Modül 2.Toplumun Katılımının Sağlanması

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
el ma 1Erdoğan ÖZTÜRK ma ma 2 Em re 3 E ren 4.
Advertisements

Oktay ERBEY CRM & B2B Ürün Satış Hizmet Yöneticisi
T.C. İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ Arapgir Meslek YÜKSEKOKULU
Eğitim Programı Kurulum Aşamaları E. Savaş Başcı ASO 1. ORGANİZE SANAYİ BÖLGESİ AVRUPA BİLGİSAYAR YERKİNLİĞİ SERTİFİKASI EĞİTİM PROJESİ (OBİYEP)
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
KİŞİSEL KAMP MALZEMEN Kamp malzemelerini şu ana başlıklar altında düşünebilirsin. Uyku malzemesi Yemek malzemesi Temizlik malzemesi Zorluklara karşı hazır.
Stratejik Plan Şablonu
MODÜL 4 Organizasyon.
Atlayarak Sayalım Birer sayalım
ÇÖZÜM SÜRECİNE TOPLUMSAL BAKIŞ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
Diferansiyel Denklemler
ÖRNEKLEME DAĞILIŞLARI VE TAHMİNLEYİCİLERİN ÖZELLİKLERİ
BEIER CÜMLE TAMAMLAMA TESTİ
ALIŞVERİŞ ALIŞKANLIKLARI ARAŞTIRMASI ÖZET SONUÇLARI Haziran 2001.
İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ TEKNİK ve İDARİ İŞLER MÜDÜRLÜĞÜ (T.İ.İ.M) “HİZMET MEMNUNİYETİ ÇALIŞMASI” Temmuz, 2010.
KÜTÜPHANELERDE HALKLA İLİŞKİLER ve PAZARLAMA ANKARA ÜNİVERSİTESİ KÜTÜPHANESİ ÖRNEĞİ Tuna CAN & E.Erdal AYDIN
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
Yönetim Bilgi Sistemleri Şubat TAPU VE KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
TTB-UDEK Çalışma Grupları Dr. Raşit Tükel TTB-Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu 30 Kasım 2007 / İstanbul.
KIR ÇİÇEKLERİM’ E RakamlarImIz Akhisar Koleji 1/A.
Bebek ve çocuk İzlemlerİ
HİSTOGRAM OLUŞTURMA VE YORUMLAMA
ETİK ve İTİBAR YÖNETİMİ
Prof. Dr. Leyla Küçükahmet
MÜRŞİT BEKTAŞ 1-A SINIFI
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
OKUL GELİŞİM YÖNETİM EKİBİ (OGYE).
ÖRNEKLEM VE ÖRNEKLEME Dr.A.Tevfik SÜNTER.
HİKMET SIRMA (ARİFİYE/SAKARYA) 1-A SINIFI 1 Mehmet YÜCEDAĞ.
TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU
1 YASED BAROMETRE 18 MART 2008 İSTANBUL.
İL KOORDİNASYON KURULU I.NCİ DÖNEM TOPLANTISI
ROL OYNAMA.
Matematik 2 Örüntü Alıştırmaları.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
PROTOKOL.
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
19 Ekim 2006 GfK TürkiyeCustom ResearchGrowth from Knowledge 1 TUHID - İDA İletişim Hizmetleri Algılama Araştırması Eylül 2006.
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
DOĞUM VE SAĞLIK: DOĞUM SAYISI SAĞLIK DURUMUNU ETKİLİYOR MU ? Amaç Annelik kadının varoluşunda ona bahşedilen bir duygudur. Anneliğin birçok getirisi olduğu.
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
KIZAMIK AŞI GÜNLERİNDE DEĞERLENDİRME VE DENETİM. Bu sunumda; Kayıtlara dayalı değerlendirme, Denetim ve Aşı oranı araştırmasını gözden geçireceğiz.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
Yetişkin Öğrenimi İçin Avrupa Uygulamaları YETİŞKİN ÖĞRENME GÜNDEMİ-2
2. Pazarlama Planının Hazırlanması
ANA BABA TUTUMU ENVANTERİ
1 DEĞİŞMEYİN !!!
STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ 2.1. Durum Analizi -Bahçe Ziraatı Programında halen 1. Sınıfta 43 öğrenci; 2. Sınıfta 60 öğrenci olmak.
Bankacılık sektörü 2010 Ocak-Aralık dönemindeki gelişmeler Ocak 2011.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
ÖĞRENCİ VELİSİ GÖREV VE SORUMLULUKLARI
HAYAT BİLGİSİ SORULARI.
-İLETİŞİM- SUNUSU.
Diferansiyel Denklemler
OKUL – VELİ İŞBİRLİĞİ HAZIRLAYAN: GMT.
Tanıtım webinarı: Tanıtım eğitimi anket sonuçları 11 Mart 2015.
Medya ile ilişkiler Webinar-3 Kütüphan-e Türkiye Projesi Tanıtım Çalışma Grubu 23 Ekim 2014.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
ETKİLEŞİM ve İŞBİRLİĞİ
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Tanıtım Çalışma Grubu
Sunum transkripti:

