Neler Yapılmalı?. 1. “Bilgi” engel midir? Her alandaki “doğru”lar insanlık tarihinin birikimi olarak biliniyor. Ama bunlar, neyin nasıl yapılacağını söylemiyor.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
“Her sorun öğrenme yetersizliği sonucunda doğar”
Advertisements

Hepimiz –doğuştan- birer öğrenme uzmanıyız!
S E L Ç U K Ü N İ V E R S İ T E S İ Kritik Analitik Düşünme Topluluğu
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
Uzlaşma yoluyla sorun çözmek!
“TOPLAM İSTİHBARAT” İÇİN KONSOLİDE VERİ TABANI
May 15, 07 © Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH, 2007® 1 Her fazladan söz, bir diğerini bozar!
STRATEJİK YÖNETİM STRATEJİK PLANLAMA
9 Kasım 2007 Fuat Öksüz H.Ö. Sabancı Holding A.Ş. Denetim Daire Başkanı Küresel Birikimlerle Ulusal Değerler Yaratmak “Küreselden Ulusala, Ulusaldan Küresele”
Rev © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, Soru Konferansı ® Ne Beklenmeli? Ne Beklenmemeli? Ne / Nasıl Yapılıyor?
AVRUPA BİRLİĞİ SEVGİ BİLDİRİCİ Doç. Dr. CENGİZ HAKAN AYDIN SPOR YÖNETİCİLİĞİ.
İNOVASYON NEDİR? Sunan Bülent Orta Stratejik Yapılandırma Danışmanı
Oca-09© Copyright SMUH®, Değişmeden Değişmek! (Rev 0.1 – ) Olabilir mi, nasıl?
May 5, 06© Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®1 Disiplin (aile içinde)
Bireysel / Kurumsal / Toplumsal “ Yaşamlarımızı şekillendiren yaygın ve yerleşik kalıplar’ın sorgulanması” 19 Aralık 2012 / İstanbul.
Sep / Rev. 1© Copyright Beyaz Nokta® Gelişim Vakfı, Öğrenmeyi Öğrenme’nin kritik parçası: Her sorun bir öğrenme yetersizliğidir.
KAMUDA İNOVASYON (?). KAMUNUN İNOVASYONA (?) ETKİSİ KAMU Kamu kendi faaliyeti (Kamu kesimi reformu) Özel kesim Bilgilendirme -Rekabetçi -Eşgüdüm dışsallığı.
Güvenlikçiden YK Bşk.na Bir kuruluşta en alttan en üste bilgi katma değeri yaratma örnekleri.. Sayfa ve satırları lütfen enter tuşuyla ilerletiniz..
Küreselleşme ve Çözüm Kabiliyeti Rev 2 – Temmuz 2014 ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®
Ekim 15, 06© Copyright M.Tınaz Titiz, Sorunların kendileri Cevaplar De ğ ildir..
Çözüm Kabiliyeti için performans göstergeleri. PI yok, sorun da yok! Çözüm Kabiliyeti için göstergelerden en önemli üçü: 1. Tanımlanmışlık düzeyi, 2.
KONUNUN TESPİTİ.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
Ocak ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH® Askıya Alınmış Yargılarla İletişim=Etkileşim Zamanimizin neredeyse %90’ini kaplayan “iletisim”in en iyimser.
Başlıca Öğrenme Stratejileri
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HALİL TAŞEL GÖKHAN ÖZENÇ YASİN KAYIŞ TURAN ACAR
Sorun Kimyası Madde kimyası olur da sorunları kimyası olmaz mı?
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
30-Tem-05© Copyright M.Tınaz Titiz, Niçin zor öğreniyoruz? Madem hepimiz –doğuştan- birer öğrenme uzmanıyız o halde niçin zor öğreniyoruz?
İhtiyaçlardan Çatışmaya uzanan yol... Bireyler, kurumlar ve toplumlar arası çatışmaların kaynağı Ocak 2015© Copyright SMUH®,
SORULARLA MERAK ETTİKLERİMİZ
March 2, 07 © Copyright M.Tınaz Titiz, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
© Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri®, Herkes İçin Bir Anahtar Kavram: “ Yaşam Alanı”
Çiğdem ÖZTÜRK Semra SEVİNÇ Esra SEVİNDİK
Rev © Copyright Sistem Mühendisliği Uygulama Hizmetleri, Soru Konferansı ® Ne Beklenmeli? Ne Beklenmemeli? Ne / Nasıl Yapılıyor?
Sorun Stok Etkisi Rev Sorun sayısı arttıkça.. Tek sorun yerine iki ayrı sorun halinde: 1. Sorunlar aynı kaynaklara ihtiyaç gösterebilir,
Sorun Çözme  Karmaşıklık  Enerji İhtiyacı  Parçalanma.
ÖZEL TERCÜMAN LİSESİ ANAOKULUNDAN İLKÖĞRETİME SEMİNER PROGRAMI
Mayıs 2009© Copyright SMUH®, Sorunların kendileri Cevaplar Değildir..
Çözüm Kabiliyeti için performans göstergeleri Rev
Neler Yapılmalı?. 1. “Bilgi” engel midir? Yargılarımızın doğruluğuna güvendiğimizde, bilgi edinme kanallarımızı (dolayısıyla merakı) kapatırız. Bir çeşit.
2013 Teklif Çağrısı Döneminde Hayatboyu Öğrenme (LLP)/ Comenius Programı Çok Taraflı Okul Ortaklıkları proje teklif sayısı 1647, kabul edilen proje sayısı.
Sömürü algoritması Birilerinden, sömürü yoluyla değer transfer etmek isteyenler için altın kurallar(!)
İNTERNET VE İLETİŞİM.
Giriş Hazırlayan Öner ÖNDER Eğitimci-Yazar
Sorun Stok Etkisi. Sorun sayısı arttıkça.. Tek sorun yerine iki ayrı sorun halinde: 1. Sorunlar aynı kaynaklara ihtiyaç gösterebilir, 2. Gücünüz azalacağı.
Herkes için –sürdürülebilir- Eğitim
YETKİLENDİRME DAİRE BAŞKANLIĞI OSGB İŞ VE İŞLEMLERİ
1+1 > 2 Niçin Olmasın? Ekim 2015© Copyright SMUH®,
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
Hazırlayan: Mustafa KUMCU Mobilya ve İç Mekan Tasarımı Öğretmeni
16.1 GİRİŞ Bu ünitede, afektif ve sembolik etkenlerin çevresel davranış üzerinde önemli rolü olduğunu göstereceğiz. Öncelikle sembolik ve afektif.
ÖĞRENME AMAÇLARI Olasılıklı örneklem ile örnek büyüklüğüne karar vermenin altında yatan sekiz aksiyomun anlaşılması Güven aralığı yaklaşımını kullanarak.
“Ne yapmalı?” yerine “ne yapmamalı?” Bir paradigma değişimi önerisi... Ocak 2016© Copyright SMUH®,
BİLGİ YÖNETİMİ KAVRAMI ve GELİŞİMİ
YONT221 KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİ GELİŞİMİ VE DEVLETİN ETKİNLEŞTİRİLMESİ YÖNETİŞİM.
HAVA K İ RL İ L İĞİ. BGHKJ GTÖYJÖF.
YAYGIN EĞİTİM.
Bilişim teknolajileri. ①①① ↕①↕① TEMEL KAVRAMLAR.
“Koşullanmama Hakkı” ve Öğrenme Devrimi
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
Öğretim Tasarımı Analiz.
İNOVASYON.
1. Hafta: Tanışma ve dersin içeriğinin tanıtılması
Balık Pasaportu Hatice Kütük 2008
“Her sorun öğrenme yetersizliği sonucunda doğar”
Dalgalara direnmemek, onlara uyum göstermek..
IX. ANAYASA YARGISI.
Sunum transkripti:

Neler Yapılmalı?

1. “Bilgi” engel midir? Her alandaki “doğru”lar insanlık tarihinin birikimi olarak biliniyor. Ama bunlar, neyin nasıl yapılacağını söylemiyor. “Durum”lar ile “doğru”lar arasında çeşitli engeller var. Engellerin başında “doğruluğuna inandığımız bilgilerimiz” var. Doğruluğuna güvendiğimiz bir konuda, yeni bilgi edinme kanallarımızı kapatırız. Aydın kesimin sadece kendi doğrularına “yapışmış” olmasının bir nedeni de budur. Haz ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®. 2014

1. En önemli ihtiyaç: Yargıların askıya alınması (deferred judgement) (Bilgi, tahmin, sanı, değer yargısı, inançları askıya alarak sorgulama) Kritik aydın kütlesi, ancak yargılarını askıya almış olanlarca oluşabilir. Büyük resim ancak bundan sonra sorgulanabilir. Haz ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®. 2014

2. Önemli ihtiyaç: Yeni kavramların toplumsal kavram dağarcığına ve kullanıma girmesi.. Birkaç kritik kavram: 1. Koz Koz 2. İstismara Açık Alan 3. Öğrenme Devrimi Öğrenme Devrimi 4. Yaşam Alanı Yaşam Alanı 5. Maksim Maksim Haz ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®. 2014

Bunlar iyi ama, parçalı etkiler süreci tersine çevirmeye yetmez! Parçalı / sürdürülebilir olmayan girişimler, etki dağılmasına yol açar. inovasyon(lar)a ihtiyaç var. Neler olabilir? 1. Topluma rol model olabilecek bir kurumun, bu kavramları topluca benimseyip kullanması (TSK gibi) 2. Çeşitli STK’lar arasında, değişik kapsamlı işbirlikleri oluşturulmasıoluşturulması 3. Innocentive benzeri bir yaklaşım. Innocentive Haz ©Copyright M.Tınaz Titiz, SMUH®. 2014

Teşekkür Ederiz Tüm sunumları adresindeki “Hava Harp Akademisi Konferansı” başlığı altında bulabilirsiniz.