Uz.Dr. Güven BEKTEMÜR Personel Genel Müdür Yrd.
Sağlık Bakanlığı Personelinin Mevcut İstihdam Modelleri 657 sayılı Kanunun 4/A maddesine tabi, ücretleri Genel Bütçeden veya döner sermayeden karşılanan kadrolu Devlet Memurları, 4924 sayılı Kanuna tabi, ücretleri Genel Bütçeden karşılanan sözleşmeli sağlık personeli, 181 sayılı Kanunun Ek 3’üncü Maddesi çerçevesinde ücretleri döner sermayeden veya genel bütçeden karşılanmak suretiyle 657 sayılı Kanunun 4/B Maddesine tabi olarak çalışan sözleşmeli personel, 657 sayılı kanunun 4/C statüsüne göre çalışan personel Diğer kurumlardan bazı kanun değişiklikleri ile Bakanlığımıza geçen kadrolu işçiler ve geçici işçiler Vekil ebeler Aile Hekimliği Pilot Kanunu göre istihdam edilen Aile Hekimi ve Aile Sağlığı Elemanı
Bakanlığımızca Uygulanan Personel İstihdam Yöntemleri Devlet hizmet yükümlüğü kurası Açıktan atama kurası Kurumlar arası naklen atama kurası Sözleşmeli personel kurası Mazeret kuraları İstifa sonrası yeniden atama kurası Unvan değişikliği ve görevde yükselme kurası
BAKANLIĞIMIZIN PERSONEL POLİTİKASININ TEMEL ESASLARI 1-Sağlık Hizmetinin tüm vatandaşlara zamanında, adaletli ve kaliteli olarak sunulması, Sağlık insan gücünün ülke geneline dengeli dağılımı için planlanmaların Bakanlığımız, diğer kamu kurumları ve özel kurumlar da dikkate alınarak yapılması, Bakanlığımız atama ve nakil mevzuatlarının dengeli dağılım esas alınarak düzenlenmesi, -Hizmet bölge ve grupları, -PDC yapılması, -Hizmet puanı esası Tam gün çalışmanın getirilmesi,
BAKANLIĞIMIZIN PERSONEL POLİTİKASININ TEMEL ESASLARI Personel sayısının dağılımında dikkate alınacak ölçütler; Hastane rolleri: Genel ve dal hastaneleri ile eğitim ve araştırma hastanelerine, il dışından başvuru, yıllık ortalama poliklinik sayısı, yıllık ameliyat sayısı, özellik arz eden birimlerinin olması (yoğun bakım ünitesi, re-animasyon ünitesi, yanık ünitesi, diyaliz). Personel dağılımını etkileyecek ölçüde demografik, epidemiyolojik, coğrafi ve turizm kaynaklı değişiklikler olması, Hekime başvuru sıklığı, İllerin tıbbi cihaz ve fiziki mekan kapasitesi, Personel dağılımını etkileyecek ölçüde nüfus hareketleri ya da poliklinik sayısındaki farklılıklar, Ulaşım şartları, vardiya hizmetleri, gibi etkenler. Sağlık Bölge ve alt bölgeleri, güçlendirilmiş ilçe
BAKANLIĞIMIZIN PERSONEL POLİTİKASININ TEMEL ESASLARI Personel Planlamasında Etken Olan Faktörler Nüfusa göre planlama Sağlık Bölge ve alt bölgelerine göre planlama SB+Üniversite+Özel Sağlık= Toplam Sağlık İnsan gücüne göre planlama Sunulacak hizmete göre planlama Hastane rollerine göre planlama Yatak sayısı, ünit sayısı vb. göre planlama
Türkiye Sağlık Sektörü Çalışanları (01 EYLÜL 2011) SAĞLIK BAKANLIĞI ÜNİVERSİTEÖZELTOPLAM PDC KADROYA GÖRE PDC DOLULUK AKTİFKADRO UZMAN TABİP TOPLAMI % %20%30% PRATİSYEN TABİP % % 11% ASİSTAN %64% TOPLAM TABİP % %22%20% DİŞ TABİBİ % %5%61% ECZACI % %1%91% HEMŞİRE % %15% EBE % %1%9% SAĞLIK MEMURU %8%23% DİĞER SAĞLIK HİZMETLERİ ÇALIŞAN %21%26% TOPLAM SAĞLIK HİZMETLERİ ÇALIŞANI GENEL İDARİ VE DİĞER HİZMET SINIFLARI ÇALIŞAN %19%22% GENEL TOPLAM %14%23%
BAKANLIĞIMIZIN PERSONEL POLİTİKASININ TEMEL ESASLARI 2-Sağlık Personelin mali ve sosyal haklarının geliştirilmesi Performansa dayalı döner sermaye ödenmesi ve taban aylıkların iyileştirilmesi Sözleşmeli personelin tek çatı altında toplanması, Sözleşmeli personelin kadrolu statüye atanmasına imkan sağlanması, Sağlık çalışanı ve hastalar için işyeri güvenliği
BAKANLIĞIMIZIN PERSONEL POLİTİKASININ TEMEL ESASLARI 3-Yeterli ve Nitelikli Sağlık İnsan Gücü Yetiştirilmesi Sağlık alanında insan gücü ihtiyacı tespiti ve ihtiyacın karşılanması için eğitim veren kurumlar ile koordinasyon, Uzmanlık, yan dal uzmanlık ile tıp mesleklerinin tanımlarının yapılması (6225 sayılı Kanun) Yeni eğitim ve araştırma hastanelerinin kurulması ve üniversiteler ile işbirliği (Ortak Kullanım Yönetmeli ğ i)