Modül 2.Toplumun Katılımının Sağlanması ORTA DÜZEY GBP YÖNETİCİLERİ İÇİN MODÜL EĞİTİM SETİ Modül 2.Toplumun Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması AMAÇ: GBP yöneticisi olarak görev yapan sağlık personelinin; hizmet verdiği toplum ile nasıl birlikte çalışılabilecekleri toplum katılımının sağlanması ve bu kapsamda hizmet sunanlar ve alanlar tarafından rollerin nasıl paylaşılabileceği konusunda bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması ÖĞRENİM HEDEFLERİ: Bu modülün sonunda, katılımcılar; 1.Toplumun bağışıklama/aşılama çalışmalarına katılımını sağlamak üzere; —Toplumun mevcut hizmetler konusundaki bilgi düzeyi ve davranışlarını değerlendirebilecek, —Topluma verilecek hizmetler konusunda savunuculuk çalışmalarını ve işbirliği toplantılarını yapabilecek, 2. Bağışıklama hizmetlerinin uygulanması kapsamında toplum katılımının izlenmesinin ne olduğunu açıklayabilecek, 3. Toplumun katılımını sağlamak üzere etkili iletişimin unsurlarını sayabilecek, 4. Bağışıklama hizmetleri ile ilgili iletişim materyali hazırlanırken nelere dikkat edilmesi gerektiğini açıklayabilecektir. Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması Toplum Nedir? Coğrafi olarak tanım Kent içinde yaşayan belirli bir nüfus Belirli bir kırsal bölgede bulunan dağınık yerleşimlerdeki gruplar Geçici – mevsimlik olarak belirli yerleşim yerlerinde ikamet eden gruplar (mevsimlik işçi grupları) Toplum Katılımının Sağlanması

Katılım (İşlevsel Anlamı) Amaçlara ulaşma aracıdır Toplumsal kaynaklar ve kurumlar üzerinde ortak denetim sağlar Fikir birliği sağlar İnsanların kendi yaşam alanlarına ilişkin kararlarda, işlem ve eylemlerde etkileşimli özne olmalarıdır. Toplum Katılımının Sağlanması

Toplumun Hizmet Sunumundaki Rolü Toplum ne ölçüde katılıyor? Planlanma Sunulma Değerlendirilme Sağlık Hizmetleri Toplumla İşbirliği Hizmetlerden Faydalanma Düzeyi Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması ALMA-ATA Temel Sağlık Hizmetleri Konferansı (1978) “Kendilerine sunulan sağlık hizmetlerinin planlanma ve uygulanmasına tek tek ve topluca katılmak halkın hak ve görevidir” Birleşmiş Milletler Çevre ve Kalkınma Konferansı (1992) “Sürdürülebilir kalkınma politikalarının başarısı için geniş halk kitlelerinin katılımı şarttır. Sağlığın Geliştirmesi Konferansı-Ottowa (1986) Sağlık günlük yaşamın kaynağıdır. Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması Planlama Hizmetin verileceği YER ve ZAMAN konusunda toplumun görüşü alınmalı Çalışan ebeveynler : mesai saatleri dışında aşılama yapılması (akşam veya tatil günü) Tarlada çalışan, pazarda ürün satan anneler: uygun saatlere (sabah erken, akşam, vb.) Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması Uygulama: YER : Sahada temiz bir yer DUYURU: Aşılamanın yapılacağı yere geldiğinden haberdar etmek KAYIT : Kalabalığın kontrolü, bekleme alanlarının rahatlatılması EĞİTİM : Aşılama ile ilgili uygun mesajlar MOTİVASYON: Bağışıklama hizmeti veren kurumları kullanmaları Aşı takviminin gerisinde kalan çocukların ebeveynlerini ziyaret Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması Değerlendirme: Toplum liderleri ve sağlık çalışanları Hizmetlerin kalitesiyle ilgili soruların yanıtları Bilgi / Geri Bildirim Sağlık Personeli Toplum Üyeleri Aşılama hızları Salgın Sorunların; Tespiti Çözümü Toplum Katılımının Sağlanması

