Hasan ÇETİN.  Yerleşim yerleri genellikle tarla başlarında dağınık şekilde,  Bazı köylerde toplulaştırmalar bulunmakta bulunanlarda genellikle birkaç.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FETHİYE İLÇE SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
Advertisements

EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
TEKNIK EGITIM FAKULTESI ÖĞRETİM YILI AKADEMİK KURUL TOPLANTISI HAZİRAN Bölüm yönetimiyle ihtiyaç duyduğumda rahatlıkla görüşebilmekteyim.
HÜKAM Hitit Üniversitesi Kadın ve Aile Sorunları Uygulama ve Araştırma Merkezi
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
Özürlü ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
TRABZON KADASTRO MÜDÜRLÜĞÜ
Yerel Yönetim Reform Programına Destek Projesi Bratislava Regional Center 1 MİB’nin temsil (lobi) rolü: Üyelerinin çıkarlarını korumak ve temsil etmek;
PROENİN ORTAYA ÇIKIŞ GEREKÇESİ PROJENİN UYGULAMA AŞAMALARI
GELECEĞİ TAHMİN ETMENİN EN İYİ YOLU ONU YARATMAKTIR…
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ KÜLTÜRÜ
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
TR R3. TR R3 Bu Eylem 5.1 Projesi (Ulusal Gençlik Toplantısı) AB Gençlik Programı tarafından desteklenmiş ve Türk Kızılayı.
Merkezimiz tarihli resmi gazetede yayınlanan yönetmelikle kurulmuş ve yaklaşık 2 yıldır faaliyet göstermektedir. Kısa adı NAKSAM’dır. NAKSAM’IN.
TÜRKİYE AFET MÜDAHALE PLANI
KAYSERİ VALİLİĞİ YATIRIM İZLEME VE KOORDİNASYON BAŞKANLIĞI
İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI
İMAR İSKAN VE KOOPERATİF ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
TÜRKİYE DAMIZLIK KOYUN-KEÇİ YETİŞTİRİCİLERİ BİRLİKLERİ 2013 İSTİŞARE TOPLANTISI.
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
T.C. ÇAMLIHEMŞİN KAYMAKAMLIĞI İLÇE ÖZEL İDARE MÜDÜRLÜĞÜ İLÇE MÜDÜRLÜĞÜMÜZÜN YILI ÇALIŞMALARI Mustafa UZUN İlçe Özel İdare Müdürü V.
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
Yerel Önleme ve Güvenlik Planlarının Hazırlığı ve Uygulaması 26 Mart 2013 Serra Titiz İstanbul Pilot Uygulamasından Sorumlu Kıdemli Uzman.
ERİŞİLEBİLİRLİK Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
İSİG Politikası ve Güvenlik Kültürü
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Eğitim İstihdam İlişkisinin Güçlendirilmesi 24 Aralık 2014.
KIRSAL SOSYOLOJİ. KIRSAL SOSYOLOJİ “Kırsal Alanda Yaşayan Her İnsan Geçimini Tarımsal Faaliyet İle Sağlar” “Geçimini Tarımsal Faaliyetlerden Elde Ettiği.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
Tarım Arazilerinin Sürdürülebilir Kullanımı
SİVİL SAVUNMA.
SOSYAL HİZMET ÇALIŞMALARI
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
Kurumsal Performansın Değerlendirilmesi
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
Kurulun İnceleme ve Araştırması
Karayolu Güvenliği İçin Eğitim ve Diğer Bileşenlere Bakış Mayıs 2011 Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı Bu yayın Avrupa Birliği’nin yardımıyla üretilmiştir. Bu.
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
Büyük endüstriyel kaza riski taşıyan işyerleri, güvenlik raporu veya kaza önleme politika belgesi olmadan işe başlayamayacak. İşyerleri işletmelerini güvenlik.
Konu : Kurullar – Kuruluşlar – Komisyonlar
ÇÖLLEŞME VE EROZYONLA MÜCADELE GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
Hacettepe Üniversitesi Engelliler Araştırma ve Uygulama Merkezi
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP) MEBGEP.
Kütahya Aile ve Sosyal Politikalar
ÖZEL EĞİTİM VE REHBERLİK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL HEMŞİRESİNİN GÖREV YETKİ SORUMLULUKLARI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKİM TAMAMLANAN PROJELER NoProjenin AdıBütçesiSüresiAçıklama 1 Türkiye’de Hayvansal Atıkların Biyogaz Yolu.
İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu Zeynep Duran Yasama Uzmanı.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
GÜNEYDOĞUM DERNEĞİ. AMACI Güneydoğunun ekonomik, kültürel ve sosyal alanlarda kalkındırılması amacıyla çalışmalar yapılmasının takipçisi olmak ve bu mealde.
İnsan Haklarını İnceleme Komisyonu Kenan Altaş Yasama Uzmanı.
Denetim Faaliyetlerinde İklim Değişikliği Ersin Çelik - Mustafa Keleş Yasama Uzmanları Kanunlar ve Kararlar Başkanlığı – Denetim Bürosu.
KUŞ GRİBİ VE İNSANA TESİR EDEN SALGINA HAZIRLIK VE MÜCADELE PROJESİ Hayvan Sağlığı Bileşeni İnsan Sağlığı Bileşeni Kamuoyu Bilinçlendirme ve Koordinasyon.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Kamu Yönetiminin Yapısal Görünümü ve Sorunları. Organizasyon Sorunları Sistem coğrafi ve örgütsel olarak merkeziyetçi bir yapıya sahiptir. Bunu aşmak.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
TÜRKİYE’DE KIRSAL KALKINMA POLİTİKALARI VE UYGULAMALAR
HAYVANSAL ÜRÜNLER SEKTÖRÜNDE GENÇ GİRİŞİMCİLİĞİN GELİŞTİRİLMESİ
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ÇALIŞANLARIN İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMLERİNİN USUL VE ESASLARI HAKKINDA YÖNETMELİK 15 Mayıs 2013  ÇARŞAMBA RG Sayı :
Bu Sunu En İyi Ofis 2010 Yüklü Bilgisayarlarda Görüntülenir
GÖÇ. GÖÇ : insanların siyasi,sosyal,ekonomik ve doğal nedenlerle geçici veya sürekli olarak yer değiştirmesine GÖÇ denir.
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
YHGP: YEŞİLIRMAK HAVZASI GELİŞİM PROJESİ ÖDEVİ ŞÜHEDA NUR ARISOY 11TM/A 266 İYİ SEYİRLER…
Sunum transkripti:

