IFMB 202-FEN VE TEKNOLOJI PROGRAMI VE PLANLAMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YENİ BİYOLOJİ ÖĞRETİM PROGRAMININ TEMEL ÖZELLİKLERİ
Advertisements

PROJE VE KULÜP ÇALIŞMALARI
ÇAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
SINO 314 Topluma Hizmet Uygulamaları
BİLİMSEL BİLGİNİN ÖZELLİKLERİ VE FEN - TEKNOLOJİ OKURYAZARLIĞI
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
SINIF YÖNETİMİ YENİ BİR DÖNEME BAŞLANGIÇ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim Tasarımı
FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAM VE PLANLAMA
SEÇMELİ DERSLERİN UYGULANMASI
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
EĞİTİMİN TOPLUMSAL TEMELLERİ
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
Öğretim Teknikleri - III
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU
Yıldırım milli eğitim müdürlüğü ortak sınavlar komisyonu
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
Ölçme ve Değerlendirme Semineri
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
Girişimcilik ve Proje Yönetimi
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
BİLSEM TANILAMA SÜRECİ
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Program.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
Probleme Dayalı Öğrenme
Bandırma Rehberlik ve Araştırma Merkezi
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
YAPIM KUŞAĞI ÜRETİYORUM ETKİNLİĞİ.
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ATA ANADOLU LİSESİ. TEK KİTAPÇIKLI 160 SORULUK BİR SINAV SORU BAŞINA 1 DAKİKA SÜRE KONULAR AĞIRLIKLI OLARAK 9.SINIF KAZANIMLARI SORULAR ANLAMA VE YORUMLAMAYA.
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
Teknoloji ve tasarım dersi
ÖDÜLLÜ KİTAP OKUMA YARIŞMASI
Öğretimin Planlanması
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI(YKS)
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitimde Hedefler Hedef Alanları
Sunum transkripti:

IFMB 202-FEN VE TEKNOLOJI PROGRAMI VE PLANLAMA YRD. DOÇ. DR. BAHADIR NAMDAR 16 Şubat Haftası

TANIŞMA Adınız Memleket En sevdiğiniz fen dersi? Ders ile ilgili bilgilere ulaşacağınız adres bahadir.yolasite.com/RTEU

Sunum yapacak olan gruplar Hafta Tarih Konu Sunum yapacak olan gruplar 1 9 Şubat 2015 Tembellik Haftası!!!   2 16 Şubat 2015 Tanışma ve Dersin Tanıtımı Kavram Haritası Niçin Fen öğretiyoruz? Eğitim ve öğretim programlarının tanımı program geliştirme süreci 3 23 Şubat 2015 Programın İçeriği Amaç Vizyon Öğrenme Alanları ve İçeriği Grupların Belirlenmesi 4 2 Mart 2015 Program Analizi Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğretim Kazanım Şeçilmesi 5 9 Mart 2015 Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğretim (5E ve POE) Ders Planlarının İncelenmesi Proje İle Temel Bilgiler  6 16 Mart 2015 Ölçme ve Değerlendirme (5E) 7 23 Mart 2015 Ölçme ve Değerlendirme Grup 1-2 8 30 Mart 2015 Ara Sınav (1-2-3-4-5-6-7 Hafta Konuları) 9 6 Nisan 2015 Model Tabanlı Öğretme Grup 3-4 10 13 Nisan 2015 Ders planlari degerlendirmesi Grup 5-6 11 20 Nisan 2015 Plan Hazırlama- AERA/NARST Grup 7-8 12 27 Nisan 2015 Teknolojik Tasarım Döngüsü Grup 9-10 13 4 Mayıs 2015 Argümantasyon Tabanlı Öğrenme Grup 11-12 14 11 Mayıs 2015 Grup 13-14 15 18 Mayıs 2015 Grup 15-16 16 25 Mayıs 2015 Final Sınavı (Başarılar!)