Yöneticinin Toplumla İlişkisi Talep Savunuculuk Toplumsal hareket İletişim Nasıl? Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımını Sağlamak için Ne Yapılabilir? TALEP ? aşılama hızları eksik aşılı ve aşısız çocuk sayıları aşılama hızlarının düşüklüğünün nedenleri Aşılanamayan / aşılarını tamamlamayan /hiç ulaşılamayan Bilgilendirme? Gezici aşılama planlarının durumu? Tutum ve davranışlar? Toplum ve iletişim stratejileri? İletişim aktiviteleri? Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması Toplumla Çalışmak TOPLANTILAR: STK, toplum liderleri/grupların temsilcileri Paylaşım Program araçları Rehber ilkeler Ulaşılan hedefler Karşılaşılan engeller Toplumun katkılarının izlenmesi Raporlar: katkılar Kilit konumundaki liderlere bilgi Sağlık çalışanları ve toplum eğiticileri: Kişiler arası iletişim becerilerinin güçlendirilmesi Motivasyon Toplum Katılımının Sağlanması

Toplumun Bağışıklama Hizmetlerine Katılımı Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması AMAÇ Katılımcıların, toplumla etkili bir işbirliği kurmanın ilk adımı olarak toplum üyelerinin hizmet hakkındaki bilgi ve düşüncelerinin saptanması için bir durum değerlendirmesi yapılması ve bu değerlendirmenin nasıl yapılacağı konusunda bilgi edinmelerini sağlamak. Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması ÖĞRENİM HEDEFLERİ Bu oturumun sonunda, katılımcılar; Toplumu tanımak için ne gibi bilgilere ihtiyaç olduğu ve bu bilgilerin nasıl toplanacağını açıklayabilecek, Toplum katılımı konusunda savunuculuğun önemini açıklayabilecek, Toplum katılımı için, toplantıların yapılmasında gerekli ögeleri sayabilecektir. Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması TOPLUMUN BAĞIŞIKLAMA HİZMETLERİNE KATILIMI UYGULAMA VE İZLEME ETKİLİ İLETİŞİM İLETİŞİM ARAÇLARI VE KANALLARI Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması Vaka Çubuk Sağlık Ocağı Dr.Sema Toplum Katılımının Sağlanması

Durum Değerlendirmesi Ne? Toplum üyelerinin, Farkındalık düzeyleri ve görüşleri? Toplum bireyleri mevcut hizmetlerden haberdar mıdırlar? Mevcut aşılama hizmetlerinin beğendikleri ve beğenmedikleri yönleri nelerdir? Uygun mu? Hizmetlerin iyileştirilmesinde kullanılabilir mi? Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması Bilgiyi Toplamak Nereden ? Nasıl? Ebeveynler Toplum / dini liderler Yerel dernekler / STK Sağlık çalışanları Toplantılar Küçük grup tartışmaları Yüz yüze görüşmeler Hizmet sonrası yapılan görüşmeler Ev ziyaretlerinde Anketler Özel çalışmalar Toplum Katılımının Sağlanması

