a bright future lies ahead only when you take your step!

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Advertisements

Erasmus+ Eğitim,öğretim, gençlik ve spor konularında neler sağlıyor?
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
Eğitim, Öğretim, Gençlik ve Spor Programı
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI’na GENEL BAKIŞ
Mesleki Eğitim Ögrenci ve Çalışan Hareketlilik Bütçeleri Katılımcı ve rafakatçi için seyahat edilecek ülkeye gidiş dönüş için Seyahat Edilen mesafe 100.
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
E Y L E M 1. 2 G e n ç l i k G i r i ş i m l e r i PROGRAMI.
ERASMUS+ Sektörel Beceri Ortaklıkları
E Y L E M 3. 1 Avrupa Birliği Komşu Ülkeleri İle İş Birliği PROGRAMI.
ERASMUS Nedir? Erasmus programı, yükseköğretim kurumlarının birbirleri ile işbirliği yapmalarını teşvik etmeye yönelik bir Avrupa Birliği programıdır.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM ve GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ Şubat 2007.
Akademik Gelişim Birimi Etkinlikleri
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMI
LEONARDO DA VINCI PROGRAMI PROJE DÖNGÜSÜ
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
Celil YAMAN Mesleki Eğitim Koordinatörü 12 Şubat 2014 İstanbul
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMI
AB Bilgi ve İletişim Teknolojileri Politika Destek Programı BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ POLİTİKA DESTEK PROGRAMI ( ) PROGRAM HAKKINDA GENEL.
AB 7. Çerçeve Programı “People Alt Programı” Başlangıç düzeyindeki araştırmacılar için eğitim ağları.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
AB-TÜRKİYE ODA FORUMU PROJESİ 1/51 DEĞERLENDİRME TABLOSU Başvuru Rehberi içinde yer alan ve proje tekliflerinin hangi kriterlere göre değerlendirileceğini.
ERASMUS+ ( ) MESLEKİ EĞİTİM HAREKETLİLİK FAALİYETİ
ERASMUS+ SPOR Muhammet DEMİR Ocak Erasmus+ Spor: Hedefler Doping, şike, şiddet, hoşgörüsüzlük ve ayrımcılıkla mücadele Sporda iyi yönetişimi ve.
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi (Ulusal Ajans)
TÜBİTAK Bilimsel Araştırma Projelerini Hazırlama Eğitimi Şubat 2014
ERASMUS+ GRUNDTVIG (YETİŞKİN EĞİTİMİ)
Bütçe Formunun Doldurulması
Eğitim, Öğretim, Gençlik ve Spor Programı
Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır. Bireylerin;
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Üçüncü ülkelerle işbirliği projelerii (Dizin 1.3.5)
Balıkesir Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Araştırma ve Uygulama Merkezi Akademik Yılı Erasmus+ Programı Ders Verme ve Eğitim Alma Hareketliliği.
Serdar ARSLAN PPKB Uzmanı T.C. Orta Anadolu Kalkınma Ajansı
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı İşbirliği Projeleri( Dizin )
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
Comenius Hazırlık Ziyaretleri ve İrtibat Seminerleri Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP)
ERASMUS PLUS Şubat 2014 Ahmet BOYLU
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
Comenius Okul Ortaklıkları
1 T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI.
Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.
NAZİLLİ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AB PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Okul Eğitimi Personeline Yönelik Hareketlilik Projesi
ANKARA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Eğitim, Öğretim, Gençlik ve Spor Programı
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
ORDU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARGE BİRİMİ-PROJELER EKİBİ
ERASMUS + GENCLİK. YENİLİKLER Sadece yaş arası gençler değil gençlik çalışanları da yaş sınırı göz etmeksizin katılabiliyor. Ayrıca bu programda.
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
SUZAN MEHMET GÖNÇ TİCARET MESLEK LİSESİ 02/09/2013.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
Eğitim, Öğretim, Gençlik ve Spor Programı
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ HATAY İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE
Sunum transkripti:

a bright future lies ahead only when you take your step! Erasmus Plus ka2 a bright future lies ahead only when you take your step!