Hasan ÇETİN

 Yerleşim yerleri genellikle tarla başlarında dağınık şekilde,  Bazı köylerde toplulaştırmalar bulunmakta bulunanlarda genellikle birkaç bölgeye ayrılmış durumda,  Yerleşim yerlerinde elektrik yok,  Su da tankerlerle taşınarak sağlanmakta,  Çocukların eğitimi yakın köylere gönderilmek şeklinde olup, çok az,  Sağlık ocakları belirli periyotlarda sağlık taramaları yapmakta, dağınık yerleşim yerleri ve yer değiştirmeler çabaları verimsizleştirmekte,  Sağlıklı tuvalet, banyo ve mutfak yok.

 Göçebe ailelerin eğitim, sağlık ve sosyal hayat imkânları çalışma surecinde yoğun sekteye uğramaktadır.  Kendilerini çevreleyen yetersiz ve sağlıksız bir ortamda, yalnız, dışlanmış, güvensiz, anlaşılamamış hissediyorlar.  Her şeylerini geride bırakarak geçim kaygısı ile geldikleri başka ortamlarda çadırlar içinde her türlü tehlikeye açık sosyal çevresinden uzak farklı kültürel değerler içinde yalnız ve yabancı, paylaşamayan kapalı bir kitle ortaya çıkmış,  Aksayan eğitim faaliyetleri çocukların akademik yaşamlarını olumsuz etkiliyor.  Özellikle kadınlara ve çocuklara yönelik sağlık hizmetlerinin yeterince ulaştırılamaması ileriki yaşamlarını olumsuz etkiliyor.  Çalışmaya geldikleri bölgelerdeki yerel halk tarafından kabullenilmeyen ve kuşkuyla bakılan kitle olarak görülmektedirler.

Ağırlıklı olarak,  ULAŞIM  EĞİTİM  SAĞLIK  GÜVENLİK  SOSYAL ÇEVRE İLE İLİŞKİLER  İŞ VE SOSYAL GÜVENLİK KOŞULLARI, konularında çalışmalar yürütülmüştür.

 2010 yılında başlayan METİP Projesi, 2011, 2012 ve 2013 yıllarında Çalışma Bakanlığı hibe desteği ile sürdürülmüş,  Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nın mevsimlik gezici tarım işçilerinin çalışma ve sosyal hayatlarını iyileştirme projesiyle 4 yıl boyunca göç alan 38 ile toplam 96 milyon lira kaynak aktarıldı,  Bu kapsamda sağlık, eğitim, barınma, altyapı gibi alanlarda 326 bin mevsimlik tarım işçisine hizmet götürüldü.

