BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİLGİSAYAR VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
Advertisements

MAİ VE SİYAH.
B İ L İ Ş İ M TEKNOLOJ İ LER İ DESTEKL İ MATEMAT İ K PROJELER İ MATHEMATICS PROJECTS SUPPORTED BY INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES PRESENTATION.
ORHAN YÜCEL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Olumlu Disiplin Yöntemleri
Eğitsel Yazılım Türleri
Bilgisayar Destekli Eğitimin Gelişimi ve Kuramsal Dayanakları
İlköğretim Bölümü Matematik Öğretmenliği Programı
Duran Uygur
Ünite Ürün Dosyası Sunumu Bülent ÖZTÜRK
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
OKUL DENEYİMİ -I- Dr. Muhammed TURHAN.
Eğitimde Bilgisayar Kullanımı
Uzaktan Eğitim Kuramları
DynEd İngilizce Dil Eğitim Sistemi
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
ALIŞTIRMA UYGULAMA PROGRAMLARI Bilgisayar Destekli Öğretim
İNTERNET GÜVENLİĞİ İÇİN İNTERNET GÜVENLİK SEMİNERİ
SİMULASYONLAR (BENZETİŞİM) (Simulations)
Derya Duygu KARSLI
Bilgisayar Destekli Öğretim
ALIŞTIRMA YAZILIMLARI (Practice and Drills)
Master in Advanced European and International Studies.
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Bilgisayar Destekli Eğitim
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
Bilgisayar Destekli Eğitim
Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları
Özel Gereksinimli Çocuklar
Ünite Portfolyo Sunumu Serap Karaman
PROBLEM ÇÖZME YAZILIMLARI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
E Ğİ T İ MDE PROGRAM DE Ğ ERLEND İ RME Belgin TOPAL, E ğ timci Hakan AKSOY, E ğ itim Yöneticisi.
B İ LG İ SAYAR DESTEKL İ Ö Ğ RET İ M GENEL BAKIŞ.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
Çoklu Zekâ Kuramının Öğrenme-Öğretme Süreçlerine Yansıması.
Ki ş inin ya ş amı boyunca edindi ğ i i ş e yönelik deneyim ve faaliyetlerle ilgili algıladı ğ ı tutum ve davranı ş lar dizisidir.
BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ. BÖLÜM 6 ÖĞRETİM ARAÇ- GEREÇLERİNİN SEÇİMİ.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Ders Yazılımlarının Geliştirilmesi ve Bilgisayar Destekli Öğretim Programları.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Lınk layer ProtoCol (ARP,INARP) YUNUS EMRE BAYAZIT.
Öğretim Yazılımları Hiper metin Hiper ortam Zeki Öğretim Sistemleri Yapay ZekaBenzetişim Sanal Gerçeklik.
Bilgisayar Destekli Ö ğ retim Programları De ğ erlendirmek.
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR. Dr. Soner YILDIRIM Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE) Gündem E ğ itimde bilgisayar uygulamaları Bilgisayar Destekli E.
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
1 BDE Türleri Dr. Hüseyin Arak. 2 Öğretici Programlar/Bire-bir Uygulama Alıştırma Uygulama Programları Benzeşim (Simülasyon) Programları Eğitsel/Öğretici.
1 Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Dr. Hüseyin Arak.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
ARAÇLAR VE AÇIK-UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Yönetimin Tanımı ve Unsurları
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
OKULLARDA REHBERL İ K SERV İ SLER İ – H İ ZMETLER İ.
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
EĞİTSEL OYUNLAR.
BENZETİM (SİMULASYON) TEKNİĞİ
ÖĞRENME MODELLERİ Eriman TOPBAŞ.
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
Sunum transkripti:

BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM designed by ARİF ÇÖMEK acomek@yahoo.com

Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE) Gündem Eğitimde bilgisayar uygulamaları Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE) BDE’in Türleri Avantajları ve Sınırlılıkları Araştırma Sonuçları

Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları ÖĞRETİM ARACI OLARAK BİLGİSAYARLAR (BDE) ÖĞRETİMİ DESTEKYECİ UYGULAMALAR YÖNETİM UYGULAMALARI

Eğitimde Bilgisayar Uygulamaları Bilgisayar Destekli Eğitim Öğretimi Destekleyici Araç Yönetim Uygulamaları Alıştırma Uygulama Bire-Bir Öğretim Benzeşim Öğretici Oyunlar Problem Çözme Ofis Otomasyonu Veri Tabanı Tablolaştırma Ofis Uygulamaları Çizim Programları Yazarlık Uygulamaları

Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE) Bilgisayar Destekli Eğitim, öğretimin bilgisayar kullanılarak yapılması ve öğretim içeriğinin bilgisayar yoluyla aktarılmasıdır.

Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE) BDE, eğitimde bilgisayar kullanımı için kullanılan en eski kavramlardan biridir. Bu yüzden, farklı amaçlarla dahi olsa, eğitim ortamında bilgisayar kullanımı genellikle BDE olarak adlandırılır.

Yaygın BDE Uygulamaları Alıştırma Uygulama Programları Bire-bir Uygulama Programları Benzeşim (Simülasyon) Programları Eğitim Oyunları Problem Çözme Programları Diğerleri

Alıştırma Uygulama Programları Alıştırmalar, öğrencinin yeni öğrendiği bilgi ve becerileri kullanma olasılığını artırmak ve hali hazırdaki bilgileri ile yeni öğrendiği bilgileri ilişkilendirmesine yardımcı olmak amacıyla kullanılır. Bu yaklaşıma göre, öğrenilecek konu hali hazırda öğrencilere sunulmuştur.

Alıştırma ve Uygulama Programlarının İşlevi Doğru? Problem Cevap Evet Pekiştireç Problem H A Y I R Tekrar Dene

Alıştırma ve Uygulama Programlarının Bilişsel İşlevleri Bilginin Kısa Süreli Bellekten Uzun Süreli Belleğe aktarılması Aktarılan bilginin gerektiği zamanda hatırlanıp kullanılmasına yardımcı olma Öğrencinin tekrar ve örnekler yardımı ile hatırlamasına ve öğrenmesine yardım etme Sınıf öğretimini desteklemesi Hazırlanması en kolay olan BDE örnekleri olması nedeniyle kolay erişilebilir olması.

Alıştırma ve Uygulama Programlarının Bilişsel Fonksiyonları Genel olarak, temel matematik ve dil uygulamaları için kullanılmışlardır. Fen bilimleri eğitiminde; bilimsel şekiller, kavramlar, mikroskopun parçaları, sınıflandırma, eşitlik ayarları ve semboller gibi konularda öğrencilere yardımcı olması için kullanılabilir.

Alıştırma ve Uygulama Programlarının Bilişsel Fonksiyonları Öğrenciden hızlı yanıt beklendiğinde, temel yeti ve bilgi düzeyinde kullanışlıdır. Genellikle detaylı bir dizi oturumda kullanmak en uygunudur Şu andaki genel eğilim bireysel kullanım yönünde. Öğrenciler için uygun bir düzeye yönelik hazırlanmalıdır.

Bire-Bir Eğitim Programları Bilgisayarın öğretmenin rolünü üstlendiği bilgisayara dayalı öğretim modeli -- içerik sunma, uygulama sağlama ve öğrenmeyi değerlendirme. Bire-bir eğitim programları, içeriği neredeyse gerçek bir öğretmen gibi öğrenciye sunmak için kullanılırlar.

Bire-Bir Eğitim Programlarının İşlevi Bilgi Sunma Soru Sorma Dönüt Sağlama Sonraki Sıra İpuçları Yanıtı Yargılama

Bire-Bir Eğitim Programlarının Detaylı İşlevi Dikkat çekme/ motivasyon sağlama Hedefleri sunma Önbilgiyi hatırlama Yeni materyali Öğrenmeyi yönlendirme Yanlış Yanıt Performansı Ortaya Çıkarma Dönüt Sonraki sıra

Bire-Bir Eğitim Programlarının Bilişsel İşlevi Bu yazılımlar, içeriği öğrenciye sundukları için bilimin herhangi bir alanında aşağıdaki nedenlerden dolayı kullanılabilir: öğrenci gerekli ön-bilgiye ihtiyaç duyduğunda hatırlatmak amacıyla. öğrencinin daha fazla öğrenmek istediği durumlarda ortamı zenginleştirmek amacıyla. içeriğin tüm öğrencilere tanıtılması (bu arada, öğretmenin diğer öğretimsel etkinliklerle ilgilenmesinde kolaylık) amacıyla.

Bire-Bir Eğitim Programlarının Bilişsel İşlevi Sözel ve kavramsal öğrenme için iyi bir tercih. Öğrencinin zamanının büyük bir kısmını harcamasını gerektirebilir. Bireysel ve 2-3 kişilik gruplar tarafından etkin bir biçimde kullanılabilir. Öğrencinin aldığı bilgiyi uygulamasına yönelik fırsatlarla desteklenmelidir.

Benzeşim Programları (Simülasyon) Gerçek bir durumun, olayın veya sürecin basite indirgenmiş olarak sunulmasını sağlayan bilgisayara dayalı öğretim modeli. Gerçek ortamda oluşabilecek zaman, maliyet ve diğer riskler gibi olumsuzlukları ortadan kaldırarak öğrenciye bilgisini gerçek bir ortamda uygulama olanağı sağlar.

