal kaynak vb. içermektedir. Hava durumu, hastalıklar gibi etmenler önemli unsurlardır.

Rekabet Analizi Belli bir sektördeki işletmelerin birbirleri arasındaki mücadelenin boyutunu veya bir işletmenin tüm rakiplerini veri alarak girişitiği mücadeleyi ifade eder. Bunlar sektör rekabeti ve işletmeler arası rekabettir.

Sektörel Analiz Pazar: benzer ihtiyaçları satın alan tüketici gruplarının yer aldığı mekanizmayı ifade eder. Sektör: ortak ürün ve teknolojileri kullanan organizasyonların yer aldığı mekanizmadır. Sektörel analiz: pazarın çekiciliğini ortaya koymak ve sektör açısından fırsat ve tehditleri belirlemektir.

Pazarların ve Sektörlerin Tanımlanması Sektör ve Pazar tanımlamalarında en çok kullanılan gösterge fiyat belirleme gücüdür. Tam rekabetçi pazar Monopolistik rekabetçi pazar Oligopol pazar Monopol pazar

Pazar ve Sektördeki Değişimlerin İncelenmesi Makro çevre faktörlerinin analizi Toplam Pazar Faktörleri Potansiyel Pazar Büyüklüğü Beklenilen Pazar Büyüklüğü Ürün Yaşam Eğrisindeki Aşamalar Ekonomik ve Mevsimsel Trendler

Rakip Analizi Rakiplerin davranışlarını faaliyetlerini ve tepkilerini analiz etmek ve öngörülerde bulunmak üzere kurgulanmıştır. Bireysel olarak rakipler incelenir, işletmeye rekabet avantajı yaratacak fırsatlar belirlenir.