Akreditasyon ve Hastane Enfeksiyonlarının Kontrolü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ISO 9001 : 2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

OMOPHORUS Kalite Yönetim Sistemi Yazılımı
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Faydaları ve Uygulama Koşulları
Laboratuvarlarda Kalite Yönetim Sistemi: Giriş
MODÜL 4 Organizasyon.
Yataklı Tedavi Kurumları Enfeksiyon Kontrol Yönetmeliği
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
Geri bildirim: Sürveyansın en önemli bileşenlerinden biri 2.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
Eğitim ve Araştırma Hastanesi
CBÜ HAFSA SULTAN HASTANESİ ENFEKSİYON KONTROL KOMİTESİ
ÇİD MİKROORGANİZMALAR
Prof. Dr. M. Erdal GÜZELDEMİR
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ VATAN YAZILIMEVİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
Kalite Temsilcisi Handan KUZPINARI
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
TS-EN ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
/ 61 Zekeriya Aktürk, Nezih Dağdeviren EQuiP Türkiye Delegeleri Aile Hekimliğinde Kalite Kursu Bir Kalite İyileştirme Planı (KİP) Oluşturma Grup Çalışması.
Panel Enfeksiyon kontrol mevzuatında güncel durum
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Performans ölçme ve değerlendirme güz
Tetkik Aşamaları Vildan MEVSİM.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
İş Sağlığı ve Güvenliği
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TS EN ISO/IEC Personel belgelendirme sertifikalandırma işi yapmak isteyen kurum ve kuruluşların akreditasyon şartlarını içeren uluslararası bir standarttır.
Kalite nedir? Kalite nedir? Kalite “ bir mal veya hizmetin müşteri beklenti ve gereksinimlerini karşılayabilme yeteneğidir” diye de tarif edilebilir. Tüketicilerin.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
USKAF MAYIS 2016 KOCAELİ Nuh Zafer CANTÜRK Kocaeli Üniversitesi Hastanesi Başhekimi SAKİD Başkanı SENATURK Başkan Yardımcısı.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
ISO 9000 Standartlar Ailesi, Kalite Yönetim Prensipleri
TKY UYGULAMASI.
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
VEHBİKOÇ VAKFI (VKV) AMERİKAN HASTANESİ
ÖZEL BÖLGE HASTANELERİ
Yeditepe Üniversitesi Hastanesi
Öz Değerlendirme (İç Tetkik) ve Bina Turu Eğitimi
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
ISO Hijyen Uygulamaları
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Sunum transkripti:

Akreditasyon ve Hastane Enfeksiyonlarının Kontrolü Dr.Halis Akalın

Akreditasyon ve Hastane Enfeksiyonlarının Önlenmesi ve Kontrolü Kalite Yönetimi Prensipleri Akreditasyon-JCI Uludağ Üniversitesi Deneyimi

Kalite Kalite, bir ürünün veya hizmetin belirlenen ve olabilecek ihtiyaçları karşılama kabiliyetine dayanan özelliklerinin toplamıdır GELİŞİM Yönetim Sistemleri A.Ş., Bursa-2005

Sistem ve Yönetim Sistemi Sistem: Birbiriyle ilişkili veya etkileşimli elemanlar takımı Yönetim sistemi: Politika ve hedefleri oluşturma ve bu hedefleri başarma sistemi GELİŞİM Yönetim Sistemleri A.Ş., Bursa-2005

Kalite Yönetim Prensipleri Bir kuruluşu başarılı bir şekilde yönetmek için, kuruluşu sistematik ve saydam bir şekilde yönetmek ve kontrol etmek gerekir GELİŞİM Yönetim Sistemleri A.Ş., Bursa-2005

Kalite Yönetim Prensipleri Hasta odaklı(endüstride müşteri odaklı) Liderlik Katılım Süreç yaklaşımı Yönetimde sistem yaklaşımı Sürekli iyileştirme Karar vermede gerçekçi yaklaşım Karşılıklı yarara dayalı tedarikçi yaklaşımı GELİŞİM Yönetim Sistemleri A.Ş., Bursa-2005

Süreç Girdileri çıktılara dönüştüren birbiriyle ilgili veya etkileşimli faaliyetler takımı(=JCI standardı=EÖK) Süreç sonuçlarının ölçülmesi gereklidir GELİŞİM Yönetim Sistemleri A.Ş., Bursa-2005

Prosedür ve Talimat Prosedür: Bir faaliyet veya süreci gerçekleştirmek için belirtilen yol(genel seviyede) Talimat: Bir işin, ölçmenin veya kontrolün nasıl yapılacağını tarif eden doküman(operasyonel seviyede) GELİŞİM Yönetim Sistemleri A.Ş., Bursa-2005