Benzeşim Programları (Simülasyon) Bilgisayara dayalı eğitimi bilim alanında kullanmanın en iyi yollarından biri; simülasyon bilgisayarın iyi yapabildiğini uygun bir biçimde kullanmaktır. Fen bilimleri eğitimi örnekleri şöyledir: genetik bilimi, kimyasal reaksiyonlar, hareket eden nesnelerin fiziği vb.

Benzeşim Programları (Simülasyon) En uygun kullanım alanları bilginin, problem çözmenin ve düşünme yetilerinin uygulanmasıdır. Simülasyona göre ayrılan zaman dilimi kısa veya uzatılmış olabilir. Bireysel olarak kullanılabileceği gibi, küçük öğrenci grupları içinde uygundur. Etkin kullanım için yönlendirme ve takip gerektirir.

Öğretici Oyunlar Genellikle oyun elemanlarını kapsayan şekilde uyarlanmış (örnek: alıştırma ve uygulama veya simülasyon) diğer bir bilgisayara dayalı öğretim modeli. Genel Özellikleri: varılacak bir hedef ve oyunun kuralları. duyusal algılama. Güdüleyici unsurlar (e.g., yarışma, ortak çalışma, eğlence).

Öğretici Oyunlar Bu tür uygulamalar, genelde ilköğretim düzeyindeki öğrenciler için hazırlanmaktadır. Eğitim oyunlarının genel özellikleri: Eylenerek Öğrenme Problem Çözme Kritik Düşünme Kavram Öğretimi Strateji Geliştirme Olgunlaşma

Problem Çözme Bu tür BDE uygulamaları, öğrencilerin düşünme ve problem çözme yeteneklerini geliştirmeye yönelik ve herhangi bir BDE uygulaması altında olamyan program türleridir. Bu tür yazılımlar genelde belirli bir alana yönelik problem durumları üzerinde bircok örnek problem ve çözümünü içeren uygulamalardır. Problem çözme türü uygulamaların en sık kullanıldığı alan fen bilimleri eğitimidir. Örneğin, biolojide organlar ve genetik, kimyada reaksiyonlar, en yaygın örneklerdir.

Bilgisayara Dayalı Öğretimin Avantajları Etkileşimli öğrenme sağlaması Anında dönüt verebilmesi Sabırlı olması Öğrenciyi güdülemesi Öğretimde bir süreklilik sağlaması Öğrencinin öğrenme düzeyine uygun öğrenme ortamı sunabilmesi Her öğrencinin ihtiyacına uygun içeriğin sunulması Yeni içeriğin öğretimde birden fazla sunum formatının kullanılması Öğrencinin performans kayıtlarının tutulması

Bilgisayara Dayalı Öğretimin Dezavantajları Araç-gereç ve yazılımlar pahalı olabilir BDE nin geliştirilmesi ve yaygınlaştırılması zaman ve para gerektirir. BDE her öğrenici için uygun değildir. Piyadaki eğitim yazılımlarının birçoğu öğretimsel ve teknik kalite açısından yetersizdir. Sürekli kullanıldığı taktirde, öğrencilerin psiko-sosyal gelişimlerini olumsuz etkiliyebilir.

Bilgisayara Dayalı Eğitimin Etkinliği Hakkında Araştırmalar Ne Diyor? Michigan Üniversitesinden James Kulik ve arkadaşları, BDE ve geleneksel öğretim ortamlarının etkinliği üzerinde meta-analizler yapmış ve BDE nin genelde daha etkin olduğunu bulmuşlardır. Geleneksel öğretim ortamlarıyla karşılaştırıldığında, BDE’nin öğrenci başarısına etkisi %30 oranında daha fazladır. Bu etki daha alt kademelerdeki sınıflarda daha yüksektir.

Bilgisayara Dayalı Eğitimin Etkinliği Hakkında Araştırmalar Ne Diyor? Genelde, BDE geleneksel öğretime oranla %30 daha az zamanda başarılabilmektedir. BDE aynı zamanda öğrencilerin bilgisayara ve konuya karşı olan tutumlarını pozitif yönde etkilemektedir. BDE de öğrencinin başarısını etkileyen unsurlar bilgisayarın kendisi değil, eğitim yazılımının teknik ve öğretimsel kalitesidir. BDE uygulamalarında, öğretmenin becerisi ve yönlendirmeleride öğrenci başarısına direk etki eden diger unsurlardır.

This powerpoint was kindly donated to www.worldofteaching.com http://www.worldofteaching.com is home to over a thousand powerpoints submitted by teachers. This is a completely free site and requires no registration. Please visit and I hope it will help in your teaching.