ANA EYLEM 2: YENİLİK VE İYİ UYGULAMA DEĞİŞİMİ İÇİN İŞBİRLİĞİ STRATEJİK ORTAKLIKLAR Okul Eğitimi Alanında Stratejik Ortaklıklar Yenilik ve İyi Uygulama Değişimi için İşbirliği ana eylemi (KA2) altında yer alan bu faaliyet ile kurumsal, yerel/bölgesel, ulusal veya uluslararası düzeyde yenilikçi uygulamaların geliştirilmesi, transfer edilmesi ve/veya uygulanması amacıyla, Program üyesi ülkelerin eğitim, öğretim faaliyetlerinde kurumlar ve kuruluşlar arasında stratejik işbirliği ve ortaklık projeleri desteklenmektedir

Bu faaliyet altındaki okul eğitimine yönelik ortaklık imkanları şunlardır: Okullar arasında ortak konularda çalışmaya yönelik küçük ölçekli işbirliği projeleri Eğitim alanında yenilikçi uygulamaların geliştirilmesine yönelik büyük ölçekli ortaklık projeleri Öğrencilerin Program üyesi ülkedeki proje ortağı bir okulda eğitim almasına imkan veren ortaklıklar Uzun dönemli personel hareketliliği projeleri

Kimler Katılabilir? Erasmus+ Programına katılımcı ülkelerde yerleşik okulların yanı sıra, okul eğitimi alanında farklı deneyim ve uzmanlıklara sahip kurum/kuruluşlar stratejik ortaklıklarda yer alabilirler.  Bir Stratejik Ortaklık (KA2) başvurusunda 3 farklı Program Ülkesinden en az 3 ortak olmalıdır. En fazla 10 ortak olabilir Ancak yalnızca okulları içeren ortaklıklarda istisnai olarak sadece iki okul arasında ortaklık kurulabilir.

Proje kapsamında gerçekleştirilebilecek ulusötesi eğitim, öğretme ve öğrenme faaliyetleri: - Kısa dönemli öğrenci grupları değişimi (5 gün – 2 ay) - Uzun dönemli öğrenci hareketliliği (2 ay – 12 ay) - Kısa dönemli ortak personel eğitimi (5 gün – 2 ay) - Uzun dönemli öğretme görevlendirmesi (2 ay – 12 ay) Başvurular, en geç 31 Mart 2015 tarihinde Brüksel saati ile 12:00 (Türkiye saati ile 13:00)'e kadar sisteme yüklenmek zorundadır. 

Projenin süresi Projeler, 2 veya 3 yıl sürelidir 2 yıl süreli projelerde ilk ödeme %80 olarak gerçekleşecek olup kalan tutar ise nihai rapor değerlendirmesi sonrasında tespit edilecektir. 3 yıl süreli projeler için ise ödeme düzenlemesi %40+ %40 + %20 şeklinde olup ikinci ve üçüncü ödemeler proje sahibi tarafından sunulacak olan ara (teknik) ve nihai raporlara göre olacaktır Proje kapsamında yıllık maksimum 150.000 € talep edilebilir.

Projenin Yazımı (PIC KODU ALDIKTAN SONRA)Proje konusunun belirlenmesi Ortakların bulunması Online Formun İndirilip Doldurulması Ortaklık Yetki Belgesinin Eklenmesi Gannt-Şemasının Eklenmesi Doğruluk Beyanı Ekle Online olarak gönder (submit the form) ve turnaya yükle Projenin Yazımı

Nedir bunlar Projelere Sağlanan Hibe Destekleri Nelerdir? Proje Yönetimi ve Uygulaması ( Projenin genele yönetimi, aylık 500 avro ve 250 avro) Ulusötesi Proje Toplantıları (Minimum 1 gün olan yurtdışı/içi koordinasyon toplantıları ) Fikri Çıktılar (çok fikri çıktılar) Çoğaltıcı Etkinlikler (Katılımcı başına 100 avronun verildiği seminer vb etkinlikler) Eğitim, Öğretme ve Öğrenme Faaliyetleri (Öğretmen ve öğrencilerin yurtdışı/içi yaptığı genelde 5 günlük etkinlikler) İstisnai Masraflar (Bir projede kurumun sahip olmadığı bir şeyi almak isterseniz… ) Özel İhtiyaç Desteği (Engellilerimiz için tam destek)

BÜTÇE Bütçeyi görünce korkmayın zaten forma projenizi girdikten sonra tek yapmanız giden gelen sayısını ve etkinlik adını girmek form «çok akıllı» olduğu için otomatik olarak hesaplıyor….