Fikir ve tutumların gelişmesi, farklı düşünce bilgi ve kültürel birikimlerin tanınması ve öğrenme sürecinizin öğretene gösterebilmeniz için derste işlenen konu ile ilgili (karşınızdakinin fikirlerine saygı gösterdiğiniz sürece!) yorumda bulunmanız ve fikir üretmeniz beklenmektedir. Dersle ilgili her türlü iletişim için eposta kullanılacaktır. Lütfen ad ve soyadınızı içeren eposta adresinizi Dersle ilgili duyuruları edinmek için eposta hesabını denetlemek öğrencilerin sorumluluğundadır. Sorularınız için öncelikle bu izlenceye başvurun. Ziyaret saatleri ve/veya eposta dışında gelen sorular yanıtlanmayacaktır. Öğrenmeyi etkileyen en önemli faktörlerden biri de akranlarınızdır. Bu nedenle ders içi aktivitelerde, sınıf ve grup çalışmalarında aktif katılımınız gerekmektedir. Profesyonelliğinizin bir göstergesi olarak lütfen sınıfa gelmeden önce cep telefonlarınızın kapalı olduğundan emin olur. Dizüstü bilgisayarlarınızı, tablet bilgisayarlarınızı ve akıllı telefonlarınızı sınıfa getirmeniz önerilmektedir. Ancak bunların kullanımı yalnızca öğretim üyesinin denetimi ve isteği doğrultusunda olacaktır. Tüm derslere katılmanız ve dakik olmanız gerekmektedir. Derse katılmanıza veya ödevinizi vaktinde teslim etmenize engel olan durumları önceden bildirmeniz gerekmektedir. Vaktinde yapılmayan bildirimler dikkate alınmayacaktır. Grup çalışmalarında, grup arkadaşlarınızın aktivitelere katılımı grubun kendi sorumluluğundadır. Unutmayınız ki akran değerlendirme formunu *** ile gösterilen aktiviteler için doldurmanız ve belirtilen tarihlerde öğretim üyesine teslim etmek zorundasınız. Çevrimiçi ödev teslimleri haftalık planda belirtilen gününde saat 23:59’a kadar yapılmış olmalıdır. Vaktinde teslim edilmeyen her ödeve değerlendirme sırasında geciken gün başı %10 kesinti uygulanacaktır. Grup halinde çalışmanızı gereken durumlarda hem sınıfa ve hem grubununuzun diğer üyelerine karşı sorumluluklarınızı yerine getirmeniz gerekmektedir. Dönem sonunda bütün grup üyelerinden her bir grup üyesinin katkı düzeyini yaklaşık olarak bildirmesi istenilecek ve katkısı olmadığı tespit edilenlere puan verilmeyecektir. Teslim edeceğiniz bütün çalışmalar kendi emeğinizin ürünü olmalıdır. Kısmen de olsa başka birinin çalışmasına yer vermeniz durumunda ise uygun şekilde (örn: APA 6) atıfta bulunmanız gerekmektir. Emek hırsızlığı (intihal) yapanlar hakkında resmi işlem yapılacaktır. Ödevlerde kesinlikle internette bulduğunuz kaynağı kopyalamayın!!!! Ders seçimi ve sınıf geçme gibi konulardaki özel sorularınızı öğrenci işlerine sorunuz (B Blok Zemin Kat). Sınav kağıdınızı yalnızca ziyaret saatleri içersinde veya email ile alacağınız randevu gününde görebilirsiniz.

Bu derste ne öğreneceksiniz Program geliştirmenin temel ilkelerini bilir MEB 2013 Müfredatını hakkında bilgi sahibi olur Araştırma Sorgulama Yöntemi Hakkında bilgi sahibi olur Araştırma Sorgulama yaklaşımına göre ders planı hazırlayabilme yeteneğine sahip olur

DERSİN PROJESİ Dönem boyunca birlikte çalışmak istediğiniz 3şer kişilik gruplarınızı oluşturun Bu grup ile birlikte ders planı hazırlayacağınızı unutmayın Ders Planınız 5E modelini takip etmek zorundadır

FEN VE TEKNOLOJI Fen Bilimleri: Doğadaki varlık ve olayları inceleme, açıklama, onlara ilişkin genelleme ve ilkeler bulma, bu ilkeler yardımıyla gelecekteki olayları tahmin etme Teknoloji: ??????????? FEN BİLİMLERİ TEKNOLOJi (Mühendislik)

NİÇİN FEN- TEKNOLOJİ ÖĞRETİYORUZ?

