ALIŞTIRMA UYGULAMA PROGRAMLARI Bilgisayar Destekli Öğretim

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ALIŞTIRMA-UYGULAMA PROGRAMLARI
Advertisements

İŞBİRLİKÇİ ÖĞRENME.
HOT POTATOES.
Bilgisayar Destekli Eğitimin Gelişimi ve Kuramsal Dayanakları
Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımları ve Değerlendirme
Öğretİm Materyallerİ Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖZEL DERS YAZILIMLARI (Tutorials)
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Zihinsel Engellilerde Disiplin Alanlarının Öğretimi
Bilgisayar Destekli Öğretim Yazılımları
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
ALIŞTIRMA-UYGULAMA YAZILIMLARI
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Derya Duygu KARSLI
Bilgisayar Destekli Öğretim
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)
Öğretim Durumlarını Planlama
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
SİMÜLASYONLAR.
BİRE-BİR UYGULAMA PROGRAMLARI (TUTORIALS)
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Bilgisayar Destekli Eğitim
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Bilgisayar Destekli Eğitimin Gelişimi ve Kuramsal Dayanakları
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler BÖLÜM 4 Öğretimin Değerlendirme ile Yapılandırılması.
SINIF YÖNETİMİ.
Çalışma Yaprağı.
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Uzaktan Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR. Dr. Soner YILDIRIM Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE) Gündem E ğ itimde bilgisayar uygulamaları Bilgisayar Destekli E.
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI Yrd. Doç. Dr. Halil Ersoy.
1 ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR. 2 Öğretim Aşamaları Bilginin Sunulması Öğrencinin Yönlendirilmesi Uygulama Değerlendirme Öğretici Programlar.
1 BDE Türleri Dr. Hüseyin Arak. 2 Öğretici Programlar/Bire-bir Uygulama Alıştırma Uygulama Programları Benzeşim (Simülasyon) Programları Eğitsel/Öğretici.
1 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Dr. Hüseyin Arak.
WEB TABANLI ÖĞRENME.
YAZILIM DEĞERLENDİRME
Programlı Öğretim.
12. Ders Bilişsel becerilere hazırlık öğretimi
ARAÇ - GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
ARAÇLAR VE AÇIK-UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
7th International Congress of Research in Education
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretimde Araç-Gereçlerin Yeri ve Önemi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTSEL OYUNLAR (Educational Games)
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Sunum transkripti:

ALIŞTIRMA UYGULAMA PROGRAMLARI Bilgisayar Destekli Öğretim Doç. Dr. Yüksel GÖKTAŞ BÖTE-2 GRUP-2

Bu Dersimizde: -Bilgisayar destekli öğretimin ne olduğunu -Alıştırma uygulama programlarının BDÖ içerisindeki yerini -Alıştırma uygulama programları bilgisini -Alıştırma uygulama programlarının kullanabilirliğini -Alıştırma uygulama programlarından örnekler -Konu Başlıklarını inceleyeceğiz

BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM Bilgisayar Destekli Öğretim (BDÖ), öğretimsel içerik veya faaliyetlerin bilgisayar yoluyla aktarılmasıdır.

BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM Bilgisayarın eğitim alanına verdiği destek değişik biçimlerde ifade edilebilmektedir. BDÖ: Bilgisayar Destekli Öğretim BDE: Bilgisayara Dayalı Eğitim BDÖ: Bilgisayar Destekli Öğrenme BTÖ: Bilgisayar Tabanlı Öğretim BÖU: Bilgisayarların Öğretisel Uygulamaları

Bilgisayar Destekli Öğretimin Yazılım Türleri Öğretici Yazılımlar Alıştırma ve Uygulama Yazılımları Benzetim Amaçlı Yazılımlar Oyun Amaçlı Yazılımlar Başvuru Kaynağı Amaçlı Yazılımlar