Bütçe Eğer koordinatör kurumsan aylık 500 avro alırsın

Ulusötesi proje toplantıları http://ec. europa Ulusötesi proje toplantıları http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/tools/distance_en.htm adresinden gideceğiniz yere bakınız

Seyahat : 100 ila 1,999 km arasındaki mesafeler için: katılımcı başına 275 AVRO 2000 km veya daha fazla seyahat mesafeleri için: katılımcı başına 360 AVRO Bireysel destek Örneğin ; «kısa dönem ortak personel eğitim etkinlikleri» faaliyetin 14. gününe kadar: katılımcı başına günlük 100 EURO. Dil Desteği Eğitim veya çalışma dili bilgisini iyileştirmek amacıyla katılımcılara sunulan destek . Yalnızca 2 ila 12 ay süren faaliyetler için: Dil desteği ihtiyacı olan katılımcı başına 150 EURO Ulusötesi Eğitim, Öğretme ve Öğrenme Faaliyetleri Bu kapsamda 3 ilgili destek vardır

Bireysel destek (14. günden sonra % 70) Bireysel Destek: Gün sayısı X Ev sahibi ülke için gün başına geçerli birim katkı / katılımcıların faaliyeti esnasındaki harcırahı. Bireysel destek (14. günden sonra % 70)

Fikri çıktılar Projenize ilişkin bilimselliği veya orjinalliği olan ürün veya sonuçlar

Bu masraflara dikkat!!!!

Projeye ortak nasıl bulabilirim http://www.etwinning.net/ Facebook Gruplar Linkedin Google Arama Bireysel Bağlantılar Ar-Ge

KA2 ONLİNE BAŞVURU NASIL YAPILIR http://www.ua.gov.tr/docs/default-source/comenius-program%C4%B1/okul- e%C4%9Fitimi-alan%C4%B1nda-stratejik-ortakl%C4%B1klar-ba%C5%9Fvuru- rehberi.pdf?sfvrsn=0 http://www.ua.gov.tr/programlar/erasmus-program%C4%B1/comenius- program%C4%B1/stratejik-ortakl%C4%B1klar/ba%C5%9Fvuru- s%C3%BCreci/nas%C4%B1l-ba%C5%9Fvurulur-

Geçen Proje Örnekleri http://www.ua.gov.tr/docs/default-source/comenius-program%C4%B1/2014- y%C4%B1l%C4%B1-karma-okul-e%C4%9Fitimi-stratejik-ortakl%C4%B1klar- projeleri-kabul-listesi.pdf?sfvrsn=0 http://www.ua.gov.tr/docs/default-source/ortakl%C4%B1k-projeleri/2014- okullar-aras%C4%B1-okul-e%C4%9Fitimi-stratejik-ortakl%C4%B1klar-projeleri- kabul-listesi.pdf?sfvrsn=0

Değerlendirme Ölçütleri Teklifin aşağıdaki hususlarla uygunluğu: - Eğitim, öğretim ve gençliğin bir veya daha fazla alanı ile ilgili Avrupa politikalarının hedefleri - Eylemin hedefleri ve öncelikleri (Lütfen "Stratejik Ortaklık Amaçları Nelerdir" bölümüne bakınız) Ne ölçüde: - Teklif gerçek ve doğru bir ihtiyaç analizine dayanıyor - Hedefler açıkça tanımlanmış, gerçekçi ve katılımcı kuruluşlar ile hedef grupların sorunlarını ele alıyor - Teklif eğitim, öğretim ve gençliğin farklı alanları arasında sinerji yaratmaya uygun - Teklif yenilikçi ve/veya daha önce katılımcılar tarafından yürütülmüş diğer girişimleri tamamlayıcı nitelikte - Teklif tek bir ülkede yürütülen faaliyetlerle elde edilemeyecek sonuçlar aracılığıyla AB seviyesinde katma değer getiriyor • Projenin uygunluğu (30 puan) **Bir başvurunun hibe tahsisi açısından dikkate alınabilmesi için en az 60 puan ve aynı zamanda yukarıdaki ölçütlerden her birinin en az %50’si kadar puan almalıdır.

