KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

Bankacılık Etik İlkeleri
Strateji Tasarımı İlker acar.
KİŞİSEL SATIŞ Müşteri istek ve ihtiyaçları doğrultusunda gösterim ve ikna etmeye dayalı tutundurma çabalarına kişisel satış denir.
Yrd. Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
İŞLETME Toplumdaki bireylerin ihtiyaçlarını karşılamak
KURUMSAL İTİBAR ve KRİZ İLETİŞİMİ YÖNETİMİ BERSAY İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI 23 Temmuz 2004.
Girişimcilik.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
“PAZARLAMA PLANI” ESASLARI Prof. Dr. İsmail Üstel.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
KRİZ YÖNETİMİ ÖDEVİ HAZIRLAYANLAR: MURAT KOÇ
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
PAZARIN BÖLÜMLERE AYRILMASI
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
6 Hafta 6Yazılı İletişim IIBLUES. 6 2 Faaliyet Raporu Nedir? Faaliyet raporu kuruluşun mevcut ve potansiyel iş ortaklarını ve menfaat sahiplerini bilgilendirmek.
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
GİRİŞİMCİ SUNUMU.
Yeni Pazarlama Teknikleri
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
Eduplus Business World Workshops - LİDERLİK
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Finansal Piyasalar Genel Bakış
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
KOÇ GRUBU STRATEJİK YÖNETİMİ. Koç Topluluğu Stratejik Planı Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık  Rekabetçi Avantaj için Sürdürülebilir:  Büyüme  Karlılık.
Eczacıbaşı Holding Kurumsal İletişim Direktörü
BÖLÜM 8. İtibar kavramı, Türk Dil Kurumu’nun Türkçe Sözlüğü’nde şöyle tanımlanmıştır: Saygı görme, değerli, güvenilir olma durumu, saygınlık, prestij.
OYA KARAAĞAÇ ARYA SPONSORLUK VE İLETİŞİM DANIŞMANLIĞI
Küresel Piyasalardaki Gelişmeler Işığında Türkiye Ekonomisine ve Bankacılık Sistemine İlişkin Değerlendirmeler Hüseyin Aydın Yönetim Kurulu Başkanı 1 Şubat.
MESLEK YAŞAMI VE ETİK Kazanım: İş ve meslek yaşamında etik değerlerin önemini fark eder. 12. Sınıf 110 nolu kazanım etkinliği.
Finansal Yönetim ve Fonksiyonları
Öğrenci Adı Soyadı/Numarası
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
FİNANS DIŞI ALANLARDA ÇALIŞANLAR İÇİN
İşletme Finansı Doç.Dr. G. Cenk AKKAYA.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
DEĞER VE ENTELEKTÜEL SERMAYE Yıldız Teknik Üniversitesi
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
YÖNT 102 – İŞLETMEYE GİRİŞ II
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ KURULUŞ TANITIMI TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI.
KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ
İŞ DÜNYASINDA MARKALAŞMA
BALANCED SCORECARD – DENGELİ BAŞARI GÖSTERGESİ
VİZYON MİSYON Fırsatlar Tehditler Üstünlükler Zayıflıklar
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Mobil Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatları
LOBI HOME GAYRIMENKUL BIREYSEL VE KURUMSAL DANı Ş MANLıK HIZMETLERI.
Toplam Kalite Yönetimi
Doç. Dr. Yusuf KARACA Afyon Kocatepe Üniversitesi
Yrd.Doç.Dr. Volkan Unutmaz
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
1 GİRİŞİMCİ SUNUM TASLAĞI. 1. İletişim Formu 2. Şirket Hakkında Bilgi 3. Genel Bilgi 4. Sektör ve Pazar Hakkında 5. Teknoloji ve Patent Hakkında 6. Rakip.
Pazarlama Yatırımlarının Verimliliğinin Sektörel Bazda İncelenmesi: BIST Örneği Arş. Gör. Dr. Betül Çal Giresun Üniversitesi.
GC_WEP İLKELERİNE BAKIŞ
Bir Kooperatifin Başarısının Ölçümü
İŞLETMENİN TARİHÇESİ, AMAÇLARI , SOSYAL SORUMLULUK VE ETİK
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
Türkiye’de Şirketlerin
Eczacıbaşı Holding Kurumsal İletişim Direktörü
HEDEF PAZAR.
İŞLETME FİNANSI VE FİNANSAL YÖNETİM
Sunum transkripti:

KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK PROF. DR. HALUK GÜRGEN

Kurumsal itibar bir şirketin en önemli sermayesidir. İtibarın yönetilmesi şirketlerin en önemli işlerinin başında gelir. İtibar, sürdürülebilir rekabet gücünün ve kârlılığın temel göstergeleri arasındadır. İtibar, iş sonuçlarını doğrudan etkilemektedir.

Günümüzde, ürün ve hizmetler daha çok birbirine benziyor Günümüzde, ürün ve hizmetler daha çok birbirine benziyor. Kurumlara rekabet gücü kazandıracak farklılığı kurum itibarı sağlar.

KURUMSAL İTİBAR Kurumsal itibar, bir kuruma yönelik algılamaların toplamından oluşur. Kurumsal itibar; sosyal ortakların kuruluşla ilgili değerlendirmelerinin sonucunda oluşur.

KURUMSAL İTİBAR Bir zamanların geçerli olan “büyük” olmak, zaman içinde “beğenilen” olmakla yer değiştirdi. “Büyük”lük, mevcut durumu ve geçmişi yansıtır. “beğenilen” olmak ise, gelecek için bir “güven” aşılar.

Olumlu Kurumsal itibarın kuruluş için yararları Rakiplerine oranla daha yüksek fiyat belirleme olanağı. Daha kolay yatırımcı kazanma, finansal piyasalarda kredibilite yükseltme olanağı. Nitelikli insan kaynağına sahip olma. İtibar Kuruluşa değer katar.

KURUMSAL İTİBAR Araştırmalar, kurumsal itibarlarını etkin bir şekilde yöneten şirketlerin” iş sonuçları” açısından, bu konuda yeterli performans göstermeyen şirketler karşısında ciddi avantajları olduğunu ortaya koymaktadır: Kurumsal İtibara Yatırım Yapan ilk 10 şirket, son 10 şirkete göre: (Fortune Dergisi) Ürün/hizmetlerini müşterilerine 7 kat daha iyi fiyatla satabiliyor. 5 kat daha az stok bulundurabiliyor. Çalışılacak yer olarak 4 kat daha fazla tercih ediliyor. 3 kat daha fazla ortak olarak seçilme şansına sahip olabiliyor. Kriz durumunda ya da itibar zedeleyici bir hatada kendini 1,5 kat daha kolay affettirebiliyor. Council of PR Firms/USA/2002

Olumlu Kurumsal itibarın kuruluş için yararları Bir kuruluşun finansal göstergelerinde hiçbir değişiklik olmaksızın salt kurumsal itibarı, sermaye piyasasında işlem gören hisse senetlerinin değerini %15 oranında etkileyebilmektedir.

KURUMSAL İTİBAR Kurumsal itibar kalıcıdır. Uzun dönemde kendini yeniden üretir. Bir kuruluşun itibarı sadece karlılığı yada başarılarıyla sağlanamaz. Kalıcı bir itibar, kamuoyu önündeki yüksek görünürlülük gerektirir. Sadece toplumun farkında olduğu kurumların olumlu ya da olumsuz bir itibarı olabilir. Bu nedenle itibar yaratmada iletişim önemlidir.

Kurumsal itibarı sağlayan unsurlar CEO'nun bu işe inanması ve işi sahiplenmesi. Kurumsal sosyal sorumluluk politikaları.  Çalışanların en az CEO kadar kurumun değerlerini ve kimliğini sahiplenmesi.