Tarihsel Gelişim 1980 1958-1970 Sputnik 1930-1945 1.Dünya Savaşı 1870 Öncesi 1870-1900 Endüstri devrimi 1930-1945 1.Dünya Savaşı 1958-1970 Sputnik 1980

Program Eğitim Program Öğretim Programı Ders programı: Bir eğitim kurumunun veya sosyal çevrenin, bireylerin yaşantılarını düzenlemek ve zenginleştirmek için yürüttüğü tüm etkinlikleri kapsamaktadır (Varış, 1998). Bireye okulda ve okul dışında planlanmış etkinlikler yoluyla sağlanan öğrenme yaşantıları düzeneği (Demirel, 2005) Öğretim Programı Belli eğitim kademelerinde öğrenilmesi istenen ders konularını, zaman ve süre ögeleri dikkate alınarak, eğitim kademesinin ve okul tipinin amaç ve ilkeleri doğrultusunda düzenlemektedir. Ders programı:  Bir ders süresi içinde planlanan hedeflerin bireye nasıl kazandırılacağını gösteren tüm etkinliklerin yer aldığı bir plandır.

Program Hiyerarşisi

Program Geliştirme Süreci

Vizyonu Dersin Vizyonu Sizce Okuryazarlık nedemek? Bireysel farklılıları ne olursa olsun bütün öğrencilerin fen ve teknoloji okuryazarı olarak yetiştirilmesidir. Sizce Okuryazarlık nedemek? Fen bilimleri ve teknolojinin doğası Anahtar fen kavramları Bilişsel süreç becerileri Fen teknoloji toplum çevre ilişkileri Bilimsel ve teknik psikomotor beceriler Bilimin özünü oluşturan değerler Fen ve ilişkin tutum ve değerler

Şimdi bireysel olarak düşünün !!! Sevmediğiniz Öğretim Ortamının Özellikleri Sevdiğiniz Öğretim Ortamının Özellikleri

Programın Temelleri

Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Amaçları 1. Biyoloji, Fizik, Kimya, Yer, Gök ve Çevre Bilimleri, Sağlık ve Doğal Afetler hakkında temel bilgiler kazandırmak, 2. Doğanın keşfedilmesi ve insan-çevre arasındaki ilişkinin anlaşılması sürecinde, bilimsel süreç becerilerini ve bilimsel araştırma yaklaşımını benimseyip karşılaşılan sorunlara çözüm üretmek, 3. Bilimin toplumu ve teknolojiyi, toplum ve teknolojinin de bilimi nasıl etkilediğine ilişkin farkındalık geliştirmek, 4. Birey, çevre ve toplum arasındaki karşılıklı etkileşimi fark etmek ve toplum, ekonomi, doğal kaynaklara ilişkin sürdürülebilir kalkınma bilincini geliştirmek, 5. Fen bilimleri ile ilgili kariyer bilinci geliştirmek, 6. Günlük yaşam sorunlarına ilişkin sorumluluk alınmasını ve bu sorunları çözmede fen bilimlerine ilişkin bilgi, bilimsel süreç becerileri ve diğer yaşam becerilerinin kullanılmasını sağlamak, 7. Bilim insanlarının bilimsel bilgiyi nasıl oluşturduğunu, oluşturulan bu bilginin geçtiği süreçleri ve yeni araştırmalarda nasıl kullanıldığını anlamaya yardımcı olmak, 8. Bilimin, tüm kültürlerden bilim insanlarının ortak çabası sonucu üretildiğini anlamaya katkı sağlamak ve bilimsel çalışmaları takdir etme duygusunu geliştirmek, 9. Bilimin, teknolojinin gelişmesi, toplumsal sorunların çözümü ve doğal çevredeki ilişkilerin anlaşılmasına olan katkısını takdir etmeyi sağlamak, 10. Doğada meydana gelen olaylara ilişkin merak, tutum ve ilgi geliştirmek, 11. Bilimsel çalışmalarda güvenliğin önemini fark ettirmek ve uygulamaya katkı sağlamak, 12. Sosyo-bilimsel konuları kullanarak bilimsel düşünme alışkanlıklarını geliştirmektir.