Bilgi ve Geri Bildirimleri Derlemek Mevcut aşılama hizmetlerinin; Bilgi, farkındalık düzeyi ve tutumlar Katkı düzeyi ve beklenen uygulanabilir katkılar Çalışmalara katılımla ilgili bilgiler Bölgesel aşılama hızları Engel olabilecek toplumun bilgi düzeyi, tutum ve davranışları Hizmetlere erişim engeller (yer, sıklık, aşı takvimi) Özel grupların erişimi (mevsimlik işçiler, vb) Motivasyonu ve faydalanmalarını etkileyen bilgi, tutum ve davranışlar Birlikte Değerlendirme: Endişeler / Uygulanabilir Önlemler Aşılamanın durumu ve hizmetin kalitesi Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımı Biçimleri Grup tartışmaları; ihtiyaçların planlanmasına yardımcı olabilir. Toplumun etkin rol alması için yollar: Temel bilgilerin ihtiyaç sahiplerine duyurulması Tespit ve kayıt Sağlık çalışanlarına yardım Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması Öğrenme Etkinliği 2.1 Toplum Katılımının Sağlanması

1. İnsan gücü, mali ve lojistik destek sağlamak. Toplumun Katkısı 0labilecek Etkinlik Toplum Temsilcileri 1. İnsan gücü, mali ve lojistik destek sağlamak. Öğretmen, toplum lideri, muhtar, belediyeler 2. Rutin, yerinde aşılama ve gezici aşı uygulamalarını etkili planlamada yardım (yer, zaman ve mekan) Muhtar, imam, anneler 3. Yeni doğanları tespit ve hizmet almak için sağlık kuruluşuna yönlendirmek Muhtar, imam, toplum lideri 4. Aşıya devamsızlığı izlemek ve aşı hizmetlerinden yararlanmaya motive etmek. İmam, öğretmen, muhtar 5. Aşı seanslarını halka duyurmak. Belediye, muhtar, imam 6. Savunuculuk ve toplum katılımı mesajları hazırlamak GBP yöneticisi, yerel basın 7. Gönüllüleri aşılama seanslarında yardımcı olması için teşvik etmek ve eğitmek Hekim, sağlık personeli 8. Yerel toplumla iletişim kurmak ve sağlık görevlilerine şüpheli ASİE’lerden haberdar etmek. Muhtar, toplum lideri, öğretmen 9. Sağlık ekibiyle birlikte aşılama hızlarını gözden geçirerek bağışıklama programını izlemek. GBP yöneticisi

Toplum Katılımının Sağlanması Savunuculuk Savunuculuk, siyasi ve toplum liderlerinin kabulü ve taahhüdünün güvence altına alınmasını, programın toplum tarafından kabul edilmesini sağlayan bir bilgi toplama ve verme sürecidir. Hizmetlerin önemi Yararları Toplum katılımının gerekçeleri sunulur Nelerin yapılması gerektiği Nasıl yardımcı olabilecekleri Nasıl katılabilecekleri Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması Savunuculuk Süreci Grup toplantılar / ziyaretler; aşılama hizmetleri neler mevcut neler yapılmalı toplumun endişeleri ve istekleri Toplumun bakış açısı bilgi düzeyi ve katılımın düşük olduğu yerler Toplumun istekleri ve önerileri Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması Planlama Toplantısı Kolay ulaşılabilen Katılımın çok olduğu bir yer Başka grup toplantıları sırasında Toplantı öncesi; Aşılama hızları, aşısız/eksik aşılı kişi sayısı Aşılama kapsayıcılığının düşük olduğu yerlerin haritası Program öncelikleri Toplumda kimler katkı sağlar? Toplantı sırasında; Verilen hizmetlerde ne kadar ilerleme kaydedildiği Yaşanan güçlükler Önerilerini almak Uygun bir zaman ve yer Toplum Katılımının Sağlanması

Gruplarla İletişim Kurmanın İpuçları Rahat ve olumlu bir ortam Bildiklerini paylaşmalarını istemek Soru sormak konusunda cesaretlendirmek Aydınlatıcı yanıtlar Grubun dikkatini çekmek (Hikayeler, kısa oyunlar …) Tartışmalara katılması sağlanması Olumlu geri bildirim Çözüm önermelerini istenir En iyi seçeneklerin tartışılması Toplum Katılımının Sağlanması

Toplumla Birlikte Planlanma Gerekli kaynakların sağlanması Nüfusun ihtiyaçlarının tam olarak karşılanması Uygun yer ve zamanda sunulmak Yerel iletişim kanalları kullanımı:DUYURU Toplum Katılımının Sağlanması