Dokümantasyon Şartları Dokümante edilmiş kalite politikası ve hedefler Kalite el kitabı Bu standardın istediği dokümante edilmiş prosedürler Süreçlerin etkin planlanması, yürütülmesi ve kontrolünü sağlamak için kuruluşun ihtiyaç duyduğu dokümanlar Bu standardın gerektirdiği kayıtlardır GELİŞİM Yönetim Sistemleri A.Ş., Bursa-2005

PUKÖ Planla Uygula Kontrol et(Ölçme) Önlem al GELİŞİM Yönetim Sistemleri A.Ş., Bursa-2005 www.tisk.org

Akreditasyon Sağlık kuruluşundan ayrı ve çoğunlukla resmi kimliği olmayan bir kurumun, sağlık kuruluşunda hizmetin kalitesini iyileştirmek için tasarlanmış bir dizi gereksinimi karşılayıp karşılamadığının değerlendirildiği bir süreçtir

Akreditasyon Hasta bakımının kalitesini iyileştirmek Güvenli bir çevre sağlamak Hastalara yönelik riskleri azaltmak Sağlık çalışanlarına yönelik riskleri azaltmak için sürekli çalışmak

Akreditasyonun Amacı Sağlık kuruluşlarının değerlendirilmesi için standartlara dayalı objektif bir süreç sunmaktır Uluslar arası düzeyde kabul görmüş standart ve göstergeleri uygulayarak sağlık kuruluşunda sürekli ve kalıcı iyileşmenin uyarılması

Standartlar Tüm sağlık hizmeti veren kuruluşlar için ortak olan önemli fonksiyonların çevresinde organize olmuştur Her standart ölçülebilir elemanlar aracılığı ile değerlendirilebilir

Akreditasyon Kurumları Uluslar arası Birleşik Komisyon(Joint Commission International) Sağlık Kuruluşlarının Akreditasyonu Birleşik Komisyonu(JCAOH) kurumu tarafından, sağlık hizmetlerinin kalitesini ve güvenliğini iyileştirmek için kurumsallaştırılan bir akreditasyon kuruluşudur

JCI-Hastane Akreditasyon Standartları Hasta odaklı Organizasyon odaklı

Hasta Odaklı Standartlar Hizmete erişim ve hizmetin sürekliliği Hasta ve yakınlarının hakları Hastaların değerlendirilmesi Hastaların bakımı Hasta ve yakınlarının eğitimi Anestezi ve cerrahi bakım İlaç yönetimi ve kullanımı

Organizasyon Odaklı Standartlar Kalite iyileştirme ve hasta güvenliği Enfeksiyonların önlenmesi ve kontrolü Yönetişim, liderlik ve yönlendirme Tesis yönetimi ve güvenliği Çalışanların niteliği ve eğitimi İletişim ve bilgi yönetimi

Enfeksiyonların Önlenmesi ve Kontrolü(EÖK) Hastanede bir enfeksiyon önleme ve kontrol programının oluşturulmasını hedefler Tüm hastalar ve sağlık çalışanları için hastane ortamındaki enfeksiyon risklerinin saptanması ve azaltılmasıdır

EÖK Standardı Kapsamı Enfeksiyon önleme ve kontrol aktivitelerinin yönetimi Aktivitelerin kurum içindeki koordinasyonu Aktivitelerin güncel bilgilere dayandırılması Organizasyonun EÖK programı için yeterli kaynak sağlaması Kuruluşun hasta ve sağlık çalışanlarında sağlık bakımı ile ilgili enfeksiyonların azaltılması için kapsamlı bir program hazırlaması ve uygulaması

EÖK Standardı Kapsamı EÖK programının odaklandığı enfeksiyonlar Enfeksiyon riski yaratan prosedür ve süreçlerin saptanması ve azaltılması İzolasyon politikaları Standart önlemler Kalite İyileştirme ve Hasta Güvenliği ile entegrasyon Eğitim

Ölçülebilir Birleşenler Kuruluş enfeksiyon önleme ve kontrol programının odaklarını belirler -VİP -Üriner sistem enfeksiyonları -SVK ile ilişkili enfeksiyonlar -Cerrahi alan enfeksiyonları

Ölçülebilir Birleşenler Kuruluş enfeksiyon riskiyle ilgili süreçleri belirleyip, bu süreçlerdeki enfeksiyon riskini azaltmak için stratejiler uygulamalıdır -Temizlik, sterilizasyon ve dezenfeksiyon -Çamaşır yönetimi -Enfekte atıklar ve vücut sıvıları -Kan ve kan komponentleri -Mutfak -Morg -Kesici-delici atıklar -Bağışıklığı baskılanmış hastalar -Kanamalı hastalar -Mühendislik hizmetleri ve kontrolleri

