ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI (ROMANESQUE)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GEBZE ÇOBAN MUSTAFA PAŞA KÜLLİYESİ (1523)
Advertisements

AÇLI SEFERLERİ Sedat ALTAŞ.
ROMANESK VE GOTİK DÖNEM
RÖNESANS MİMARLIĞI FARNESE SARAYI TUBA GÜNEŞ
GOTİK MİMARİ FRANSA ALİ GÖKTEN
Hazırlayan :Aslıhan Peynircioğlu
Santa Fe, New Mexico. 130 yıllık bir muamma yılda yaklaşık ziyaretçiyi hayretler içinde bırakıyor. Söz konusu mekan: Loretto kilisesi.
KONULAR LAURENZIANA KÜTÜPHANESİ CAPITOL ALANI CAPRAROLA VİLLASI GIULIA VİLLASI EKİN GAMZE YÖNEY
Selman ALBAY Din Kül. ve Ahl. Bil.
AVRUPA MİMARİSİ İL GESU KİLİSESİ AUGSBOURG BELEDİYE BİNASI
ROMANESK ÇAĞ ÖNCESİ BATI MİMARLIĞI
ERKEN HİRİSTİYAN İ.Ö 330’da Konstantin eski Roma’nın tüm İmparatorluk bürokrasisini Karadeniz’in ağzındaki yeni Roma’ya taşıması Roma dünyasındaki kapsamlı.
ORTAÇAĞDA AVRUPA TARİHİ
Medeniyetlerin kesişim noktası
Tarafından yayınlanmaktadır.
GOTİK MİMARİ BELÇİKA- HOLLANDA Mimarlık-2 Fatma GÜRHAN
REFORM.
Algürppsx En büyük Bizans kilisesidir. Eski kaynaklara göre, burada bulunan Roma döneminden kalma Artemis, Afrodit ve Apollon mabetlerinin kalıntılarından.
mim384 mimarlıkta biçimbilimsel çalışmalar
Geometri'nin Kullanım Alanları
KONU : İtalyadaki kİlİseler ,almanya ve fransadakİ barok mimarİ
Tempietto Kilisesi, Roma
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI ALMANYA-İTALYA
ERKEN RÖNESANSTAN YÜKSEK RÖNESANSA GEÇİŞ
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
BİR DÜZLEM İLE BİR GEOMETRİK CİSMİN ARA KESİTİNİ BELİRLEME
GEÇ GOTİK MİMARLIK ( ) İSPANYA/PORTEKİZ.
Mineraloji-Petrografi
KÜBRA GÜLTEN KAYNAKLAR: 1)Mimarlık tarihi ders notları 1
RÖNESANS DÖNEMİ SAN PİETRO KİLİSESİ.
Ders:Avrupa Mimarisi Konu:Ayasofya,Aya İrini Kilisesi,Aya Sergius ve Bacchus,Küçük Ayasofya Kilisesi,San Vitale Kilisesi Danışman:Yrd.Doç.Dr. Yasemin İNCE.
JAPONYA TOPLUMSAL KOŞULLAR
ALACAHÖYÜK.
GOTİK DÖNEMDE MEKAN M.S. 5. yy da Roma İmparatorluğu artık zayıflamış ve yönetim gücünü kaybetmeye başlamıştı. İmparatorluğun çöküş yıllarında iç bölünmeler.
SAN JAN KİLİSESİ EFES AZİZ JAN’IN MEZARI ÜSTÜNE BİR TÜRBE YAPILMIŞTI.
SAN MARCO KİLİSESİ.
İNGİLTERE 0841 RUMEYSA ÖZCAN
TARİHTE VATİKAN Vatikan eskiden oldukça büyük bir devletti.Toprakları km yi ,nüfusu da 3.5 milyonu aşıyordu.Daha sonra topraklarını komşu İtalya.
BİZANS MİMARLIĞI.
TURGUT CANSEVER Betül ÜNAL
Konsruktivizm Sevara Rakhimova
MUTLU AKKUŞ HALİL AKBIYIK SUNUŞ TEKNİKLERİ. YÖNLENDİRMESİ İLE MEKANIN İÇ HAÇMİNİ GÖSTEREN GENİŞ BİR GİRİŞE SAHİPTİR.
Ülkemizin Güzel Yerleri
ÇİN İlk yaşam İÖ 3000 yıllarında başlamıştır.
KIRŞEHİR DULKADİRLİ İNLİMURAT YER ALTI ŞEHRİ PROJESİ R
Sosyal Bilgiler ANADOLU’DA İLK TÜRK DEVLETİ ve BEYLİKLERİ
DİNLERDE İBADET YERLERİ
OSMANLI MİMARLIĞI.
Ülkemizdeki Doğal ve Tarihi Güzellikler
ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Plan Tiplerine Göre Bizans Kilise Mimarisinin Gelişim
Nuran BOYRAZ Tarih Öğretmeni HAÇLI SEFERLER İ (1096–1270) XI. yy.'ın sonlarından XIII. yy.'ın sonlarına kadar Hıristiyanların güçlenen Müslüman dünyasına.
LOGO Öğrenciler: Beyzanur Akdağ Songül Pulat Nazlı Doğan ADIYAMAN Danışman Öğretmen Haşim Taş.
Tipik bir gotik katedral planı
Ortaçağın Genel Özellikleri: _Devletlerin merkezi otoritesi zayıf. _Feodalite rejimi toplumları baskı altına almıştır. _Papalar hem dinsel, hem siyasal,
^_^ …. Bslangıç  Bizans mimarisi, Bizans İmparatorluğu mimarisidir. İmparatorluk, Büyük Konstantin, Roma İmparatorluğu başkentini Roma'dan Byzantion'uma.
Avrupa’da, hangi savaşın sonucunda, Haçlı Düşüncesi ortaya çıkmıştır?
KLASİK YUNAN MİMARLIĞI
ANA ÖRGÜLER.
ERKEN HİRİSTİYAN.
Okul Bahçeleri ve Oyun Alanları:
MERDİVENLER 8. HAFTA.
ÇİN İlk yaşam MÖ 3000 yıllarında başlamıştır.
KONYA SIRÇALI MEDRESE Konya Sırçalı Medrese ismini çini süslemelerinden almaktadır. Medrese II. Alaeddin Keykubad tarafından 1242 yılında inşa ettirilmiştir.
BODRUM CAMİİ (Bodrum Mesih Paşa Camii) MİRELAİON KİLİSESİ
ROMAN/ ROMANESK DÖNEM Ortaçağ Avrupası’nda 11. yüzyıldan 13. yüzyıl ortalarına kadar süren ve bütün Avrupa için ortak olan anlatım biçimi. Roman stili/üslubu.
JAPONYA TOPLUMSAL KOŞULLAR
İŞLETME YÖNETİMİNİN TARİHSEL GELİŞİM SÜRECİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Cam göz. Mimar sinan Yeniçeri ordusunda bir asker olarak değil, istihkâm işlerinin idare ve tasarımından sorumlu olarak görev yapan Mimar Sinan’ın ilk.
Sunum transkripti:

ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI (ROMANESQUE) 11. ve 12. YÜZYIL

ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI 11. YÜZYIL Hindesheim Katedrali’nden… Bütün dünyanın korkuyla beklediği gibi 1000 yılında kıyamet kopmayınca,yeni kilise binaları yapılmaya başlandı.

Bu dönemde mimarlığın gelişmesinde rol oynayan diğer etmenler; Kuvvetli kişiliği olan siyasi kilise adamlarının birçok kilise inşa ettirmesi ve tarikatları düzenlemeleri,

Bu dönemde mimarlığın gelişmesinde rol oynayan diğer etmenler; Kuvvetli kişiliği olan siyasi kilise adamlarının birçok kilise inşa ettirmesi ve tarikatları düzenlemeleri, Bütün ülkelerin aynı ilkelerle yapılan yeni manastırlar kurması,

Bu dönemde mimarlığın gelişmesinde rol oynayan diğer etmenler; Kuvvetli kişiliği olan siyasi kilise adamlarının birçok kilise inşa ettirmesi ve tarikatları düzenlemeleri, Bütün ülkelerin aynı ilkelerle yapılan yeni manastırlar kurması, Hac yollarının çok önem kazanmasından, Roma Kudüs ve Santiago yollarında aynı kilise tipinin ve dekorasyonlarının yaygınlaşması;

Bu çağda 3 tip kilise vardır: Piskoposluk Kiliseleri

Bu çağda 3 tip kilise vardır: Piskoposluk Kiliseleri Manastır kiliseleri: Hac yollarında yaygınlaşmış ve değişik üslupların gelişmesini sağlamıştır .

Bu çağda 3 tip kilise vardır: Piskoposluk Kiliseleri Manastır kiliseleri: Hac yollarında yaygınlaşmış ve değişik üslupların gelişmesini sağlamıştır . Bazilikalar: Bir azizin mezarı üzerine yapılan hac kilisesi.

HİLDESHEİM KATEDRALİ, St. MİCHAEL Bu katedral romanesk çağına örnek bir katedraldir.

HİLDESHEİM KATEDRALİ, St. MİCHAEL Bu katedral romanesk çağına örnek bir katedraldir. Orta Avrupa’da uygulanacak plan tipi burada geliştirilmiştir.

Hildesheim Katedrali,St.Michael: Bu katedral ilk romanesk çağına bir örnek olup gelecek 2 yüzyıl süresince Orta Avrupa’da izlenecek plan tipi burada geliştirildi.

Hildesheim Katedrali,St.Michael: Bu katedral ilk romanesk çağına bir örnek olup gelecek 2 yüzyıl süresince Orta Avrupa’da izlenecek plan tipi burada geliştirildi. İki transpet,iki apsid ve iki koro yapılmıştır.İç mekan 3 kareye ayrılmıştır.Daha geç yapılarda her transpet kare olacaktır ve yan nefler de karelerden meydana gelecektir.St.Michael’deki transpetlerde merkezi eksene paralel apsidler yapıldı.