Toplumla Birlikte Planlanma Yılda en az bir kez, il/ilçe aşılama programlarını değerlendirmek Plana uyulması Beklenmeyen aksamalar : haberdar etmek Diğer sağlık hizmetleri ile entegrasyon “Zor ulaşılan topluluklar” hangi hizmetler paketi ? Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması Öğrenme Etkinliği 2.2 Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması TOPLUMUN BAĞIŞIKLAMA HİZMETLERİNE KATILIMI UYGULAMA VE İZLEME ETKİLİ İLETİŞİM İLETİŞİM ARAÇLARI VE KANALLARI Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması Amaç Toplum bireyleri arasında bağışıklama hizmetleri hakkında farkındalık yaratmak, hizmet arama ve bunlardan yararlanmayı sürdürmenin önemi konusunda bilinçlendirmek amacıyla sağlık yöneticilerini bilgilendirmek. Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması Öğrenim Hedefleri Bu oturumun sonunda, katılımcılar: ─Toplum bireylerine hizmetlerden yararlanma motivasyonunun kazandırılması konusunda yapılacakları sayabilmeli, ─Toplum katılımını sağlamada etkili iletişimin ipuçlarını sayabilmeli, ─Hizmet sunucularının iletişim becerilerinin önemini ve bu kapasitelerinin artırılmasının önemini açıklayabilmeli, ─Toplumun aşı konusundaki endişelerinin iyi iletişim ile giderilebileceğini ve hizmet kullanımının artırılmasının katılım için gerekliliğini açıklayabilmeli, ─ Sağlık kuruluşunda veya gezici hizmet sırasında ebeveynlerle daha etkili bir iletişim kurmanın ipuçlarını sayabilmelidir Toplum Katılımının Sağlanması

Uygulanması ve İzlenmesi Nereye ve ne zaman gidileceği Hizmet sunan ile ebeveyn arasındaki iletişim, Takip Bebek Çocuk Doğurganlık çağındaki kadınlar Hamileler Toplum Katılımının Sağlanması

Motivasyonun Sağlanması En uç noktasında bulunan hizmet sunum birimleri (sağlık ocağı ve evleri, aile sağlığı merkezleri) Aylık ve yıllık planlar yapmak Kayıt sistemini kurmak Hedef nüfusların tespiti ve kayıt etmek Bebek ve annelerin aşılanma durumlarını izlenmek Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması Öğrenme Etkinliği 2.3 Toplum Katılımının Sağlanması

Öğrenme Etkinliği 3: Aşılanmama ve Aşıya Devamsızlık Nedenleri Grup 1: Aşısızlar Grup 2: Aşıya Devamsızlar, Eksik Aşılılar. Ulaşımı kolay, büyük bir köyde/yerleşim yerinde yaşamaktadırlar Grup 3: Aşılılar olarak tanımlayınız. Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması Olması Gerekenler Ebeveynler; Aşı kartı + Bilgi Bir sonraki aşı (ne zaman ve nereye) Kaç kez gelmesi gerektiği Olası yan etkiler Yan etki durumunda ne yapmaları gerektiği Her gelişinde aşı kartının yanında olması Personel iletişim becerilerinin geliştirilmesi İyi diyalog kurmak Doğru bilgi Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması Etkili İletişim Aşılama ve sağlık programı için kaynak seferber etmek katılımı teşvik etmek yanlış bilgileri ve şüpheleri giderebilmek nerede ve ne zaman verilecek hizmetleri kullanmak ve aşı takvimine uymak için neler yapmaları gerektiğini anlamamıza yardımcı olur Toplum Katılımının Sağlanması

Hizmet Verirken İletişim Olası engeller: Aşı eksikliği Kuruma olan mesafe Yetersiz ve/veya yanlış bilgi Hoş olmayan deneyimler Aşı kartı verilmemesi / çocuklarının aşılama durumundan haberdar edilmemesi. Hizmette iyileştirme Toplum Katılımının Sağlanması

Yöneticinin İletişim Becerileri İletişim tarzları, İş arkadaşlığı ortamı Açık iletişim program başarısının kilit unsuru Çok katı bir biçimde eleştirilen İşlerini rahat tartışamayan personel :daha az motive “Başkalarına kendinize davranılmasını istediğiniz gibi davranın” Toplum Katılımının Sağlanması