 Proje sonunda kurumsal yapının oluşturulmasına yönelik, MEB, Sağlık Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı gerekli kurumsal eylem planlarını oluşturdu.  Ancak en önemli bakanlık, büyük beklentilerle oluşturulan Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı yerel yapılanmasını oluşturamadı. Konuya ilişkin geçerli bir politika gerçekleştiremedi,

 Aslında METİP sonrası tabiri çok da doğru değil. METİP Çalışma Bakanlığı hibe desteğinden çıktı kurumsal yapıya kavuşturuldu, devam ediyor.  Yürütülen çalışmalar kurum imkanlarına taşınması ile ortaya koordinasyon sorunu çıktı. Projede belirtilen Merkezi ve yerel izleme komisyonları oluşturulamadı, oluşanlarda verimli çalışma gerçekleştiremedi.

 Oluşan çevre ülke savaşları ile ülkemize gelen mültecilerin tarım işçisi olarak çalışmaları (kaçak!),  Ülkemizde yaşanan özellikle maden kazaları ile kaybedilen işçiler, haklı olarak ilginin tarım işçilerinden başka alanlara kaymasına sebep oldu,  Yine savaş mağduru insanlara devletin yüksek faaliyet ve kaynak aktarımı başka alanlara gerekli ilgi konusunda yetersiz kalmasına sebep oldu,  Yine 2014 yılı mevsimsel olumsuzluklar nedeni ile tarımsal faaliyetlerin gerilemesine bu durum işçi göç olaylarının azalmasına sebep oldu,

 Büyükşehirlerin yetki alanının il sınırlarına dayanması, Valilik ve Kaymakamlıklarda faaliyet gösteren birimlerin belediyelere devrine sebep oldu.  Bu durum özellikle faaliyetlerin merkezi konumundaki Kaymakamlıkların yetki ve donanım anlamında gerilemesine sebep oldu.  Şu anda altyapı anlamında personel ve ekipmanı bulunmayan (Köylere Hizmet götürme ve Özel İdare Birimlerinin belediyelere devredilmesi) Kaymakamlıklar gerekli çalışmaları gerçekleştiremiyor.  Eğitim, Sağlık ve güvenlik alanlarında faaliyetlerini sürdüren kaymakamlıklar, özellikle var olan yerleşim alanlarının düzenlenmesi ve yeni yerleşim alanı çalışmalarında yetersiz donanıma sahip.

 Özellikle personel hareketliliği ve devredilen personelin emekliye ayrılması, ayrılmayanlarında yetkisiz konumda oluşları uzman anlamlı hafızanın zayıflamasına sebep olmuştur.  Yine Göçebe tarım işçilerine yönelik iş ve işlemlerin Kaymakamlıklarca yürütülmesi istemi (belediyelerin siyasi kaygıyla bu alanda çok bulunmak istememeleri) hizmetlerin ulaştırılması ve düzenlenmesinde sıkıntılara sebep olmaktadır.  Var olan donanımın korunması ve geliştirilmesine yönelik personel yetersizliği kaymakamlıkları zorlamaktadır.

14 Kasım 2014 CUMA Resmî Gazete Sayı : TBMM KARARI MEVSİMLİK TARIM İŞÇİLERİNİN SORUNLARININ ARAŞTIRILARAK ALINMASI GEREKEN ÖNLEMLERİN BELİRLENMESİ AMACIYLA BİR MECLİS ARAŞTIRMASI KOMİSYONU KURULMASINA İLİŞKİN KARAR Karar No Karar Tarihi: Mevsimlik tarım işçilerinin sorunlarının araştırılarak alınması gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla Anayasa’nın 98’inci, İçtüzük’ün 104 ve 105’inci maddeleri uyarınca bir Meclis araştırması açılmasına, bu araştırmayı yapacak Komisyonun 17 üyeden kurulmasına, Komisyonun çalışma süresinin Başkan, Başkanvekili, Sözcü ve Kâtip Üye seçimi tarihinden başlamak üzere 3 ay olmasına ve gerektiğinde Ankara dışında da çalışmasına Genel Kurulun tarihli 12’nci Birleşiminde karar verilmiştir.

 Özellikle MİGA olarak bu konuda etkin olmak zorundayız. Akademisyen ve uygulayıcılar olarak varlığımızı bu komisyona bildirmemiz, etkin olmamız gerektiği düşüncesindeyim.

İSTANBUL Bilgi Üniversitesi MİGA Toplantısı KASIM-2014