Proje tasarımının ve uygulamasının kalitesi (20 puan) • Hazırlık, uygulama, izleme, değerlendirme ve yaygınlaştırma ile ilgili uygun aşamalar da dâhil, çalışma programının açıklığı, bütünlüğü ve kalitesi • Proje hedefleri ve teklif edilen faaliyetler arasında tutarlılık • Teklif edilen metodolojinin kalitesi ve fizibilitesi • Proje uygulamasının yüksek kalitede olmasını, zamanında ve bütçesine uygun tamamlanmasını sağlamak için, kalite kontrol tedbirlerinin mevcudiyeti ve uygunluğu • Projenin maliyet açısından ne ölçüde etkin ve her bir faaliyete uygun kaynak tahsis ediyor oluşu • Eğer proje eğitim, öğretme veya öğrenme faaliyetleri planlıyorsa: • Bu faaliyetlerin proje amaçlarına ne ölçüde uygun ve uygun sayıda katılımcıyı kapsıyor oluşu • Katılımcıların öğrenme çıktılarının tanınması ve doğrulanmasına ilişkin düzenlemelerin kalitesi, Avrupa şeffaflık ve tanınma araçları ve ilkeleri ile uyumu Proje tasarımının ve uygulamasının kalitesi (20 puan)

PROJE EKİBİNİN VE İŞBİRLİĞİ DÜZENLEMELERİNİN KALİTESİ Ne ölçüde: - Proje, projenin tüm boyutlarını başarılı bir şekilde ortaya koyacak gerekli profile, deneyime ve uzmanlığa sahip tamamlayıcı katılımcı kuruluşların uygun bir karışımını içerdiği - Sorumluluk ve görevlerin dağıtımı, tüm katılımcı kuruluşların bağlılığını ve aktif katkısını ortaya koyduğu -Proje türü ile ilgili ise, proje eğitim, öğretim, gençlik alanlarından ve diğer sosyo-ekonomik sektörlerden kuruluşları içerdiği • Katılımcı kuruluşların kendi aralarında ve diğer ilgili paydaşlarla etkin koordinasyon ve iletişim mekanizmalarının varlığı • Eğer varsa, bir Ortak Ülkeden katılımcı kuruluşun devreye girmesi projeye ne ölçüde önemli bir katma değer sağlıyor (bu şart karşılanmazsa, proje seçim için dikkate alınmayacaktır) PROJE EKİBİNİN VE İŞBİRLİĞİ DÜZENLEMELERİNİN KALİTESİ (maksimum 20 puan)

• Etki ve yaygınlaştırma (30 puan) • Proje çıktılarını değerlendirmeye yönelik tedbirlerin kalitesi • Projenin potansiyel etkisi: - Projenin yaşam döngüsü içinde ve sonrasında katılımcılar ve katılımcı kuruluşlar üzerinde - Yerel, bölgesel, ulusal seviyede ve/veya Avrupa seviyesinde projeye doğrudan katılan kuruluş ve bireylerin dışında • Yaygınlaştırma planının kalitesi: katılımcı kuruluşların içinde ve dışında proje çıktılarını paylaşmaya yönelik tedbirlerin uygunluğu ve kalitesi • İlgili olması halinde, teklifte, üretilen malzemelerin, belgelerin ve yayınların nasıl ücretsiz sunulacağının ve orantısız kısıtlamalar olmaksızın açık lisanslar aracılığıyla nasıl tanıtılacağının teklifte ne ölçüde açıklandığı • Planların, projenin sürdürülebilirliğini sağlama kalitesi: AB hibesi kullanıldıktan sonra bir etkiye sahip olma ve sonuçlar üretme kapasitesi • Etki ve yaygınlaştırma (30 puan)