İletişim Becerilerini İyileştirme Eğitimi (Sağlık Çalışanları) Ek eğitim planlamak İş ortamına benzer bir ortam iki tarafa da ihtiyaç var Sağlık çalışanı-kullanıcı iletişimi; Beklentiler Tutum Beceriler Duygular şüpheler, sorular *ifade edemeyecek kadar utangaç veya korkmuş *tüm konuşmanın sağlık çalışanı tarafından yapılması ebeveyn, iyi bir etkileşimi zorlaştırır Programlar her iki tarafa da yoğunlaşmalıdır Toplum Katılımının Sağlanması

Endişelerin, Yanlış Anlamaların ve Söylentilerin Önlenmesi Ebeveynlerin ve toplumun bilgi eksikleri önemli (genel bir anlayış) Endişeler yanlış anlamalar batıl inançlar Tabular söylentiler Yöneticilerin, toplumu bağışıklama konusunda eğitmesi için sağlık çalışanlarına eğitim vermesi gerekmektedir. Toplum Katılımının Sağlanması

Faydalanılanacak bölümler: Tablo-1.1 ve EK-3 Öğrenme Etkinliği 2.4 Faydalanılanacak bölümler: Tablo-1.1 ve EK-3 Toplum Katılımının Sağlanması

Toplumla Etkili bir İletişimin İpuçları Toplumla İletişim Kurmak için Stratejiler İpucu Toplumla iyi ilişkiler kurunuz Sıcak, dostane davranınız ve insanları iyi karşılayınız. Topluluk üyelerine saygı gösteriniz. Topluluk üyesi olan ebeveynleri çocuklarını aşılamaya getirdikleri için övünüz ve cesaretlendiriniz. Toplumu dinleyiniz Anlayabilecekleri kelimelerle topluluğun ne bildiğini öğrenmeye çalışınız. Aşılamaya ilişkin endişelere cevap veriniz. Rahat ortamlarda toplantı ve ev ziyaretleri düzenleyiniz. Mevcut hizmetler ve bağışıklama programının durumuyla ilgili bilgi veriniz Öncelikli sağlık hizmetleri ve hizmet verme mekanizmaları ve tercihleriyle ilgili görüş bildirmeleri için cesaret veriniz. Aşı hızları, olası hastalıklar ve ilerlemesiyle ilgili bilimsel olmayan terimler kullanarak basit bir dille bilgi veriniz. Topluluğun durumuyla ilgilendiğinizi gösteriniz. Annelerle kendileri ve bebekleri için aşılamanın önemine dair konuşunuz. Toplum Katılımının Sağlanması

Sağlık Çalışanları - Aşılamayla İlgili Temel Bilgiler Beş Temel Mesaj Hangi aşı ve hangi hastalıktan korunulacağı Hangi yan etkiler ve bunların nasıl tedavi edileceği Sonraki aşılama zamanı ve yeri Çocuğu hasta olsa bile aşıya getirmesi Aşı kartını iyi koruması ve her gelişinde yanında getirmesi, güvenli bir yerde muhafaza Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması Aşı ile Korunabilir Hastalık Varlığı ve ASİE Tespitine Toplumun Katılımı Hastalık salgınları ASİE’lere ilişkin endişeleri Toplum liderleri ve üyeleriyle doğrudan temas Önceden planlayınız Kıdemli bir uzman ASİE ile ilgili bir bilgi dokumanı Medyayla ilişki ASİE konusunda bilgi dokümanları dağıtmak Radyo sağlık programları Sağlık dergisi Medya ve toplulukla birlikte çalışmaya yönelik eğitiniz. Röportaj veya eğitim konuşmaları Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması TOPLUMUN BAĞIŞIKLAMA HİZMETLERİNE KATILIMI UYGULAMA VE İZLEME ETKİLİ İLETİŞİM İLETİŞİM ARAÇLARI VE KANALLARI Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması AMAÇ Aşı programı sırasında, toplumla iletişim kurmak için kullanılan araçları gözden geçirmektir. Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması ÖĞRENİM HEDEFLERİ Bu oturumun sonunda, katılımcılar; Aşılama hizmetlerinin tanıtımında toplumla iletişimde hedeflerin belirlenmesinin gerekliliğini açıklayabilmeli, Toplumun yapısına uygun mesajların biçimlendirilmesinin önemini açıklayabilmeli, Topluma yönelik eğitim ve tanıtım materyallerinin hazırlanırken dikkat edilecek noktaları sayabilmelidir. Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması Kanallar Kırsalda Hangi İletişim Araçları? Sağlık çalışanları Yerel liderler Toplum gönüllüleri Radyo-TV Tartışma Oturumları; İnsanların aşıyla ilgili şüpheleri Bilgilendirme ve yanlış bilgilerin düzeltilmesi Soruların cevaplanması Olumlu tutum ve davranışların pekiştirilmesi Katılımcıların hepsinin söz alabilmesi Toplum Katılımının Sağlanması