Öğretim Aşamaları Öğretici Programlar Alıştırma-Uygulama Programları Bilginin Sunulması Öğretici Programlar Alıştırma-Uygulama Programları Öğrencinin Yönlendirilmesi Uygulama Değerlendirme

Alıştırma Uygulama Programları Öğrenilmiş kavramsal ve işlemsel bilgilerin geliştirilmesi, uygulanması ve konudaki yanlış anlamaları ortaya çıkarılıp düzeltilmesi için tasarlanmış bilgisayar programlarıdır. Öğretmekten çok öğrenilen konuları uygulama ve pekiştirmeyi amaçlayan yazılımlardır . Destek materyal olarak kullanılabilirler. Öğrenmede kalıcılığın sağlanmasında oldukça etkilidir.

Alıştırma Uygulama Programları Alıştırma Uygulama Programları İki Türde Uygulanır: 1. Öğrenciye zorlukları belli bir dizi soru verilerek, yapılan araştırmalar. 2. Öğrencinin öğrenilmemiş davranışları ile ilgili sorular verilerek, yapılan alıştırmalar.

Alıştırma Uygulama Programlarının Genel Amacı · Bilginin kısa süreli bellekten uzun süreli belleğe aktarılması · Aktarılan bilginin gerektiği zamanda hatırlanıp kullanılmasına yardımcı olma

Alıştırma Uygulama Programlarının Genel Amacı · Öğrencinin tekrar ve örnekler yardımı ile hatırlamasına ve öğrenmesine yardım etme · Hazırlanması en kolay olan BDE örnekleri olması nedeniyle kolay erişilebilir olması amacıyla kullanılır. · Sınıf öğretimini desteklemesi

Alıştırma Uygulama Programlarının Genel Yapısı Programa Giriş Maddenin Seçilmesi Soru ve Yanıt Programdan Çıkış Dönüt Yanıtın Değerlendirilmesi

Genel Yapıdaki Farklılıklar Genel yapı farklılık gösterebilir Maddeler belirli bir sırada verilebilir Maddeler rastgele verilebilir Öğrenci istenilen performansa ulaştığında BİTİŞ 100 soru sonunda Öğrenci istediğinde

Öğrencinin Güdülenmesi Tasarım Faktörleri Giriş Madde Özellikleri Madde Seçme İşlemi Madde Gruplama İşlemi Grafik Dönüt Öğrencinin Güdülenmesi Veri Saklama

Giriş İçerik hakkında önbilgilerin verildiği bölüm. Bu iki aşamada yapılmalıdır. *Kaç madde sunulmalı *İçeriği sunarak öğrencinin, programın kendisine uygun olup olmadığını anlaması sağlanmalı Bu aşamalar sayesinde önce hızlı bir tekrar yapma olanağı sunulmuş olunur.

Madde ve Özellikleri Yazılımın içeriğinin ve içeriğe göre yöntemin belirlendiği bölüm. Maddeler; eşleştirme, çoktan seçmeli, cümle tamamlama, boşluk doldurma, kısa yanıtlı sorular vb. biçimlerde olabilir.

Madde ve Özellikleri - Biçim Maddeler; eşleştirme, çoktan seçmeli, cümle tamamlama, boşluk doldurma, kısa yanıtlı sorular vb. biçimlerde olabilir. Müzik notası Doğru çizgide gösterimi Nesne resimleri Nesne adları Kimyasal elementler Sembolleri

Madde ve Özellikleri - Tarz Hedeflere, içeriğe, zorluk derecesine ve öğrenci özelliklerine bağlı olarak aşağıdaki biçimlerde kullanılır. Ses Metin (İngilizce kelimeyi duyar, türkçe karşılığını seçer yada yazar) Metin Resim (bir kuş adı okur, o kuşun resmini seçer) Resim Metin (bir ulaşım aracını görür, adını yazar veya seçer)

Madde ve Özellikleri – Yön Maddeler genellikle tek yönlüdür. Maddelerin yönü, öğretilecek içeriğe ve hedefe dayalı olarak seçilmelidir. Örneğin; İngilizce metin okumayı geliştirmek için İngilizce-Türkçe alıştırma, İngilizce yazımı geliştirmek için Türkçe-İngilizce alıştırma daha uygun olacaktır.