25 Temmuz 2006

UÜ-SK Akreditasyon Çalışmaları 15 Ocak 2005’de Akademik Genel Kurul ISO 9001:2000 Belgelendirme ve JCI Akreditasyon Kalite ve Akreditasyon Kurulu Tüm çalışanların kalite ve akreditasyon konusunda bilgilendirilmesi Kalite ve Akreditasyon çalışmaları 15 0cak 2005 tarihli Akademik Kurul’da yapılan ‘’Sağlık Hizmetlerinin Akreditasyonu” eğitimi ile başlatılmıştır. Bu tarihten itibaren ISO 9001:2000 Belgelendirme ve JCI Akreditasyon çalışmaları proje kapsamında entegre bir şekilde yürütülmüştür.

UÜ-SK Akreditasyon Çalışmaları İç tetkikçi eğitimi Kalite yönetim sistemi eğitimi Baş tetkikçi eğitimi Sağlık hizmetleri ile ilgili olarak 11 ana süreç ve 40 alt süreç belirlendi

Enfeksiyon Önleme ve Kontrol EÖK Takımının kurulması Standartların ve ölçülebilir birleşenlerin incelenmesi ve anlaşılması Takım içinde işbölümü Süreç, prosedür ve talimatların hazırlanması Eğitim Denetim ve geri bildirim

EÖK Programı

Neler Değişti? İnvazif aletlere bağlı enfeksiyon oranları düşüyor MRSA oranları -2008’de YBÜ’de %23.8(2007’de %52) -2008’de Kliniklerde %13(2007’de % 28) Antibiyotik duyarlık oranlarında artış

Neleri İzliyoruz? Grip aşılama oranları Maruziyetler

Eğitimler ve Tetkikler Talimatlar için eğitim-2006 SGS tetkiki-Temmuz 2006 Mock Survey-Aralık 2006 Talimatlar için eğitim-2007 Mock Survey-Nisan 2007 SGS tetkiki-Temmuz 2007

Uludağ Üniversitesi (UÜ) Tıp Fakültesi Hastanesi'nde 15 Ocak 2005 tarihinde başlatılan akreditasyon çalışmaları iki aşamada gelişti. 1.5 yıl süren yoğun çalışmalar sonucunda ilk olarak, Hastane ve bağlı tüm sağlık kuruluşları SGS tarafından denetlendi ve 25 Ağustos 2006 tarihinde ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistem Belgesi alındı. 11 Eylül 2006'da hem SGS'nin hem de onun bağlı olduğu kuruluş United Kingdom Akreditation'ın (UKAS) logosu kullanılmaya başlandı. İkinci aşamada ise Hastanedeki kalite çıtasını daha yükseğe çıkarmak amacıyla dünyanın en eski ve en büyük akreditasyon kuruluşu olan JCI'a başvuruldu. Gerekli hazırlıkların yapılmasının ardından çeşitli tarihlerde JCI denetçileri ön denetimlerini yaptı. Belirtilen eksikler giderildi, gerekli değişiklikler yapıldı. 10 Aralık 2007'de ise son denetim yapıldı. Yapılan 5 günlük denetim sonucu 14 Aralık 2007 günü kapanış oturumunda açıkladı. Ekip başkanı Jerry Dykman, 5 gün boyunca yaptıkları denetimlerde, akreditasyon şartları arasında bulunan 1033 standarttan 1020'sine 10 üzerinden 10; 13 standarta da 10 üzerinden 7-8 puan verdiklerini ve UÜ Tıp Fakültesi Hastanesi'nin JCI akreditasyon denetimini başarıyla geçtiğini belirtti. Son denetimin sonucunu değerlendirirken Dykman, "Kariyerim boyunca böylesine büyük bir hastanede bu kadar az hata içeren en iyi raporu sunmaktan mutluluk duyuyorum." dedi.

Çalışmalar Sırasında Sıkıntı Yaratabilecek Durumlar Mühendislik hizmetleri Antibiyotik kullanımının takibi Çevrenin korunması Kontratlı hizmetlerin kontrolü Hemşire-Hasta oranları Sağlık personelinin yer değiştirmesi

Hasta Güvenliği Hedefleri Hastanın identifikasyonu İletişimin iyileştirilmesi Yüksek riskli ilaçların güvenli kullanımı Cerrahide doğru hasta-doğru bölge-doğru prosedür El hijyeni Hasta düşmelerinin azaltılması

EÖK Takımı Dr.Halis Akalın Dr.Emel Yılmaz Dr.Cüneyt Özakın Dr.Melda Sınırtaş Dr.Tülay Özçelik Dr.Yasemin Heper EKH Neval Gencol EKH Nergis Tezgeç EKH Esma Dökümcügil EKH Muhterem Karagenç