Aşılama Hizmetlerinin Tanıtılmasında Başarılı İletişim için İpuçları: Kolayca uygulanabilecek, masraflı ve zaman alıcı olmayan tedbirler Mesajlar, materyaller ve araçlar basit ve anlaşılır Aynı veya benzer mesajlar ve materyal yer almalıdır. Materyaller bütün toplumda tutarlı ve tamamlayıcı kullanım Hedef kitleye uygun Toplum Katılımının Sağlanması

Temel Bağışıklama Mesajlarının Topluma Uyarlanması Yüz yüze danışmanlık Mesajın anlaşılması ve hatırlanması Kilit bilgilerin öğretilmesi Temel bilgiler: Hangi aşı / aşılar? Ne işe yarar Olası yan etkiler Yan etkilerin tedavisi Bir sonraki aşılamanın yeri ve tarihi, Hasta çocukların bile aşılanmaya getirilmesi gerektiği. Aşı kartlarını güvenli bir yerde bulundurması Her zaman yanlarında getirmesi gerektiği. İletişim Kanalları: Radyo, Televizyon ve Yazılı Materyal Kullanılması Kitle iletişim araçları:Tiyatro,Şarkı… Toplum Katılımının Sağlanması

Materyal geliştirirken; Kalite (fotoğraf, grafik, tablo, metin) Basım öncesi hedef kitle üzerinde deneme Planlanlama ve bütçe; kimler kullanacak, nasıl ve kimler dağıtacak Bilgi Notu Soru-cevap Metinleri Aşılamayla ilgili Gerçekler Fotoğraflar Tablo ve Grafikler Fiziksel Örnekler Başarılı Aşılama Öyküleri Hastalık ve Salgınlarla İlgili Bilgi Broşürler Sunumlar Haber Küpürleri Toplum Katılımının Sağlanması

Etkili, Yazılı Eğitim Materyali Geliştirmek için İpuçları: Mesaj kısa Çok sayıda görsel bilgi Başlıklarla renkli Çok fazla bilgi içermemeli tamamen OKUNMAZ BÜYÜK harfler / FOTOĞRAFLI başlıklar Dergi ve gazete makaleleri ve küpürleri Toplum Katılımının Sağlanması

Resimli Rehber / Üçayak Tahta Kullanımı Katılımcıların yüzüne dönük Herkesin göreceği şekilde Anlattığınız resimlere işaret Karikatürler hakkında soru sorarak grubun katkı yapması Metni rehber olarak kullanınız. Ana noktaları ezberleyiniz, bunları resimleri de göstererek günlük dille anlatınız. Toplum Katılımının Sağlanması

Halk Duyuruları, Tiyatro ve Şarkılar Geleneksel iletişim kaynakları Halkın toplandığı yerlerde (etkinlikler, törenler) Yerel liderler, nüfuz sahibi kimseler ve gönüllüler Tiyatro Şarkılar Toplum Katılımının Sağlanması

Afiş Kullanımı için İpuçları: Çok kişi tarafından görüleceği yerler Yağmur, güneş ve rüzgar Halk toplantıları sırasında tartışma ortamı Sınırlı bilgi Genel bilgi ;faydalı ve pratik olabilir. Toplum Katılımının Sağlanması

Toplum Katılımının Sağlanması TEŞEKKÜRLER Toplum Katılımının Sağlanması