Madde Seçme İşlemi Kolay ve zor sorular karışık bir şekilde yerleştirilmemelidir. Sürekli kolay veya sürekli zor sorular kullanılmamalıdır. Zorluk derecesini öğrenci başarısına göre ayarlamak gerekir. Maddeleri zorluk derecesine göre gruplamak gerekir.

Tüm Soruları Al-Karıştır Madde Gruplama İşlemi Başla İlk Soruya Bak Sor Yanıtına Bak Listenin Sonuna Ekle Listeden Çıkar Başka soru? Tüm Soruları Al-Karıştır Doğru mu?

Grafikler Alıştırma-uygulama programı içerisinde grafikler, -Madde içerisinde direkt olarak, -İpucu/dönüt vermek için, -Kullanıcı başarısını göstermek için veya -Motivasyonu artırmak için kullanılabilir.

Grafikler - Örnek Öğrenciye, soruların % kaçını tamamladığına dair sadece rakamsal bilgi vermek yerine, yatay bir çubuk üzerinde yüzdeyi ifade etmek daha anlaşılır olacak ve daha etkili sonuç verecektir. X 10 sorudan 7 tanesi yanıtlandı. Doğru yanıtlanan soru sayısı: 6

Dönüt Dönüt, öğretici programlarda sunulduğu gibi verilebilir. Sadece doğru yada yanlış yanıt verdiğini söylemek yerine daha detaylı açıklamalar yapmak gerekir. Yanıtın neden yanlış olduğunun söylenmesinin yanı sıra doğru yanıt gerekçeleri ile birlikte sunulabilir

Öğrencinin Güdülenmesi Yarışma Diğer öğrencilere karşı Bilgisayara karşı Kendine karşı Zamana karşı Grup çalışması Zengin görünüm Hedef belirleme Ödül Oyuna dönüştürme

Veri Saklama Öğrenciye sorulacak soruların belirlenmesi, öğretmenin performansı inceleyebilmesi, öğrencinin kendi başarısı hakkında bilgilendirilmesi gibi pek çok amaç için alıştırma-uygulama programlarının verilerinin saklanması gerekir.

İpuçları Alıştırma uygulama programlarında öğrenciye ipuçları verilir. İpuçları, yanlış yanıtın ardından verilebilir veya öğrenci tarafından bir buton yardımıyla istenebilir. İpuçları, motivasyon sağlaması ve bilgilerin ilişkilendirilmesi açısından olumlu etkiler yapar.

Özet Düzeltici dönüt Küçük bilgi yığınları Avantajları 1 Düzeltici dönüt Küçük bilgi yığınları Uygun konularda çok iyi yöntemdir. Bilgi ve yetenekleri uygulama imkanı verir.

Özet Sınırlılıkları Tekrarlıdır. Sıkıcı olabilir. 2 Tekrarlıdır. Sıkıcı olabilir. Bir diğer sorun öğrenme potansiyelindedir.

BÖTE

Kaynakça Multimedia for Learning: Methods and Development. Bilgisayar Destekli Öğretim Ve Uygulamalar”; Dr. Yavuz Akpınar 1999. Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning: Methods and Development. Allyn and Bacon, USA.

Slayt Tasarımı: Barış KORKMAZ Broşür Tasarımı: Muhammed GÜLER Poster Tasarımı: Muhammed GÜLER Afiş Tasarımı: Muhammed GÜLER Araştırma Uygulama Programları Raporu: Samet GÜNEY Değerlendirme: Samet GÜNEY Sunucular: 1- Abdulgani TÜRKAN 2- Mehmet KÜÇÜKKALEM 3- Yunus AĞCAKALE 4- Mustafa Tanış 5- Harun BURAK 6- Samet GÜNEY