TRANSPET Bazilikalarda ve kiliselerde orta nefin bemaya yakın bölümünde, orta nefle kuzey-güney doğrultusunda dik açı yaparak birleşen ve haç şekli oluşturan mekan.

TRANSPET Bazilikalarda ve kiliselerde orta nefin bemaya yakın bölümünde, orta nefle kuzey-güney doğrultusunda dik açı yaparak birleşen ve haç şekli oluşturan mekan. APSİD Bazilika ve kiliselerde ana eksenin ucunda yer alan ve papazın ayin yapmak için kullandığı, üstü yarım kubbe ile ortülü olan, yarım daire biçimindeki niş.

NEF Bazilikalarda ve kiliselerde apsise dik doğrultuda yani doğu batı doğrultusunda yer alan, birbirlerinden sütun veya ayak dizileriyle ayrılmış uzunlamasına yöneliş gösteren mekanların her biri.

NEF Bazilikalarda ve kiliselerde apsise dik doğrultuda yani doğu batı doğrultusunda yer alan, birbirlerinden sütun veya ayak dizileriyle ayrılmış uzunlamasına yöneliş gösteren mekanların her biri. PAYE Yapıda duvar örme yöntemleriyle yapılmış düşey taşıyıcılara verilen ad. Bunlar, kare, dikdörtgen daire ya da çokgen plânlı olabilir.

Bu karmaşık fakat mantıki sistemi kimin geliştirdiği bilinmiyor Bu karmaşık fakat mantıki sistemi kimin geliştirdiği bilinmiyor.Fakat katedrali inşa ettiren piskopos Bernard’ın mimarlık dahil bütün bilimlerde usta olduğu kayıtlara geçmiştir.Planın hassasiyeti kesitte görülür. ’’a b b a b b a’’ yani ‘a’ paye, ‘b’ sütun ritmi kullanılmıştır.

Bu karmaşık fakat mantıki sistemi kimin geliştirdiği bilinmiyor Bu karmaşık fakat mantıki sistemi kimin geliştirdiği bilinmiyor.Fakat katedrali inşa ettiren piskopos Bernard’ın mimarlık dahil bütün bilimlerde usta olduğu kayıtlara geçmiştir.Planın hassasiyeti kesitte görülür. ’’a b b a b b a’’ yani ‘a’ paye, ‘b’ sütun ritmi kullanılmıştır. Daha evvelki çağda binanın cephesi önemli değildi ve çan kulesi ayrıydı.Fakat Romanesk çağda kilise cephelerinin de içerisi kadar muhteşem olması istendi.Heildesheim Katedrali iki korosu,iki kesişme yerindeki kuleleri ve transpetlerin ucundaki merdiven kuleleriyle ilk gerçek Romanesk kilise cephesi örneğini oluşturdu.

Hildesheim katedrali,Speier,Mainz,Worm ve Leach katedrallerine örnek olmuştur. Speier,Worm katedralleri.

Maria Leach Kilisesi

ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI 12. YÜZYIL 11-12. yüzyıllarda haçlı seferleri başladı.Askeri mimarlar Haçlı Seferleri sayesinde Suriyedeki araplardan ve bizanslılardan,taş kuleler,savunma kalelerini,yani taş şato yapmasını öğrendiler.

ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI 12. YÜZYIL 11-12. yüzyıllarda haçlı seferleri başladı.Askeri mimarlar Haçlı Seferleri sayesinde Suriyedeki araplardan ve bizanslılardan,taş kuleler,savunma kalelerini,yani taş şato yapmasını öğrendiler. Almanyada bu çağda tonoz inşaatı için çeşitli denemeler yapılmaya başlandı klasik romanesk üslubu gelişti.

Tonoz ilk defa romanesk çağında uzun nefi örttü ve tonoz bütün nefi kapladığından kilisenin strüktürünü değiştirmek gerekti.Örtülmesi istenen alan genişledikçe duvarlara binen basınç arttı ve bu sivri kubbe kullanımını beraberinde getirdi.Bütün ikinci romanesk çağ mimarisi kemer ve tonozların yan basıncına karşı yapılan bu mücadelenin tarihidir.

Bu dönemde Kilisenin iç düzeni ,törenlerin cemaat tarafından rahatça izlenebilmesi için düzenlenmişti.Uzun bir orta nef,bunun iki yanında bir yada iki yan nef,belirli ve geniş bir transpet,derin bir koronun çevresinde bir koridor ve oraya açılan şapeller vardır.Romanesk çağ binalarının cephelerinde ise;simetrik geometrik hacimler,düz çizgiler ve belirgin oranlar kullanılmıştır.

MURAT ŞAHİN 200910403005

MURAT ŞAHİN 200910403005