Reputation Institute Kurumsal İtibar Kriterleri KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ MODELİ Reputation Institute Kurumsal İtibar Kriterleri Yüksek Kalite Fiyatı Yaratıcı ve Yenilikçi Arkasında Duran Ürün & Hizmetler Rakiplerinden Üstün Olan Karlılığı Kayıtlı Olan Düşük Riskli Yatırım Yapan Büyüme Potansiyeli Gösteren Finansal Performans Çalışanını Ödüllendiren İyi Çalışma Ortamına Sahip Nitelikli Çalışanlar Çalışma Ortamı İyi Amaçları Destekleyen Çevreye Karşı Sorumluluk Topluma Karşı Sorumluluk Sosyal Sorumluluk Pazar Fırsatlarını Değerlendiren Mükemmel Liderlikle Yönetilen Gelecekle İlgili Net Bir Vizyon Sahibi Vizyon & Liderlik Hayranlık duyulan Beğenilen ve Saygın Güvenilir Duygusal Özellikler

Kapital Dergisi Pazarlama ve satış stratejileri Hizmet ve ürün kalitesi Çalışanların nitelikleri Finansal sağlamlık Toplumsal sorumluluk Yatırımcıya değer katma Uluslar arası pazarlara entegrasyon Yönetim kalitesi 9. Çalışana sunulan sosyal haklar 10. Ücret politikası ve seviyesi 11. Yönetim ve şirket şeffaflığı 12. Çalışanların niteliklerini geliştirme 13. Bilgi ve teknoloji yatırımları 14. İletişim ve hakla ilişkiler

Kapital Dergisi 15. Rekabette etik davranma 16. Çalışan memnuniyeti 17. Yeni ürün geliştirme 18. Müşteri memnuniyeti

Kurumsal Sosyal Sorumluluk “İsteğe bağlı iş uygulamaları ve kurumsal kaynakların katkıları aracılığıyla toplumun refahını iyileştirmek için üstlenilen bir yükümlülük” Philip Kotler

Kurumsal Sosyal Sorumluluk “Kurumun karlılığını koruyarak, belli etik değerler çerçevesinde toplum için sürekli olarak daha yüksek yaşam standartları yaratmaya yönelik çabalar... ” Michael Hopkins

Kurumsal Sosyal Sorumluluk Günümüzde toplumsal bir beklentiyi yansıtıyor. Tüketiciler şirketlerin daha iyi birer kurumsal vatandaş olmalarını ve bulundukları toplumun sosyal refahına katkıda bulunmalarını bekliyor. Hayır işi değil artık bir “zorunluluk”.

Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kurumsal Sosyal Sorumluluk çalışmaları; Adil Sürdürülebilir Daha yaşanabilir bir çevre İnsani gelişmeye katkı sağlayan

Kurumsal Sosyal Sorumluluk Araştırmalar gösteriyor ki; Tüketiciler sosyal sorumluluğa önem veren şirketlerin ürünlerini alarak ödüllendiriyor. marka değerini yaratan önemli bir etmen. Kurumsal itibarı yaratan unsurların başında geliyor.

Kurumsal Sosyal Sorumluluk ne gibi faydalar sağlıyor? Şirketlerin gücünü sorumlulukla dengeler. Satışlarda, pazar payında ve karlılıkta sürekli artış sağlar. Şirketin toplumsal imajını yükseltir. Nitelikli çalışanları çekme ve elde tutma olanağı sağlar. Şirkete yatırımcılar ve mali analiz uzmanlarının sempatisini ve ilgisini artırır.

KSS Politikaları Kurumsal sosyal Sorumluluk politikaları şirket kültürünün bir parçası mı? Çalışanlar ve bayiler/tedarikçiler bu politikaların içinde gönüllü olarak yer alıyorlar mı?

Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kurumların temel misyon ve vizyonlarının ayrılmaz bir parçasıdır. Tüm kurum çalışanlarının ve yöneticilerin derinden paylaştığı bir felsefe olarak benimsenmelidir.

İtibar yönetiminin şirket üst düzey yöneticilerinin asli görevi olması Şirketin üst yöneticileri itibarın yönetimini asli işlerinin arasında görüyorlar mı? Performanslarının değerlendirilmesinde bu hususlar dikkate alınıyor mu?

İtibarı yaratmak da korumak da zordur. Teşekkürler…..